Friday, March 21, 2014

ဘက္မလိုက္ ဂ်ာနယ္ အတြဲ(၁) အမွတ္ (၄) အယ္ဒီတာစကားျဖစ္ပါတယ္။ "မ်ိဳးေစာင့္က မ်ိဳးေဆာင့္မျဖစ္ေစခ်င္" မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒကို မြတ္သိပ္မႈေတြနဲ႔အတူ ထုဆစ္မႈေတြလည္း အစျပဳေနပါၿပီ။ အမည္ပညတ္ေတြရဲ႕ ပကာသန အေရခြံဟာ စြဲလန္းစရာေတာ့ အေကာင္းသား။ ခ်စ္တာေတြ၊ ေစာင့္ေရွာက္မွာေတြက သကာလူးတဲ့ အသံေတြမို႔ နား၀မွာ သံစဥ္ခ်ိဳျမ ၾကည္ေအးလွရဲ႕။ လူ႕အခြင့္အေရး၊ လြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတဲ့ စည္းေတြေတာင္ ခါးသက္လို႔ လာသေယာင္ေယာင္။ အာဏာတိမ္ရိပ္မည္းေတြ အၿငိဳးတႀကီး မင္းမူစဥ္တုန္းကလူ႕အခြင့္အေရးဟာ ကုမုျဒာပန္း လကိုလြမ္းသလို တမ္းတျမည္ေႂကြး စရာ တစာစာျဖစ္ခဲ့ဖူးပါရဲ႕။ ဆႏ္ၵတစ္ခု ေသြးေတာင္းလာေတာ့လည္း လေရာင္ကို ေႏွာင့္ရန္ေကာလို႔ မလိုမုန္းထားၾကျပန္ေလေရာ။ ဒီလိုနဲ႔ မ်ိဳးေစာင့္နဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးၾကားမွာ လြန္ဆြဲမႈေတြရွိလာၾကသလို သဟဇာတကို ရွာလိုသူေတြလည္းရွိေနၾကပါတယ္။ “ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္”ဆိုတာ ဘုရားရွင္အလိုက်သားသမီးတို႔ က်င့္၀တ္ျဖစ္ေၾကာင္း မူလတန္းကစလို႔ ေကာင္းေကာင္း သိခဲ့ၾက တယ္။ ေသြးမေႏွာေစဖို႔လား။ ေသြးစစ္၊ မ်ိဳးစစ္မွ မ်ိဳးခ်စ္မွာမို႔လား သို႔ေလာ သို႔ေလာေတြနဲ႔။ လမင္းကို လက္ညိဳးထိုးျပေပမဲ့ လက္ညိဳးကိုပဲ မဲၾကည့္တတ္ၾကတာလည္း ျဖစ္တတ္တဲ့သဘာ၀ပါ။ “ေသြးစစ္သူ ဘယ္သူလဲ”။ ဒီေမးခြန္းကို ေျဖျပဖို႔ ဟစ္တလာခမ်ာလည္း အိပ္မက္ေတြ အေရာင္မေျပာင္ခဲ့ဘူး။ နာမည္ဆိုးသာ သမိုင္းမွာ ခ်န္ခဲ့ရတယ္။ သိပၸံရဲ႕အလိုအရေတာ့ လက္ရွိကမၻာသားအားလံုး ေသြးေႏွာခ်ည္းတဲ့။ ပ်ဴ၊ ကမ္းယံ၊ သက္ ေပါင္းဖက္ေတာ့ ဗမာ။ အဲဒီဗမာက ရွမ္း၊ မြန္၊ ကရင္၊ ရခိုင္စတဲ့ တိုင္းရင္းသားတစ္ခုခုနဲ႔ ေသြးေႏွာေပါင္းယွက္ သြားတာေတြလည္း လက္ညိဳးထိုးမလြဲ။ ပညတ္အေခၚ အေ၀ၚေတြရဲ႕အလြန္မွာ လူေသြးစစ္၊ လူခ်င္းခ်စ္ရင္ လူ႕ကမာၿငိမ္းခ်မ္းၿပီလို႔ ေစာဒက၀င္သူေတြလည္း မႈိပြင့္ေတြလို ေခါင္းေထာင္ထခဲ့။ လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာ ကိုယ္မနာ - သူမနာေစတဲ့ က်င့္၀တ္။ လူခ်စ္စိတ္ဟာ အဲဒီက်င့္၀တ္ကို၀ါသနာ ျဖစ္ေစတယ္။ ဒါဆို ဘယ္မွာလဲ ပဋိပကၡ၊ ၀ိေရာဓိတို႔ရဲ႕ေနရာ။ “လူနဲ႔လူခ်င္း မေပါင္းသင္း၊ လူနဲ႔လူခ်င္း စည္းတားျခင္းကိုသာ မ်ိဳးေစာင့္တရားလို႔ ခံစားဖြင့္ဆိုၾကည့္ျပန္ေတာ့ အေဖအရင္းက သမီးအရင္းကို သားမယားျပဳက်င့္ဆိုတဲ့ သတင္းမ်ိဳး ဒီ ၁ႏွစ္၊ ၂ႏွစ္အတြင္း ၂ ခု ၃ခုမက ၾကားလာရတဲ့အခါ အမ်ိဳးေစာင့္ဖို႔ဆိုတာက သံကြန္ျခာ ၇ ထပ္နဲ႔ ေသာ့ခတ္၊ ကင္း၀တ္လွည့္ဖို႔ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ အမ်ိဳးဂုဏ္ေစာင့္ထိန္း တတ္ႏိုင္ဖို႔က အဓိက က်ပါလား ဆိုတာ ထင္ရွားလာပါတယ္။ ေသာ့နဲ႔ မေစာင့္ဘဲ တရားနဲ႔ေစာင့္ၾကရမွာ မဟုတ္လား။ တရားပ်က္ရင္ ဘယ္အမ်ိဳးမဆို ယုတ္ညံ့သိမ္ဖ်င္းသြားေစပါတယ္။ အေသအခ်ာစိစစ္လိုက္ျပန္ရင္ “အမ်ိဳးေစာင့္လား”၊ “ဘာသာေစာင့္လား” ဆိုတာလည္း ရည္ညႊန္းခ်က္ေ၀၀ါးေနဆဲပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ လူမ်ိဳးနဲ႔ဘာသာ ေလနဲ႔၀မ္းမကြဲတာက အေျခခံ လူတန္းစားကေန ဟိုးထိပ္ဆံုးအဆင့္အထိ။ အေရာေရာ အေႏွာေႏွာ သတ္မွတ္ နားလည္ထားၾကတာ ႏွစ္ပရိေစၦဒ ၾကာခဲ့ၿပီ။ အခ်ိန္တန္ရင္ ေပ်ာက္ပ်က္ရမယ့္ သခၤါရသေဘာမွာ ဘယ္လူမ်ိဳးကို ကင္းလြတ္ ပလပ္ခြင့္ရွိေၾကာင္း ဘယ္ဘုရားက ေဟာၾကား ေတာ္မူဖူးပါသလဲ။လူမ်ိဳးမေျပာနဲ႔ ဘာသာေတာင္မွ expire date ရွိေနေသးတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ သိကၡာရွိစြာ၊ ဂုဏ္ရွိစြာ ပ်က္သုဥ္းေစ မလား။ သိကၡာမဲ့စြာ ဂုဏ္နိမ့္စြာ ပ်က္သုဥ္းမလားဆိုတာေတာ့ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရွိပါတယ္။ မ်ိဳးႏြယ္ဂုဏ္ကို ကိုယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ ထိန္းေစာင့္ျခင္းသာ “ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္”ရဲ႕ ျမားဦးညႊန္ရာပါ။ ကုရုဓမၼဆိုတဲ့ ငါးပါးသီလသာ မ်ိဳးေစာင့္တရား အစစ္အမွန္ပါ။ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာမိန္းကေလးေတြကို ေစာ္ကားရာေရာက္တယ္၊ စည္းမရွိၾကလို႔ ဥပေဒထုတ္ၿပီး တားယူရတယ္လို႔ ၀န္ခံရာလည္းေရာက္တယ္၊ ကိုယ့္ဘာသာတရားကိုကိုယ္ ယံုၾကည္မႈ ကိုယ္ခံအား နည္းေၾကာင္းကမာၻသိ ေၾကညာရာလည္းေရာက္တယ္ စသျဖင့္ သေဘာမႀကိဳက္ညီ ေခါင္းခါျငင္းဆန္သံေတြလည္း ေပၚထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဥပေဒက လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းနဲ႔ဆိုင္တယ္။ ျဖစ္တည္ေရး ဗိသုကာေတြက ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား။ ဗုဒၶဘာသာက အိမ္ေထာင္သားေမြး ကိေလသာ အေရးကို အားမေပးတဲ့တရား။ အစပ္အဟပ္မတည့္တဲ့ ဟင္းတစ္ခြက္ျဖစ္ေၾကာင္း တီးတိုး ေ၀ဖန္သံ ေတြလည္း သဲ့သဲ့ၾကားရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္မွာလည္း ဘာသာျခားတို႔ရဲ႕အႏၲရာယ္ကို ကာကြယ္ဖို႔ လိုအပ္ခ်က္တစ္ရပ္အျဖစ္ ခိုင္မာတဲ့ သနိၷ႒ာန္ရွင္ ေတြကလည္း ရွိေနပါတယ္။ ကိေလသာမွာ မ်က္စိမရွိေၾကာင္း၊ ခ်စ္ျခင္းကတစ္ဆင့္ ဘုရားသြား ေက်ာင္းတက္တူရန္ညွိတဲ့အခါ ယံုၾကည္ခ်က္ ခုခံ အားနည္းတဲ့ဘက္က ပါသြားတတ္ေၾကာင္း ေထာက္ျပသူေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒါဆို ကိုယ့္ရင္ေသြးေတြ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကို သူတစ္ပါး အေၾကာင္းမေျပာေတာ့ဘဲ ကိုယ့္အေၾကာင္းကိုယ္သိေအာင္နဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္ခုခံအားေကာင္းေအာင္ သြန္သင္ျဖည့္ဆည္းေပးျခင္း သည္သာ အမ်ိဳးေစာင့္၊ ဘာသာေစာင့္ျခင္း နည္းေကာင္းတစ္ရပ္ျဖစ္မွာပါ။ ဘာသာတူတူ မတူတူ၊ လူလူခ်င္း လက္ထပ္ထိမ္းျမားျခင္းဆိုင္ရာဥပေဒနဲ႔ အျခားမတရားဖိအားေပးမႈ၊ အႏိုင္က်င့္မႈအလံုးစံုကို ခိုင္မာတဲ့ဥပေဒ တေျပးညီသတ္မွတ္ၿပီးသားရွိရင္ မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ သီးျခား မလိုအပ္ေတာ့ဘူးလို႔ သံုးသပ္သူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဘာသာေရး ပဋိပကၡေတြရဲ႕အရွိန္ေၾကာင့္ မုန္းတီးေရး၊ အထိုး၊ အေညွာင့္၊ အပင့္၊ အေျမွာက္၊ ပံုႀကီးခ်ဲ႕၊ အပုပ္ခ်၊ အဆင္းဘီးတပ္စာမ်ားတေသာေသာ ေပၚထြက္ေနခ်ိန္၊အမ်ိဳးေစာင့္သေယာင္နဲ႔ အမ်ိဳးေဆာင့္ေနသူမ်ား၊ အမ်ိဳးခ်စ္သေယာင္နဲ႔ အမ်ိဳးႏွစ္ေနသူမ်ား၊ အမ်ိဳးသားေရး၀ါဒီေယာင္ေယာင္ အမ်ိဳးသားသစၥာဖာက္မ်ား ေပၚထြန္းလ်က္ရွိေပရာ ဘယ္ေျခလွမ္းက ဘယ္ဦးတည္လဲ၊ အေကာင္းလား၊ အဆိုးလားဆိုတာကို သတိႀကီးႀကီးထားၾကည့္ႏိုင္မွ ေတာ္ရာက်ပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီး ေစတနာေကာင္းနဲ႔လုပ္ရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံသားတိုင္းအတြက္ သဟဇာတျဖစ္တဲ့ ဥပေဒမ်ိဳးျဖစ္လာဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ေပမဲ့ ဘက္ထြက္ဆိုးက်ိဳးေတြ ကုိေရာ ပိတ္ႏိုင္ပါ့မလား။ ဖြပ္ကာမွ ပိုညစ္ ကိန္းဆိုက္ေလမလားဆိုတာေတြလည္း သံသယနဲ႔ သံုးသပ္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ တစ္ခ်က္ေလာက္ ေထာက္ျပရရင္ ဘာသာျခားနဲ႔ သားမွတ္မွတ္၊ မယားမွတ္မွတ္ လက္ထပ္ထိမ္းျမားမႈကို တင္းၾကပ္ခက္ခဲေစတဲ့ အခါျမန္မာအမ်ိဳးေကာင္းသမီးမ်ား အတြက္ ႏွလံုးသားကိုလည္း ေသာ့ခတ္မထားႏိုင္ဘူးဆိုရင္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဆန္႔က်င္တဲ့ အရာေတြ ရာႏႈန္းျမင့္မလာႏိုင္ဘူးလားဆိုတာမ်ိဳးေပါ့။ အမ်ိဳးေစာင့္သူမ်ား ေျမာ္ျမင္ဥာဏ္ႀကီးၾကရပါလိမ့္မယ္။ မဟုတ္ရင္ အမ်ိဳးေစာင့္တာ မဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးေဆာင့္ရာေရာက္ၿပီး ရင္ေအာင့္စရာေတြ ျဖစ္ၾကရပါလိမ့္မယ္။ =============== ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ မတ္လ (၂၀) ရက္ေန႔ရက္စြဲထုတ္ ဘက္မလိုက္ ဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာ့ စကားျဖစ္ပါတယ္။ ဘက္မလိုက္သတင္းဂ်ာနယ္

No comments: