Thursday, July 23, 2015

မႏၲေလးမွ ကန္႔ဘလူထိ ရထားေျပးဆြဲမႈျပန္လည္ စတင္ေသာ္လည္း ျမစ္ႀကီးနားထိ မေျပးဆြဲႏိုင္ေသး

မႏၲေလးမွ ကန္႔ဘလူထိ ရထားေျပးဆြဲမႈျပန္လည္ စတင္ေသာ္လည္း ျမစ္ႀကီးနားထိ မေျပးဆြဲႏိုင္ေသး ဇူလိႈင္လ ၂၂ ရက္၊ ၂၀၁၅ မန္မာျပည္ အထက္ပိုင္းတြင္ မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ရထားလမ္းမ်ား ေရေက်ာ္ခဲ့၍ ရထား ခရီးစဥ္မ်ား ရပ္ဆုိင္းခဲ့ရၿပီး ဇူလုိင္ ၂၁ ရက္တြင္ မႏၱေလးမွ ကန္႔ဘလူထိ ရထားျပန္ လည္ေျပးဆြဲေပးေသာ္ လည္းျမစ္ႀကီးနားအထိ လမ္းပိုင္းမ်ား ျပင္ဆင္မႈ မၿပီးေသးေသာေၾကာင့္ မေျပးဆြဲႏိုင္ဟု ျမန္မာ့မီးရထားမွ လက္ေထာက္ေထြေထြမန္ေနဂ်ာ (သြား/လာ) ဦးထိန္၀င္း က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။ ဇူလုိင္ ၁၄ ရက္မွ စ၍ မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ မႏၱေလးမွ ျမစ္ႀကီးနားသို႔ ေျပးဆြဲ ေသာ ရထား ခရီးစဥ္မ်ားကို ဇူလုိင္ ၁၈ ရက္တြင္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရၿပီး ဇူလုိင္ ၂၂ ရက္တြင္ ကန႔္ဘလူထိ ျပန္လည္ ေျပးဆြဲေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးထိန္၀င္းက “ ဒီေန႔ မနက္ ၅နာရီခြဲကစၿပီး မႏၱေလးကေန ကန္႔ဘလူအထိ ေျပးဆြဲေပး ေနပါၿပီ။ ဟိုဘက္က လမ္းေတြမ ပြင့္ေသးေပမယ့္ ဒီဘက္ကျပည္သူေတြသြားလာႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ ေျပးဆြဲတာပါ။ “ ဟု ဇူလိုင္ ၂၁ ရက္က ေျပာသည္။ ထိုသို႔ေျပးဆြဲေပးရာတြင္ ႐ုိး႐ုိးတန္း ေလးတြဲႏွင့္ အထက္တန္း တစ္တြဲတို႔ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိၿပီး နံနက္ ၅ နာရီ ၃၀ မိနစ္ ထြက္ေသာ ရထားသည္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီတြင္ ကန္႔ဘလူ ဘူတာသို႔ေရာက္ရွိ မည္ျဖစ္ကာ ထိုမွ ေနာက္တစ္ရက္ နံနက္ ၅ နာရီ ၃၀ မိနစ္တြင္ မႏၱေလးဘူတာႀကီးသို႔ျပန္လည္ ထြက္ခြာေပးမည္ျဖစ္သည္။ မႏၱေလး- ျမစ္ႀကီးနား ရထားသံလမ္းမ်ား ေရေက်ာ္မႈ ကိုး ေနရာျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ဇူလိုင္ ၂၀ရက္ထိ မေျပးဆြဲႏိုင္ေသးဟုလည္း ၄င္းက ဆိုသည္။ ရထားလမ္းမ်ား ေရေက်ာ္ရာတြင္ တစ္ေပမွ ငါးေပခန္႔အထိ ေရေက်ာ္ခဲ့ၿပီး ခရီးသည္မ်ား ပိတ္မိခဲ့သည္လည္း ရွိခဲ့သည္။ ဦးထိန္၀င္းက “ အစုန္နဲ႔ အဆန္ရထားေတြ ပိတ္မိေနေတာ့ ခရီးသည္ေတြကို ရပ္နားထားတဲ႔ ဘူတာေတြ မွာျမန္မာ့မီးရထားက ဦးေဆာင္ၿပီး ေဒသအဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ လူမႈေရးအဖြဲ႔ေတြ စုေပါင္းၿပီး ေန႔/ည ထမင္းေကၽြးတယ္။ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္ေပး တယ္” ဟု လည္းဆိုသည္။ မႏၲေလးမွ ျမစ္ႀကီးနားရထားခရီးစဥ္တြင္ အစုန္အဆန္ အျမန္ရထား ေလးစီး၊ စာပို႔ တစ္စီး၊ အထူးပါဆယ္ ရထား တစ္စီးေျပးဆြဲေနျခင္းျဖစ္၍ ဇူလုိင္ ၁၆ ရက္ထိ ပံုမွန္ေျပးဆြဲေနရာမွွ လမ္းခရီး တြင္ ရထားသံလမ္းမ်ားေရေက်ာ္ျခင္းေၾကာင့္ နီးစပ္ရာဘူတာမ်ား၌ ရပ္နားထားရျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါရထားသံလမ္းမ်ား ေရႀကီးေရေက်ာ္ခဲ့ရာ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေအာက္ေျခ ေျမသား မ်ား ဂလိုင္ေပါက္ျဖစ္သြား ၍ျပင္ဆင္ ရန္ အခ်ိန္ေပးရမည္ျဖစ္ၿပီး ကုန္ရထားျဖင့္ ေက်ာက္အႀကီး၊ အေသး၊ ဇလီဖားတံုးမ်ားပို႔ေဆာင္ေပးလ်က္ရွိၿပီး စက္ယႏၱရားမ်ားျဖင့္ လမ္းပိုင္းမ်ားကို ျပဳျပင္လ်က္ ရွိ သည္ဟုလည္း ဦးထိန္၀င္းက ဆိုသည္။ Mizzima မႏၲေလးမွ ကန္႔ဘလူထိ ရထားေျပးဆြဲမႈျပန္လည္ စတင္ေသာ္လည္း ျမစ္ႀကီးနားထိ မေျပးဆြဲႏိုင္ေသး ဇူလိႈင္လ ၂၂ ရက္၊ ၂၀၁၅ မန္မာျပည္ အထက္ပိုင္းတြင္ မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ ရထားလမ္းမ်ား ေရေက်ာ္ခဲ့၍ ရထား ခရီးစဥ္မ်ား ရပ္ဆုိင္းခဲ့ရၿပီး ဇူလုိင္ ၂၁ ရက္တြင္ မႏၱေလးမွ ကန္႔ဘလူထိ ရထားျပန္ လည္ေျပးဆြဲေပးေသာ္ လည္းျမစ္ႀကီးနားအထိ လမ္းပိုင္းမ်ား ျပင္ဆင္မႈ မၿပီးေသးေသာေၾကာင့္ မေျပးဆြဲႏိုင္ဟု ျမန္မာ့မီးရထားမွ လက္ေထာက္ေထြေထြမန္ေနဂ်ာ (သြား/လာ) ဦးထိန္၀င္း က မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။ ဇူလုိင္ ၁၄ ရက္မွ စ၍ မိုးသည္းထန္စြာ ရြာသြန္းမႈေၾကာင့္ မႏၱေလးမွ ျမစ္ႀကီးနားသို႔ ေျပးဆြဲ ေသာ ရထား ခရီးစဥ္မ်ားကို ဇူလုိင္ ၁၈ ရက္တြင္ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရၿပီး ဇူလုိင္ ၂၂ ရက္တြင္ ကန႔္ဘလူထိ ျပန္လည္ ေျပးဆြဲေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဦးထိန္၀င္းက “ ဒီေန႔ မနက္ ၅နာရီခြဲကစၿပီး မႏၱေလးကေန ကန္႔ဘလူအထိ ေျပးဆြဲေပး ေနပါၿပီ။ ဟိုဘက္က လမ္းေတြမ ပြင့္ေသးေပမယ့္ ဒီဘက္ကျပည္သူေတြသြားလာႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ ေျပးဆြဲတာပါ။ “ ဟု ဇူလိုင္ ၂၁ ရက္က ေျပာသည္။ ထိုသို႔ေျပးဆြဲေပးရာတြင္ ႐ုိး႐ုိးတန္း ေလးတြဲႏွင့္ အထက္တန္း တစ္တြဲတို႔ေျပးဆြဲေပးလ်က္ရွိၿပီး နံနက္ ၅ နာရီ ၃၀ မိနစ္ ထြက္ေသာ ရထားသည္ မြန္းလြဲ ၁ နာရီတြင္ ကန္႔ဘလူ ဘူတာသို႔ေရာက္ရွိ မည္ျဖစ္ကာ ထိုမွ ေနာက္တစ္ရက္ နံနက္ ၅ နာရီ ၃၀ မိနစ္တြင္ မႏၱေလးဘူတာႀကီးသို႔ျပန္လည္ ထြက္ခြာေပးမည္ျဖစ္သည္။ မႏၱေလး- ျမစ္ႀကီးနား ရထားသံလမ္းမ်ား ေရေက်ာ္မႈ ကိုး ေနရာျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး ဇူလိုင္ ၂၀ရက္ထိ မေျပးဆြဲႏိုင္ေသးဟုလည္း ၄င္းက ဆိုသည္။ ရထားလမ္းမ်ား ေရေက်ာ္ရာတြင္ တစ္ေပမွ ငါးေပခန္႔အထိ ေရေက်ာ္ခဲ့ၿပီး ခရီးသည္မ်ား ပိတ္မိခဲ့သည္လည္း ရွိခဲ့သည္။ ဦးထိန္၀င္းက “ အစုန္နဲ႔ အဆန္ရထားေတြ ပိတ္မိေနေတာ့ ခရီးသည္ေတြကို ရပ္နားထားတဲ႔ ဘူတာေတြ မွာျမန္မာ့မီးရထားက ဦးေဆာင္ၿပီး ေဒသအဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ လူမႈေရးအဖြဲ႔ေတြ စုေပါင္းၿပီး ေန႔/ည ထမင္းေကၽြးတယ္။ က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္ေပး တယ္” ဟု လည္းဆိုသည္။ မႏၲေလးမွ ျမစ္ႀကီးနားရထားခရီးစဥ္တြင္ အစုန္အဆန္ အျမန္ရထား ေလးစီး၊ စာပို႔ တစ္စီး၊ အထူးပါဆယ္ ရထား တစ္စီးေျပးဆြဲေနျခင္းျဖစ္၍ ဇူလုိင္ ၁၆ ရက္ထိ ပံုမွန္ေျပးဆြဲေနရာမွွ လမ္းခရီး တြင္ ရထားသံလမ္းမ်ားေရေက်ာ္ျခင္းေၾကာင့္ နီးစပ္ရာဘူတာမ်ား၌ ရပ္နားထားရျခင္းျဖစ္သည္။ အဆိုပါရထားသံလမ္းမ်ား ေရႀကီးေရေက်ာ္ခဲ့ရာ အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားတြင္ ေအာက္ေျခ ေျမသား မ်ား ဂလိုင္ေပါက္ျဖစ္သြား ၍ျပင္ဆင္ ရန္ အခ်ိန္ေပးရမည္ျဖစ္ၿပီး ကုန္ရထားျဖင့္ ေက်ာက္အႀကီး၊ အေသး၊ ဇလီဖားတံုးမ်ားပို႔ေဆာင္ေပးလ်က္ရွိၿပီး စက္ယႏၱရားမ်ားျဖင့္ လမ္းပိုင္းမ်ားကို ျပဳျပင္လ်က္ ရွိ သည္ဟုလည္း ဦးထိန္၀င္းက ဆိုသည္။ Mizzima

No comments: