Wednesday, March 26, 2014

ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ...(၁) --------------------------- ယေန႔ျမန္မာႏိုင္ငံသည္တိုးတက္လာသည္ဟုတခ်ိဳ႕ေခၚေ၀ၚသည္။ ေခတ္မွီသည္ဟုလည္း တခ်ိဳ႕သံုးစြဲၾကျပန္သည္။ တိုးတက္ျခင္း ေခတ္မွီျခင္းအေပၚ မည္သို႔ေသာ အတိုင္းထြာ ေပတံမ်ားႏွင့္တိုင္းတာသနည္းဟု ေမးစရာရွိသည္။ ေခတ္ကာလ ေရြ႕လ်ားျခင္းႏွင့္လူေနမႈပံုစံေျပာင္းလဲျခင္းသည္သမားရိုးက်လမ္းစဥ္တစ္ခုမွ်သာ ျဖစ္သည္ဟုသတ္မွတ္လိုသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ တိုးတက္ျခင္း၊ ေခတ္မွီျခင္းမ်ားအား တခ်ိဳ႕တိုင္းတာသည္က စံလြဲသည့္အေနထားမ်ိဳးရွိသည္။ တခ်ိဳ႕တိုင္းတာသည့္ ပံုစံက တိုးတက္ေျပာင္းလဲေနတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ ေခတ္ကို အမွီလိုက္ႏိုင္ေအာင္ လိုသည္ဟုေျပာၾကသည္။ ထိုစကားကို မျငင္းပယ္လိုပါ။ မွန္သည္။ သို႔ေသာ္... လမ္းမလြဲရန္လိုသည္။ မွန္ကန္ေသာ နည္းျဖင့္ ေခတ္ကိုအမွီလိုက္ရန္ လိုအပ္လွေပစြ။ ယေန႔ကမာၻေခတ္ေရစီေၾကာင္း၊ယဥ္ေက်းမႈဆင္းသက္ပံု(၂၀)ရာစုေႏွာင္းပိုင္းကာလကဲ့သို႔မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ႏိုင္ငံတိုင္းလူေနမႈစနစ္ ေျပာင္းလဲလာသည္ႏွင့္အမွ် ေခတ္ကာလေပၚ အေျခခံကာ ယခင္မ်ားႏွင့္ မတူေတာ့ေပ။ထို႔အတူ ႏိုင္ငံခ်င္းနယ္နမိတ္ထိစပ္ပံုအရ ယဥ္ေက်းမႈ စီးဆင္းသည့္ပံုစံမွာလည္း ထိစပ္လ်ပ္ရွိေသာနယ္နမိတ္အရ ယဥ္ေက်းမႈ စီးဆင္းပံုသည္ ယွက္ႏြယ္သည့္ပံုသ႑န္ရွိေပသည္။ ေကာင္းေသာ္... ေကာင္း၏။ သို႔ေသာ္...မေကာင္းဟုလည္း ျပန္သံုးသပ္ႏိုင္ေပသည္။ (စာၾကြင္း) ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္စဥ္က သင္ခဲ့ရေသာစာတြင္.... ျမန္မာျပည္သည္ တို႔ျပည္။ ျမန္မာစာသည္ တိုစာ။ ျမန္မာစကားသည္ တို႔စကား.... ဟူေသာ စကားလံုးေလး ျပန္အမွတ္ရမိသည္။ ယေန႔ျမန္မာျပည္တြင္း ယဥ္ေက်းမႈ တခ်ိဳ႕ကို ျမင္ရသည္က နီးစပ္ရာႏိုင္ငံတို႔၏ ယဥ္ေက်းမႈစီးဆင္းပံု လႊမ္းမိုခံရမႈက အေတာ္ပင္၀မ္းနည္းစရာ။ တရုတ္ဇာတ္ကားေတြ လႊမ္းမိုးခ်ိန္က (ပိုင္ေ၀့) အကၤ် ီအေတာ္ေခတ္စားဖူးသည္။ ဂ်ပန္ဇာတ္ကားမ်ားေခတ္စားခ်ိန္ (အိုးရွင္း) ဆံထံုးေခတ္စားဖူးသည္။ သိပ္ျပသနာမရွိေသး။ရာကူဇာဇာတ္ကားေတြ ေခတ္စားခ်ိန္ လူငယ္ေတြ ေၾကာင္ေၾကာင္ၾကားၾကားထိုးလိုက္ၾကတဲ့အရုပ္ေတြ။ထားပါျပသနာမရွိေသး။ကိုရီးယားဇာတ္ကားေတြ ေခတ္စားခ်ိန္ ျမန္မာမိန္းကေလးေတြ အရက္သမားေတြျဖစ္ကုန္တာေတာ့ ျပသနာရွိလာတယ္။ ဒီထက္ဆိုးတာကေတာ့ ... သူတစ္ပါးမယားရွိလင္ပါ ေၾကာင္ေတာင္ ႏိႈက္ရဲလာတာ ေရွာ့ေတာ္ေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေနာက္မွာ ထပ္ၿပီးျပသနာတက္တာက အေတာင္ႏွစ္ဆယ္၀တ္ မင္းေယာက်္ားေတြပါကိုရီးယားမင္းသားေတြသေဘာက်ၿပီးမိန္းမဆန္လာတာ ေျခာက္လာတာေတာ့ အေတာ္ကိုဆိုးပါတယ္။ သူကအားက်တာ မင္းသားထင္လို႔ အဲ့ဒီမင္းသားေတြ ေျခာက္မေျခာက္ ေသခ်ာေတာ့မသိ။ မိန္းကေလးက ေယာက်္ားေလးလိုျပင္ၿပီး သရုပ္ေဆာင္မွန္းမသိ။ ဘုမသိဘမသိ။ မိန္းကေလးေတြကလည္းမိန္းမေခ်ာဆို ေၾကြၾကတာေပါ့။ ေယာက်္ားေလးေတြက ေနာက္ပိုင္ ႏုတ္ခမ္းနီေတြေတာင္ဆိုးလာ... မ်က္ႏွာမိတ္ကပ္ဖို႔ၿပီး မိန္းကေလးအသံုးေဆာင္ေတြသံုးလာရင္းက်ားစိတ္ေပ်ာက္။မ...စိတ္ေတြ ေတာင္၀င္လာတဲ့ကေလးတခ်ိဳ႕ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ ဘယ့္ႏွယ့္ ...လမ္းေတာ့လြဲေနၿပီ။ လွခ်င္တာနဲ႔ ဘုန္းကညာတစ္ပါးေတြ လံုးရာက ျပားလာတာ စိတ္ေတာ့အေတာ္ပ်က္မိတယ္။ (က်ားကိစၥထားဦး) ျပသနာရွိတာက မိန္းကေလးေတြကိစၥ။ တုၾကပါတယ္ ဘယ္ႏိုင္ငံက ဘယ္လို ...။ ဘယ္မင္းသမီးက ဘာသံုးတယ္။ ႏိုင္ငံျခား မင္းသမီးေတြက သူတို႔အတြက္ စံျပေနရာေရာက္လာၿပီး ျမန္မာဆိုတဲ့စိတ္ဘယ္ေနရာမွာက်ေပ်ာက္သြားမွန္း ေမးေဖာ္မရေတာ့ဘူး။ ႏိုင္ငံတကာကိုတုတာကအလွအပ၊ ႏိုင္ငံတကာကမိန္းကေလးေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာ္တယ္။ ထက္ျမက္ေနလဲ၊ ငါတို႔ေခတ္မွီသင့္တာဘာလဲ အေသခ်ာေတြးဖို႔ေကာင္းတယ္။ သူတစ္ပါးႏိုင္ငံက မိန္းကေလးေတြ အလုပ္ကိုဘယ္လိုႀကိဳးစားတယ္။ပညာေတြတတ္ေအာင္ဘယ္လိုခက္ခက္ခဲခဲရုန္းကန္ရတယ္။ ဒါေတြအတုလိုက္မယူဘူး။ ဘယ္မင္းသမီးက ဘယ္ဇာတ္ကားထဲမွာ သူ႔ခ်စ္သူေကာင္ေလးကို မူးၿပီးရမ္းျပတာ.... ဒါေတာ့အတုယူတယ္။အရက္ေသာက္၊ ဘီယာေသာက္မူးျပ...ဇာတ္ကားထဲကလို ေကာင္ေလးကေခ်ာ့မေခ်ာ့ေတာ့မသိဘူး။ ျမန္မာကေဆးရံုက (ေဘာရွင္း)လူနာေဆာင္ထဲေတာ့ေရာက္ေရာက္လာတာမနည္း။ ဆရာ၀န္ေတြပိုသိမွာပါ။ ဒီေတာ့ တျခားႏိုင္ငံ လူေနမႈယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ က်င့္သံုးတဲ့ အေလ့ထ စရိုက္ပိုင္းေတြ ကိုက္ညီမွသံုးတာပိုအဆင္ေျပမယ္ထင္ပါတယ္။ သူ႔အိုးနဲ႔သူဆန္မတန္တဲ့အခါမ်ိဳး ျပသနာအေတာ္ကိုရွိပါတယ္။ ေခတ္မွီတယ္ဆိုတာလည္း အထိုက္အေလွ်ာက္ လက္ခံပါတယ္။ မျငင္းပါဘူး။ ေခတ္မွီတာနဲ႔ စုတ္ပဲ့တာကြာပါတယ္။ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ ဆိုရင္ ယေန႔ျမင္ရတာ တခ်ိဳ႕ အေတာ္ကိုဆိုးပါတယ္။ သူတစ္ပါးႏိုင္ငံက ခ်မ္းေအးတဲ့ရာသီဥတုနဲ႔ တစ္ကိုလံုးလံုေအာင္ဖံုးတယ္။ ငယ္ရာက ႀကီးသည္အထိ ေတာ္ရံုေနေလာင္တာ၊ ထိခိုက္ဒဏ္ရာမရွိဘူး။ ေျခသလံုးေဖာ္ရင္ ျဖဴေဖြးလို႔ ... လွတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ျမန္မာက မိန္းကေလးေတြကလယ္ေတာက၊ကိုင္းေတာကတက္သူေတြလည္းရွိမယ္။ ေနေလာင္လို႔မြဲျပာေနတဲ့အသား၊ၿပီးေတာ့ ေျခေထာက္မွာ၀ဲ၊ ႏွင္းခူ၊ ေပြးစတာေတြ ေပါက္ထားတဲ့ အသားမားေတြကက်န္ေသး။ သူမ်ားႏိုင္ငံကေဖာ္တာအားက်ၿပီး လိုက္ေဖာ္တာ အမာရြတ္ေတြ ေပြးကြက္ေတြက အထင္းသား။ ေျခသလံုးအသာထား။ ၀တ္တာက ေဘာင္းဘီတိုေပါင္ရင္း နံငယ္ပိုင္းထိတိုတာ၀တ္တယ္။ အကြက္အကြက္ေတြက အထင္းသားၾကြားသလိုျဖစ္ေနေကာ။တခ်ိဳ႕ကရွက္ဖြယ္ဆိုၿပီး ေလွာင္တဲ့အၾကည့္နဲ႔ၾကည့္လည္း ရွက္ရေကာင္းမွန္းမသိဘူး။ အားေပးတယ္ထင္ၿပီး စြတ္ၿပီးထပ္ေဖာ္ၾကျပန္ လြဲေတာ့လြဲေနတယ္။ သႀကၤန္မွ အပိုင္းဆက္(၂) ဆက္ေရးပါဦးမည္။ ဥယ်ာဥ္မွဴး ၂၃.၃.၂၀၁၃

No comments: