ဒီေခါင္းစဥ္က ပိုင္ရွင္ရွိၿပီးသားပါ။ ကြၽန္မပိုင္မဟုတ္ေၾကာင္း
ႀကိဳတင္ဝန္ခံထားပါရေစ။ ပိုင္ရွင္ အစစ္က ဒါ႐ိုက္တာ ‘ဝိုင္း’ပါ။ ဩဂုတ္ ၂၀
ရက္ေန႔ထုတ္ 7Day ေန႔စဥ္သတင္းစာထဲမွာ သတင္း ေထာက္ ဇြဲဉာဏ္ေရးခဲ့တဲ့ တာ
ထြက္ေကာင္းခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဖို ရမ္ဆုိတဲ့ သတင္းအတိုေလးကို
ဖတ္မိပါတယ္။ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ကြၽန္မေဆာင္းပါးေရးခ်င္ေန တာၾကာပါၿပီ။
အခုဖိုရမ္သတင္း ကို ဖတ္လိုက္ရတာနဲ႔ အေတာ္ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ဒါ႐ိုက္တာဝိုင္း
ဖိုရမ္မွာ ေဆြးေႏြးတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကို ယူသံုးလိုက္ရျခင္းပါ။
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဖိုရမ္ဆုိတဲ့စကားဟာ ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ ၾကားဖူးျခင္းပါ။ ဘယ္ ေခတ္မွာမွ မၾကားဖူးခဲ့ပါဘူး။ အား မနာတမ္းေျပာရရင္ အခုေခတ္ေလာက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အဆင့္အ တန္းနိမ့္က်လြန္းတာမ်ိဳးလည္း ဘယ္ေခတ္မွာမွ မေတြ႕ခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဒီလိုေျပာလိုက္လို႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာက သားေတြ စိတ္ဆုိးလည္း မတတ္ ႏုိင္ပါ။ ဆရာလယ္တြင္းသားေစာ ခ်စ္ စကားငွားေျပာရရင္ေတာ့ ‘ခ်စ္လို႔ ေျပာတယ္မွတ္ပါ’လို႔ ေျပာ ရမွာပါပဲ။ တကယ္ခ်စ္ခဲ့တာပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္အ ေနနဲ႔ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကို သိပ္ခ်စ္ခဲ့ တယ္ဆုိတာ မွန္ေသာသစၥာစကား ပါ။ အခုေတာ့ ဘယ္လိုအေၾကာင္း တရားေတြက ကြၽန္မတုိ႔ကို ႐ုပ္ရွင္ ႐ံုေတြဘက္ ေျခဦးမလွည့္ေစခဲ့ တာပါလဲ။
ဒီအေၾကာင္းေတြကို အေျဖ ရွာဖို႔အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသား ေတြ ဖိုရမ္တစ္ခုအေနနဲ႔ က်င္းပ ၿပီး အေျဖရွာၾကတယ္လုိ႔ နားလည္မိပါတယ္။ ေဆြးေႏြးၾကသူေတြက ထုတ္လုပ္သူ၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊ မင္း သား၊ ကင္မရာမန္း၊ ဇာတ္ၫႊန္း သမား အဲဒီလို အလႊာစံုပါတာ ေတြ႕ရသလို Post Production အေနနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္႐ံု ၁၀၀ ေဆာက္ လုပ္ဖို႔ စီစဥ္ေနသူလည္း ဝင္ေဆြး ေႏြးေၾကာင္း သတင္းက ေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။ ကြၽန္မ ေဆြးေႏြး ခ်င္တာကေတာ့ ဖိုရမ္မွာမပါတဲ့ အလႊာဘက္က ဆုိပါေတာ့။ ဖိုရမ္ မွာမပါေပမယ့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ကြၽမ္းပစ္သြား ေအာင္ ေမွာက္လိုေမွာက္ လွန္လို လွန္ လုပ္ႏုိင္စြမ္းတဲ့ အလႊာဆုိရင္ ပိုမွန္မလားပဲ။ ပရိသတ္ဆုိတဲ့အ အလႊာ။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ခ်စ္ပရိ သတ္ႀကီးဆုိတဲ့အလႊာ။
ျပည္သူ႔အတြက္ ႐ုပ္ရွင္လုိ႔ ဆုိထားတဲ့အတြက္ ျပည္သူကို ထည့္မစဥ္းစားလို႔ လံုးဝမရပါ။ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ရပ္တည္ခ်င္ရင္ ပရိသတ္ရွိ မွ။ အထူးသျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တဲ့ ျပည္သူရွိမွ။ ၾကည့္႐ံုနဲ႔လည္းမရ ႀကိဳက္မွ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မၾကာခဏေျပာဖူးတဲ့ စကားတစ္ ခြန္းလိုေပါ့။ ျပည္သူေထာက္ခံမႈ မရရင္ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းမွ မရပ္ တည္ႏုိင္ဘူးတဲ့။ အဲဒီစကား ႐ုပ္ ရွင္မွာ ပိုထင္ရွားတယ္။ ျပည္သူ အမ်ားစု စိတ္ဝင္စားမႈမရွိတဲ့အ တြက္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္သူနည္းလာ တယ္။ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြ လူမဝင္တဲ့အ တြက္ တျခားစီးပြားေရးလုပ္ငန္း ရွင္ေတြလက္ထဲကို ႐ုပ္ရွင္႐ံုေျမ ေနရာေတြ ေရာက္ကုန္တယ္။ အဲ ဒီေတာ့ တင္စရာ႐ုံမရွိလို႔ တြက္ေျခမကိုက္၊ ႐ံုတင္ထားေသာ္လည္း လူမဝင္လုိ႔ တြက္ေျခမကိုက္ ဂ်ာ ေအးသူ႔အေမ႐ိုက္သလို လက္ညႇိဳးေတြ အျပန္အလွန္ထိုးၾကပါေတာ့ တယ္။
အခုမ်ားဆုိရင္ေလ အရပ္ ထဲမွာ ႐ံုးေတြ၊ ေက်ာင္းေတြမွာ အေျပာမ်ားတဲ့စကား ‘တို႔က ျမန္မာကား မၾကည့္ဘူး’တဲ့။ ဒီလို ေျပာလုိ႔ ရွင္ေကာ ၾကည့္လားလို႔ ေမးရင္ ကြၽန္မလည္း ေခါင္းခါမွာ ပါ။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာကားမၾကည့္ ဘူးလို႔ေတာ့ ကြၽန္မေျပာမထြက္ ရက္ပါဘူး။ ေကာင္းတဲ့ကားဆုိရင္ ေတာ့ ကြၽန္မ ၾကည့္မွာမို႔လို႔ပါ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ႐ံုထဲသြား ၾကည့္ရေလာက္ေအာင္ကို ႐ုပ္ရွင္ ေတြက ကြၽန္မတုိ႔ကို မဆြဲေဆာင္ ႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ အဓိကက ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြရဲ႕ နာမည္ ပါပဲ။ ဇာတ္လမ္းရဲ႕ သေဘာတရားကို ခဏထားပါဦး ဇာတ္ကားရဲ႕ နာ မည္နဲ႔တင္ ၾကည့္ခ်င္စိတ္ ေပ်ာက္သြားတာပါ။ ျမန္မာ့ေဝါဟာရေတြ ထဲက အဆင့္အတန္းအနိမ့္ဆံုး စကားလံုးေတြကို ဇာတ္ကားနာ မည္ေပးထားတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ကို ျမန္မာကိုယ္တုိင္ အထင္မႀကီး တာဟာ နာမည္က အစဆုိရင္ ဘယ္သူျငင္းမလဲ။ ခံ့ခံ့ညားညား သိကၡာရွိရွိ နာမည္ေတြ မေရြးတတ္ၾကေတာ့ဘူးလား။
လက္ရွိ ျမန္မာကားေတြကို ၾကည့္ၿပီး အတမ္းတမိဆံုးကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ေဝဖန္ေရးမွာ အင္မတန္ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ ဆရာစိန္ခင္ ေမာင္ရီပါပဲ။ ႐ုပ္ရွင္မဂၢဇင္းတစ္ ေစာင္ထဲမွာ လစဥ္ေဖာ္ျပတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ ‘ဒါဖတ္ၿပီးမွ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပါ’ ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးဟာ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကႀကီးအတြက္ေရာ ႐ုပ္ရွင္ ၾကည့္ပရိသတ္ေတြအတြက္ပါ အင္မတန္အဖိုးတန္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေဝ ဖန္ေရးေဆာင္းပါးပါ။
အဲဒီတုန္းက ႐ုပ္ရွင္သမား ေတြဟာ ေဝဖန္ေရးကို အေလး ထားၾကလို႔လည္း သူတုိ႔ရဲ႕ အရည္ အေသြးေတြ မက်ဆင္းတာပါပါ လိမ့္မယ္။ ေဝဖန္ေရးဆရာတစ္ ေယာက္ရဲ႕ ေထာင့္ေစ့တဲ့ၾကည့္ ျမင္တတ္မႈကလည္း လက္ဖ်ားခါ ေလာက္တာကိုး။ ကြၽန္မ မွတ္မိ တာေလး ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒါ ႐ိုက္တာေမာင္တင္ဦးနဲ႔ မင္းသား ေက်ာ္ဟိန္းကို အကယ္ဒမီထပ္ရ ေစခဲ့တဲ့ ‘ပန္းၿမိဳင္လယ္က ဥယ်ာဥ္ မွဴး’႐ုပ္ရွင္အေပၚ ဆရာစိန္ခင္ ေမာင္ရီ ေဝဖန္တဲ့ ေဆာင္းပါးအ ေၾကာင္းပါ။
အဲဒီဇာတ္ကားမွာ ေနေအာင္ ကလည္း အသစ္ေပမယ့္ အေတာ္ ၾကည့္ေကာင္းတဲ့မင္းသား။ ‘မီလာ ရွီကာစိုင္းေဗဒါ’ ဇာတ္ကားမွာ သမၻာရင့္မင္းသား ေက်ာ္ဟိန္းနဲ႔ အၿပိဳင္သ႐ုပ္ေဆာင္ၿပီး အကယ္ ဒမီပူပူေႏြးေႏြးရထားသူ။ အခု ပန္းၿမိဳင္လယ္မွာလည္း သူတို႔အတြဲပဲ။ ဒါ႐ိုက္တာကလည္း အကယ္ဒမီ မ်ားရွင္ ေမာင္တင္ဦးဆုိေတာ့ အဲ ဒီ႐ုပ္ရွင္ဝက္ဝက္ကြဲ ေအာင္ျမင္ တာေပါ့။ ေက်ာ္ဟိန္းေပ်ာက္ၿပီး တာတီးျဖစ္သြားေလာက္ေအာင္ ကို ႐ုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕ ဆရာတစ္ ဆူ ဦးေက်ာ္ဟိန္းရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခ်က္ကလည္း အံ့မခန္း။ တကယ့္ ကိုလည္း အကယ္ဒမီေတြ တသီ ႀကီးခ်ိတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုဇာတ္ ကားမ်ိဳးကိုေတာင္ ဆရာစိန္ခင္ ေမာင္ရီက ေကာင္းကြက္က သတ္သတ္၊ ဟာကြက္ေတြ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြကသတ္သတ္ ေထာက္ျပ သြားေသးတာ။
ဥပမာ ေနာက္ဆံုးအခန္းဆုိ ပါေတာ့ ဘီအီးဒီေအာင္သိုက္ကို ဆရာတင္မွားၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆိုးသြမ္းေနခဲ့တဲ့ တာတီး၊ တစ္ရြာ လံုးနဲ႔တစ္ေယာက္ အၿမဲရန္ျဖစ္ေန တဲ့ တာတီး။ ရြာရဲ႕ ရြံေၾကာက္ႀကီး တာတီးဟာ သူ႔ကိုထားခဲ့ၿပီး ရြာ လံုးကြၽတ္ ဘုရားပြဲသြားတာကို မေက်မနပ္နဲ႔ အကုန္႐ိုက္သတ္ မယ္ဆိုၿပီး ႏြားလွည္းကို ဒုန္းစိုင္း ေမာင္းရင္း ေမာ္ေတာ္ဆိပ္ကို လိုက္လာတယ္။ အဲဒီမွာ ေမွာက္ ရက္လဲပါေလေရာ မ်က္ႏွာႀကီး သဲ ထဲေမွာက္ေနရာက သူေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေစတီေလးတစ္ဆူက သူ႔အေပၚ အရိပ္ထိုးေနတယ္။ ဘုရားကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း သူ႔စိတ္ ေတြ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာၿပီး ရြာကလူ ေတြနဲ႔ ျပန္အဆင္ေျပသြားတယ္ ဆိုတဲ့ Message ကို ဒါ႐ိုက္တာ က ေပးပါတယ္။ ေဝဖန္ေရးဆရာ ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီက ဒီလိုေတြး ပါတယ္။ တစ္သက္လံုးဆုိးလာၿပီး မွ ဘုရားအရိပ္ေရာက္တာနဲ႔ ခ်က္ ခ်င္းလိမၼာတယ္ဆုိတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့ မလား။ ဒါ႐ိုက္တာက ျမန္ျမန္ ဇာတ္သိမ္းခ်င္တာနဲ႔ပဲ တာတီး လိမၼာတာ ျမန္လိုက္တာတဲ့။ အဲဒီ လို ေဝဖန္ေရးမွာ လက္ေစာင္း ထက္တဲ့ ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီ ဒီ ေန႔႐ံုတင္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေတြကို ၾကည့္ၿပီးရင္ ဘာမ်ားေျပာႏုိင္ဦး မလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ေဝဖန္ေရးေလာ ကကိုမ်ား စြန္႔ခြာသြားေလမလား သိခ်င္လိုက္တာ။ ဟာသကား တစ္ကား ေအာင္ျမင္တာနဲ႔ ေနာက္လူေတြကလည္း ဟာသကားေတြ လိုက္႐ိုက္ၿပီး ငါးပြက္ရာငါးစာခ် လုပ္စားၾကတယ္ထင္ပါရဲ႕။ ဇာတ္ အိမ္ေတြကို ျဖစ္သလိုတည္၊ ပရိ သတ္ကို မရယ္ရယ္ေအာင္ ကလိထိုးရယ္ခိုင္းသလို ဟာသကြက္ေတြကလည္း အဆင့္မမီ၊ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားနာမည္ကိုေတာင္ လူ႐ို ေသရွင္႐ိုေသ မေပးတတ္ၾက ေတာ့ဘူး။
သူခုိုးဇာတ္႐ုပ္ ႐ုိက္တာနဲ႔ပဲ ‘သူခိုး’လုိ႔ နာမည္တပ္ရမလား။ ခါးပိုက္ႏိႈက္အေၾကာင္း ႐ိုက္တာ နဲ႔ပဲ ႐ုပ္ရွင္နာမည္ကို ‘ခါးပိုက္ ႏိႈက္’လုိ႔ ေပးစရာလား။ အဲဒါဆုိ ေကာလိပ္ဂ်င္ေနဝင္းက အရက္ သမား၊ ေက်ာ္ဟိန္းက ခါးပိုက္ ႏိႈက္ ဇာတ္႐ုပ္နဲ႔ ‘တစ္ဦးက ေစ တနာ တစ္ဦးကေမတၱာ’ ဇာတ္ကား ကို အခုေခတ္ ဒါ႐ိုက္တာေတြ ဘယ္လိုနာမည္ေပးၾကမွာပါလိမ့္။ ေက်ာ္ဟိန္းက ဆိုက္ကားသမား၊ ခ်ိဳၿပံဳးက ျပည့္တန္ဆာအျဖစ္ သ႐ုပ္ ေဆာင္တဲ့ ‘မြန္းတည့္ခ်ိန္မွာ ေန ဝင္သည္’ဇာတ္ကားဆိုရင္ေကာ ဘယ္လိုမ်ား နာမည္ေပးၾကလိမ့္ မလဲ သိခ်င္စမ္းလွတယ္။
ေျပာခ်င္တာက ေၾကာ္ျငာ မွာ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ အမည္မွာက တည္းက ပရိသတ္စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းသြားရတဲ့အထဲ ဇာတ္လမ္း က်ေတာ့ေကာ အေဖာ္ေကာင္းလို႔၊မင္းသား၊ မင္းသမီးေလးေတြ ၾကည့္ခ်င္လို႔ ဝင္ၾကည့္မိသူေတြအ ျပင္ ေရာက္ရင္ေမးၾကည့္ ေကာင္း လားလို႔။ မဆိုးပါဘူးတို႔၊ သိပ္ လည္း မရယ္ရပါဘူးတုိ႔ အေျဖမ်ိဳး ေတြပဲ ၾကားရတယ္။ တီဗီအစီအ စဥ္ေတြေၾကာင့္၊ ဗီဒီယိုေတြ ေၾကာင့္၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚလာလို႔ ဆုိတဲ့ ဆင္ေျခဟာ မွန္သင့္သ ေလာက္ မွန္တာမျငင္းပါဘူး။ ဒါ ေပမဲ့ မေကာင္းလို႔မၾကည့္တာ ပို မွန္ပါတယ္။ တကယ္ေကာင္းရင္ တကယ္ၾကည့္မွာပါ။တီဗီမ်က္ႏွာျပင္နဲ႔ ဖုန္းစကရင္ေပၚက ပံုရိပ္ထက္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုရဲ႕ပိတ္ကားေပၚက ပံုရိပ္ေတြ၊ အသံစနစ္ေတြက ပိုၿပီးအရသာခံလုိ႔ေကာင္းတာ ကိုယ္ေတြ႕ပါ။ ဒါေပမဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ံုအထိ လာၾကည့္ရေလာက္ေအာင္တန္ တဲ့ကား၊ ေကာင္းတဲ့ကားမွၾကည့္ ခ်င္ၾကတာ လူတုိင္းပါ။ Titanic ဆုိတဲ့ ဇာတ္ကားကို တိပ္ေခြေတြ ေခတ္မွာကတည္းက အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြၽန္မတို႔ၾကည့္ဖူးၿပီးသားပါ။ျမန္မာျပည္မွာ ႐ံုတင္ေတာ့လည္း႐ုပ္ရွင္႐ံုမွာ သြားတိုးၾကည့္တာပဲ၊ေကာင္းတာကိုး။ လီယိုနာဒိုနဲ႔ကိတ္ဝင္းစလက္ဟာ နာမည္ႀကီးေတြမဟုတ္ေပမယ့္ ဇာတ္အိမ္ခုိင္မာမႈ၊ ဒါ႐ိုက္တာရဲ႕ ပညာရည္ျပည့္ဝမႈေတြေၾကာင့္ ကမၻာေက်ာ္သြားတာဟာ အားက်စရာႀကီးပါ။
ကြၽန္မတုိ႔ႏုိင္ငံဟာ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္သက္တမ္း ႏွစ္ ၁၀၀ နီးပါး အေတြ႕အႀကံဳအရ အင္မတန္အ ရည္အေသြးမီၿပီး ကမၻာ့အဆင့္မီ တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေတြ ေပၚထြက္ခဲ့ဖူးပါ တယ္။ The Lady ဟာ ဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးတစ္ခုပဲ ျမန္မာက ယူထားၿပီး ႐ိုက္တာမွန္ေပမယ့္ ျမန္မာပရိသတ္အတြက္ေတာ့ မျပည့္မစံုႀကီးပါ။ အဲဒီလိုဇာတ္လမ္းမ်ိဳး ျမန္မာဒါ႐ိုက္တာေတြ မ႐ိုက္ႏုိင္ၾကဘူးလား။ မ႐ိုက္ခ်င္တာလား၊ မ႐ိုက္တတ္ၾကတာလား။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ့အာဏာရွင္ေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ျပည္သူေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ခေယာင္းလမ္းႀကီးဟာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုးကုန္ၾကမ္းေတြေပါ့။ အခုေခတ္မွာ ဒီလို႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ အသက္သြင္းစရာကုန္ၾကမ္းအမ်ားႀကီးပါပဲ။
ဆရာလုပ္တယ္ေတာ့ မထင္ပါနဲ႔။ ေဈးကြက္ကို အဓိကထား ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ကို အ႐ႈံးအျမတ္တြက္ ႐ိုက္ေနက်သေရြ႕ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္း နိမ့္ေနမွာပါပဲ။ တကယ္ေကာင္းေအာင္႐ိုက္ႏုိင္ တဲ့ ျမန္မာဒါ႐ိုက္တာေတြမွာ တစ္ ပံုႀကီးပါ။ ဇာတ္လမ္းေကာင္းေတြ ႐ိုက္ဖို႔အတြက္ ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိ ဇာတ္လမ္းေတြကို ဝိတ္ေလွ်ာ့ လိုက္ပါ။ ေနာက္ၿပီး တကယ္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ဇာတ္ ကားေတြဟာ မင္းသားကို ေငြပံု ေပးၿပီး ႐ိုက္ထားတာထက္ ဒါ႐ိုက္ တာစိတ္တုိင္းက် ႐ိုက္တာဆိုရင္ ပိုမွန္ပါလိမ့္မယ္။
ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္မွာ မင္းသားအ တြက္ ေပးရတာက သံုးပံုတစ္ပံုဆုိ တဲ့ ကိစၥကိုလည္း ဝိတ္ေလွ်ာ့သင့္ တယ္။ မင္းသားတစ္ေယာက္ တည္းနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားျဖစ္တာ မွမဟုတ္ဘဲ။ အားလံုးေကာင္းမွ တစ္ကားလံုးေကာင္းမွာေလ။ အဲ ဒီလို ေကာင္းၿပီဆုိရင္ ကြၽန္မတုိ႔ ပရိသတ္ေတြကလည္း မၾကည့္ဘဲ ကို မေနႏုိင္ပါဘူး။ လာၾကည့္ျဖစ္ ေအာင္ကို ၾကည့္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ အေရး ႀကီးဆံုးအလႊာျဖစ္တဲ့ ပရိသတ္အ လႊာအေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အေပါစားကားေတြ ဝိတ္ေလွ်ာ့၊ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္ႀကီးရဲ႕ ရင္ ထဲအထိေရာက္မယ့္ ကားေတြကို ပဲ ေရြးၿပီး႐ိုက္လို႔ အႀကံျပဳလိုက္ ခ်င္ပါတယ္။

ေဂ်လွသင္
ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဖိုရမ္ဆုိတဲ့စကားဟာ ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ ၾကားဖူးျခင္းပါ။ ဘယ္ ေခတ္မွာမွ မၾကားဖူးခဲ့ပါဘူး။ အား မနာတမ္းေျပာရရင္ အခုေခတ္ေလာက္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္အဆင့္အ တန္းနိမ့္က်လြန္းတာမ်ိဳးလည္း ဘယ္ေခတ္မွာမွ မေတြ႕ခဲ့ဖူးပါဘူး။ ဒီလိုေျပာလိုက္လို႔ ႐ုပ္ရွင္ေလာက သားေတြ စိတ္ဆုိးလည္း မတတ္ ႏုိင္ပါ။ ဆရာလယ္တြင္းသားေစာ ခ်စ္ စကားငွားေျပာရရင္ေတာ့ ‘ခ်စ္လို႔ ေျပာတယ္မွတ္ပါ’လို႔ ေျပာ ရမွာပါပဲ။ တကယ္ခ်စ္ခဲ့တာပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံသားတစ္ေယာက္အ ေနနဲ႔ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကို သိပ္ခ်စ္ခဲ့ တယ္ဆုိတာ မွန္ေသာသစၥာစကား ပါ။ အခုေတာ့ ဘယ္လိုအေၾကာင္း တရားေတြက ကြၽန္မတုိ႔ကို ႐ုပ္ရွင္ ႐ံုေတြဘက္ ေျခဦးမလွည့္ေစခဲ့ တာပါလဲ။
ဒီအေၾကာင္းေတြကို အေျဖ ရွာဖို႔အတြက္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသား ေတြ ဖိုရမ္တစ္ခုအေနနဲ႔ က်င္းပ ၿပီး အေျဖရွာၾကတယ္လုိ႔ နားလည္မိပါတယ္။ ေဆြးေႏြးၾကသူေတြက ထုတ္လုပ္သူ၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊ မင္း သား၊ ကင္မရာမန္း၊ ဇာတ္ၫႊန္း သမား အဲဒီလို အလႊာစံုပါတာ ေတြ႕ရသလို Post Production အေနနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္႐ံု ၁၀၀ ေဆာက္ လုပ္ဖို႔ စီစဥ္ေနသူလည္း ဝင္ေဆြး ေႏြးေၾကာင္း သတင္းက ေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။ ကြၽန္မ ေဆြးေႏြး ခ်င္တာကေတာ့ ဖိုရမ္မွာမပါတဲ့ အလႊာဘက္က ဆုိပါေတာ့။ ဖိုရမ္ မွာမပါေပမယ့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာက ႀကီးတစ္ခုလံုးကို ကြၽမ္းပစ္သြား ေအာင္ ေမွာက္လိုေမွာက္ လွန္လို လွန္ လုပ္ႏုိင္စြမ္းတဲ့ အလႊာဆုိရင္ ပိုမွန္မလားပဲ။ ပရိသတ္ဆုိတဲ့အ အလႊာ။ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ခ်စ္ပရိ သတ္ႀကီးဆုိတဲ့အလႊာ။
ျပည္သူ႔အတြက္ ႐ုပ္ရွင္လုိ႔ ဆုိထားတဲ့အတြက္ ျပည္သူကို ထည့္မစဥ္းစားလို႔ လံုးဝမရပါ။ ႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ရပ္တည္ခ်င္ရင္ ပရိသတ္ရွိ မွ။ အထူးသျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္တဲ့ ျပည္သူရွိမွ။ ၾကည့္႐ံုနဲ႔လည္းမရ ႀကိဳက္မွ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မၾကာခဏေျပာဖူးတဲ့ စကားတစ္ ခြန္းလိုေပါ့။ ျပည္သူေထာက္ခံမႈ မရရင္ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းမွ မရပ္ တည္ႏုိင္ဘူးတဲ့။ အဲဒီစကား ႐ုပ္ ရွင္မွာ ပိုထင္ရွားတယ္။ ျပည္သူ အမ်ားစု စိတ္ဝင္စားမႈမရွိတဲ့အ တြက္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္သူနည္းလာ တယ္။ ႐ုပ္ရွင္႐ံုေတြ လူမဝင္တဲ့အ တြက္ တျခားစီးပြားေရးလုပ္ငန္း ရွင္ေတြလက္ထဲကို ႐ုပ္ရွင္႐ံုေျမ ေနရာေတြ ေရာက္ကုန္တယ္။ အဲ ဒီေတာ့ တင္စရာ႐ုံမရွိလို႔ တြက္ေျခမကိုက္၊ ႐ံုတင္ထားေသာ္လည္း လူမဝင္လုိ႔ တြက္ေျခမကိုက္ ဂ်ာ ေအးသူ႔အေမ႐ိုက္သလို လက္ညႇိဳးေတြ အျပန္အလွန္ထိုးၾကပါေတာ့ တယ္။
အခုမ်ားဆုိရင္ေလ အရပ္ ထဲမွာ ႐ံုးေတြ၊ ေက်ာင္းေတြမွာ အေျပာမ်ားတဲ့စကား ‘တို႔က ျမန္မာကား မၾကည့္ဘူး’တဲ့။ ဒီလို ေျပာလုိ႔ ရွင္ေကာ ၾကည့္လားလို႔ ေမးရင္ ကြၽန္မလည္း ေခါင္းခါမွာ ပါ။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာကားမၾကည့္ ဘူးလို႔ေတာ့ ကြၽန္မေျပာမထြက္ ရက္ပါဘူး။ ေကာင္းတဲ့ကားဆုိရင္ ေတာ့ ကြၽန္မ ၾကည့္မွာမို႔လို႔ပါ။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ႐ံုထဲသြား ၾကည့္ရေလာက္ေအာင္ကို ႐ုပ္ရွင္ ေတြက ကြၽန္မတုိ႔ကို မဆြဲေဆာင္ ႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ အဓိကက ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြရဲ႕ နာမည္ ပါပဲ။ ဇာတ္လမ္းရဲ႕ သေဘာတရားကို ခဏထားပါဦး ဇာတ္ကားရဲ႕ နာ မည္နဲ႔တင္ ၾကည့္ခ်င္စိတ္ ေပ်ာက္သြားတာပါ။ ျမန္မာ့ေဝါဟာရေတြ ထဲက အဆင့္အတန္းအနိမ့္ဆံုး စကားလံုးေတြကို ဇာတ္ကားနာ မည္ေပးထားတယ္။ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ကို ျမန္မာကိုယ္တုိင္ အထင္မႀကီး တာဟာ နာမည္က အစဆုိရင္ ဘယ္သူျငင္းမလဲ။ ခံ့ခံ့ညားညား သိကၡာရွိရွိ နာမည္ေတြ မေရြးတတ္ၾကေတာ့ဘူးလား။
လက္ရွိ ျမန္မာကားေတြကို ၾကည့္ၿပီး အတမ္းတမိဆံုးကေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ေဝဖန္ေရးမွာ အင္မတန္ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ ဆရာစိန္ခင္ ေမာင္ရီပါပဲ။ ႐ုပ္ရွင္မဂၢဇင္းတစ္ ေစာင္ထဲမွာ လစဥ္ေဖာ္ျပတဲ့ ဆရာ့ရဲ႕ ‘ဒါဖတ္ၿပီးမွ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပါ’ ဆုိတဲ့ ေဆာင္းပါးဟာ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကႀကီးအတြက္ေရာ ႐ုပ္ရွင္ ၾကည့္ပရိသတ္ေတြအတြက္ပါ အင္မတန္အဖိုးတန္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေဝ ဖန္ေရးေဆာင္းပါးပါ။
အဲဒီတုန္းက ႐ုပ္ရွင္သမား ေတြဟာ ေဝဖန္ေရးကို အေလး ထားၾကလို႔လည္း သူတုိ႔ရဲ႕ အရည္ အေသြးေတြ မက်ဆင္းတာပါပါ လိမ့္မယ္။ ေဝဖန္ေရးဆရာတစ္ ေယာက္ရဲ႕ ေထာင့္ေစ့တဲ့ၾကည့္ ျမင္တတ္မႈကလည္း လက္ဖ်ားခါ ေလာက္တာကိုး။ ကြၽန္မ မွတ္မိ တာေလး ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ ဒါ ႐ိုက္တာေမာင္တင္ဦးနဲ႔ မင္းသား ေက်ာ္ဟိန္းကို အကယ္ဒမီထပ္ရ ေစခဲ့တဲ့ ‘ပန္းၿမိဳင္လယ္က ဥယ်ာဥ္ မွဴး’႐ုပ္ရွင္အေပၚ ဆရာစိန္ခင္ ေမာင္ရီ ေဝဖန္တဲ့ ေဆာင္းပါးအ ေၾကာင္းပါ။
အဲဒီဇာတ္ကားမွာ ေနေအာင္ ကလည္း အသစ္ေပမယ့္ အေတာ္ ၾကည့္ေကာင္းတဲ့မင္းသား။ ‘မီလာ ရွီကာစိုင္းေဗဒါ’ ဇာတ္ကားမွာ သမၻာရင့္မင္းသား ေက်ာ္ဟိန္းနဲ႔ အၿပိဳင္သ႐ုပ္ေဆာင္ၿပီး အကယ္ ဒမီပူပူေႏြးေႏြးရထားသူ။ အခု ပန္းၿမိဳင္လယ္မွာလည္း သူတို႔အတြဲပဲ။ ဒါ႐ိုက္တာကလည္း အကယ္ဒမီ မ်ားရွင္ ေမာင္တင္ဦးဆုိေတာ့ အဲ ဒီ႐ုပ္ရွင္ဝက္ဝက္ကြဲ ေအာင္ျမင္ တာေပါ့။ ေက်ာ္ဟိန္းေပ်ာက္ၿပီး တာတီးျဖစ္သြားေလာက္ေအာင္ ကို ႐ုပ္ရွင္ေလာကရဲ႕ ဆရာတစ္ ဆူ ဦးေက်ာ္ဟိန္းရဲ႕ သ႐ုပ္ေဆာင္ ခ်က္ကလည္း အံ့မခန္း။ တကယ့္ ကိုလည္း အကယ္ဒမီေတြ တသီ ႀကီးခ်ိတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလိုဇာတ္ ကားမ်ိဳးကိုေတာင္ ဆရာစိန္ခင္ ေမာင္ရီက ေကာင္းကြက္က သတ္သတ္၊ ဟာကြက္ေတြ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြကသတ္သတ္ ေထာက္ျပ သြားေသးတာ။
ဥပမာ ေနာက္ဆံုးအခန္းဆုိ ပါေတာ့ ဘီအီးဒီေအာင္သိုက္ကို ဆရာတင္မွားၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆိုးသြမ္းေနခဲ့တဲ့ တာတီး၊ တစ္ရြာ လံုးနဲ႔တစ္ေယာက္ အၿမဲရန္ျဖစ္ေန တဲ့ တာတီး။ ရြာရဲ႕ ရြံေၾကာက္ႀကီး တာတီးဟာ သူ႔ကိုထားခဲ့ၿပီး ရြာ လံုးကြၽတ္ ဘုရားပြဲသြားတာကို မေက်မနပ္နဲ႔ အကုန္႐ိုက္သတ္ မယ္ဆိုၿပီး ႏြားလွည္းကို ဒုန္းစိုင္း ေမာင္းရင္း ေမာ္ေတာ္ဆိပ္ကို လိုက္လာတယ္။ အဲဒီမွာ ေမွာက္ ရက္လဲပါေလေရာ မ်က္ႏွာႀကီး သဲ ထဲေမွာက္ေနရာက သူေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေစတီေလးတစ္ဆူက သူ႔အေပၚ အရိပ္ထိုးေနတယ္။ ဘုရားကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း သူ႔စိတ္ ေတြ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းလာၿပီး ရြာကလူ ေတြနဲ႔ ျပန္အဆင္ေျပသြားတယ္ ဆိုတဲ့ Message ကို ဒါ႐ိုက္တာ က ေပးပါတယ္။ ေဝဖန္ေရးဆရာ ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီက ဒီလိုေတြး ပါတယ္။ တစ္သက္လံုးဆုိးလာၿပီး မွ ဘုရားအရိပ္ေရာက္တာနဲ႔ ခ်က္ ခ်င္းလိမၼာတယ္ဆုိတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့ မလား။ ဒါ႐ိုက္တာက ျမန္ျမန္ ဇာတ္သိမ္းခ်င္တာနဲ႔ပဲ တာတီး လိမၼာတာ ျမန္လိုက္တာတဲ့။ အဲဒီ လို ေဝဖန္ေရးမွာ လက္ေစာင္း ထက္တဲ့ ဆရာစိန္ခင္ေမာင္ရီ ဒီ ေန႔႐ံုတင္ေနတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေတြကို ၾကည့္ၿပီးရင္ ဘာမ်ားေျပာႏုိင္ဦး မလဲ။ ဒါမွမဟုတ္ ေဝဖန္ေရးေလာ ကကိုမ်ား စြန္႔ခြာသြားေလမလား သိခ်င္လိုက္တာ။ ဟာသကား တစ္ကား ေအာင္ျမင္တာနဲ႔ ေနာက္လူေတြကလည္း ဟာသကားေတြ လိုက္႐ိုက္ၿပီး ငါးပြက္ရာငါးစာခ် လုပ္စားၾကတယ္ထင္ပါရဲ႕။ ဇာတ္ အိမ္ေတြကို ျဖစ္သလိုတည္၊ ပရိ သတ္ကို မရယ္ရယ္ေအာင္ ကလိထိုးရယ္ခိုင္းသလို ဟာသကြက္ေတြကလည္း အဆင့္မမီ၊ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားနာမည္ကိုေတာင္ လူ႐ို ေသရွင္႐ိုေသ မေပးတတ္ၾက ေတာ့ဘူး။
သူခုိုးဇာတ္႐ုပ္ ႐ုိက္တာနဲ႔ပဲ ‘သူခိုး’လုိ႔ နာမည္တပ္ရမလား။ ခါးပိုက္ႏိႈက္အေၾကာင္း ႐ိုက္တာ နဲ႔ပဲ ႐ုပ္ရွင္နာမည္ကို ‘ခါးပိုက္ ႏိႈက္’လုိ႔ ေပးစရာလား။ အဲဒါဆုိ ေကာလိပ္ဂ်င္ေနဝင္းက အရက္ သမား၊ ေက်ာ္ဟိန္းက ခါးပိုက္ ႏိႈက္ ဇာတ္႐ုပ္နဲ႔ ‘တစ္ဦးက ေစ တနာ တစ္ဦးကေမတၱာ’ ဇာတ္ကား ကို အခုေခတ္ ဒါ႐ိုက္တာေတြ ဘယ္လိုနာမည္ေပးၾကမွာပါလိမ့္။ ေက်ာ္ဟိန္းက ဆိုက္ကားသမား၊ ခ်ိဳၿပံဳးက ျပည့္တန္ဆာအျဖစ္ သ႐ုပ္ ေဆာင္တဲ့ ‘မြန္းတည့္ခ်ိန္မွာ ေန ဝင္သည္’ဇာတ္ကားဆိုရင္ေကာ ဘယ္လိုမ်ား နာမည္ေပးၾကလိမ့္ မလဲ သိခ်င္စမ္းလွတယ္။
ေျပာခ်င္တာက ေၾကာ္ျငာ မွာ ဖတ္လိုက္ရတဲ့ အမည္မွာက တည္းက ပရိသတ္စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းသြားရတဲ့အထဲ ဇာတ္လမ္း က်ေတာ့ေကာ အေဖာ္ေကာင္းလို႔၊မင္းသား၊ မင္းသမီးေလးေတြ ၾကည့္ခ်င္လို႔ ဝင္ၾကည့္မိသူေတြအ ျပင္ ေရာက္ရင္ေမးၾကည့္ ေကာင္း လားလို႔။ မဆိုးပါဘူးတို႔၊ သိပ္ လည္း မရယ္ရပါဘူးတုိ႔ အေျဖမ်ိဳး ေတြပဲ ၾကားရတယ္။ တီဗီအစီအ စဥ္ေတြေၾကာင့္၊ ဗီဒီယိုေတြ ေၾကာင့္၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚလာလို႔ ဆုိတဲ့ ဆင္ေျခဟာ မွန္သင့္သ ေလာက္ မွန္တာမျငင္းပါဘူး။ ဒါ ေပမဲ့ မေကာင္းလို႔မၾကည့္တာ ပို မွန္ပါတယ္။ တကယ္ေကာင္းရင္ တကယ္ၾကည့္မွာပါ။တီဗီမ်က္ႏွာျပင္နဲ႔ ဖုန္းစကရင္ေပၚက ပံုရိပ္ထက္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုရဲ႕ပိတ္ကားေပၚက ပံုရိပ္ေတြ၊ အသံစနစ္ေတြက ပိုၿပီးအရသာခံလုိ႔ေကာင္းတာ ကိုယ္ေတြ႕ပါ။ ဒါေပမဲ့ ႐ုပ္ရွင္႐ံုအထိ လာၾကည့္ရေလာက္ေအာင္တန္ တဲ့ကား၊ ေကာင္းတဲ့ကားမွၾကည့္ ခ်င္ၾကတာ လူတုိင္းပါ။ Titanic ဆုိတဲ့ ဇာတ္ကားကို တိပ္ေခြေတြ ေခတ္မွာကတည္းက အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြၽန္မတို႔ၾကည့္ဖူးၿပီးသားပါ။ျမန္မာျပည္မွာ ႐ံုတင္ေတာ့လည္း႐ုပ္ရွင္႐ံုမွာ သြားတိုးၾကည့္တာပဲ၊ေကာင္းတာကိုး။ လီယိုနာဒိုနဲ႔ကိတ္ဝင္းစလက္ဟာ နာမည္ႀကီးေတြမဟုတ္ေပမယ့္ ဇာတ္အိမ္ခုိင္မာမႈ၊ ဒါ႐ိုက္တာရဲ႕ ပညာရည္ျပည့္ဝမႈေတြေၾကာင့္ ကမၻာေက်ာ္သြားတာဟာ အားက်စရာႀကီးပါ။
ကြၽန္မတုိ႔ႏုိင္ငံဟာ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္သက္တမ္း ႏွစ္ ၁၀၀ နီးပါး အေတြ႕အႀကံဳအရ အင္မတန္အ ရည္အေသြးမီၿပီး ကမၻာ့အဆင့္မီ တဲ့ ႐ုပ္ရွင္ေတြ ေပၚထြက္ခဲ့ဖူးပါ တယ္။ The Lady ဟာ ဇာတ္လမ္းေက်ာ႐ိုးတစ္ခုပဲ ျမန္မာက ယူထားၿပီး ႐ိုက္တာမွန္ေပမယ့္ ျမန္မာပရိသတ္အတြက္ေတာ့ မျပည့္မစံုႀကီးပါ။ အဲဒီလိုဇာတ္လမ္းမ်ိဳး ျမန္မာဒါ႐ိုက္တာေတြ မ႐ိုက္ႏုိင္ၾကဘူးလား။ မ႐ိုက္ခ်င္တာလား၊ မ႐ိုက္တတ္ၾကတာလား။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာ့အာဏာရွင္ေခတ္တစ္ေလွ်ာက္လံုး ျပည္သူေတြ ျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ခေယာင္းလမ္းႀကီးဟာ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုးကုန္ၾကမ္းေတြေပါ့။ အခုေခတ္မွာ ဒီလို႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ အသက္သြင္းစရာကုန္ၾကမ္းအမ်ားႀကီးပါပဲ။
ဆရာလုပ္တယ္ေတာ့ မထင္ပါနဲ႔။ ေဈးကြက္ကို အဓိကထား ၿပီး ႐ုပ္ရွင္ကို အ႐ႈံးအျမတ္တြက္ ႐ိုက္ေနက်သေရြ႕ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ အဆင့္အတန္း နိမ့္ေနမွာပါပဲ။ တကယ္ေကာင္းေအာင္႐ိုက္ႏုိင္ တဲ့ ျမန္မာဒါ႐ိုက္တာေတြမွာ တစ္ ပံုႀကီးပါ။ ဇာတ္လမ္းေကာင္းေတြ ႐ိုက္ဖို႔အတြက္ ေတာ္ရိေလ်ာ္ရိ ဇာတ္လမ္းေတြကို ဝိတ္ေလွ်ာ့ လိုက္ပါ။ ေနာက္ၿပီး တကယ္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားတဲ့ဇာတ္ ကားေတြဟာ မင္းသားကို ေငြပံု ေပးၿပီး ႐ိုက္ထားတာထက္ ဒါ႐ိုက္ တာစိတ္တုိင္းက် ႐ိုက္တာဆိုရင္ ပိုမွန္ပါလိမ့္မယ္။
ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုးရဲ႕ ကုန္က်စရိတ္မွာ မင္းသားအ တြက္ ေပးရတာက သံုးပံုတစ္ပံုဆုိ တဲ့ ကိစၥကိုလည္း ဝိတ္ေလွ်ာ့သင့္ တယ္။ မင္းသားတစ္ေယာက္ တည္းနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားျဖစ္တာ မွမဟုတ္ဘဲ။ အားလံုးေကာင္းမွ တစ္ကားလံုးေကာင္းမွာေလ။ အဲ ဒီလို ေကာင္းၿပီဆုိရင္ ကြၽန္မတုိ႔ ပရိသတ္ေတြကလည္း မၾကည့္ဘဲ ကို မေနႏုိင္ပါဘူး။ လာၾကည့္ျဖစ္ ေအာင္ကို ၾကည့္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္ေလာကအတြက္ အေရး ႀကီးဆံုးအလႊာျဖစ္တဲ့ ပရိသတ္အ လႊာအေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အေပါစားကားေတြ ဝိတ္ေလွ်ာ့၊ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္ႀကီးရဲ႕ ရင္ ထဲအထိေရာက္မယ့္ ကားေတြကို ပဲ ေရြးၿပီး႐ိုက္လို႔ အႀကံျပဳလိုက္ ခ်င္ပါတယ္။
ေဂ်လွသင္
No comments:
Post a Comment