တန္ဆာတင္ေဆာင္ခြင့္မရိွ၍ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမေပၚမွ ယာဥ္လိုင္းမ်ား ပိတ္သိမ္းသြားမလား
------ ------ ------ ------
ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းမၾကီးတြင္ အသံုးျပဳေနသည့္ ခရီးသည္ယာဥ္မ်ားတြင္ ကုန္ပစၥည္းတန္ဆာ တင္ေဆာင္ခြင့္ကို သက္ဆိုင္ရာ၀န္ၾကီးဌာနမွ တားျမစ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ယာဥ္လိုင္းမ်ားနွင့္ခရီးသြားျပည္သူမ်ား အခက္ခဲျဖစ္ေနျပီး ယာဥ္လိုင္းမ်ားအရံႈးေပၚကာ ပိတ္သိမ္းသြားႏိုင္ေၾကာင္းဆိုၾကသည္။ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ၾကီး ဌာန၊ လမ္းဦးစီးဌာန အျမန္လမ္းမၾကီး ထိန္းသိမ္းျပဳျပင္ေရးႏွင့္ ၾကီးၾကပ္ေရးအဖဲြ႕မွေန၍ ခရီးသည္သီးသန္႔ တင္ေဆာင္ရန္နွင့္ ခရီးသည္ပါရိွသည့္ လက္ဆဲြပစၥည္းမွလဲြ၍ က်န္ပစၥည္းမ်ား တန္ဆာျပဳလုပ္တင္ေဆာင္ျခင္း မျပဳရန္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ''၄၉ ဦး တင္ေဆာင္ခြင့္ရိွတဲ့ ကားတစီးမွာ လူ ၃၀ ဆိုတာ ေန႔တိုင္း မျပည့္ဘူး။ ၂၅ ေယာက္ဆိုတာ အမ်ားဆံုးပဲ။ ဒီလိုအေျခအေနမ်ဳိးနဲ႔ဆိုရင္ တေခါက္ေျပးတိုင္း တသိန္းခဲြႏွစ္ သိန္းေလာက္ အရံႈးျပသြားမွာပါ။ လက္မွတ္ခလည္း တက္ခြင့္မရိွဘူး။ တန္ဆာလည္း မတင္ရဘူးဆိုရင္ Express ေလာကကရပ္တည္ဖို့ ေတာ္ေတာ္ခဲယဥ္းသြားမယ္။ ဆက္ျပီးမရပ္တည္နိုင္ဖို့မလြယ္ဘူး''ဟု ေဇယ်ာေရႊျပည္ ယာဥ္ လိုင္းပိုင္ရွင္ေဒၚခိုင္ခိုင္က ေျပာသည္။
အေ၀းေျပးယာဥ္လိုင္းအတြင္းရိွ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အမ်ားစုသည္ ကုမၸဏီမ်ားျဖင့္ခိ်တ္ဆက္ကာ အရစ္က်စနစ္ျဖင့္ ၀ယ္ယူထားၾကသည့္ ရာခိုင္နႈန္းကမ်ားေၾကာင္း သိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ခရီးစဥ္လမ္းေၾကာင္းတခုေျပးဆဲြရာ၌ အရံႈးခံေျပးဆဲြရသည့္အျပင္ အေၾကြးစနစ္ျဖင့္ ၀ယ္ယူထားရသည့္အတြက္ ထိခိုက္မႈမ်ားရိွလာနိုင္ျပီး ယာဥ္လိုင္း မ်ားပါ ပိတ္သိမ္းသြားႏိုင္သည္ဟု ဆိုၾကသည္။ ''ဒီလိုမ်ဳိးခရီးသည္ပါ တန္ဆာတင္ေဆာင္ခြင့္မရိွဘူးဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး အခက္အခဲျဖစ္ပါတယ္။ ခရီးသည္ေတြက အိမ္ျပန္လက္ေဆာင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ပါလာတတ္တယ္။ တင္ခြင့္မရိွေတာ့ အခက္္အခဲျဖစ္ရတယ္။ သေဘၤာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေလယာဥ္ပံ်ပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔အတိုင္းအတာနဲ႔သူ ကုန္တင္ေဆာင္ခြင့္က ဟိုးအရင္ကတည္းက ျပဳထားတာပဲေလ။ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေနနဲ႔လည္း ေအာက္က ကုန္တင္ေဘာက္စ္မွာ ခရီးသည္ပါပစၥည္းေတြ တင္ခြင့္ရိွတယ္လို႔ထင္တယ္။ ခရီးသည္ေတြေရာ၊ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ အေနနဲ႔ေရာ အားလံုးအဆင္ေျပခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္သူနဲ႔မွအျငင္းအခံု၊ ပဋိပကၡေတြမျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ႏွစ္ဖက္စလံုး အဆင္ေျပမယ့္ပံုစံ သြားခ်င္ပါတယ္''ဟု ေရႊစင္စၾကၤာယာဥ္လိုင္းမွ ကိုျဖိဳးကိုကိုက ေျပာသည္။
ထို႔အျပင္ ခရီးသည္ယာဥ္လိုင္းမ်ား မေတာ္တဆတိမ္းေမွာက္မႈမ်ား ျဖစ္ရျခင္းသည္ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ေပါ့ဆမႈ၊ စက္ပစၥည္းခြ်တ္ယြင္းမႈနွင့္ သတ္မွတ္မိုင္နႈန္းထက္ေက်ာ္လြန္ကာ ေမာင္းနွင္မႈမ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေပၚေလ့ရိွ ေၾကာင္းေျပာၾကသည္။ ''ဘယ္သူမွ Acident မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ လူတိုင္းမွာ မိသားစုေတြရိွမွာပဲ။ အျမန္လမ္းေပၚမွာ တခုခုျဖစ္တိုင္း တန္ဆာကို လက္ညိႇဳးထိုးေနသလိုျဖစ္တယ္။ ကီလို ၁၀၀ သတ္မွတ္ထားတာေက်ာ္ရင္ ျဖစ္မွာပဲ။ ကားေလးေတြလည္း ျဖစ္ေနတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ ခရီးသည္ ပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ငန္းဆိုေတာ့ နည္းနည္းျဖစ္ရင္ အၾကီး ၾကီးျဖစ္တာပါ။ အခုကားေတြက အရင္လိုမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အျမင့္ၾကီးေတြအေပၚမွာ Layer က လူအတြက္ သက္သက္။ ေအာက္မွာ တန္ဆာဆင္ဖို႔ေနရာပါတယ္။ ဒီလိုကီလို ၁၀၀ မွာပဲ အေပၚလူနဲ႔ခ်ည္းပဲ ေမာင္းရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ထင္တယ္။ ကရိန္းကားေတြ ထပ္ငွားရလိမ့္မယ္။ Counter balance ရဖို႔အတြက္ အေလးခိ်န္ တခုခုကိုပါမွရမယ္။ ပါသင့္တယ္''ဟု စည္းစိမ္ရွင္ ယာဥ္လိုင္းမွ တာ၀န္ခံကိုေမာင္ဦးက ေျပာသည္။ ရန္ကုန္-မႏၱေလး အျမန္လမ္းေပၚတြင္ ေန႔စဥ္ယာဥ္လိုင္း ၁၃၈ လိုင္းမွ ယာဥ္စီးေရ ၂၇၀၀ စီးခန္႔ အသံုးျပဳလ်က္ရိွေၾကာင္း သိရသည္။
မင္းဗညား
No comments:
Post a Comment