Wednesday, August 31, 2016

သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ ျပည္ပတင္ပုိ႔မႈေလးလအတြင္း ယခင္ႏွစ္ထက္ ေဒၚလာသန္း ၄၀၀ ခန္႔ ေလ်ာ့က်

ျမန္မာ−တ႐ုတ္ဓာတ္ေငြ႕ပိုက္လိုင္း (lngworldnews.com)
ေရနံ၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ေစ်းႏႈန္း က်ဆင္းမႈေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အဓိကပုိ႔ကုန္ျဖစ္ေသာ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ျပည္ပတင္ပုိ႔မႈမွ ရရွိေငြသည္ ယခု ဘ႑ာႏွစ္ ေလးလ ေက်ာ္တြင္ ယခင္ႏွစ္ ကာလတူ ထက္ အေမရိကန္ေဒၚလာသန္း ၄၀၀ခန္႔ ေလ်ာ့နည္းသြားေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန(စီးပြားကူးသန္း)အၿမဲတမ္းအတြင္း၀န္ဦးတုိးေအာင္ျမင့္ကေျပာသည္။
ယခု ဘ႑ာႏွစ္ ေလးလေက်ာ္အတြင္း ျပည္ပသုိ႔သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕တင္ပုိ႔မႈသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၇ဘီလီယံရွိၿပီး ယခင္ဘ႑ာႏွစ္ကာလတူက ၂ဘီလီယံေက်ာ္ရွိေၾကာင္း စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာန စာရင္းမ်ားတြင္ေဖာ္ျပထားသည္။
အစုိးရသစ္လက္ထက္ဧၿပီမွ ၾသဂုတ္လဆန္းအထိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကုန္သြယ္ေရးက႑တြင္သြင္း ကုန္သည္ ပုိ႔ကုန္ထက္ပိုမ်ားၿပီး ကုန္သြယ္မႈလုိေငြ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁ဒသမ၅ဘီလီယံခန္႔ရွိေန သည္။ ကုန္သြယ္ေရး လုိေငြမ်ားရျခင္းသည္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ ကုန္ပစၥည္းမ်ားတင္သြင္းေနရျခင္း၊ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕၊ ေက်ာက္မ်က္တင္ပုိ႔မႈေလ်ာ့က်ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ပုိ႔ကုန္၀င္ေငြေလ်ာ့က်ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဦးတုိးေအာင္ျမင့္ကဆုိသည္။
‘‘ကုန္သြယ္မႈ လုိေငြက မႏွစ္ကလည္း ရွိေနတာပဲ။ ပုိ႔ကုန္တုိးျမႇင့္ဖုိ႔အတြက္လည္း ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္’’ဟု ၎က ဆုိသည္။
လက္ရွိအစုိးရသည္ရက္တစ္ရာအတြင္း ပုိ႔ကုန္ျမင့္တက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းထက္ သြင္းကုန္ပုိင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ားသာျပဳလုပ္ေနသည္ဟု စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္အသုိင္းအ၀န္းက ေ၀ဖန္သည္။
‘‘ရက္တစ္ရာမွာ တိက်တဲ့လုပ္ေဆာင္မႈမ်ဳိးမေတြ႕ရဘူး။ သြင္းကုန္ပုိင္းကိုပဲ ဦးစားေပးေနတယ္’’ဟု စီးပြားေရးပညာရွင္ဦးလွေမာင္ကေျပာသည္။
ကုန္သြယ္မႈ ျမႇင့္တင္ေရးအ တြက္ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာနသည္ ရက္တစ္ရာအတြင္း ကုန္ သြယ္မႈ အခ်က္အလက္ ဘ႑ာ တုိက္သစ္ဖြင့္လွစ္ျခင္း၊ နယ္စပ္စ ခန္းမ်ားတြင္ သြင္းကုန္လုိင္စင္ရရွိ ၿပီး တင္သြင္းရန္က်န္ရွိေနသည့္ ယာဥ္ယႏၲရားမ်ားကို သြင္းကုန္လုိင္စင္ သက္တမ္း တုိးျမႇင့္ေပးျခင္း၊ နယ္စပ္ေဒသရွိ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ကုန္သည္မ်ားအတြက္ တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ကုန္သြယ္ေရးကတ္ကို က်ပ္သိန္း ၂၀ မွ သိန္း ၁၀၀ အထိႏွင့္ က်ပ္သိန္း ၃၀ မွ သိန္း ၁၅၀ အထိ တုိးျမႇင့္ေပးျခင္း၊ ပုိ႔ကုန္သြင္း ကုန္လုိင္စင္ေလွ်ာက္ထားရာတြင္ အြန္လုိင္းစနစ္အသုံးျပဳလာျခင္း၊ ျပည္ပသုိ႔ တင္ပုိ႔ရန္ကန္႔သတ္ထား ေသာပုိ႔ကုန္အမ်ဳိးအစားအခ်ဳိ႕ျပန္ လည္တင္ပုိ႔ခြင့္ျပဳျခင္းတုိ႔ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။
၀န္ႀကီးဌာနသည္ သြင္းကုန္ပုိင္းသာမက ပုိ႔ကုန္ပုိင္းျမႇင့္တင္ႏုိင္ရန္လည္း အမ်ဳိးသားပုိ႔ကုန္မဟာဗ်ဴဟာအတုိင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္္း ျမန္မာကုန္သြယ္မႈျမႇင့္တင္ေရးအဖြဲ႕ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ဦးေအာင္စုိးကေျပာသည္။
ပုိ႔ကုန္ျမႇင့္တင္္ရန္ ယခင္အစိုးရလက္ထက္ကပင္ ဆန္၊ ပဲမ်ဳိးစုံစေသာလယ္ယာထြက္ကုန္မ်ား အပါအ၀င္ ပုိ႔ကုန္ခုနစ္မ်ဳိးကို မဟာဗ်ဴဟာေရးဆြဲေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။
လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကုန္သြယ္ဖက္မွာ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၅ - ၁၆ ဘ႑ာႏွစ္တြင္ ႏွစ္ႏုိင္ငံကုန္သြယ္မႈမွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၄ ဘီလီယံခန္႔ ရွိေနသည္။
အဆုိပါဘ႑ာႏွစ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ စုစုေပါင္းကုန္သြယ္မႈပမာဏသည္ အေမရိကန္ေဒၚလာ၂၇ဘီလီယံေက်ာ္ရွိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ တ႐ုတ္-ျမန္မာႏွစ္ႏုိင္ငံကုန္သြယ္မႈသည္ ကုန္သြယ္မႈ စုစုေပါင္း၏ ထက္၀က္ေက်ာ္ရွိေနသည္။
‘‘ကုန္သြယ္ေရး ျမႇင့္မယ္ဆုိရင္ တ႐ုတ္ႀကီးကို ေမ့လုိ႔မရဘူး’’ ဟု မူဆယ္ၿမိဳ႕မွ သၾကားကုန္သည္ ဦးမင္းသိန္းကေျပာသည္။
တ႐ုတ္ႏုိင္ငံသည္ ျမန္မာႏွင့္အဓိကကုန္သြယ္မႈႏုိင္ငံျဖစ္ေသာ္လည္း နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးတြင္ တရား၀င္ကုန္ပစၥည္းမ်ား၀ယ္ယူမႈ မရွိေပ။ ယခုအခ်ိန္တြင္ ႏွစ္ႏုိင္ငံနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကို တရား၀င္ျဖစ္ရန္ညိႇႏႈိင္းေနသည္။
စီးပြားကူးသန္းျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးသည္ လက္ရွိအစုိးရ ငါးႏွစ္အတြင္း ပုိ႔ကုန္သုံးဆျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ရန္ေျပာထားသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပုိ႔ကုန္က႑ျမႇင့္တင္မႈသည္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံကို ေမ့ထား၍ မရေၾကာင္း စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ အခ်ဳိ႕က ဆုိသည္။
လက္ရွိ ကုန္သြယ္မႈတြင္ လုိုေငြႀကီးမားေနျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္း၌ ေငြေၾကး ေဖာင္းပြမႈျမင့္တက္ၿပီး ကုန္ေစ်းႏႈန္းႀကီးေနရျခင္းဟု စီးပြားေရးပညာရွင္ေဒါက္တာ ေအာင္ကိုကိုကေျပာသည္။
 ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ၁၂ ဒသမ ၁၄ရာခုိင္ႏႈန္းရွိသည္ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံဗဟုိဘဏ္က ထုတ္ျပန္ထားသည္။ ၂၀၁၅ ႏွစ္ကုန္ပုိင္းတြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမႈသည္ ၁၁ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ရွိသည္။

No comments: