Sunday, August 28, 2016

ပညာေရး အရည္အေသြး နိမ့္က်မႈကို သီးျခား ျပႆနာအျဖစ္ ခ်ဥ္းကပ္လွ်င္ ျပည့္စုံသည့္အေျဖ မရႏိုင္ဟုဆို

ရန္ကုန္၊ ၾသဂုတ္ ၂၇

စာမတတ္သူ အေရအတြက္ ၅ သန္းခန္႔ရွိေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပညာေရး အရည္အေသြး ျပန္လည္ ျမႇင့္တင္ရန္ အေျဖရွာရာတြင္ ပညာေရးကို သီးျခား ျပႆနာ တစ္ခုအျဖစ္ ခ်ဥ္းကပ္ပါက ျပည့္စုံသည့္အေျဖ မရႏိုင္ဟု ယူဆေၾကာင္း ႏိုင္ငံေရး ေလ့လာ သုံးသပ္မႈ ေဆာင္းပါးမ်ား ေရးသားေနသည့္  ဦးမင္းဇင္က ေျပာၾကားသည္။

ၾသဂုတ္လ ၂၇ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ Orchid Hotel တြင္ သေျပ ပညာေရး ေဖာင္ေဒးရွင္း ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေစာမ်ဳိးမင္းသူ၊ တကၠသိုလ္ ဆရာမ်ားအသင္းမွ ေဒါက္တာ သန္းလြင္ဦး၊ ဆရာမ မိုင္ေအးေအးေအာင္ႏွင့္ ဦးမင္းဇင္တို႔ ဦးေဆာင္ ေဆြးေႏြးသည့္ “လြတ္လပ္စြာ ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္ႏွင့္ ပညာေရး တံခါးေပါက္မ်ား” ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ၎က ယင္းသို႔ ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။

ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး အေျဖရွာရာတြင္ လြတ္လပ္ေရး ရယူၿပီးကတည္းက ေအာင္ျမင္စြာ မလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေသးသည့္ ခိုင္မာေသာ ျပည္ေထာင္စု ျဖစ္ေစမည့္ လူမႈေရးရာ တရားမွ်တမႈ၊ ျပည္တြင္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးဆိုင္ရာမ်ားကိုပါ ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။

“ဒီသုံးခ်က္ကို ထည့္စဥ္းစားမယ္ဆိုရင္ေတာ့ တိုင္းျပည္ရဲ႕ အနာဂတ္ကို အနည္းဆုံးေတာ့ ဒီထက္ ပိုမဆိုးသြားေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္မယ္။ ဒီထက္ ပိုေျပာရင္ေတာ့ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့၊ ညီညြတ္တဲ့ သဟာဇာတ ျဖစ္တဲ့ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္တဲ့၊ ပတ္ဝန္းက်င္က ေလေကာင္းေလသန္႔ ႐ႈႏိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္ ျဖစ္လာမွာပါ”ဟု ဦးမင္းဇင္က ေျပာၾကားသည္။

ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရာတြင္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း၊ အာရွ-ပစိဖိတ္ေဒသတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေရႀကီးျခင္း၊ ေျမငလ်င္ လႈပ္ျခင္း၊ ေရခန္းေျခာက္ျခင္း စသည့္ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္မ်ားႏွင့္ အမ်ားဆုံး ရင္ဆိုင္ရမည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကို သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရး သင္ၾကားေပးရန္ ထည့္သြင္း စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။

“ႏိုင္ငံေရး သိပၸံ႐ႈေထာင့္ကေန လက္ရွိ ပညာေရး အေျခအေနကို ဘယ္လို နားလည္သလဲ ဆိုတဲ့ကိစၥကို ေဆြးေႏြးတာပါ။ ေဆြးေႏြးတဲ့ေနရာမွာ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ အရာ ခပ္သိမ္း သေဘာ တူညီႏိုင္မယ္လို႔ မထင္ပါဘူး။ မတူလည္း စဥ္းစားစရာ အျဖစ္နဲ႔ စဥ္းစားေစခ်င္တာပါ”ဟု ဦးမင္းဇင္က ေျပာၾကားသည္။

ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ဆရာမ်ား အသင္းအဖြဲ႔ဝင္၊ ႏိုင္ငံတကာ ဆက္ဆံေရး ပညာဌာန ကထိက ေဒါက္တာသန္းလြင္ဦးက ပညာေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲရာတြင္ ႐ုပ္ပိုင္း၊ စိတ္ပိုင္း အခ်ဳိးညီညီ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ လိုအပ္ၿပီး ႏိုင္ငံရွိ လူဦးေရ၏ မည္မွ် ေျပာင္းလဲႏိုင္သည္၊ ပညာတတ္သည္ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ျပဳ ေျပာဆိုသည္။

ထို႔ျပင္ အာဏာရွင္ အစိုးရျဖစ္ေစ၊ ဒီမိုကေရစီ အစိုးရျဖစ္ေစ ပညာေရးကို အားေပးရန္ လိုအပ္ၿပီး ယခု ဒီမိုကေရစီ အစိုးရအေနႏွင့္ ပို၍ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ မွန္ကန္သည့္ ပညာေရး ေပးႏိုင္မွသာ အာဏာရွင္ အစိုးရကို ေနာက္ျပန္ဦးတည္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေဒါက္တာသန္းလြင္ဦးက ေျပာၾကားသည္။

အဆိုပါ ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ သေျပပညာေရး ေဖာင္ေဒးရွင္း ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေစာမ်ဳိးမင္းသူက အေျခခံပညာႏွင့္ အဆင့္ျမင့္ ပညာက႑ ေျပာင္းလဲရန္ လိုအပ္သည္မ်ားကို ေထာက္ျပ ေဆြးေႏြးၿပီး ဆရာမ မိုင္ေအးေအးေအာင္က အဆင့္ျမင့္ ပညာေျပာင္းလဲေရး ကိစၥရပ္မ်ား အပါအဝင္ ႏိုင္ငံတကာ ပညာေရး ေပးေနသည့္ စီးပြားေရး ဦးတည္ေသာ ပုဂၢလိက ပညာေရး ဝန္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ား၌ တက္ေရာက္ သင္ယူရာတြင္ သတိထားသင့္သည့္ ကိစၥမ်ားကို ေဆြးေႏြး ေျပာၾကားခဲ့သည္။http://thevoicemyanmar.com/latest-news/1243-pny

No comments: