Wednesday, March 26, 2014

"""ယမမင္း၏ ေခြးပုရပိုဒ္ေတြ ငါ၏အမည္နာမ မည္မွ်ပင္ ထပ္ေနေစကာမူ. . .""" ခုမ်က္ေမွာက္ေခတ္ ပစၥကၡအေျခအေနမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို ေသခ်ာ ေလ့လာဆန္းစစ္ၾကည့္ၾကည့္ရေအာင္။ ရဟန္းတို႕လိုသလို ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ျပ႒ာန္းေနတဲ့ သေဘာ သက္ေရာက္မေနဘူးလား။ ေထရ္တို႕ စိတ္တိုင္းက် ျပဳျပင္ေနတာ ခုလိုေခတ္မ်ိဳးမွာေတာင္ ေတြ႕ရရင္၊ သာသနာႏွစ္ ၂၅၀၀ေက်ာ္ေအာင္ ဘယ္လိုမ်ား ျဖတ္သန္းလာမလဲ လို႕၊ ႏိႈင္းယွဉ္ေတြးေတာရင္း သံသယေတြ ပြားသထက္ ပြားမ်ားလာရတယ္။ ခုေခတ္ျမန္မာျပည္က ဘုန္းႀကီးအမ်ားစု ေနပံုထုိင္ပံုကို မႀကိဳက္သလုိ၊ သီဟိုဠ္က ဘုန္းႀကီးေတြ ေနေနတာလဲ(ပါလီမန္ထဲ ၀င္ထုိင္တာ တခ်က္ထဲနဲ႕) အလြဲႀကီး လို႕ ပဲ ျမင္ပါတယ္။ ဒီ့အတြက္ ေထရ၀ါဒ ကို သံသယ ၀င္စရာ ျဖစ္လာတယ္။ ဗုဒၶ၀ါဒ ကို ၀င္တာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ဒီေတာ့ ျပန္ေမးစရာ ႐ွိတယ္။ မင္းသိတဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒ ဆုိတာကေကာ ဘယ္သူေတြက သယ္ေဆာင္လက္ဆင့္ကမ္းလာသလဲ လို႕။ ဟုတ္ပါတယ္ ေထရ္တို႕ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေထရ္ တို႕ ဆုိတုိင္းလဲ၊ ေထရ၀ါဒီေတြ ခ်ည္း မဟုတ္ဘူး ဆုိတာကိုလဲ သတိျပဳၾကေစခ်င္တယ္။ ေဟာဒီျမန္မာျပည္မွာကို ပ်ံလြန္ေတာ္မူၿပီးေသာ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားနဲ႕၊ သက္႐ွိ ႐ွိေနဆဲ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားထဲမွ တခ်ိဳ႕ကိုယ္တိုင္ ေထရ၀ါဒီ စစ္ရဲ႕လားလို႕။ တျခားေသာ ဗုဒၶ၀ါဒအယူနဲ႕၊ တျခားေသာ လမ္းစဉ္ေတြကို အားထုတ္ေနခဲ့၊ အားထုတ္ေနၾကသလားလို႕။ ဒါ ျပစ္တင္တာ မဟုတ္၊ ကဲ့ရဲ႕တာမဟုတ္ စဉ္းစားစရာေတြ ေျပာျပတာ။ ဒီေတာ့ ေထရ၀ါဒ ဆုိတာ ဗုဒၶ ရဲ႕ တရားေတြအမ်ားႀကီးထဲက ထုိထိုေသာ ဂိုဏ္းဆရာတို႕ လိုသလို စိစစ္တည္းျဖတ္ ဆင္ဆာျပဳထားေသာ က်မ္းဂန္တခ်ိဳ႕ ကိုသာ ကိုယ္စားျပဳတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႕ က်ေနာ္တို႕ မဟာယန က ဗုဒၶအဆံုးအမေလး တခုတေလ ကို တခါတေလ ဖတ္ရ ျမင္ရတဲ့အခါမ်ိဳးေကာ ဘ၀င္မက် ဘူးလား။ ဒီလိုပဲ ဇင္ဗုဒၶ၊ စသျဖင့္ ကမၻာေပၚက က်ေနာ္တို႕ က်မ္းဂန္ထဲ မပါသည့္တိုင္ ယူေသာ အယူတုိ႕ကို ဘ၀င္မက်ၾကရေပဘူးလား။ ဒါမ်ိဳးကို သေဘာက် လို႕ ကိုးရင္ေတာင္ တခါတေလ တခိ်ဳ႕ေသာ ဂိုဏ္းစြဲႀကီး ရဟန္းႀကီးေတြ၊ ဂိုဏ္းစြဲႀကီးလူႀကီးေတြက အဲဒါ ငါတို႕ သာသနာက စာ မဟုတ္၊ ငါတုိ႕အယူ မဟုတ္ဘူး လို႕ ျငင္းဆန္တာေတာင္ ႀကံဳဘူးတယ္။ ထားပါေတာ့။ ဒီေတာ့ ခုေခတ္ ျမန္မာျပည္က ရဟန္းေတြကိုပဲ ေသခ်ာ ေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။ အက်င့္သီလ ကင္းမဲ့ၿပီး၊ သကၤန္း႐ုံထား႐ုံ ရဟန္းေတြကို စကားထဲကို ထည့္မေျပာေတာ့ဘူး။ ဒီရဟန္းေတြဟာ အရြယ္ကို အေၾကာင္းျပ၊ ၀ါႏု တာကို အေၾကာင္းျပၿပီး၊ သကၤန္း၀တ္ညာစားေနတဲ့ လူလိမ္ေတြ၊ အေခ်ာင္သမားေတြ၊ ဤမွ်ေလာက္ဆင္းရဲနိမ့္က်ေနေသာ တုိင္းျပည္မွာ အားေကာင္းေမာင္းသန္ အရြယ္ေကာင္း ေယာက္်ားေတြ ျဖစ္ပါလွ်က္နဲ႕၊ အရြယ္သံုးပါးက်ားမမေ႐ွာင္ အမ်ားျပည္သူတို႕ ထမင္းသံုးနပ္စားရဖို႕အေရး အမ်ိဳးမ်ိဳးပင္ပန္းဆင္းရဲစြာ ႐ုန္းကန္လႈပ္႐ွားေန ၾကရတဲ့ ဒီလူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ ညာစားေန၊ အေခ်ာင္ခိုေနတဲ့ လူေတြ လို႕ပဲ ျမင္တယ္။ ထိုထိုေသာ လူတို႕ သကၤန္းကို အကာအကြယ္ျပဳ ျပည္သူဆီက ဆြမ္းကြမ္းပစၥည္းေလးပါး၊ ေငြေၾကးတို႕ကို အလွဴခံ၊ ရ တဲ့ ေငြေၾကးနဲ႕ ေသာက္စားေပ်ာ္ပါး၊ ရည္းစားထား၊ ကာမဂုဏ္ခံစားေနၾကတယ္ ဆုိရင္၊ ထုိထိုေသာ အေခ်ာင္သမားတို႕ကို ထုိ ျမတ္ေသာသကၤန္း၀တ္မွ ဖယ္႐ွား သာသနာကို သန္႕စင္ဖို႕ အျမန္ဆံုးလိုအပ္တယ္ လို႕ ျမင္တယ္။ ေနာက္ ဘ၀င္မက်တာက သာသနာ့၀န္ကို ထမ္းေနပါလွ်က္နဲ႕ အေကာင္းစား၊ အညြန္႕စား၊ ဤမွ် ဆင္းရဲနိမ့္ပါး ဒုကၡႀကီးေနၾကေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းႀကီးမွာ သိန္းေပါင္းေထာင္ခ်ီ တန္ေသာ ကားႀကီးကိုစီး၊ ဟီးဟီးထေသာ တိုက္ႀကီးမ်ားကိုေဆာက္၊ အထပ္ထပ္ျမင့္ေသာ ကူ႐ွင္ေမႊ႕ယာႀကီးမ်ားမွာ ထိုင္၊ ေလ်ာင္းကာ၊ သိန္းဆယ္ဂဏန္းခ်ီတန္ေသာ ကြန္ပ်ဴတာ၊ ဆဲလ္ဖုန္းဟန္းဆက္၊ စသည့္ ေနာက္ဆံုးေပၚ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ားျဖင့္၊ ညေနဘက္ တရားကေလးေဟာ၊ ထုိတရားပြဲ တပြဲကို မည္၍ မည္မွ် ဟု ေၾကးသတ္မွတ္၊ ထုိမွ ရေသာ ျမတ္စြန္းေငြကို ျမန္မာျပည္အႏွံ႕ လွဴသည္ ဆုိသည့္တိုင္၊ မည္မွ် ရ၍ မည္မွ်လွဴသည္၊ မည္မွ် မည္သုိ႕ သံုးစြဲသည္ မည္သူမွ မသိ။ ဘုရား၏တရားတို႕ျဖင့္ စီးပြား႐ွာေနေသာ ထိုထုိအျပဳအမူတုိ႕သည္လည္း ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ လို႕ က်ေနာ္မျမင္ပါ။ အျပစ္ခ်ည္းပဲ ျမင္ရင္ အျပစ္ပဲ ျမင္လိမ့္မယ္ လို႕ ရဟန္းတခ်ိဳ႕တေလ ဆင္ေျခကန္ေသာ ကြန္မန္႕မ်ားတက္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ တရားေဟာ ဓမၼကထိကမ်ား မည္မွ်ပင္ တရားေဟာေကာင္းေစ၊ ထိုသို႕ေန၊ ထိုသို႕ဇိမ္ခံ၊ ထုိသို႕သံုးစြဲေနသည္ကို ဤမွ်မြဲေသာ တိုင္းျပည္၊ ဤမွ်နိမ့္က်ေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္းမွာ လက္တဆုပ္စာေသာ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားႏွင့္၊ ခ႐ိုနီမိသားစု တိုု႕ သံုးေန၊ စြဲေနသလိုသာ ႏိႈင္းယွဉ္ၿပီး ျမင္မိပါေတာ့တယ္။ ျမန္မာျပည္ အစဉ္အဆက္ သာသနာကို ၾကည္ညိဳၾကလြန္းလို႕၊ အင္မတန္ ေ၀းလံေခါင္ဖ်ားေသာ ေတာရပ္ ေတာရြာမ်ားမွာေတာင္ ဆြမ္းကြမ္း လုိေလေသးမ႐ွိ၊ လွဴေလ့ ႐ွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီး၀ိုင္း ဆုိတာ အနည္းဆံုး အသားဟင္းေလးငါးခြက္၊ ခ်ိဳခ်ဉ္ခဲဖြယ္ ေဘာဇဉ္ စံုေနေအာင္ ပါတယ္ ဆုိတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႕ နားလည္လက္လွမ္းမီသေလာက္၊ ျမတ္စြာဘုရားေဟာခဲ့တာ ဥစၥာသယန၊ မဟာသယနအစျပဳေသာ သိကၡာပုဒ္တို႕မွာ ေငြေၾကးဥစၥာကို ကိုင္တြယ္သံုးစြဲျခင္း မျပဳရ၊ သံုးစံုေသာ သကၤန္းထက္ မပိုရ၊ သစ္တပင္ ၀ါးတပင္ေအာက္မွာ သီတင္းသံုးႏိုင္ရမယ္၊ မိမိသပိတ္ထဲမွ ဆြမ္းရဲ႕ သံုးပံု တပံုသာ ဘုန္းေပးေတာ္မူရတယ္။ အစဉ္အၿမဲေရာင့္ရဲတင္းတိမ္၊ စကၡဳေျႏၵကိုခ်၊ ကံသံုးပါး အင္မတန္ ဣေျႏၵေစာင့္စည္းကာ၊ သတိမျပတ္ တည္ၾကည္ေသာ မ်က္ႏွာေတာ္ျဖင့္ သံဃာ ဆုိသည့္ ဂုဏ္ ကို နာၾကားေအာင့္ေမ့ရပါတယ္။ လူလိုေန၊ လူလိုေျပာ၊ လူလိုရယ္၊ လူလို ခ်က္တင္၀င္၊ လူလို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္သံုး၊ လူလို တ႐ုန္း႐ုန္းနဲ႕ ထုိထုိေသာ ရဟန္းတို႕ကိုလည္း အၾကည္အညိဳပ်က္ရတာ အမွန္ပါပဲ။ ထုိေသာ ရဟန္းတို႕ဟာ ဤေထရ၀ါဒမွာ ပိုမ်ားေနသလား လို႕ မဟာယန ကိုယ္ေတာ္တို႕ ဆင္းရဲျခင္းနဲ႕ ယႇဉ္ၿပီး၊ ေတြးဆ မိပါတယ္။ မဟာယန ကိုယ္ေတာ္ေတြဟာ ဆြမ္းခံျခင္း မျပဳ၊ တခ်ိဳ႕ေသာ လူ႕ရပ္ရြာနဲ႕ ေ၀းလံေခါင္းပါးေသာ ေဒသမွ ကိုယ္ေတာ္ေတြဟာ ကုိယ္တိုင္လယ္ထြန္၊ ကိုယ္တိုင္ အသီးအရြက္႐ွာေဖြ လို႕ ဆြမ္းကိစၥ ေျဖ႐ွင္းရပါသတဲ့။ ဒါဟာ ထိုကိုယ္ေတာ္တို႕ သက္သတ္လြတ္စားဖို႕ရာ အေၾကာင္းအရင္းတခ်က္ ျဖစ္လာေစပါတယ္။ ပါဏာတိပါတာကံေဆာင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႕ မိမိတို႕ ဆြမ္းကိစၥမိမိတို႕ဖါသာေျဖ႐ွင္းေသာအခါ အသား စားစရာ အေၾကာင္းမ႐ွိၿပီ။ ထားပါေတာ့။ ယွဥ္မယ္ဆုိ ကမၻာေက်ာ္ ႏိုဘယ္ဆု႐ွင္ႀကီး ဒလိုင္းလားမားေတာင္ ျမန္မာျပည္က တရားေဟာဓမၼကထိကဆရာေတာ္ေတြ ေလာက္ မခ်မ္းသာတာ အမွန္ပါပဲ။ ဒီလို ႏိႈင္းလို႕ယွဉ္လို႕ မိမိတို႕ လိုသလို ျပဳျပင္စီရင္ေနၾကေသာ ထုိေထရ၀ါဒ ကို အယံုအၾကည္ သံသယမ်ားသထက္၊ မ်ားလာရပါတယ္။ က်ေနာ္ မဟာယန၀ါဒီလဲ မဟုတ္ပါ။ ဗုဒၶကိုသာ ထိုထိုေသာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ မေကာင္းေသာ ရဟန္းတို႕ကို ၾကည့္ရ၊ ျမင္ရေလ၊ ဗုဒၶနဲ႕ အဂၢသာ၀က၊ မဟာသာ၀က၊ မေထရ္ႀကီးတို႕ က်င့္ႀကံေနထုိင္သြားၾကတာကို သဒၶါပြားမ်ားရင္း ပြားမ်ားကာ ေနမိပါေတာ့တယ္။ ခ်ိုဳတူးေဇာ္

No comments: