Friday, March 28, 2014

သာသနာ၅၀၀၀ရွင္းတမ္း သာသနာႏွစ္ ၅၀၀၀ ဆုိေသာ စကားကို ဓမၼစရိယ ဦးေဌးလႈိင္ကေတာ့ ရဟႏၲာႏွင့္ ပုဂၢဳိလ္ ထူးမ်ား စာအုပ္တြင္ လက္မခံႏုိင္ေၾကာင္း ထည့္ေရးထားသည္။ ႏွစ္ ၅၀၀၀ အသာထား၍ အခ်ဳိ႕ လူမ်ား မိ႐ိုးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ အမည္ခံထားေသာ္လည္း အမွတ္တမဲ့ေန၍ ေသဆံုးသြားၾကသည္ မွာ ေရတြက္၍ပင္ မရႏုိင္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူတစ္သိန္းေသလို႔ တစ္ေယာက္ သုဂတိ (လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ) ေရာက္ဖုိ႔မလြယ္ဟု ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား မိန္႔ၾကားပံုရပါသည္။ ဗုဒၶသာသနာႀကီး၏ သက္တမ္းကို ျပန္ၾကည့္ျပန္လွ်င္လည္း မဇၩိမေဒသ ဘုရားပြင့္ရာအရပ္ ၌ သာသနာႏွစ္ (၄၅၀) ခုႏွစ္တြင္ အိႏၵိယတစ္ျပည္လံုးကို သိမ္း႐ံုး၍ ကုသနအင္ပိုင္ယာ ထူေထာင္ ခဲ့ေသာ ကေနသွ်က (ကနိ႒) မင္းလက္ထက္တြင္ စတုတၱသံဂါယနာထင္ရာ၌ ေခါင္းေဆာင္စီမံခဲ့သူ မွာ စရကဟိတ အမတ္ႀကီးျဖစ္၏။ ေဆးက်မ္းဆရာ၊ စရကဟိတ အမတ္ႀကီးမွာ ထုိေခတ္က အိႏၵိယ အေနာက္ေျမာက္ပိုင္းတြင္ အင္အားႀကီးမားေသာ မဟာယာနဂုိဏ္းႀကီး၏ ဒါယကာလည္း ျဖစ္၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံရွိ ေဆးက်မ္း (တုိင္းရင္းေဆး) မ်ားမွာ စရကအမတ္ႀကီး ေရးသားေသာ ေဆး က်မ္းမ်ားျဖစ္၏။ ထုိသို႔ မဟာယနမ်ား ဦးေဆာင္၍ သံဂါယနာတင္သျဖင့္ ေတာင္ပိုင္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ား သပိတ္ေမွာက္ကာ ထြက္ခဲ့ၾကၿပီး၊ သီဟိုဠ္သုိ႔ သြားေရာက္၍ စတုတၱသံဂါယနာ တင္ခဲ့ၾကေလသည္။ အမွန္ေျပာရလွ်င္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာသည္ ဘုရားပြင့္ရာ အိႏၵိယ၌ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ခန္႔သာ ရွင္သန္ခဲ့ေလသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀ ေနာက္ပိုင္း၌ ဗုဒၶသာသနာမွာ မဟာယနတို႔ႏွင့္၎င္း၊ ျဗဟၼဏ အယူတို႔ႏွင့္၎င္း၊ ေရာေထြးေနေသာ သာသနာျဖစ္ေပသည္။ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀၀၀ သာသနာဆုိေသာ စကားကို သေဘာေပါက္ေစရန္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိအခ်ိန္မွစ၍ အိႏၵိယႏုိင္ငံတြင္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶ သာသနာ ကြယ္ေလသည္။ တတိယအႀကိမ္ သံဂါယနာတင္ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီးလက္ထက္တြင္ ကိုးတိုင္း၊ ကိုးဌာနသုိ႔ သာသနာျပဳေစလႊတ္ကာ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသို႔ သာသနာႏွစ္ ၂၃၅ ခုႏွစ္တြင္ စတင္ေရာက္ ရွိၿပီး သာသနာႏွစ္ ၄၅၀ ခန္႔တြင္ စတုတၱသံဂါယနာတင္ခဲ့ရာ သီဟိုဠ္၌ သာသနာရွည္ၾကာခဲ့မႈမွာ သာသနာလကၤာရ စာတမ္းအရ ႏွစ္ေပါင္း ၁၄၇၂ ခုႏွစ္ ၾကာျမင့္ခဲ့သည္ဟု အဆုိရွိ၏။ ခရစ္ႏွစ္ ေအဒီ ၁၁၅၄ ခုႏွစ္တြင္ မင္းျပဳေသာ သဃၤေဗာဓိ ပရကၠမဗာဟု မဟာရာဇာလက္ထက္၌ သာသနာေတာ္ အသန္႔ရွင္းဆံုးဟုဆုိ၏။ သီဟိုဠ္ကၽြန္း၌ ျဗဟၼဏတိႆ သူပုန္ေဘးႀကီးေၾကာင့္ သာသနာအားနည္းရျခင္း၊ အိႏၵိယေတာင္ပိုင္း ဒမိဠတုိင္းမွတမယ္ က်ည္းကုလားတုိ႔ ၀င္ေရာက္ သိမ္းပိုက္မႈေၾကာင့္၎င္း၊ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးေသာ ဒုဗၻိကၡႏၲရေဘးႀကီးေၾကာင့္၎င္း၊ သာသနာကြယ္သ ေလာက္ ျဖစ္သြားခဲ့ရ၏။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး သီဟိုဠ္သို႔ သြားေရာက္ခဲ့စဥ္က ကိုလံလဘုိၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ တဲစရာေက်ာင္းမရွိသျဖင့္ ဒါယကာမႀကီး နိစံခ (ၾမ်. ၿင််ေညငေ) အိမ္ကို ေက်ာင္းအမွတ္တည္းခဲ့ရ သည္။ သာသနာကြယ္လွ်င္ ထုိအရပ္၌ သစၥာေလးပါး တရားမရွိႏုိင္ေတာ့ဘဲ ရဟႏၲာပုဂၢဳိလ္မ်ား ဆိတ္သုဥ္းသြားေလသည္။ (မဟာစည္ေထ႐ုပၸတၱိစာ ၉၈) အိႏၵိယမွ ဗုဒၶသာသနာႀကီး သီဟိုဠ္ေရာက္ သီဟုိဠ္မွ သာသနာႀကီး သေရေခတၱရာ (ပုရဒၶယ) ျပည္သို႔ ေရာက္ခဲ့သည္ဆုိလွ်င္ ယံုႏုိင္ပါ့မလား၊ ပို၍၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ေကာင္းသည္မွာ ဘုရားရွင္လြန္ၿပီး ႏွစ္ ၆၀၊ ႏွစ္ ၁၀၀ ေလာက္တြင္ ေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ သေရေခတၱရာျပည္ႀကီး သည္ အလြန္အဆင့္အတန္းျမင့္ေသာ စာအေရးအသား (အိႏၵိယေတာင္ပိုင္းစာေပ) ဗုဒၶ၀ါဒကိုး ကြယ္မႈတြင္လည္း ယခု ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ကိုးကြယ္မႈကဲ့သို႔ ျမင့္ျမင့္မားမား ျပည့္ျပည့္စံုစံု ကိုးကြယ္ေနခဲ့ၾက ဖူးသည္။ ဘီစီ ၂ ရာစုမွ ေအဒီ ၁၀၊ ၁၁ ရာစုအထိ ႏွစ္ေပါင္း ၈၀၀၊ ၉၀၀ နီးပါး စီးပြားေရး ေကာင္းေသာ ပ်ဴႏုိင္ငံႀကီး (မြန္မ်ားလဲ ပါ၀င္သည္) ကို ထူေထာင္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ေမွာ္ဇာရြာဦး (ခင္ဘကုန္း) မွ ေတြ႕ရွိရေသာ ေရႊေပလႊာ အခ်ပ္ ၂၀ တြင္ ပါဠိ ပိဋကတ္ ေတာ္လာ၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရား၊ ၀ိပႆနာဉာဏ္ ၇ပါး၊ ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ ပါး၊ ေ၀သာရစၥ သုတ္၊ ဗုဒၶဂုဏ္ေတာ္ ၉ ပါး၊ အနိစၥ၀ယသကခၤါယာ အစခ်ီ သိၾကားမင္းရြတ္ဆုိေသာ ဂါထာ၊ ေမာင္ကန္ေရႊေပလႊာ ၂ ခ်ပ္တြင္ ေယဓမၼာေဟတုပၸဘ၀ါ၊ ဣတိပိေသာဘဂ၀ါ၊ ေမာရသုတ္၊ မဂၤလာသုတ္၊ ရတနာသုတ္တုိ႔ေတြ႕ရွိရၿပီး၊ အျခား ေရႊေပလႊာတုိ႔တြင္ အဘိဓမၼာ၊ ၀ိဘင္းပိဋကတ္ ေတာ္၊ ေမွာ္ဇာပ်ဳိးခင္းႀကီးကုန္းမွ ခႏၶာငါးပါးပါဠိိ အမည္မ်ားကို အိႏၵိယေတာင္ပိုင္း အကၡရာ မ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပပါရွိေပသည္။ ကၽြန္းေတာ္စု ေရႊေပလႊာတြင္ ပါဠိိပိဋကတ္မွ သုတ္၊ ၀ိနည္း၊ အဘိဓမၼာတုိ႔ကို စံုစံုလင္လင္ ေတြ႕ရွိရသျဖင့္လည္း၊ သေရေခတၱရာျပည္ႀကီး၌ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ (ဘီစီ ၂ ရာစုမွ ေအဒီ ၁၁ ရာစုအထိ) ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶသာသနာႀကီး ထြန္းလင္းခဲ့သည္ဟု ယူဆႏုိင္ ျခင္းျဖစ္ေပသည္။ သေရေခတၱရာျပည္ႀကီး နန္းေစာ (တ႐ုတ္)တုိ႔လက္ခ်က္ျဖင့္ ပ်က္စီးသြားမွသာ ဗုဒၶ သာသနာႀကီး ပုဂံသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕သြားပံုရေလသည္။ (ၿမိဳ႕ျပယဥ္ေက်းမႈသမိုင္း ေဌးေ၀ – ၃၈၀) ဤသို႔ ဗုဒၶသာသနာႀကီး ေျပာင္းေရႊ႕ေနသည္ကို သတိျပဳမိေစခ်င္ပါသည္။ သာသနာႏွင့္ လည္း ဆံုပါမွ လူလည္းျဖစ္ပါမွ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ကံအလြန္ေကာင္း၍ ေထရ၀ါဒဗုဒၶအယူ၀ါဒႀကီးႏွင့္ ဆံုမိ ၾကျခင္းျဖစ္ေပမည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ သံသရာတေလွ်ာက္လံုး အ၀ိဇၨာႀကီး (မသိမႈႀကီး) နဲ႔ ေနခဲ့ၾကတယ္။ အမိုက္တုိက္ ႀကီးနဲ႔ ေနခဲ့ၾကရတယ္။ ဒါနသီလ ေလာက္ကလြဲ၍ သစၥာေလးပါး တရားကို မသိခဲ့ၾက၊ မႀကံဳခဲ့ရ၊ အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာကိုပင္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕၍ ေနလာခဲ့ၾကသည္မွာ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္မွ ယခု အထိပင္၊ သမုဒိသစၥာမ်ားကိုပင္ အမွန္ထင္ခဲ့၊ ပညတ္မ်ားကိုပင္ အရွိထင္ခဲ့၊ ခ်စ္ျခင္း၊ မုန္းျခင္း စေသာ မရွိတရားမ်ားကို အဟုတ္ရွိထင္ခဲ့ ငါသူတပါး ေယာက်္ား၊ မိန္းမ၊ အမိ၊ အဖ၊ သား၊ သမီး၊ လင္၊ မယား၊ ေဆြမ်ဳိးဟူ၍ သကၠာယဒိ႒ိ အယူယူကာ ခႏၶာငါးပါးကိုပင္ ငါဟုထင္ခဲ့ၾကသည္။ ထုိထုိေသာ အႏၲပုထုဇဥ္တုိ႔ ေခၚဆိုအပ္ေသာ ပညတ္တို႔ကိုပင္ အေမွာင္တုိက္ႀကီးဟု မထင္ခဲ့မသိခဲ့ ၾက တငါငါႏွင့္ ငါဆုိေသာ အတၱစိတ္ (သကၠာယဒိ႒ိ) ႀကီးေၾကာင့္ပင္၊ ငါ့ၿမိဳ႕၊ ငါ့ရြာ၊ င့ါႏုိင္ငံ၊ ငါ့လူမ်ဳိး၊ ငါ့မိဘ၊ ငါ့သား၊ ငါ့မယား။ င့ါေယာက်္ား၊ ငါ့အုိး၊ ငါ့အိမ္ဆိုေသာ ငါစိတ္ႀကီး ႀကီးစိုးလာေသာအခါ မလုပ္ရဲတာ မရွိေတာ့၊ လိမ္ၾက၊ ေကာက္ၾက၊ ဓားျမတုိက္ၾက၊ တစ္ႏုိင္ငံ ႏွင့္တစ္ႏုိင္ငံ သိမ္းၾက၊ မိမိႏုိင္ငံသားမ်ားကို အႏုိင္အထက္ႀကီးႏုိင္ငယ္ညင္း လုပ္ၾက ထိုဒိ႒ိစိတ္ သည္ အေမွာင္စိတ္ (အကုသိုလ္) အမိုက္တုိက္ႀကီး စင္စစ္ျဖစ္ေလသည္။ ထုိအျဖစ္တုိ႔ကို ၾကည့္၍ ဘုရားရွင္သည္ အႏၲဘူေတာေလာကႆ ေလာကႀကီးက အကန္း ေတြ ၾကည့္ပဲဟု ဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္ေပမည္။ အကန္းဘ၀ႀကီးႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ မေရမတြက္ႏုိင္ေသာ ဘ၀မ်ားစြာျဖင့္ ေနခဲ့ၾကဖူးေပၿပီ။ ယခု အခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သာသနာႀကီးကလည္း သာသနာႏွစ္ေပါင္း ၂၅၅၅ ႏွစ္မွ်သာ ရွိေသးရာ ေဂါတမဘုရားရွင္၏ သာသနာသည္ အလင္းေရာင္ႀကီးတုိ႔ျဖင့္ ေတာက္ပဆဲ ဘုရားရွင္၏ အေငြ႕ အသက္တို႔ ေႏြးေထြးဆဲ ပညာဉာဏ္အလင္းတုိ႔ ျဖစ္ထြန္းဆဲ ဘုရားရွင္၏ အသံေတာ္တုိ႔သည္ ဤစၾကာ၀႒ာႀကီးအတြင္း၌ ႐ိုက္ခတ္ဆဲပါေပ။ ယခုအခ်ိန္သည္ သစၥာေလးပါး တရားတုိ႔ အားထုတ္ရန္ အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ျဖစ္ေပ သည္။ မဂ္၊ ဖိုလ္၊ နိဗၺာန္တရားႀကီးႏွင့္ အနီးဆံုးအခ်ိန္ျဖစ္ေပသည္။ နိဗၺာန္ႏွင့္ အေ၀းႀကီးပါဟု ေျပာေသာ ပုဂၢဳိလ္မ်ား ယခုအခ်ိန္သည္ ေသာတပန္တည္ႏုိင္ေသာ အခ်ိန္မဟုတ္ဟု ေျပာေသာ ဘုိးဘုိးေအာင္ (၀ိဇၨာ) ဂိုဏ္း၀င္ပုဂၢဳိလ္မ်ား ေစတနာထား၍ ေျပာရပါသည္။ ယေန႔မွစ၍ အားထုတ္ၾကည့္ပါ။ ႀကိဳက္ရာ ကမၼ႒ာန္းနည္းျဖင့္ ေန႔၊ ည၊ မနက္၊ ဒလစပ္ အားထုတ္ပါ။ ခုႏွစ္ရက္ပဲ အားထုတ္ၾကည့္ပါ။ သိႏၵိ႒ိေကာ အခါမလင့္ အခ်ိန္မေရြး အက်ဳိးေပးပါလိမ့္မည္။ အလုပ္လုပ္ သူတိုင္းအတြက္ နိဗၺာန္သည္ရွိ၏။ အလုပ္မလုပ္သူတို႔အတြက္ နိဗၺာန္သည္မရွိ ယံုၾကည္က်န္းမာ၊ စိတ္ေျဖာင့္စြာျဖင့္ လြန္စြာအားထုတ္၊ နာမ္ႏွင့္႐ုပ္ကို ျဖစ္ခ်ဳပ္ဉာဏ္ျမင္ ဤငါးအင္ မွန္ပင္ မဂ္ရေၾကာင္း။ ယခုအခ်ိန္ ႐ုပ္၊ နာမ္ျဖစ္ပ်က္ ကေလး႐ႈရင္း၊ စူလေသာတပန္အျဖစ္ႏွင့္ ခႏၶာပ်က္သြား သည္ရွိေသာ္၊ ႐ုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္မွ်သာရွိသည္။ ငါ၊ သူတစ္ပါးမရွိဆုိေသာ ဥဒယဗၺယဉာဏ္ (နာမ ႐ူပ ပရိေစၦဒဉာဏ္မဟုတ္၊ နာမ႐ူပပရိ ေစၦဒဉာဏ္သည္ သုတအျဖစ္သိရွိ႐ံုမွ်သာရွိေသး) ဉာဏ္ျဖင့္ ထုိးထြင္းသိေသာ သေဘာျဖစ္၊ သေဘာပ်က္၊ ဉာဏ္ေလး ရသည္ျဖစ္ေစ၊ ေသာတပတၱိ မဂ္ႀကီး ရသည္ျဖစ္ေစ၊ ခႏၶာပ်က္ယြင္းသြားပါက မလြဲဧကန္ သုဂတိလားေပမည္။ စတုမဟာရာဇ္နတ္ျပည္ (သုဂတိ) ေရာက္လွ်င္ပင္ စတုမကရာဇ္နတ္သက္ႏွင့္တြက္ပါက ဘုရားပြင့္သြားသည္မွာ ၅၁ ရက္ မွ်သာရွိ ေသးရာ၊ ေယာဂီတို႔လည္း ဗိမၼိသာရ၊ အနာထပိဏ္၊ ၀ိသာခါ၊ နာတိကရြာသား၊ ဥပါသကာ ၅၀၀ တုိ႔ႏွင့္အတူ ကူဋဒႏၲ ပုဏၰား၊ ပါယာသိနတ္သား ဥတၱရလုလင္ အစရွိေသာ ဘုရားရွင္၏ သားေတာ္ သမီးေတာ္ႀကီးတို႔ႏွင့္ ဆံုႏုိင္ပါေသး၏။ အထက္အထက္ နတ္ျပည္တို႔တြင္လည္း လာဇာနတ္သမီး၊ သုပၸိယာ၊ သူရိယ၀ိစၦသာ နတ္သမီးတုိ႔ႏွင့္ ဆံုႏုိင္ေသး၏။ ဤမွ်အထိ ဗုဒၶသာသနာသည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ နီးကပ္ေနေပေသး၏။ ဖတ္ထားမိသမ်ွေလးေတြ သိသင့္တာေလးေတြျပန္မ်ွေဝပါတယ္ ျကိဳက္ရင္ like သိေစဖုိ့လဲshareသြားပါဦး အားလုံးသုတတိုးပါေစ

No comments: