(၁)
တိုင္းျပည္လူဦးေရ၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္းေနၾကေသာ စိုက္ပ်ိဳးေမြး ျမဴေရးလုပ္ငန္းကို ျမႇင့္တင္အား ေပးျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဖြံ႕ ၿဖိဳးတိုးတက္လာမႈအတြက္ တြန္း အားေပးရာ ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ပညာရွင္အခ်ိဳ႕က သံုးသပ္ၾက သည္။ ေက်းလက္ေဒသရွိ မ်ား ျပားလွေသာ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴထုတ္ လုပ္သူမ်ား ၀င္ေငြအနည္းငယ္ တိုးတက္ရရွိၾကျခင္းျဖင့္ အျခား ထုတ္ကုန္မ်ားအေပၚ သိသိသာ သာ ၀ယ္လိုအားျမင့္တက္လာ ကာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္မႈကိုပင္ ျဖစ္ေစႏိုင္မည္ဟု ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ားလည္းရွိသည္။
ေက်းလက္ေဒသရွိ စိုက္ပ်ိဳး ေမြးျမဴထုတ္လုပ္သူမ်ား ၀င္ေငြ တိုးတက္ရရွိေရးအတြက္ ၎တို႔ ၏ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပံ့ပိုးကူညီရာ တြင္ ထုတ္လုပ္မႈ(ဥပမာတစ္ဧက အထြက္ႏႈန္း)ျမင့္မားေရးဟူသည့္ ႐ႈေထာင့္တစ္ခုတည္းကို အာ႐ံု စိုက္ေန႐ံုျဖင့္မၿပီးပါ။
ထုတ္လုပ္သူမ်ားသည္သြင္း အားစုမ်ားကို ၀ယ္ယူ၍ စား ေသာက္ကုန္အျဖစ္ ထုတ္လုပ္ၿပီး စားသံုးသူထံျပန္လည္ေရာင္းခ်ရ သည့္ ၾကားလူမ်ားသာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴသူမ်ား အမွန္တကယ္ ၀င္ေငြျမင့္မားလာ ေစေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုပါက အျခား႐ႈေထာင့္မ်ားမွ လည္း ခ်ဥ္းကပ္စဥ္းစားအေျဖရွာ ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထင္သာျမင္ သာရွိသည့္ အေျပာင္းအလဲကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည့္ ပထမအခ်က္ အေနျဖင့္ အရည္အေသြးျပည့္မီ ေသာ သြင္းအားစုမ်ားကို လိုအပ္ သည့္အခ်ိန္တြင္ လိုအပ္ေသာ ပမာဏကို ေစ်းႏႈန္းမွန္ကန္စြာျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ၀ယ္ယူရရွိႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးရမည္ ျဖစ္ပါ သည္။ ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ ကုန္ပစၥည္း မ်ားကို ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္ ခိုင္မာၿပီး မွ်တသည့္ေစ်းကြက္မ်ား ေပၚ ထြန္းလာေရးႏွင့္ ထုတ္ကုန္မ်ားကို စားသံုးသူလက္သို႔ ၾကားခံအဆင့္ အနည္းဆံုးျဖင့္ေရာက္ရွိႏိုင္ေစ မည့္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား ႏွင့္ ေစ်းကြက္စနစ္မ်ား ေပၚထြန္း လာေရးကို ဦးတည္စဥ္းစားရမည္ ျဖစ္သည္။ တတိယအခ်က္အေန ျဖင့္ ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ ထုတ္ ကုန္မ်ား၏ အရည္အေသြးျမင့္မား ေရးအတြက္လည္း အာ႐ံုစိုက္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ တစ္နည္းအား ျဖင့္ဆိုေသာ္ ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ အသား၊ငါး၊ ႏို႔၊ ဥ၊ ဟင္းသီးဟင္း ရြက္၊ သစ္သီး၀လံ၊ ေကာက္ပဲသီး ႏွံမ်ားအား တန္ဖိုးျမင့္ျမင့္မားမား ျဖင့္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္လည္း အထူး လိုအပ္ပါသည္။
(၂)
သြင္းအားစုမ်ားအားရယူရာ တြင္ ေငြပင္ေငြရင္းႀကီးေသာေကာ္ ပိုေရးရွင္းႀကီးမ်ား၏ လက္၀ါးႀကီး အုပ္မႈကို ျမန္မာ့စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴ ေရးသမားမ်ား ခံစားေနရသည္ မွာ ထင္ထင္ရွားရွားပင္ ျဖစ္ပါ သည္။ သြင္းအားစုတစ္ခုကို ၀ယ္ ယူလိုပါက အျခားသြင္းအားစုတစ္ ခုကိုပါ ၎တို႔သတ္မွတ္သည့္ေစ်း ႏႈန္းျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴသူက လို ခ်င္သည္ျဖစ္ေစ၊ မလိုခ်င္သည္ ျဖစ္ေစ တြဲဖက္ကုန္အျဖစ္ ၀ယ္ယူ ရသည့္ စနစ္သည္ ေစ်းကြက္စီး ပြားေရး လံုး၀မဟုတ္ဘဲ လက္၀ါး ႀကီးအုပ္မႈ သက္သက္သာျဖစ္ပါ သည္။ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈသက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေနာက္ ထပ္ေစ်းကြက္လက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈ ပံုစံတစ္ခုမွာ ျပည္တြင္းရွိ သြင္းအားစု အရင္းအျမစ္မ်ားအား ေပ်ာက္ဆံုးသြားေအာင္၊ ပ်က္စီး သြားေအာင္ ျပဳလုပ္ၿပီးေစ်းကြက္ တစ္ခုလံုးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ျခယ္လွယ္ ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ေဒသခံသီးႏွံ ႏွင့္ တိရစၧာန္မ်ိဳးစိတ္မ်ား ေပ်ာက္ ဆံုး သြားေစျခင္းျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ဘက္သြင္းအားစုမ်ား၊ လုပ္ငန္း မ်ား ၿပိဳလဲေစၿပီးမွ ၎တို႔၏ သြင္း အားစုမ်ားကို ၎တို႔စိတ္တိုင္းက် ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား ျပဳ လုပ္ေလ့ရွိၾကပါသည္။ ထို႔က့ဲ့သို႔ ေသာ အေျခအေနမ်ားကို ကာ ကြယ္တားဆီးရန္မွာ ဥပေဒမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ၊စည္းကမ္း နည္းလမ္းမ်ားကို မွ်တမႈရွိေအာင္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲျပ႒ာန္းျခင္း၊ ျပ ႒ာန္းခ်က္မ်ားအား အသက္ဝင္ ေစရန္ လက္ေတြ႕အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ ေပးရမည္ျဖစ္ရာ အဓိက တာ၀န္ မွာ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ ျဖစ္ေသာ လႊတ္ေတာ္၊ ဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ စီမံခန္႔ခြဲရေသာ အစိုးရႏွင့္ တရားဥပေဒကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးေသာတရားေရးမ႑ိဳင္တို႔တြင္ တူညီမွ်တစြာ တာ၀န္ရွိပါသည္။
ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေက်ာ္ ယို ယြင္းပ်က္စီးခဲ့ေသာ တိုင္းျပည္၏ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးအေျခအေန မ်ားအရ လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ားရွိေနလင့္ ကစား လြတ္လပ္မွ်တမႈရွိေသာ သြင္းအားစု ေရာင္းခ်သူ (Supplies) မ်ား ေပၚေပါက္လာ ေရးကို မျဖစ္မေနေဆာင္ရြက္ရ မည္ျဖစ္ပါသည္။
(၃)
ခိုင္မာမႈရွိၿပီး မွ်တေသာေစ်း ကြက္ေပၚေပါက္လာေရးအတြက္ ျပည္တြင္းစိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရး ထုတ္ကုန္မ်ား၏ ေစ်းကြက္ကို ပ်က္စီးေစေသာ တရားမ၀င္သြင္း ကုန္စည္စီးဆင္းမႈမ်ားကို ရပ္တန္႔ ႏိုင္ရန္လိုအပ္ပါသည္။ ျပည္တြင္း သို႔ တရားမ၀င္ကုန္စည္မ်ား ၀င္ ေရာက္လာမႈကို တားဆီးရာတြင္ အဓိကစိန္ေခၚမႈမွာစိုက္ပ်ိဳး ေမြး ျမဴေရးဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး၊အေကာက္ခြန္၊ ရဲ အစရွိသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အၾကား ရွင္းလင္းျပတ္သားသည့္ တာ၀န္ခြဲေ၀မႈ မရွိျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ထုိကဲ့သို႔ တာ၀န္ခဲြေ၀မႈ မရွင္းလင္းျခင္းက အဆုိပါအဖြဲ႕ အစည္းမ်ား၏ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ ၀န္ခံမႈကို ေလ်ာ့က်ေစသလို အဂ တိလိုက္စားမႈအတြက္လည္း အ ေထာက္အကူျဖစ္လာပါသည္။
စားေသာက္ကုန္မ်ား၏ ေစ်း ႏႈန္းႀကီးျမင့္မႈမွာ အေၾကာင္းရင္း မ်ားစြာရွိေသာ္လည္း ထုတ္လုပ္ သူႏွင့္ စားသံုးသူမ်ားၾကား ၾကားခံ အဆင့္မ်ားလြန္းျခင္းကလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ထို အေျခအေနကိုေက်ာ္လႊားႏိုင္ရန္ အတြက္ အစိုးရပိုင္းက မူ၀ါဒပိုင္း အေထာက္အပံ့ေပးရန္ လိုအပ္သ ကဲ့သို႔ ထုတ္လုပ္သူမ်ားဘက္က လည္း စုေပါင္္းေရာင္းခ်ျခင္း (Collective Sale) ၊ သမ၀ါယမ စနစ္ျဖင့္ ကုန္စည္ဒိုင္မ်ား၊ သား သတ္႐ံုမ်ား၊ အေအးခန္းသိုေလွာင္ ႐ံုမ်ား ထူေထာင္ျခင္းအစရွိသည့္ နည္းလမ္းမ်ားကိုစဥ္းစားသင့္ပါ သည္။
(၄)
စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးထုတ္ ကုန္မ်ားကို တန္ဖိုးျမင့္ကုန္စည္ မ်ားအျဖစ္ ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ေရာင္း ခ်ရန္အထိ ရည္ရြယ္ပါက ႏိုင္ငံ တကာစံခ်ိန္စံၫႊန္းမ်ားႏွင့္အညီ ထုတ္လုပ္ေရး၊ အရည္အေသြးျမင့္မားေရး၊ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္း ရွင္းမႈရွိေရး စသည့္ႏိုင္ငံတကာ စားသံုးသူမ်ား၏ လိုအင္ကို ျဖည့္ ဆည္းေပးရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါ သည္။
အဓိကျပႆနာမွာ ႏိုင္ငံ တကာတြင္ က်င့္သံုးေနေသာစိုက္ ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးဆုိင္ရာ စံႏႈန္းမ်ား ကို လိုက္နာရန္မွာျမန္မာ့စိုက္ပ်ိဳး ေမြးျမဴေရးသမားမ်ား အတြက္ ခက္ခဲေနေသးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းမြန္ေသာ စိုက္ပ်ိဳးေရးက်င့္စဥ္မ်ား (GAP) ၊ေကာင္း မြန္ေသာ ေမြးျမဴေရးက်င့္စဥ္ (GAHP)၊ ေကာင္းမြန္ေသာ ေရ လုပ္ငန္းက်င့္စဥ္မ်ား (GAQP) စ သည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာစံသတ္မွတ္ ခ်က္မ်ားကို လိုက္နာရန္ ခက္ခဲေန ေသးသလို လိုက္နာျခင္း ရွိ၊မရွိကို အကဲျဖတ္ေပးရန္၊ ေထာက္ခံေပး ရန္အတြက္ လိုအပ္ေသာ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား(Inspection and Certification Bodies) လည္း ျပည္တြင္းတြင္ေကာင္းစြာ အေျခ မတည္ႏိုင္ေသးေပ။
ထိုအေျခအေနကို ေက်ာ္ လႊားႏိုင္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္းရွိ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးအသင္းအဖြဲ႕မ်ား ပိုမိုအားေကာင္းေမာင္းသန္ လာရန္လိုအပ္ၿပီးအစိုးရႏွင့္အဆုိ ပါအသင္းအဖြဲ႕မ်ား စုေပါင္းဖြဲ႕ စည္းထားေသာ (Inspection and Certification Bodies) မ်ား ဖြဲ႕စည္းထူေထာင္ရန္ လိုအပ္ပါ သည္။
အဆိုပါအဖြဲ႕အစည္းမ်ား က စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴသူမ်ားႏွင့္လက္ တြဲ၍ လက္ရွိအေျခအေနကို သံုး သပ္ျခင္း၊ လက္ရွိအေျခအေနမွ ေရွ႕သို႔တစ္ဆင့္တက္ႏိုင္၍ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴသူမ်ား လိုက္နာသင့္ သည့္ လက္ေတြ႕က်ေသာ ထုတ္ ကုန္ အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေရး ဆုိင္ရာ ျပည္တြင္းစံႏႈန္းမ်ားလမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ား (Standard and Guidelines) ကိုေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထိုသို႔ျပ႒ာန္းၿပီးပါကလည္း ၎ တို႔ကိုလုိက္နာ က်င့္သံုးလာေစရန္ အတြက္ အမိန္႔၊ အာဏာျဖင့္ မဟုတ္ဘဲ ပညာေပးျခင္း၊ စည္း႐ံုး ျခင္း၊ မက္လံုးေပးျခင္းမ်ားျဖင့္ဆြဲ ေဆာင္စည္း႐ံုးကာ စမ္းသပ္က်င့္ သံုးလိုသည့္ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴသူမ်ား (Volunteer Hero Farmers) မ်ားကို ရွာေဖြကာ စတင္က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ အျခားသူမ်ားကိုပါ ဆြဲေဆာင္ စည္း႐ံုးသြားႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္္တြင္း စံႏႈန္းမ်ား၊ လမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ားကို အေျခ အေန၊ အခ်ိန္အခါေပၚမူ တည္၍ ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ေရး ဆြဲျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ႏွစ္ အနည္းငယ္ၾကာသည့္အခါေဒသ တြင္းစံႏႈန္းမ်ား၊ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ စံႏႈန္းမ်ားကို အမီလိုက္ကာ အ ရည္အေသြးျမင့္ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရး ထုတ္ကုန္မ်ားကိုထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်လာႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
(၅)
စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးက႑ကို မွန္ကန္စြာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ပါ က ျမန္မာ့စီးပြားေရးကို အမွန္တ ကယ္ ဦးေမာ့လာေစႏိုင္သည္ဟူ ေသာ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားေပၚထြက္ လာေနပါသည္။ အကယ္၍မ်ား စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးကို အမွန္တ ကယ္အားေပးကူညီမည္ဆိုလွ်င္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္သည့္ အ ခ်က္မ်ားအား အႀကံျပဳေဆြးေႏြး ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ပညာရွင္ မ်ား၊ မူ၀ါဒခ်မွတ္သူမ်ား၊ ျပည္သူ မ်ားက ၀ိုင္း၀န္းေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ ၾကပါကုန္။။
တိုင္းျပည္လူဦးေရ၏ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္းေနၾကေသာ စိုက္ပ်ိဳးေမြး ျမဴေရးလုပ္ငန္းကို ျမႇင့္တင္အား ေပးျခင္းျဖင့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဖြံ႕ ၿဖိဳးတိုးတက္လာမႈအတြက္ တြန္း အားေပးရာ ေရာက္ႏိုင္ေၾကာင္း ပညာရွင္အခ်ိဳ႕က သံုးသပ္ၾက သည္။ ေက်းလက္ေဒသရွိ မ်ား ျပားလွေသာ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴထုတ္ လုပ္သူမ်ား ၀င္ေငြအနည္းငယ္ တိုးတက္ရရွိၾကျခင္းျဖင့္ အျခား ထုတ္ကုန္မ်ားအေပၚ သိသိသာ သာ ၀ယ္လိုအားျမင့္တက္လာ ကာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုး တက္မႈကိုပင္ ျဖစ္ေစႏိုင္မည္ဟု ခန္႔မွန္းခ်က္မ်ားလည္းရွိသည္။
ေက်းလက္ေဒသရွိ စိုက္ပ်ိဳး ေမြးျမဴထုတ္လုပ္သူမ်ား ၀င္ေငြ တိုးတက္ရရွိေရးအတြက္ ၎တို႔ ၏ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပံ့ပိုးကူညီရာ တြင္ ထုတ္လုပ္မႈ(ဥပမာတစ္ဧက အထြက္ႏႈန္း)ျမင့္မားေရးဟူသည့္ ႐ႈေထာင့္တစ္ခုတည္းကို အာ႐ံု စိုက္ေန႐ံုျဖင့္မၿပီးပါ။
ထုတ္လုပ္သူမ်ားသည္သြင္း အားစုမ်ားကို ၀ယ္ယူ၍ စား ေသာက္ကုန္အျဖစ္ ထုတ္လုပ္ၿပီး စားသံုးသူထံျပန္လည္ေရာင္းခ်ရ သည့္ ၾကားလူမ်ားသာျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴသူမ်ား အမွန္တကယ္ ၀င္ေငြျမင့္မားလာ ေစေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္မည္ ဆိုပါက အျခား႐ႈေထာင့္မ်ားမွ လည္း ခ်ဥ္းကပ္စဥ္းစားအေျဖရွာ ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထင္သာျမင္ သာရွိသည့္ အေျပာင္းအလဲကို ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္မည့္ ပထမအခ်က္ အေနျဖင့္ အရည္အေသြးျပည့္မီ ေသာ သြင္းအားစုမ်ားကို လိုအပ္ သည့္အခ်ိန္တြင္ လိုအပ္ေသာ ပမာဏကို ေစ်းႏႈန္းမွန္ကန္စြာျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ၀ယ္ယူရရွိႏိုင္ရန္ ေဆာင္ရြက္ေပးရမည္ ျဖစ္ပါ သည္။ ဒုတိယအခ်က္အေနျဖင့္ ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ ကုန္ပစၥည္း မ်ားကို ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္ ခိုင္မာၿပီး မွ်တသည့္ေစ်းကြက္မ်ား ေပၚ ထြန္းလာေရးႏွင့္ ထုတ္ကုန္မ်ားကို စားသံုးသူလက္သို႔ ၾကားခံအဆင့္ အနည္းဆံုးျဖင့္ေရာက္ရွိႏိုင္ေစ မည့္ အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား ႏွင့္ ေစ်းကြက္စနစ္မ်ား ေပၚထြန္း လာေရးကို ဦးတည္စဥ္းစားရမည္ ျဖစ္သည္။ တတိယအခ်က္အေန ျဖင့္ ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ ထုတ္ ကုန္မ်ား၏ အရည္အေသြးျမင့္မား ေရးအတြက္လည္း အာ႐ံုစိုက္ရန္ လိုအပ္ပါသည္။ တစ္နည္းအား ျဖင့္ဆိုေသာ္ ထုတ္လုပ္လိုက္ေသာ အသား၊ငါး၊ ႏို႔၊ ဥ၊ ဟင္းသီးဟင္း ရြက္၊ သစ္သီး၀လံ၊ ေကာက္ပဲသီး ႏွံမ်ားအား တန္ဖိုးျမင့္ျမင့္မားမား ျဖင့္ ေရာင္းခ်ႏိုင္ရန္လည္း အထူး လိုအပ္ပါသည္။
(၂)
သြင္းအားစုမ်ားအားရယူရာ တြင္ ေငြပင္ေငြရင္းႀကီးေသာေကာ္ ပိုေရးရွင္းႀကီးမ်ား၏ လက္၀ါးႀကီး အုပ္မႈကို ျမန္မာ့စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴ ေရးသမားမ်ား ခံစားေနရသည္ မွာ ထင္ထင္ရွားရွားပင္ ျဖစ္ပါ သည္။ သြင္းအားစုတစ္ခုကို ၀ယ္ ယူလိုပါက အျခားသြင္းအားစုတစ္ ခုကိုပါ ၎တို႔သတ္မွတ္သည့္ေစ်း ႏႈန္းျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴသူက လို ခ်င္သည္ျဖစ္ေစ၊ မလိုခ်င္သည္ ျဖစ္ေစ တြဲဖက္ကုန္အျဖစ္ ၀ယ္ယူ ရသည့္ စနစ္သည္ ေစ်းကြက္စီး ပြားေရး လံုး၀မဟုတ္ဘဲ လက္၀ါး ႀကီးအုပ္မႈ သက္သက္သာျဖစ္ပါ သည္။ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈသက္သက္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔အျပင္ ေနာက္ ထပ္ေစ်းကြက္လက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈ ပံုစံတစ္ခုမွာ ျပည္တြင္းရွိ သြင္းအားစု အရင္းအျမစ္မ်ားအား ေပ်ာက္ဆံုးသြားေအာင္၊ ပ်က္စီး သြားေအာင္ ျပဳလုပ္ၿပီးေစ်းကြက္ တစ္ခုလံုးကို ခ်ဳပ္ကိုင္ျခယ္လွယ္ ျခင္းမ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ေဒသခံသီးႏွံ ႏွင့္ တိရစၧာန္မ်ိဳးစိတ္မ်ား ေပ်ာက္ ဆံုး သြားေစျခင္းျဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ဘက္သြင္းအားစုမ်ား၊ လုပ္ငန္း မ်ား ၿပိဳလဲေစၿပီးမွ ၎တို႔၏ သြင္း အားစုမ်ားကို ၎တို႔စိတ္တိုင္းက် ေစ်းႏႈန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်ျခင္းမ်ား ျပဳ လုပ္ေလ့ရွိၾကပါသည္။ ထို႔က့ဲ့သို႔ ေသာ အေျခအေနမ်ားကို ကာ ကြယ္တားဆီးရန္မွာ ဥပေဒမ်ား၊ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ား ၊စည္းကမ္း နည္းလမ္းမ်ားကို မွ်တမႈရွိေအာင္ ျပင္ဆင္ေရးဆြဲျပ႒ာန္းျခင္း၊ ျပ ႒ာန္းခ်က္မ်ားအား အသက္ဝင္ ေစရန္ လက္ေတြ႕အေကာင္အ ထည္ေဖာ္ျခင္းမ်ား ေဆာင္ရြက္ ေပးရမည္ျဖစ္ရာ အဓိက တာ၀န္ မွာ ဥပေဒျပဳေရးမ႑ိဳင္ ျဖစ္ေသာ လႊတ္ေတာ္၊ ဥပေဒမ်ားႏွင့္အညီ စီမံခန္႔ခြဲရေသာ အစိုးရႏွင့္ တရားဥပေဒကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးေသာတရားေရးမ႑ိဳင္တို႔တြင္ တူညီမွ်တစြာ တာ၀န္ရွိပါသည္။
ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေက်ာ္ ယို ယြင္းပ်က္စီးခဲ့ေသာ တိုင္းျပည္၏ ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးအေျခအေန မ်ားအရ လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ားရွိေနလင့္ ကစား လြတ္လပ္မွ်တမႈရွိေသာ သြင္းအားစု ေရာင္းခ်သူ (Supplies) မ်ား ေပၚေပါက္လာ ေရးကို မျဖစ္မေနေဆာင္ရြက္ရ မည္ျဖစ္ပါသည္။
(၃)
ခိုင္မာမႈရွိၿပီး မွ်တေသာေစ်း ကြက္ေပၚေပါက္လာေရးအတြက္ ျပည္တြင္းစိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရး ထုတ္ကုန္မ်ား၏ ေစ်းကြက္ကို ပ်က္စီးေစေသာ တရားမ၀င္သြင္း ကုန္စည္စီးဆင္းမႈမ်ားကို ရပ္တန္႔ ႏိုင္ရန္လိုအပ္ပါသည္။ ျပည္တြင္း သို႔ တရားမ၀င္ကုန္စည္မ်ား ၀င္ ေရာက္လာမႈကို တားဆီးရာတြင္ အဓိကစိန္ေခၚမႈမွာစိုက္ပ်ိဳး ေမြး ျမဴေရးဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္မ်ားႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရး၊အေကာက္ခြန္၊ ရဲ အစရွိသည့္ အဖြဲ႕အစည္းမ်ား အၾကား ရွင္းလင္းျပတ္သားသည့္ တာ၀န္ခြဲေ၀မႈ မရွိျခင္းျဖစ္ပါ သည္။ ထုိကဲ့သို႔ တာ၀န္ခဲြေ၀မႈ မရွင္းလင္းျခင္းက အဆုိပါအဖြဲ႕ အစည္းမ်ား၏ တာ၀န္ယူမႈ၊ တာ ၀န္ခံမႈကို ေလ်ာ့က်ေစသလို အဂ တိလိုက္စားမႈအတြက္လည္း အ ေထာက္အကူျဖစ္လာပါသည္။
စားေသာက္ကုန္မ်ား၏ ေစ်း ႏႈန္းႀကီးျမင့္မႈမွာ အေၾကာင္းရင္း မ်ားစြာရွိေသာ္လည္း ထုတ္လုပ္ သူႏွင့္ စားသံုးသူမ်ားၾကား ၾကားခံ အဆင့္မ်ားလြန္းျခင္းကလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ ထို အေျခအေနကိုေက်ာ္လႊားႏိုင္ရန္ အတြက္ အစိုးရပိုင္းက မူ၀ါဒပိုင္း အေထာက္အပံ့ေပးရန္ လိုအပ္သ ကဲ့သို႔ ထုတ္လုပ္သူမ်ားဘက္က လည္း စုေပါင္္းေရာင္းခ်ျခင္း (Collective Sale) ၊ သမ၀ါယမ စနစ္ျဖင့္ ကုန္စည္ဒိုင္မ်ား၊ သား သတ္႐ံုမ်ား၊ အေအးခန္းသိုေလွာင္ ႐ံုမ်ား ထူေထာင္ျခင္းအစရွိသည့္ နည္းလမ္းမ်ားကိုစဥ္းစားသင့္ပါ သည္။
(၄)
စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးထုတ္ ကုန္မ်ားကို တန္ဖိုးျမင့္ကုန္စည္ မ်ားအျဖစ္ ျပည္ပသို႔တင္ပို႔ေရာင္း ခ်ရန္အထိ ရည္ရြယ္ပါက ႏိုင္ငံ တကာစံခ်ိန္စံၫႊန္းမ်ားႏွင့္အညီ ထုတ္လုပ္ေရး၊ အရည္အေသြးျမင့္မားေရး၊ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္း ရွင္းမႈရွိေရး စသည့္ႏိုင္ငံတကာ စားသံုးသူမ်ား၏ လိုအင္ကို ျဖည့္ ဆည္းေပးရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္ပါ သည္။
အဓိကျပႆနာမွာ ႏိုင္ငံ တကာတြင္ က်င့္သံုးေနေသာစိုက္ ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးဆုိင္ရာ စံႏႈန္းမ်ား ကို လိုက္နာရန္မွာျမန္မာ့စိုက္ပ်ိဳး ေမြးျမဴေရးသမားမ်ား အတြက္ ခက္ခဲေနေသးျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းမြန္ေသာ စိုက္ပ်ိဳးေရးက်င့္စဥ္မ်ား (GAP) ၊ေကာင္း မြန္ေသာ ေမြးျမဴေရးက်င့္စဥ္ (GAHP)၊ ေကာင္းမြန္ေသာ ေရ လုပ္ငန္းက်င့္စဥ္မ်ား (GAQP) စ သည္ျဖင့္ ႏိုင္ငံတကာစံသတ္မွတ္ ခ်က္မ်ားကို လိုက္နာရန္ ခက္ခဲေန ေသးသလို လိုက္နာျခင္း ရွိ၊မရွိကို အကဲျဖတ္ေပးရန္၊ ေထာက္ခံေပး ရန္အတြက္ လိုအပ္ေသာ အဖြဲ႕ အစည္းမ်ား(Inspection and Certification Bodies) လည္း ျပည္တြင္းတြင္ေကာင္းစြာ အေျခ မတည္ႏိုင္ေသးေပ။
ထိုအေျခအေနကို ေက်ာ္ လႊားႏိုင္ရန္အတြက္ ျပည္တြင္းရွိ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးအသင္းအဖြဲ႕မ်ား ပိုမိုအားေကာင္းေမာင္းသန္ လာရန္လိုအပ္ၿပီးအစိုးရႏွင့္အဆုိ ပါအသင္းအဖြဲ႕မ်ား စုေပါင္းဖြဲ႕ စည္းထားေသာ (Inspection and Certification Bodies) မ်ား ဖြဲ႕စည္းထူေထာင္ရန္ လိုအပ္ပါ သည္။
အဆိုပါအဖြဲ႕အစည္းမ်ား က စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴသူမ်ားႏွင့္လက္ တြဲ၍ လက္ရွိအေျခအေနကို သံုး သပ္ျခင္း၊ လက္ရွိအေျခအေနမွ ေရွ႕သို႔တစ္ဆင့္တက္ႏိုင္၍ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴသူမ်ား လိုက္နာသင့္ သည့္ လက္ေတြ႕က်ေသာ ထုတ္ ကုန္ အရည္အေသြး ျမႇင့္တင္ေရး ဆုိင္ရာ ျပည္တြင္းစံႏႈန္းမ်ားလမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ား (Standard and Guidelines) ကိုေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ ထိုသို႔ျပ႒ာန္းၿပီးပါကလည္း ၎ တို႔ကိုလုိက္နာ က်င့္သံုးလာေစရန္ အတြက္ အမိန္႔၊ အာဏာျဖင့္ မဟုတ္ဘဲ ပညာေပးျခင္း၊ စည္း႐ံုး ျခင္း၊ မက္လံုးေပးျခင္းမ်ားျဖင့္ဆြဲ ေဆာင္စည္း႐ံုးကာ စမ္းသပ္က်င့္ သံုးလိုသည့္ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴသူမ်ား (Volunteer Hero Farmers) မ်ားကို ရွာေဖြကာ စတင္က်င့္သံုးျခင္းျဖင့္ အျခားသူမ်ားကိုပါ ဆြဲေဆာင္ စည္း႐ံုးသြားႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္္တြင္း စံႏႈန္းမ်ား၊ လမ္းၫႊန္ခ်က္မ်ားကို အေျခ အေန၊ အခ်ိန္အခါေပၚမူ တည္၍ ျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ေရး ဆြဲျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္ ႏွစ္ အနည္းငယ္ၾကာသည့္အခါေဒသ တြင္းစံႏႈန္းမ်ား၊ကမၻာလံုးဆိုင္ရာ စံႏႈန္းမ်ားကို အမီလိုက္ကာ အ ရည္အေသြးျမင့္ စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရး ထုတ္ကုန္မ်ားကိုထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်လာႏိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။
(၅)
စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးက႑ကို မွန္ကန္စြာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲႏုိင္ပါ က ျမန္မာ့စီးပြားေရးကို အမွန္တ ကယ္ ဦးေမာ့လာေစႏိုင္သည္ဟူ ေသာ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားေပၚထြက္ လာေနပါသည္။ အကယ္၍မ်ား စိုက္ပ်ိဳးေမြးျမဴေရးကို အမွန္တ ကယ္အားေပးကူညီမည္ဆိုလွ်င္ ထည့္သြင္းစဥ္းစားသင့္သည့္ အ ခ်က္မ်ားအား အႀကံျပဳေဆြးေႏြး ျခင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ ပညာရွင္ မ်ား၊ မူ၀ါဒခ်မွတ္သူမ်ား၊ ျပည္သူ မ်ားက ၀ိုင္း၀န္းေဆြးေႏြးဆံုးျဖတ္ ၾကပါကုန္။။
No comments:
Post a Comment