Tuesday, July 14, 2015

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀း ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေမ ၁ ရက္မွစ၍ မွတ္ပုံတင္သက္တမ္း ၁၀ႏွစ္ေက်ာ္သည့္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ယာဥ္မ်ားကုိသာ အပ္ႏွံလက္ခံျခင္းေဆာင္ရြက္သြားမည္ ============================================== ေနျပည္ေတာ္ ဇူလိုင္ ၁၃ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ (၁၂)ႀကိမ္ ေျမာက္ ပုံမွန္အစည္းအေဝး ၇၄ ရက္ ေျမာက္ေန႔ကို ယေန႔နံနက္ ၁ဝ နာရီ တြင္က်င္းပရာ ေမးခြန္းသံုးခု ေမးျမန္း ေျဖၾကားျခင္း၊ ဥပေဒၾကမ္းတစ္ခု တင္သြင္းျခင္းႏွင့္ ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခု အား လႊတ္ေတာ္၏ အဆုံးအျဖတ္ရယူ အတည္ျပဳျခင္းတို႔ ေဆာင္ရြက္ၾက သည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေမးခြန္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယ ဝန္ႀကီး ဦးခ်န္ေမာင္က ေျဖၾကားရာ တြင္ ကန္ပက္လက္ မဲဆႏၵနယ္မွ သူရဦးေအာင္ကို၏ ဟန္ျပအတု အေယာင္ထုတ္လုပ္ေနေသာ စက္မႈ ဇုန္ကားလုပ္ငန္းမ်ားကို အၿပီးအပိုင္ ဖ်က္သိမ္းေပးႏိုင္ျခင္း ရွိ၊ မရွိႏွင့္ စက္မႈဇုန္ကားမ်ား ခုထုတ္၊ ခုအပ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ျပဳလုပ္ၿပီး စလစ္ထုတ္ယူ ၍ ျပည္ပမွ အဆင့္ျမင့္ကား ရာေပါင္း မ်ားစြာ တင္သြင္းခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ႏိုင္ငံ ေတာ္အခြန္ဘ႑ာေငြ နစ္နာမႈ အတြက္ ျပန္လည္စစ္ေဆးၾကပ္မတ္ ရန္ အစီအစဥ္ ရွိ၊ မရွိ ေမးခြန္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ျပန္လည္ရွင္းလင္းေျဖ ၾကားရာတြင္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ယာဥ္မ်ား ကို ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁၄ ရက္မွ စတင္၍လည္းေကာင္း၊ သုံးဘီးယာဥ္ မ်ားကို ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ၾသဂုတ္ ၁ ရက္ မွစတင္၍လည္းေကာင္း ယာဥ္အို ယာဥ္ေဟာင္းအျဖစ္ ပိုင္ရွင္ဆႏၵအရ အပ္ႏွံလွ်င္ အစားထိုးယာဥ္ တင္သြင္း ခြင့္ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ပါေၾကာင္း။ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ယာဥ္မ်ားကို ၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္ ၁၄ ရက္မွ စတင္ အပ္ႏွံခြင့္ျပဳခဲ့ရာ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၇ ရက္အထိ စက္မႈဇုန္ ထုတ္ယာဥ္ ၂၃၇၄၅ စီးအပ္ႏွံခဲ့ပါ ေၾကာင္း၊ အဆိုပါယာဥ္မ်ားတြင္ မွတ္ပုံတင္သက္တမ္း ငါးႏွစ္အထက္ ၂၁ဝ၁၅ စီး၊ မွတ္ပုံတင္သက္တမ္း တစ္ႏွစ္မွ ငါးႏွစ္အတြင္း ၁၆၁၃ စီး၊ မွတ္ပုံတင္သက္တမ္း တစ္ႏွစ္ေအာက္ ၁၁၁၇ စီးျဖစ္သည့္အတြက္ မွတ္ပုံတင္ သက္တမ္း ငါးႏွစ္အထက္ ယာဥ္မ်ား သာ အပ္ႏွံမႈမ်ားျပားသည္ကို ေတြ႕ရွိ ရပါေၾကာင္း။ စက္မႈဇုန္ထုတ္ယာဥ္မ်ား မမွန္ မကန္ အပ္ႏွံေဆာင္ရြက္မႈ ရွိလာ ေၾကာင္း တင္ျပခ်က္ရရွိသည္ႏွင့္ မမွန္မကန္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအား ျပန္လည္စိစစ္ႏိုင္ရန္ ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၂၇ ရက္မွစ၍ စက္မႈ ဇုန္ထုတ္ယာဥ္မ်ား အပ္ႏွံျခင္းကို ယာယီရပ္ဆိုင္းခဲ့ၿပီး ၂ဝ၁၅ ခုႏွစ္ ေမ ၁ ရက္မွစ၍ မွတ္ပုံတင္သက္တမ္း ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္သည့္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ယာဥ္မ်ားကိုသာ အပ္ႏွံလက္ခံျခင္း ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ ထည့္သြင္း ေၾကာ္ျငာျခင္း၊ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ ေရးၫႊန္ၾကားမႈ ဦးစီးဌာန Website တြင္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပျခင္း၊ မွတ္ပုံ တင္သက္တမ္း ၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္လြန္ မွသာ အပ္ႏွံလက္ခံျခင္းမ်ား ေဆာင္ ရြက္ရန္ ညႊန္ၾကားထားပါေၾကာင္း။ ၂ဝ၁၄-၂ဝ၁၅ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အထိ စက္မႈဇုန္မ်ားမွ ထုတ္လုပ္ခဲ့ သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စုစုေပါင္း ၉၉၅၄၃ စီးရွိပါေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ ခုႏွစ္တြင္ ကားမ်ား တင္သြင္း ခြင့္ေပးခဲ့ရာ စက္မႈဇုန္မ်ားမွ အမ်ား ဆုံးထုတ္လုပ္သည့္ အေပါ့စားယာဥ္ Light Truck မ်ားကိုပါ တင္သြင္းခြင့္ ေပးခဲ့သျဖင့္ ျပည္တြင္းထုတ္လုပ္သည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားသည္ ျပည္ပမွMass Production ျဖင့္ တင္သြင္း လာသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား၏ အရည္အေသြးႏွင့္ ေစ်းႏႈန္းတို႔အား ယွဥ္ၿပိဳင္ႏိုင္ျခင္းမရွိသျဖင့္ စက္မႈဇုန္ မ်ား၏ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္မႈ က်ဆင္းလာခဲ့ပါေၾကာင္း။ စက္မႈဇုန္မ်ားအေနျဖင့္ မွန္ကန္ သည့္လမ္းေၾကာင္းေပၚ၌ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္မ်ား ထုတ္လုပ္ေစရန္မွာ မွန္ကန္ပြင့္လင္းျမင္သာသည့္ မူဝါဒ မ်ားျဖင့္ ထိန္းေက်ာင္းၿပီး စက္မႈ လုပ္ငန္းတိုးျမင့္လာေရးကို အားေပး ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ စက္မႈဇုန္မ်ား၌ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းမ်ားကို အၿပီး အပိုင္ ဖ်က္သိမ္းေပးရန္မွာ ယင္းလုပ္ငန္းကို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ ေနသည့္ ကုမၸဏီမ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ား ႏွင့္ ဝန္ထမ္းမိသားစုမ်ား၏ စားဝတ္ ေနေရးကိုလည္း လ်စ္လ်ဴ႐ႈ၍ မရပါ ေၾကာင္းျဖင့္ ေျဖၾကားသည္။ ေလာင္းလုံး မဲဆႏၵနယ္မွ ဦးေအာင္စိုးက တနသၤာရီတိုင္းေဒသ ႀကီးရွိ ထားဝယ္-ၿမိတ္ မီးရထားလမ္း ကို ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ မည္မွ်သုံးစြဲ ခဲ့ၿပီး ယင္းစီမံကိန္းကို ယခုအစိုးရ လက္ထက္တြင္ မည္သို႔ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ကို သိရွိလို ေၾကာင္း ေမးခြန္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ တနသၤာရီတိုင္းေဒသႀကီးအတြင္းရွိ ထားဝယ္-ၿမိတ္ ရထားလမ္းစီမံကိန္း ကို ၂ဝဝ၈-၂ဝဝ၉ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ့ၿပီး ခရီးမိုင္မွာ ၁၃၂ ဒသမ ၅ဝ မိုင္ခန္႔ရွိပါေၾကာင္း၊ ထားဝယ္-ၿမိတ္ ရထားလမ္းပိုင္း ရွိ ထားဝယ္-သရက္ေခ်ာင္း လမ္းပိုင္း ခရီးမိုင္ ၁၉ ဒသမ ၃၁ မိုင္ကို ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဇြန္ ၄ ရက္တြင္ စတင္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ရာ ရထားစီးခရီးသည္ စီးနင္း မႈနည္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၉ ရက္တြင္ ရထားေျပးဆြဲ ျခင္း ရပ္ဆိုင္းခဲ့ပါေၾကာင္း၊ ထားဝယ္- ၿမိတ္ ရထားလမ္းေဖာက္လုပ္ေရး စီမံကိန္းကို ၂ဝ၁၂-၂ဝ၁၃ ဘ႑ာ ေရးႏွစ္မွစ၍ လုပ္ငန္းမ်ား ေခတၱ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ၿပီး အဆိုပါစီမံကိန္းအတြက္ သုံးစြဲၿပီး ဘ႑ာေငြမွာ ေငြက်ပ္ ၂၃ဝ၉၉ ဒသမ ၁၈၉ သန္းျဖစ္ပါ ေၾကာင္း။ ထားဝယ္-ၿမိတ္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးစီမံကိန္းကို ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြအေျခအေနအရ ရပ္ဆိုင္း ခဲ့ေသာ္လည္း အမ်ားျပည္သူသုံး သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး စနစ္အျဖစ္ ႏိုင္ငံအဝန္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ပို႔ေဆာင္ႏိုင္ရန္ ရည္မွန္း၍ ႏွစ္ ၂ဝ စီမံကိန္း၏ တတိယ ငါးႏွစ္ စီမံကိန္းကာလျဖစ္ ေသာ ၂ဝ၂၁-၂ဝ၂၂ ခုႏွစ္မွ ၂ဝ၂၅-၂ဝ၂၆ ခုႏွစ္အတြင္း ထည့္သြင္း လ်ာထားဆဲျဖစ္ပါေၾကာင္းျဖင့္ ေျဖ ၾကားသည္။ အစည္းအေဝးတြင္ သိပၸံႏွင့္ နည္းပညာဝန္ႀကီးဌာန ဒုတိယဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ ေအာင္ေက်ာ္ျမတ္က စက္မႈဒီဇိုင္းမူပိုင္ခြင့္ဥပေဒၾကမ္းအား လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းၿပီး ျပည္သူ႕ လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီက ယင္းဥပေဒၾကမ္းႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ အစီရင္ခံစာကို ဖတ္ၾကားရွင္းလင္း သည္။ ယင္းေနာက္ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီး ဌာနက တင္သြင္းသည့္ ပင္စင္အက္ ဥပေဒကို ႐ုပ္သိမ္းသည့္ဥပေဒ ၾကမ္းႏွင့္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီး ဌာနက တင္သြင္းသည့္ ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္ဥပေဒၾကမ္းတို႔အား လႊတ္ေတာ္ ၏ အဆုံးအျဖတ္ရယူ၍ အတည္ျပဳ သည္။ (သတင္းစဥ္)

No comments: