Sunday, July 12, 2015

ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ (၄) - ဇာဂနာ ==========

ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ (၄) - ဇာဂနာ ========== တကယ္ေတာ့ လူတုိင္းက ႐ုပ္ရွင္ဆုိ အားလံုးအတူတူပဲလုိ႔ ထင္တတ္ၾကပါ တယ္။ အလြယ္ပဲ ပိတ္ကားေပၚမွာ ဒါမွမဟုတ္ ဖန္သား မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ျပတာေတြကုိ ႐ုပ္ရွင္လုိ႔ ယူဆေလ့ ရွိတာေပါ့။ ႐ုပ္ရွင္မွာ ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္၊ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္၊ အခန္းဆက္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဇာတ္လမ္းတုိ ႐ုပ္ရွင္၊ ကာတြန္း႐ုပ္ရွင္ စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ကဲြျပားေလ့ရွိပါတယ္။ သေဘာ သဘာ၀ခ်င္း မတူသလုိ ႐ုိက္ကူးပံု နည္းစနစ္လည္း တျခားစီပါ။ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ုိက္တာေတြဆုိတာ ကမၻာမွာ ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲ ေအာင္ျမင္ ေနၾကသလုိ ဇာတ္လမ္း ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ုိက္တာေတြ ဆုိတာလည္း စူပါေတြခ်ည္းပါပဲ။ မုိကယ္မုိးရ္တုိ႔လို မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ဆရာႀကီးေတြကလည္း ႐ုပ္ရွင္ေလာက မွာ တံခြန္စုိက္ထားသူ ေတြေပါ့။ စပီးလ္ဘတ္တုိ႔လို ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္ ဆရာႀကီးေတြနဲ႔ တစ္တန္းတည္းထား ေလးစားရသူေတြပါ။ ယခုႏွစ္ ေအာ္စကာဆု ရသြားတဲ့ ေလာ္ရာပိြဳင္ထရာဆုိတာ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ကတည္းက မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ တစ္မ်ဳိးထဲ ကုိပဲ စုိက္လုိက္မတ္တတ္ ႐ုိက္ခဲ့သူပါ။ ဒါေပမဲ့ ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္နဲ႔ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ဆုိတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ကြာပါတယ္။ ကင္မရာ အယူအဆက စလုိ႔ မတူပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႐ုပ္ရွင္ကုိ ႐ုိက္ခ်င္တာ Feature Filmေခၚတဲ့ ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္ အမ်ဳိးအစားပါ။ ဒီေအာက္မွာ တစ္ဆင့္ျပန္ခဲြရရင္ Biopic Movieလုိ႔ ေခၚရမွာေပါ့။ အတၳဳပတိၱ ႐ုပ္ရွင္ေပါ့ေလ။ ကမၻာမွာလည္း ဂႏီၵတုိ႔၊ မင္ဒဲလားတုိ႔၊ လင္ကြန္းတုိ႔ဆုိတဲ့ ကားမ်ဳိးေတြ ေအာင္ျမင္လုိက္ၾကတာ ၀က္၀က္ကဲြပါပဲ။ ဒီႏွစ္မွာလည္း စတိဗ္ေဂ်ာ့ခ်္ အေၾကာင္း၊ အဆုိေတာ္ ဂ်ိမ္းစ္ဘေရာင္း အေၾကာင္း ႐ုိက္ထားတဲ့ get on upတုိ႔၊ အေကာင္းစား ေအာ္စကာ (ဇာတ္ၫႊန္း)ဆုရ သြားတဲ့ Imitation Gameတုိ႔ဆုိ အဲဒိ Biopic Movieေတြေပါ့။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆံုခဲ့ရတဲ့ ကေမၻာဒီးယားက ဂ်ာမန္ ဒါ႐ုိက္တာ ေတြဟာ မွတ္တမ္းသီးသန္႔ ႐ုိက္ကူးတဲ့သူေတြ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ ကေမၻာဒီးယားႏုိင္ငံ ဖႏြမ္းပင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ မွာ Metta houseဆုိၿပီး ႐ုပ္ရွင္သင္တန္းေက်ာင္း ထူေထာင္ထားၾကတာေပါ့။ သူတုိ႔႐ိုက္ထားတဲ့ ကေမၻာဒီးယားက လယ္ယာေျမသိမ္း တုိက္ပဲြ အေၾကာင္း သတင္းကားေတြ စျပ ကတည္းက လြဲၿပီ လို႔ သိလိုက္ရပါ ေတာ့တယ္။ သူတုိ႔ စိတ္ထဲမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္က The art of freedom film festivalဆုိတာကုိ လုပ္မယ္လုိ႔ သိထားၾကတာကုိး။ ဒါနဲ႔ပဲ လြဲကာမွ လြဲေပေရာ့ သူတုိ႔ဆီ က ဘာသိသိ ဘာရရ အျမတ္ခ်ည္းပဲလို႔ ေလ့လာေဆြးေႏြး လိုက္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ တစ္ခုေတာ့ အျမတ္ထြက္ ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္ ၿပိဳင္ပဲြကေန ဆုရတဲ့ ဒါ႐ုိက္တာ ၃ ဦးကုိ သူတုိ႔ဆီမွာ သင္တန္း တက္ခြင့္ရတာပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ဒီခရီးကေန ရန္ကုန္ကုိ ျပန္ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အာသီသက ေဟာလိ၀ုဒ္ကုိပဲ သြားခ်င္ပါေတာ့တယ္။ ေဟာလိ၀ုဒ္က တစ္ေယာက္ေယာက္ နဲ႔ ေတြ႕ဆံုဆက္စပ္ေဆြးေႏြး အကူအညီ ေတာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားမယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ရဲ႕ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွာ အေမရိကန္ႏုိင္ငံကုိ ေျခခ်ခြင့္ ကၽြန္ေတာ္ ရခဲ့ပါတယ္။ အေမရိကားက ေဟာလိ၀ုဒ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘာအဆက္အသြယ္မွ မရွိပါဘူး။ တစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိေလရဲ႕။ ၂၀၀၇တုန္းက ျမန္မာျပည္ကုိ အလည္လာခဲ့တဲ့ DOP (Director of Photography) စတီဖင္ဂုိးလ္ ဘလတ္ဆုိတဲ့ လူႀကီးေတာ့ ရွိပါတယ္။ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ အဆက္အသြယ္ရဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ႀကိဳးစားရပါတယ္။ ဟီလာရီကလင္တန္နဲ႔ ေတြ႕ဖို႔ အဲ့သေလာက္ မခက္ခဲေပမယ့္ သူနဲ႔ေတြ႕ဖို႔ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ခက္ခဲခဲ့ပါတယ္။ အရင္ ျမန္မာျပည္ အေမရိကန္ သံ႐ုံးမွာ အလုပ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ေဒၚစန္းစန္းျမင့္က ကူညီလုိ႔ ေနာက္ဆံုးမွာ စတီဖင္နဲ႔ ေတြ႕ခြင့္ရခဲ့ပါေတာ့တယ္။ စတီဖင္ ဂုိးလ္ဘလတ္ ေနတာက ဆန္ဖရန္စစၥကုိမွာပါ။ သူက ျမန္မာျပည္ကုိ သံေယာဇဥ္ ရွိသူပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔အတူ ဧရာ၀တီ ျမစ္ေၾကာင္းရယ္ ခ်င္းတြင္းျမစ္႐ုိးရယ္မွာ ဓာတ္ပံု ထြက္႐ုိက္ခဲ့တာေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာ နာဂစ္မုန္တုိင္း တုိက္ခ်ိန္ ရန္ပံုေငြရေအာင္ဆုိၿပီး သူ႐ုိက္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္က ႐ႈခင္း ဓာတ္ပံုေတြကုိ ေဟာလီး၀ုဒ္မွာ ျပပဲြလုပ္ ေရာင္းခ်ၿပီး ရသမွ် လွဴခဲ့သူေပါ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူနဲ႔ ေတြ႕ခြင့္ရဖို႔ လြယ္သြားတယ္ ဆုိရမွာပါ။ သူဟာ ႐ုပ္ရွင္ကားေပါင္း မ်ားစြာကုိ DOPေခၚတဲ့ ဓာတ္ပံုပညာ ဒါ႐ုိက္တာ တာ၀န္ယူၿပီး ႐ုိက္ခဲ့သူပါ။ သူ႔ရဲ႕ Batman ဇာတ္ကားေတြကုိေတာ့ ပရိသတ္ ရင္းႏွီးၿပီးသားပါ။ အထက္က ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလုိ Biopicလုိ႔ ေခၚတဲ့ အတၳဳပၸတိၱ ႐ုပ္ရွင္ေတြလည္း သူ႐ုိက္ခဲ့တာ အထင္အရွားေပါ့။ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံေရး သမုိင္းမွာ ေကာင္းဘိြဳင္လုိ႔ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့တဲ့ အထက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ခ်ာလီ ၀င္လ္ဆင္ အေၾကာင္းကုိ ႐ုိက္ထားတဲ့ Charlie’s warဆုိတဲ့ အာဖဂန္နစၥတန္ စစ္ပဲြေနာက္ခံ ႐ုပ္ရွင္ဆုိ ေတာ္ေတာ့္ကုိ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ကၽြန္ေတာ္ အေမရိကား ေရာက္ေနခ်ိန္ သူ႔လက္ရာ The Helpဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားဟာ ေအာ္စကာ တစ္ႀကိဳစာရင္းထဲ ပါေနျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါ အခုႏွစ္ ေအာ္စကာ တစ္ႀကိဳထဲ ပါခဲ့တဲ့ get on upကလည္း တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္ အတၳဳပၸတိၱ ႐ုပ္ရွင္ပါ။ သူ႔အိမ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေတာ့ သူက ညစာနဲ႔ တည္ခင္း ဧည့္ခံသလုိ ေဟာလိ၀ုဒ္ ႐ုပ္ရွင္ ေလာက အေၾကာင္းကိုလည္း ရွင္းျပပါတယ္။ သူေပးတဲ့ အႀကံၪဏ္ကေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ကုိ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြပဲ ဒါ႐ုိက္တာလုပ္ၿပီး ႐ုိက္ဖို႔နဲ႔ လိုအပ္တဲ့ ကင္မရာနဲ႔ နည္းပညာေတြကုိ သူက အကူအညီေပး မယ္ ဆုိတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ကုိ ထုတ္လုပ္သူေတြ စိတ္၀င္စားႏုိင္သလားဆုိေတာ့ သူက ေခါင္းခါတယ္။ ေဟာလိ၀ုဒ္က ပုိက္ဆံက လြဲရင္ ဘာကုိမွ စိတ္မ၀င္စားဖူးတဲ့။ ျဖစ္ႏုိင္တာကေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ကုိ ႐ုိက္၊ ျပပဲြတင္ (ဆုိပါေတာ့ ကိန္း႐ုပ္ရွင္ပဲြေတာ္တုိ႔ ဆန္းဒန္႔စ္႐ုပ္ရွင္ ပဲြေတာ္တုိ႔ေပါ့) အဲဒီမွာ လူႀကိဳက္ရင္ေတာ့ ေဟာလိ၀ုဒ္က လုိက္လာလိမ့္မယ္တဲ့။ ကိစၥကေတာ့ ဒီမွာတင္ တစ္စခန္းရပ္ေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အျမတ္ထြက္ တာကေတာ့ ဆန္ဖရန္စစၥကုိ ႐ုပ္ရွင္တကၠသုိလ္ကုိ ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့သလို တကယ့္ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုိက္ကြင္း တစ္ခုကုိလည္း ၾကည့္ခြင့္ႀကံဳခဲ့ပါတယ္။ ဇြဲမေလွ်ာ့ေသးပဲ မင္းသားႀကီး လီယန္နီလ္ဆင္ကေန တစ္ဆင့္ ႐ုပ္ရွင္ ထုတ္လုပ္သူ ကုိဟင္ ညီေနာင္ဆီ ဆက္သြယ္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ Treatment ေပးပါတဲ့။ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ Treatment ဆုိတာ ဘာမွန္းမသိလုိ႔ ေႏြးေႏြးစိန္ျမင့္နဲ႔ ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္ကုိ အကူအညီ ေတာင္းၿပီး Treatment ဆုိတာကုိ အျမန္ေရးရပါေတာ့တယ္။ ေရးၿပီးလုိ႔ ထုတ္လုပ္သူ ကုိဟင္ညီေနာင္ဆီကုိ အဲ့ဒီ Treatment လွမ္းပုိ႔လုိက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ သူတုိ႔ဆီက မွတ္ခ်က္ ကေလးတစ္ေၾကာင္းပဲ ျပန္ရခဲ့တယ္။ စာကေလး တစ္ေၾကာင္းဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲသြားေစခဲ့တာ အမွန္ပါပဲ။ “ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက လူလား”တဲ့။ ဆက္ပါမည္ ဇာဂန ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ (၄) - ဇာဂနာ ========== တကယ္ေတာ့ လူတုိင္းက ႐ုပ္ရွင္ဆုိ အားလံုးအတူတူပဲလုိ႔ ထင္တတ္ၾကပါ တယ္။ အလြယ္ပဲ ပိတ္ကားေပၚမွာ ဒါမွမဟုတ္ ဖန္သား မ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ျပတာေတြကုိ ႐ုပ္ရွင္လုိ႔ ယူဆေလ့ ရွိတာေပါ့။ ႐ုပ္ရွင္မွာ ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္၊ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္၊ အခန္းဆက္ ႐ုပ္ရွင္၊ ဇာတ္လမ္းတုိ ႐ုပ္ရွင္၊ ကာတြန္း႐ုပ္ရွင္ စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ကဲြျပားေလ့ရွိပါတယ္။ သေဘာ သဘာ၀ခ်င္း မတူသလုိ ႐ုိက္ကူးပံု နည္းစနစ္လည္း တျခားစီပါ။ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ုိက္တာေတြဆုိတာ ကမၻာမွာ ဒိတ္ဒိတ္ႀကဲ ေအာင္ျမင္ ေနၾကသလုိ ဇာတ္လမ္း ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ုိက္တာေတြ ဆုိတာလည္း စူပါေတြခ်ည္းပါပဲ။ မုိကယ္မုိးရ္တုိ႔လို မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ဆရာႀကီးေတြကလည္း ႐ုပ္ရွင္ေလာက မွာ တံခြန္စုိက္ထားသူ ေတြေပါ့။ စပီးလ္ဘတ္တုိ႔လို ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္ ဆရာႀကီးေတြနဲ႔ တစ္တန္းတည္းထား ေလးစားရသူေတြပါ။ ယခုႏွစ္ ေအာ္စကာဆု ရသြားတဲ့ ေလာ္ရာပိြဳင္ထရာဆုိတာ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ကတည္းက မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ တစ္မ်ဳိးထဲ ကုိပဲ စုိက္လုိက္မတ္တတ္ ႐ုိက္ခဲ့သူပါ။ ဒါေပမဲ့ ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္နဲ႔ မွတ္တမ္း႐ုပ္ရွင္ ဆုိတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ကြာပါတယ္။ ကင္မရာ အယူအဆက စလုိ႔ မတူပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ႐ုပ္ရွင္ကုိ ႐ုိက္ခ်င္တာ Feature Filmေခၚတဲ့ ဇာတ္လမ္း႐ုပ္ရွင္ အမ်ဳိးအစားပါ။ ဒီေအာက္မွာ တစ္ဆင့္ျပန္ခဲြရရင္ Biopic Movieလုိ႔ ေခၚရမွာေပါ့။ အတၳဳပတိၱ ႐ုပ္ရွင္ေပါ့ေလ။ ကမၻာမွာလည္း ဂႏီၵတုိ႔၊ မင္ဒဲလားတုိ႔၊ လင္ကြန္းတုိ႔ဆုိတဲ့ ကားမ်ဳိးေတြ ေအာင္ျမင္လုိက္ၾကတာ ၀က္၀က္ကဲြပါပဲ။ ဒီႏွစ္မွာလည္း စတိဗ္ေဂ်ာ့ခ်္ အေၾကာင္း၊ အဆုိေတာ္ ဂ်ိမ္းစ္ဘေရာင္း အေၾကာင္း ႐ုိက္ထားတဲ့ get on upတုိ႔၊ အေကာင္းစား ေအာ္စကာ (ဇာတ္ၫႊန္း)ဆုရ သြားတဲ့ Imitation Gameတုိ႔ဆုိ အဲဒိ Biopic Movieေတြေပါ့။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆံုခဲ့ရတဲ့ ကေမၻာဒီးယားက ဂ်ာမန္ ဒါ႐ုိက္တာ ေတြဟာ မွတ္တမ္းသီးသန္႔ ႐ုိက္ကူးတဲ့သူေတြ ျဖစ္ေနပါေတာ့တယ္။ ကေမၻာဒီးယားႏုိင္ငံ ဖႏြမ္းပင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ မွာ Metta houseဆုိၿပီး ႐ုပ္ရွင္သင္တန္းေက်ာင္း ထူေထာင္ထားၾကတာေပါ့။ သူတုိ႔႐ိုက္ထားတဲ့ ကေမၻာဒီးယားက လယ္ယာေျမသိမ္း တုိက္ပဲြ အေၾကာင္း သတင္းကားေတြ စျပ ကတည္းက လြဲၿပီ လို႔ သိလိုက္ရပါ ေတာ့တယ္။ သူတုိ႔ စိတ္ထဲမွာလည္း ကၽြန္ေတာ္က The art of freedom film festivalဆုိတာကုိ လုပ္မယ္လုိ႔ သိထားၾကတာကုိး။ ဒါနဲ႔ပဲ လြဲကာမွ လြဲေပေရာ့ သူတုိ႔ဆီ က ဘာသိသိ ဘာရရ အျမတ္ခ်ည္းပဲလို႔ ေလ့လာေဆြးေႏြး လိုက္ခဲ့ရပါေတာ့တယ္။ တစ္ခုေတာ့ အျမတ္ထြက္ ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ႐ုပ္ရွင္ ၿပိဳင္ပဲြကေန ဆုရတဲ့ ဒါ႐ုိက္တာ ၃ ဦးကုိ သူတုိ႔ဆီမွာ သင္တန္း တက္ခြင့္ရတာပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ဒီခရီးကေန ရန္ကုန္ကုိ ျပန္ေရာက္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ အာသီသက ေဟာလိ၀ုဒ္ကုိပဲ သြားခ်င္ပါေတာ့တယ္။ ေဟာလိ၀ုဒ္က တစ္ေယာက္ေယာက္ နဲ႔ ေတြ႕ဆံုဆက္စပ္ေဆြးေႏြး အကူအညီ ေတာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားမယ္လုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ရဲ႕ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွာ အေမရိကန္ႏုိင္ငံကုိ ေျခခ်ခြင့္ ကၽြန္ေတာ္ ရခဲ့ပါတယ္။ အေမရိကားက ေဟာလိ၀ုဒ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဘာအဆက္အသြယ္မွ မရွိပါဘူး။ တစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိေလရဲ႕။ ၂၀၀၇တုန္းက ျမန္မာျပည္ကုိ အလည္လာခဲ့တဲ့ DOP (Director of Photography) စတီဖင္ဂုိးလ္ ဘလတ္ဆုိတဲ့ လူႀကီးေတာ့ ရွိပါတယ္။ သူနဲ႔ကၽြန္ေတာ္ အဆက္အသြယ္ရဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ႀကိဳးစားရပါတယ္။ ဟီလာရီကလင္တန္နဲ႔ ေတြ႕ဖို႔ အဲ့သေလာက္ မခက္ခဲေပမယ့္ သူနဲ႔ေတြ႕ဖို႔ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ခက္ခဲခဲ့ပါတယ္။ အရင္ ျမန္မာျပည္ အေမရိကန္ သံ႐ုံးမွာ အလုပ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ေဒၚစန္းစန္းျမင့္က ကူညီလုိ႔ ေနာက္ဆံုးမွာ စတီဖင္နဲ႔ ေတြ႕ခြင့္ရခဲ့ပါေတာ့တယ္။ စတီဖင္ ဂုိးလ္ဘလတ္ ေနတာက ဆန္ဖရန္စစၥကုိမွာပါ။ သူက ျမန္မာျပည္ကုိ သံေယာဇဥ္ ရွိသူပါ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔နဲ႔အတူ ဧရာ၀တီ ျမစ္ေၾကာင္းရယ္ ခ်င္းတြင္းျမစ္႐ုိးရယ္မွာ ဓာတ္ပံု ထြက္႐ုိက္ခဲ့တာေပါ့။ ျမန္မာျပည္မွာ နာဂစ္မုန္တုိင္း တုိက္ခ်ိန္ ရန္ပံုေငြရေအာင္ဆုိၿပီး သူ႐ုိက္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာျပည္က ႐ႈခင္း ဓာတ္ပံုေတြကုိ ေဟာလီး၀ုဒ္မွာ ျပပဲြလုပ္ ေရာင္းခ်ၿပီး ရသမွ် လွဴခဲ့သူေပါ့။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူနဲ႔ ေတြ႕ခြင့္ရဖို႔ လြယ္သြားတယ္ ဆုိရမွာပါ။ သူဟာ ႐ုပ္ရွင္ကားေပါင္း မ်ားစြာကုိ DOPေခၚတဲ့ ဓာတ္ပံုပညာ ဒါ႐ုိက္တာ တာ၀န္ယူၿပီး ႐ုိက္ခဲ့သူပါ။ သူ႔ရဲ႕ Batman ဇာတ္ကားေတြကုိေတာ့ ပရိသတ္ ရင္းႏွီးၿပီးသားပါ။ အထက္က ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလုိ Biopicလုိ႔ ေခၚတဲ့ အတၳဳပၸတိၱ ႐ုပ္ရွင္ေတြလည္း သူ႐ုိက္ခဲ့တာ အထင္အရွားေပါ့။ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံေရး သမုိင္းမွာ ေကာင္းဘိြဳင္လုိ႔ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့တဲ့ အထက္လႊတ္ေတာ္ အမတ္ ခ်ာလီ ၀င္လ္ဆင္ အေၾကာင္းကုိ ႐ုိက္ထားတဲ့ Charlie’s warဆုိတဲ့ အာဖဂန္နစၥတန္ စစ္ပဲြေနာက္ခံ ႐ုပ္ရွင္ဆုိ ေတာ္ေတာ့္ကုိ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုပါပဲ ကၽြန္ေတာ္ အေမရိကား ေရာက္ေနခ်ိန္ သူ႔လက္ရာ The Helpဆိုတဲ့ ဇာတ္ကားဟာ ေအာ္စကာ တစ္ႀကိဳစာရင္းထဲ ပါေနျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါ အခုႏွစ္ ေအာ္စကာ တစ္ႀကိဳထဲ ပါခဲ့တဲ့ get on upကလည္း တကယ့္ျဖစ္ရပ္မွန္ အတၳဳပၸတိၱ ႐ုပ္ရွင္ပါ။ သူ႔အိမ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေတာ့ သူက ညစာနဲ႔ တည္ခင္း ဧည့္ခံသလုိ ေဟာလိ၀ုဒ္ ႐ုပ္ရွင္ ေလာက အေၾကာင္းကိုလည္း ရွင္းျပပါတယ္။ သူေပးတဲ့ အႀကံၪဏ္ကေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ကုိ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြပဲ ဒါ႐ုိက္တာလုပ္ၿပီး ႐ုိက္ဖို႔နဲ႔ လိုအပ္တဲ့ ကင္မရာနဲ႔ နည္းပညာေတြကုိ သူက အကူအညီေပး မယ္ ဆုိတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ကုိ ထုတ္လုပ္သူေတြ စိတ္၀င္စားႏုိင္သလားဆုိေတာ့ သူက ေခါင္းခါတယ္။ ေဟာလိ၀ုဒ္က ပုိက္ဆံက လြဲရင္ ဘာကုိမွ စိတ္မ၀င္စားဖူးတဲ့။ ျဖစ္ႏုိင္တာကေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္႐ုပ္ရွင္ကုိ ႐ုိက္၊ ျပပဲြတင္ (ဆုိပါေတာ့ ကိန္း႐ုပ္ရွင္ပဲြေတာ္တုိ႔ ဆန္းဒန္႔စ္႐ုပ္ရွင္ ပဲြေတာ္တုိ႔ေပါ့) အဲဒီမွာ လူႀကိဳက္ရင္ေတာ့ ေဟာလိ၀ုဒ္က လုိက္လာလိမ့္မယ္တဲ့။ ကိစၥကေတာ့ ဒီမွာတင္ တစ္စခန္းရပ္ေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အျမတ္ထြက္ တာကေတာ့ ဆန္ဖရန္စစၥကုိ ႐ုပ္ရွင္တကၠသုိလ္ကုိ ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့သလို တကယ့္ ႐ုပ္ရွင္ ႐ုိက္ကြင္း တစ္ခုကုိလည္း ၾကည့္ခြင့္ႀကံဳခဲ့ပါတယ္။ ဇြဲမေလွ်ာ့ေသးပဲ မင္းသားႀကီး လီယန္နီလ္ဆင္ကေန တစ္ဆင့္ ႐ုပ္ရွင္ ထုတ္လုပ္သူ ကုိဟင္ ညီေနာင္ဆီ ဆက္သြယ္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ Treatment ေပးပါတဲ့။ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ Treatment ဆုိတာ ဘာမွန္းမသိလုိ႔ ေႏြးေႏြးစိန္ျမင့္နဲ႔ ေဒၚေဆြဇင္ထုိက္ကုိ အကူအညီ ေတာင္းၿပီး Treatment ဆုိတာကုိ အျမန္ေရးရပါေတာ့တယ္။ ေရးၿပီးလုိ႔ ထုတ္လုပ္သူ ကုိဟင္ညီေနာင္ဆီကုိ အဲ့ဒီ Treatment လွမ္းပုိ႔လုိက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ သူတုိ႔ဆီက မွတ္ခ်က္ ကေလးတစ္ေၾကာင္းပဲ ျပန္ရခဲ့တယ္။ စာကေလး တစ္ေၾကာင္းဟာ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲသြားေစခဲ့တာ အမွန္ပါပဲ။ “ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက လူလား”တဲ့။ ဆက္ပါမည္ ဇာဂန

No comments: