Friday, July 17, 2015

ကမၻာေက်ာ္ ဂုတ္ထိပ္ တံတား

ကမၻာေက်ာ္ ဂုတ္ထိပ္ တံတား မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ ရွမ္းျပည္ေျမာက္ပိုင္း လားရိႈးၿမိဳ႕သို႕ မီးရထားျဖင့္ သြားၾကသူတိုင္း ေနာင္ခ်ိဳဘူတာမွ (၇) မိုင္ အလြန္ ၊ မိုင္တိုင္ အမွတ္ (၄၆၃/၀၉)ေရာက္လွ်င္ ရင္သပ္ရႈေမာဖြယ္ေကာင္းလွသည့္ ဂုတ္ထိပ္ မီးရထားသံလမ္း တံတားႀကီးကို ျဖတ္သန္းရၿမဲ ျဖစ္ပါ သည္။ခရီးသြားသူတို႕သည္ ဂုတ္ထိပ္ တံတားကို အႀကိမ္မည္မွ်ပင္ ျဖတ္သန္းသြားရသည္ျဖစ္ပါေစ ရိုးသြားသည္ဟု မရွိၾကဘဲ လွပ ေသာ ၀န္းက်င္ရႈခင္းမ်ားၾကားမွ အံ့ဘနန္း ထူးျခားေသာ တံတားႀကီးကို စိတ္၀င္တစားၾကည့္ရႈၾကစၿမဲျဖစ္ေပသည္။ ျပည္တြင္းခရီး သည္ မ်ားသာမက ျပည္ပ ခရီးသြားမ်ားသည္လည္း ယခင္ေခတ္မ်ားကတည္းက ဂုတ္ထိပ္တံတားကိုလာေရာက္ၾကည့္ရႈ ေလ့ရွိခဲ့ၾက သည္။ ယခုအခါတြင္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသို႕ ကမၻာလွည့္ ခရီးသြားမ်ား ယခင္ကထက္ မ်ားျပားစြာ လာေရာက္လည္ပတ္လ်က္ရွိရာ ရထား ပို႕ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီး ဌာန၊ ျမန္မာ့မီးရထားက ႏိုင္ငံျခားသား ခရီး သည္မ်ားအား ရထားစီးနင္းခကို ေဒၚလာေငြျဖင့္ မေကာက္ခံေတာ့ ဘဲ ျမန္မာက်ပ္ ေငြျဖင့္သာေကာက္ခံလ်က္ရွိသည္။ ယခင္က မႏၱေလး ဂုတ္ထိပ္တံတား အသြားအျပန္ ခရီးစဥ္အတြက္ တစ္ဦးလွ်င္ ၈ ေဒၚလာ ေကာက္ခံခဲ့စဥ္ကပင္ ဂုတ္ထိပ္သို႕ လာေရာက္ၾကသူမ်ားအမ်ားအျပားရွိခဲ့ရာ ျမန္မာက်ပ္ေငြျဖင့္သာ ေကာက္ခံေသာ ယခု အခ်ိန္တြင္ လာေရာက္ၾကသူမ်ား ပိုမိုမ်ားျပား လာလ်က္ရွိၿပီး ဂုတ္ထိပ္တံတားခရီးတြင္ ျပည္ပ ဧည့္သည္မ်ားကို ေန႕စဥ္ လိုလို ျမင္ ေတြ႕ေနၾကရေပသည္။ဂုတ္ထိပ္တံတားသို႕ မႏၱေလးမွ လာၾကသူ မ်ားရွိ သကဲ့သို႕ အခ်ိဳ႕ကလည္း ျပင္ဦးလြင္ ဘူတာမွ စီးနင္း လိုက္ပါ ေလ့ရွိၾကသည္။ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းသီေပါၿမိဳ႕နယ္ရွိ ဟိုကြတ္ေက်းရြာသည္ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွ အေရွ႕ေျမာက္ မိုင္ (၆၀) အကြာတြင္ တည္ ရွိသည္။အဂၤလိပ္တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံကို အုပ္စိုးထားစဥ္၁၈၉၈ ခုႏွစ္က ဟိုကြတ္သည္ ရြာ ၄၈ ရြာကို အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ တိုက္နယ္ ဌာန ျဖစ္ ခဲ့သည္။ဟိုကြတ္ဟူေသာ အမည္မွာ ထိုေနရာတြင္ ျမစ္ေခ်ာင္းမ်ား ငုပ္လွ်ိဳးကြယ္ေပ်ာက္၍သြားသည္ကို အစြဲျပဳ၍ေခၚျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့စြယ္စုံက်မ္း အတြဲ(၃) တြင္ေဖာ္ျပထားပါသည္။ထိုရြာအနီး တြင္ နမ္းပေဆးျမစ္သည္ ေျမႀကီးထဲသို႕ ငုပ္လွ်ိဳးသြားၿပီး အျခား တစ္ေနရာေရာက္မွ ျမစ္ေၾကာင္း ျပန္ေပၚလာ သျဖင့္ ထိုရြာကို ျမန္မာတို႕က နမ္းပေဆးျမစ္ ငုပ္သြားသည့္ ထိပ္ေနရာဟု ရည္ညႊန္း ကာ ငုပ္ထိပ္ေက်းရြာဟု ေခၚခဲ့ၾကသည္။အခ်ိန္ ကာလေရြ႕ ေလ်ာလာေသာအခါ ငုပ္ထိပ္မွ ဂုတ္ထိပ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။၁၈၉၇ ခုႏွစ္ တြင္ ၿဗိတိသွ်တို႕သည္ မႏၱေလးမွ ကြမ္းလုံသို႕ မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ၾကရာမွ ဂုတ္ထိပ္ေက်းရြာတြင္ ကမၻာေက်ာ္ မီးရထား လမ္းႀကီး တစ္ခုေပၚေပါက္လာရန္ အေၾကာင္း ဖန္လာခဲ့ ေပသည္။ ထိုစဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြင္း မီးရထားပို႕ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို တာ၀န္ယူရသည့္ ဗမာ့မီးရထားလမ္းကုမၼဏီ (Burma Railroad Company) တြင္ၿဗိတိသွ်ႏွင့္ ျမန္မာ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ၿဗိတိသွ် အစိုးရသည္ ၁၈၉၇ ခုႏွစ္ တြင္ မႏၱေလး မွ ဗန္းေမာ္သို႕ မီးရထားလမ္းေဖာက္ခဲ့ရာ မႏၱေလးႏွင့္ ကြမ္းလုံကိုလည္း ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း ေတြ႕ ရွိခဲ့ၾကသျဖင့္ ဂုတ္ထိပ္တံတားကို ေဆာက္လုပ္ရန္ စီစဥ္ခဲ့ၾကသည္။ ကမၻာေပၚတြင္ အျမင့္ဆုံးရထားလမ္းျဖစ္လာမည့္ ဂုတ္ထိပ္ တံတားကို တာ၀န္ယူ တည္ေဆာက္ ရန္ ၿဗိတိသွ် အစိုးရက ဗမာ့ မီးရထား ကုမၸဏီကို တာ၀န္ေပးခဲ့သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ၁၈၉၉ ခုႏွစ္ တြင္ ဗမာ့ မီးရထား ကုမၸဏီက ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီးေဖာက္လုပ္ ၊ ေဆာက္လုပ္ရန္ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံ ပင္ဆီလ္ ေဗးနီးယား ႏွင့္ ေမရီ လန္း စတီးကုမၸဏီတို႕ အား ငွားရမ္းခဲ့သည္။ သို႕ေသာ္လည္း တံတားႀကီးကို ဦးစီးတည္ေဆာက္သူမွာမူ ဗမာ့မီးရထားဌာနမွ အင္ဂ်င္ နီယာ Sir Arthur Rendel ႏွင့္ၿဗိတိသွ်၊ျမန္မာ အင္ဂ်င္နီယာ မ်ားပင္ျဖစ္ၾကေပသည္။ အသံုးျပဳေသာပစၥည္းမ်ားကို အေမရိ ကန္ႏိုင္ငံမွ တိုက္ရိုက္ မွာယူ တင္သြင္းခဲ့သည္။ ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီး၏ ဒီဇိုင္းပုံစံကို ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံမွ ဆာေအအမ္ရင္း ဒဲလ္အင္ကုမၸဏီက ေရးဆြဲခဲ့သည္။ တံတားႀကီးကုိ ေထာက္ပင့္ ထားေသာ သံတိုင္မ်ားအနက္ အျမင့္ဆုံးတိုင္သည္ ေပ ၃၂ဝ ျမင့္၍ အနိမ့္ဆုံး သံတုိင္မွာ ၄၅ ေပျမင့္သည္။ ဂုတ္ထိပ္ တံတား ၏ ထူးျခားခ်က္မွာ အျခားေသာ တံတားႀကီးမ်ား ကဲ့သုိ႔ ျမစ္ေခ်ာင္း မ်ားကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ ေဆာက္လုပ္ ထားျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေပ ၃ဝဝ ေက်ာ္မတ္ ေစာက္သည့္ လွ်ဳိႀကီးႏွစ္ခုကုိ ျဖတ္ကာ ခက္ခက္ခဲခဲ တည္ေဆာက္ ထားျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဂုတ္ထိပ္တံတားသည္ ေပ (၂၂၆၀) ရွည္လ်ားၿပီးတံတား၏ သံေျခတိုင္ အခ်ိဳ႕ကို အနိမ့္ဆုံး ေခ်ာင္းေျမာင္း ခ်ိဳင့္၀ွမ္းေျမျပင္မွ ေပ (၁၁၀၀) ခန္႕အျမင့္ေနရာတြင္ စိုက္ထူထားေပသည္။တံတား၏ပ်မ္းမွ် အျမင့္သည္ တံတားေအာက္ရွိ လိုဏ္ဂူေအာက္တြင္ ျဖတ္ သန္း စီးဆင္းေနေသာ ျမစ္ေရျပင္မွ အထက္ ေပ (၈၂၀) ျဖစ္ၿပီး အျမင့္ဆုံး ေဒါက္တိုင္ေနရာရွိ မီးရထားသံလမ္းသည္ ေအာက္ ေျမျပင္ မွ (၃၃၅ ) ေပ အျမင့္တြင္ တည္ရွိေနေပသည္။တံတား တစ္ခုလုံးအတြက္ သံႏွင့္ သံမဏိ ၄၃၁၁ တန္၊ သံမိႈေပါင္း တစ္သန္း အသုံးျပဳခဲ့ ရသည္။တံတားတိုင္ေပါင္း (၁၆) တိုင္ရွိရာ တံတားႀကီး၏ အလယ္တိုင္ မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ တိုင္အမွတ္ (၈) ႏွင့္(၉) သည္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္ၾကသည္။ ၿဗိတိသွ်တို႕သည္မႏၱေလး ကြမ္းလုံမီးရထားလမ္းကို ေဖာက္လုပ္ခဲ့သည့္ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားတြင္ ကမၻာ့ ခဲသိုက္ႀကီးဟု ေခၚဆို ႏိုင္ေသာ နမၼတူ၊ ေဘာ္တြင္းမွ သတၱဳမ်ားကို သယ္ယူေရးသည္ အဓိက အခ်က္ တစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ရထားလမ္းျဖတ္သန္းသြားမည့္ ဂုတ္ထိပ္တံတားကို ဂုတ္ထိပ္ေက်းရြာရွိ ေက်ာက္ဂူႀကီးႏွစ္ခုေပၚမွ ျဖတ္သန္းလ်က္ ေတာင္ထိပ္ ႏွစ္ခုကို သြယ္တန္း ေဖာက္လုပ္ခဲ့ရ သည္။တံတားႀကီး ေဆာက္လုပ္မႈ လုပ္ငန္း မ်ားကို ၁၈၉၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ခဲ့ၿပီး ၁၉၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၁ ရက္ေန႕တြင္ ၿပီးစီးခဲ့ကာ ထိုေခတ္က က်ပ္ေငြ (၁၆၉၈၂၀၀) ကုန္က်ခဲ့သည္။၁၉၀၃ ခုႏွစ္တြင္ တံတားႀကီးကို စတင္ အသုံးျပဳခဲ့သည္။ ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရးကို မ်ားစြာ အေထာက္အပံ့ျပဳေသာ တံတားျဖစ္သျဖင့္ ဒုတိယ ကမၻာ စစ္ကာလတြင္ မဟာမိတ္တို႕၏ ေျမလွန္စနစ္ျဖင့္ ဖ်က္ဆီးျခင္းကိုခံခဲ့ရသျဖင့္ တိုင္ အမွတ္(၂)ႏွင့္ အမွတ္(၅)တို႕ ပ်က္စီးခဲ့ရသည္။ စစ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဂ်ပန္တို႕ ျပန္လည္ဆုတ္ခြါရာတြင္လည္း ဂုတ္ထိပ္တံတား၏ အျမင့္ဆုံးတိုင္မ်ားျဖစ္သည့္ တံတား အလယ္မွ တိုင္ ၄ တိုင္ကို ဗုံးခြဲဖ်က္ဆီးပစ္ခဲ့သျဖင့္ တိုင္အမွတ္ (၁၁)သည္ ေအာက္ေျချပတ္ခဲ့ၿပီး တိုင္အမွတ္(၁၀) ႏွင့္ (၁၂) တို႕မွာလဲက် ပ်က္စီး ခဲ့ၾကရေပသည္။ထိုတိုင္မ်ားေပၚတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာ ေပ (၁၂၀) စီ ရွည္သည့္ ေပါင္းကူးသံေဘာင္(၄) ခုမွာ ေျမႀကီးေပၚ သို႕ ျပဳတ္က် ခဲ့ၾကသည္။ ၁၉၄၈ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးသည့္ေနာက္တြင္ ပ်က္စီးေနေသာ ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီးကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအတြက္ ျပည္ပ ကုမၸဏီ မ်ားအားငွားရမ္းရန္တင္ဒါေခၚယူခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္ပ ကုမၸဏီ မ်ားက တင္သြင္းသည့္ တင္ဒါေစ်းႏႈန္းထား မ်ားသည္ အလြန္ ႀကီးျမင့္ေနွသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မီးရထားဌာနကပင္ ဂုတ္ထိပ္ တံတားႀကီးကို ျပင္ဆင္ခဲ့ သည္။ ဂုတ္ထိပ္တံတား ျပင္ဆင္ျခင္း လုပ္ငန္း မ်ားကို ၁၉၄၈ ခုႏွစ္ ေမလတြင္ စတင္လုပ္ေဆာင္ခဲ့ေသာ္လည္း ပစၥည္းမ်ားရွားပါးမႈ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲမႈတို႕ေၾကာင့္ သုံးႏွစ္ေက်ာ္ အခ်ိန္ယူကာေဆာင္ရြက္ခဲ့ရၿပီး ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ႀသဂုတ္လေရာက္မွ ၿပီးစီး ခဲ့သည္။ထိုအခ်ိန္က ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီး ျပင္ဆင္မႈ ကုန္က်စရိတ္ေငြမွာ က်ပ္ ၃၂ သိန္း ျဖစ္သည္။ ဂုတ္ထိပ္ ေတာင္ႀကားျဖတ္ရထားလမ္း(Goteik viaduct)ဟု ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားက သိရွိထားၾကသည့္ ဂုတ္ထိပ္တံတားသည္ ကမၻာေပၚတြင္ အရွည္လ်ားဆုံးေသာ ေတာင္ႀကားျဖတ္ မီးရထားလမ္းျဖစ္သည္။ယင္းတံတားကို တည္ေဆာက္သည့္ နည္းပညာ အဆင့္ျမင့္မွုႏွင့္ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္လွပမႈတုိ႔ေၾကာင့္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလာေသာ တံတားျဖစ္ျပီး ကမၻာ့ အံ့ဖြယ္ စာရင္းမ်ားတြင္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ယေန႔ထိတိုင္လည္း ျမန္မာျပည္၏ အျမင့္ဆံုး တံတား၊ ကမၻာ့အၾကီးဆံုး မီးရထားသံလမ္း တံတား (ျမင္းခံုတံတား) ဟု မွတ္ေက်ာက္တင္ဆဲ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာတို႕က trestle ဆိုသည့္ စကားလုံးကို ျမင္းခုံဟု ျမန္မာ ေ၀ါဟာရ ဖလွယ္ကာ ဂုတ္ထိပ္တံတားကို ျမင္းခုံတံတားဟုလည္း ေခၚဆိုခဲ့ၾကသည္။ ဂုတ္ထိပ္တံတားကို မတည္ေဆာက္မီႏွင့္ တည္ေဆာက္အၿပီးတြင္ အျခားႏိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း တံတားမ်ား တည္ေဆာက္ခဲ့ ရာတြင္ ကြန္ကရစ္တံတားမ်ားကိုသာ အမ်ားစုအေနျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကေပသည္။သမားရိုးက် တိုင္မ်ားႏွင့္ စတီးလ္၊ သံမဏိ၊ သံေခ်ာင္းမ်ားျဖင့္ ေထာက္ခံတည္ ေဆာက္ထားေသာ တံတားမ်ားတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ဂုတ္ထိပ္တံတားႏွင့္ကေနဒါႏိုင္ငံ၊ အယ္ဘာ တာမွ လက္သ္(Leth) တံတားတို႕ သည္ အျမင့္ဆုံးျဖစ္ၾကသည္။သို႕ရာတြင္ လက္သ္တံတားက ဂုတ္ထိပ္တံတားထက္ အလ်ား ႏွစ္ဆပိုရွည္သျဖင့္ ေတာင္ၾကားတြင္ ေဖာက္လုပ္သည့္ အရွည္ဆုံးမီးရထားလမ္းျဖစ္ခဲ့ၿပီး ဂုတ္ထိပ္တံတားက ကမၻာ ေပၚတြင္ အျမင့္ဆုံုးႏွင့္ ဒုတိယ အရွည္ဆုံး ေတာင္ၾကားျဖတ္ မီးရထားလမ္းတံတား အျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့ေပသည္။ အေမရိကန္ႏိုင္ငံ ၀ါရွင္တန္ရွိ ဂ်ိဳစိုတံတား၊ နယူးေယာက္ရွိ ပိုကိပ္စီ တံတား၊ပင္ေဆးဗာနီးယားရွိ ကင္ဇူ၀ါ တံတားတို႕သည္ လည္း စတီး ေထာက္တိုင္မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားေသာ တံတားမ်ားျဖစ္ၾကၿပီး ဂုတ္ထိပ္တံတားႏွင့္ အရြယ္အစားတူညီၾကသည္။ သို႕ေသာ္လည္း အဆိုပါတံတားမ်ားသည္ ဂုတ္ထိပ္တံတားေလာက္ထင္ရွားျခင္းမရွိၾကပါေခ်။ ဂုတ္ထိပ္တံတားႀကီးသည္ ယခုအခါ သက္တမ္းအားျဖင့္ ႏွစ္ ၁၀၀ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္ရာ တံတားႀကီး၏ ၾကံ့ခိုင္မွဳမွာလည္း မူလ ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ ၏ အာမခံႏွစ္ ကုန္ဆံုးေနၿပီျဖစ္သည္။ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္က တံတားႀကီးအား ၾကံ့ခိုင္မွဳစစ္ေဆးရန္ႏွင့္ ျပင္ဆင္ရန္ ဂ်ပန္ပညာရွင္မ်ား လာေရာက္ခဲ့ေသာ္လည္း ထိေရာက္ေသာ ျပင္ဆင္မွဳမ်ားမလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါေခ်။ယခုလက္ရိွ ဂုတ္ထိပ္တံတားသည္ ႀကံ့ခိုင္မႈ အားနည္းေနၿပီျဖစ္သျဖင့္ မီးရထားမ်ား ခုတ္ေမာင္းရာတြင္ အရိွန္ႏႈန္း ေလွ်ာ့ကာ ျဖည္းျဖည္းသာ ခုတ္ေမာင္းေနရေပသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအား ၿဗိတိသွ်တို႕ အုပ္စိုးခဲ့စဥ္ကာလက ႏိုင္ငံ၏ အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္းကို လႊမ္းမိုးႏိုင္ရန္ႏွင့္ စီပြားေရး အေထာက္ အပံ့ျဖစ္ရန္ ရည္ရြယ္ကာ ေဆာက္လုပ္၊ ေဖာက္လုပ္ခဲ့ေသာ ဂုတ္ထိပ္ တံတားသည္ သာယာလွပေသာ ရွမ္းျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္း အလွႏွင့္ ေပါင္းစပ္ကာ ကမၻာေက်ာ္တံတားတစ္စင္းအျဖစ္ ကာလရွည္ၾကာကတည္းကပင္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့ေပသည္။ ေခတ္အဆက္ ဆက္ ဂုတ္ထိပ္တံတား၏ ပ်က္စီးယိုယြင္းမွုမ်ားကို ထိန္းသိမ္းလာခဲ့ျခင္းေၾကာင့္လည္း ယေန႔တိုင္ တည္ရွိေနဆဲျဖစ္ကာ Goteick viaduct သည္ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္မ်ား၏ စိတ္ဝင္စားဖြယ္၊ သြားေရာက္ေလ့လာဖြယ္ ေနရာတစ္ခု အျဖစ္ ထင္ရွားလ်က္ ရွိေနေပ သည္။ ျပင္ဦးလြင္သို႕ေရာက္ရွိလာၾကေသာ ႏိုင္ငံတကာမွ ခရီး သြားအမ်ားစုသည္ဂုတ္ထိပ္တံတားသို႕ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈ ေလ့ ရွိၾက ေပသည္။အခ်ိဳ႕ကလည္း မႏၱေလးမွ ဂုတ္ထိပ္တံတားအထိ မီးရထားစီးကာ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈႀကသည္။ ယခုအခါတြင္ ျမန္မာ ႏိုင္ငံသို႕ လာေရာက္ လည္ပတ္ၾကေသာ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္မ်ားသည္ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ တိုးတက္မ်ားျပားလ်က္ရွိရာ သမိုင္း ၀င္ ဂုတ္ထိပ္တံတား ႀကီး ကို ေရရွည္ၾကံ႕ခိုင္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းလ်က္ ေရွးေဟာင္းပစၥည္း တစ္ခုအျဖစ္ ေစာင့္ေရွာက္ ထားႏိုင္ သည္ႏွင့္ အမွ် ဂုတ္ထိပ္ တံတား သို႕ လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသည့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွ ရရွိလာမည့္ ၀င္ေငြမ်ားသည္ ႏွစ္စဥ္ တိုးတက္ မ်ားျပား လာမည္ျဖစ္ေပသည္။ ထိုိသို႕ ႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ ၀င္ေငြ တိုးတက္ရရွိလာသကဲ့သို႕ ဂုတ္ထိပ္တံတား အနီး၀န္း က်င္ ရွိ ေဒသခံတို႕ ၏ လူမႈစီးပြားဘ၀မ်ား သည္ လည္း တိုးတက္လာမည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ေမာင္သာ(ေရွးေဟာင္းသုေတသန) (၁၀ ၊ ၂ ၊ ၂၀၁၅ ျမန္မာ့အလင္း သတင္းစာ)

No comments: