ကားတစ္စီးမွာအေရးပါတဲ့ အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး မိုးရာသီမွာလည္း မျဖစ္မေနသိထားသင့္တဲ့ ကားအစိတ္အပိုင္းကေတာ့ ပလတ္ျဖစ္ပါတယ္။
ပလတ္ဆိုတာက ကားတစ္စီးအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့အစိတ္ အပိုင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ လဲလွယ္ ေပးသင့္ခ်ိန္မွာ သင့္ေတာ္သလို လဲလွယ္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပလတ္တစ္ခုလဲလွယ္ဖို႔ လိုအပ္ တဲ့အခ်ိန္ဆိုတာက အသုံးျပဳတဲ့ ေလာင္စာဆီသန္႔စင္မႈအေပၚမွာမူတည္ေနၿပီး ေလာင္စာဆီမသန္႔ရင္ မၾကာခဏဆီေခ်းကပ္ၿပီး ပလတ္ပ်က္စီးေစပါတယ္။
ျပည္ပႏိုင္ငံေတြက အသုံးျပဳ တဲ့ ေလာင္စာဆီေတြကေတာ့သန္႔ စင္ထားတဲ့ႏႈန္းမ်ားတဲ့အတြက္ ပလတ္ေတြ တစ္ႏွစ္တစ္ခါသာလဲလွယ္ေပးရေပမယ့္ ျပည္တြင္းမွာ ေတာ့ ေလာင္စာဆီမသန္႔ရွင္းလို႔ အနည္းဆုံး ေျခာက္လ တစ္ခါ ေတာ့ လဲလွယ္ေပးေနရပါတယ္။ ကားပလတ္ေတြကကားအစိတ္ အပိုင္းေတြထဲမွာ ေစ်းသက္သာ တဲ့ ကားအစိတ္အပိုင္းျဖစ္ၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း ျဖဳတ္တပ္လုပ္ၿပီးလဲလွယ္ႏိုင္ပါတယ္။
ပလတ္ေတြက ကားအမ်ိဳး အစား၊ အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားအ လိုက္ ကြဲျပားပါတယ္။ ပလတ္ ေတြကို ကိုယ္တိုင္ျဖဳတ္တပ္လဲ လွယ္မယ္ဆိုရင္ ပလတ္စပန္နာ လို Tools ေတြရွိေနဖို႔ေတာ့ လို အပ္ပါတယ္။ လဲလွယ္တပ္ဆင္ မယ့္ ပလတ္ေတြကိုလည္း အင္ဂ်င္နဲ႔ကိုက္ညီတဲ့၊ ကားထုတ္လုပ္သူ က လမ္းၫႊန္ထားတဲ့ ပလတ္ကို သာ ေရြးခ်ယ္အသုံးျပဳဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။
အဲဒါမွသာ အင္ဂ်င္ရဲ႕ စြမ္း ေဆာင္ရည္အျပည့္ကို အသုံးျပဳ ႏိုင္တဲ့အျပင္ ကားအင္ဂ်င္သက္ တမ္းကို ၾကာရွည္ခံေစပါတယ္။
ပလတ္ဆိုတာ
ကားအင္ဂ်င္အေပၚပိုင္းမွာအမ်ားဆုံးတပ္ဆင္ထားတတ္တဲ့ ပလတ္ေတြက အင္ဂ်င္အတြင္း ေလာင္စာေပါက္ကြဲခန္းထဲမွာ ပုံမွန္အခ်က္က်က်နဲ႔ မီးေပါက္ေပးပါတယ္။ ပလတ္က မီးပြင့္ေတြေၾကာင့္ စလင္ဒါခန္းထဲမွာ အင္ လက္(Intake)က၀င္လာတဲ့ ဆီေငြ႕ေတြက ေပါက္ကြဲၿပီးတြန္းကန္အားကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ယင္းတြန္းကန္အားေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ကို လည္ပတ္ေစတာျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ေဆာင္ပုံ
ပလတ္ေတြကိုကားရဲ႕ Igni-tion Coil က လွ်ပ္စစ္ကိုရယူၿပီး စလင္ဒါခန္းထဲမွာ မီးပြင့္ေတြကိုျဖစ္ေစပါတယ္။ စလင္ဒါခန္းထဲ မွာ အခ်ိန္ကိုက္၀င္ေရာက္လာတဲ့ ေလာင္စာဆီအမႈန္ေလးေတြကို ပလတ္ကထြက္လာတဲ့ မီးပြားေတြ က ထိေတြ႕ၿပီး ေပါက္ကြဲမႈကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေပါက္ကြဲမႈက အင္ဂ်င္ပစ္စတင္ကို တြန္းထုတ္လုိက္ ရာက အဆင့္ဆင့္ တြန္းကားေတြကတစ္ဆင့္ အင္ဂ်င္ကိုလည္ပတ္ ေစတာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို အခ်ိန္ကိုက္လုပ္ ေဆာင္ခ်က္ေတြထဲက မီးေပါက္တာတစ္ခ်က္ေလ်ာ့တာျဖစ္ေစ၊ ေလာင္စာဆီ၀င္ေရာက္မႈ တစ္ပိတ္သြားတာမ်ိဳးေတြေၾကာင့္အင္ဂ်င္လွည့္ပတ္မႈ တိုင္မင္ကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္။ အင္ဂ်င္လွည့္ပတ္မႈတိုင္မင္ပ်က္တာဆက္တိုက္ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ႐ုတ္တရက္ အင္ဂ်င္ရပ္တန္႔တာ၊ ပုံမွန္မဟုတ္တဲ့ အင္ဂ်င္ေပါက္ကြဲသံ ေတြ ထြက္လာတာစတဲ့ ျပႆနာ ေတြကို ျဖစ္ေစပါတယ္။
ပလတ္ကိုတည္ေဆာက္ထားပုံ
ပလတ္ဆိုတာ အင္ဂ်င္ထဲမွာပါတယ္။ မီးေပါက္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္တယ္လို႔ အမ်ားစုက အၾကမ္းဖ်င္းသိထားေပမယ့္ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ထားလဲဆိုတာကို ေတာ့ သိတဲ့သူနည္းပါတယ္။ ပလတ္ကို တည္ေဆာက္ထုတ္ လုပ္ပုံကလည္း တျခားအစိတ္အပိုင္းေတြကို တစ္စစီျဖဳတ္ၾကည့္လို႔ရတဲ့ အေနအထားမဟုတ္ဘဲ ေႂကြသားေလာင္းထားတဲ့အတြက္ တည္ေဆာက္ပုံသိႏိုင္ဖို႔ခက္ပါတယ္။
အမွန္တကယ္ေတာ့ သာမန္႐ိုးရွင္းတဲ့ တည္ေဆာက္ပုံ တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ Electrodes ေတြ၊ Resistor ေတြ၊ လွ်ပ္ကူး သတၱဳေတြ၊ လွ်ပ္ကာေႂကြသား ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ လွ်ပ္စစ္ေရွာ့ခ္အေသးစားဖန္တီးတဲ့ ကိရိယာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
ခ်ိဳ႕ယြင္းပ်က္စီးလာရင္
ပ်က္စီးတတ္တဲ့အေၾကာင္း အမ်ားစုကေတာ့ မသန္႔တဲ့ ေလာင္စာဆီေတြမွာပါတဲ့ ဓာတုပစၥည္းေတြေၾကာင့္ မီးေလာင္ခန္းထဲ ေရာက္ေနတဲ့ ပလတ္အစိတ္အ ပိုင္းေတြက ဓာတုေခ်းကပ္လို႔ မီး ေသခ်ာမေပါက္တာ၊ သက္တမ္းၾကာလာလို႔ လွ်ပ္ကူးအားေလ်ာ့ လာေတြေၾကာင့္ ပလတ္ေတြ ပ်က္စီးရတာမ်ားပါတယ္။
ပလတ္ေတြမေကာင္းေတာ့ဘူးဆိုရင္ Dashboard အခ်က္ျပမီးလင္းတာ၊ အင္ဂ်င္စက္ႏႈိးရခက္ လာတာ၊ အင္ဂ်င္လွည့္ပတ္အား ေလ်ာ့တာ၊ အင္ဂ်င္စြမ္းေဆာင္ ရည္က်ဆင္းတာ စတဲ့ျပႆနာ ေတြႀကဳံေတြ႔လာရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ပလတ္ေတြကို လက္ပူတိုက္ၿပီး ဆက္သုံးေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အင္ဂ်င္ဆီစားႏႈန္းျမင့္လာတာ၊ ဆက္စပ္ အစိတ္အပိုင္းေတြျဖစ္တဲ့ စလင္ဒါနဲ႔ ပစ္စတင္ေတြထိခိုက္ ပ်က္စီးတာ၊ အင္ဂ်င္႐ုတ္တရက္ စက္ရ ပ္တာစတဲ့ ျပႆနာေတြကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ကားအင္ဂ်င္ရဲ႕ပလတ္ေတြကို အခ်က္ျပမီးလင္း တာပဲျဖစ္ေစ၊ မလင္းတာပဲျဖစ္ ေစ ပလတ္ေတြကိုတစ္လတစ္ခါ စစ္ေဆးေပးသင့္ပါတယ္။ သန္႔ ရွင္းတဲ့ေလာင္စာဆီေတြကိုသာ သုံးစြဲသင့္ၿပီး ျပည္တြင္းက ေလာင္စာဆီ အသုံးျပဳတဲ့အေျခအေနအ ရ ေျခာက္လတစ္ခါေလာက္ကို ပလတ္အသစ္ေတြ လဲလွယ္သုံးျပဳ သင့္ပါတယ္။ အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္ကေတာ့ အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားအလိုက္သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့၊ ကားထုတ္လုပ္သူနဲ႔ ကြၽမ္းက်င္သူေတြ လမ္းၫႊန္တဲ့ ပလတ္အမ်ိဳးအစားေတြ ေရြးခ်ယ္အသုံးျပဳသင့္ပါတယ္။
__ေအာင္ၿဖိဳးမြန္
ပလတ္ဆိုတာက ကားတစ္စီးအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့အစိတ္ အပိုင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ လဲလွယ္ ေပးသင့္ခ်ိန္မွာ သင့္ေတာ္သလို လဲလွယ္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပလတ္တစ္ခုလဲလွယ္ဖို႔ လိုအပ္ တဲ့အခ်ိန္ဆိုတာက အသုံးျပဳတဲ့ ေလာင္စာဆီသန္႔စင္မႈအေပၚမွာမူတည္ေနၿပီး ေလာင္စာဆီမသန္႔ရင္ မၾကာခဏဆီေခ်းကပ္ၿပီး ပလတ္ပ်က္စီးေစပါတယ္။
ျပည္ပႏိုင္ငံေတြက အသုံးျပဳ တဲ့ ေလာင္စာဆီေတြကေတာ့သန္႔ စင္ထားတဲ့ႏႈန္းမ်ားတဲ့အတြက္ ပလတ္ေတြ တစ္ႏွစ္တစ္ခါသာလဲလွယ္ေပးရေပမယ့္ ျပည္တြင္းမွာ ေတာ့ ေလာင္စာဆီမသန္႔ရွင္းလို႔ အနည္းဆုံး ေျခာက္လ တစ္ခါ ေတာ့ လဲလွယ္ေပးေနရပါတယ္။ ကားပလတ္ေတြကကားအစိတ္ အပိုင္းေတြထဲမွာ ေစ်းသက္သာ တဲ့ ကားအစိတ္အပိုင္းျဖစ္ၿပီး ကိုယ္တိုင္လည္း ျဖဳတ္တပ္လုပ္ၿပီးလဲလွယ္ႏိုင္ပါတယ္။
ပလတ္ေတြက ကားအမ်ိဳး အစား၊ အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားအ လိုက္ ကြဲျပားပါတယ္။ ပလတ္ ေတြကို ကိုယ္တိုင္ျဖဳတ္တပ္လဲ လွယ္မယ္ဆိုရင္ ပလတ္စပန္နာ လို Tools ေတြရွိေနဖို႔ေတာ့ လို အပ္ပါတယ္။ လဲလွယ္တပ္ဆင္ မယ့္ ပလတ္ေတြကိုလည္း အင္ဂ်င္နဲ႔ကိုက္ညီတဲ့၊ ကားထုတ္လုပ္သူ က လမ္းၫႊန္ထားတဲ့ ပလတ္ကို သာ ေရြးခ်ယ္အသုံးျပဳဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။
အဲဒါမွသာ အင္ဂ်င္ရဲ႕ စြမ္း ေဆာင္ရည္အျပည့္ကို အသုံးျပဳ ႏိုင္တဲ့အျပင္ ကားအင္ဂ်င္သက္ တမ္းကို ၾကာရွည္ခံေစပါတယ္။
ပလတ္ဆိုတာ
ကားအင္ဂ်င္အေပၚပိုင္းမွာအမ်ားဆုံးတပ္ဆင္ထားတတ္တဲ့ ပလတ္ေတြက အင္ဂ်င္အတြင္း ေလာင္စာေပါက္ကြဲခန္းထဲမွာ ပုံမွန္အခ်က္က်က်နဲ႔ မီးေပါက္ေပးပါတယ္။ ပလတ္က မီးပြင့္ေတြေၾကာင့္ စလင္ဒါခန္းထဲမွာ အင္ လက္(Intake)က၀င္လာတဲ့ ဆီေငြ႕ေတြက ေပါက္ကြဲၿပီးတြန္းကန္အားကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ယင္းတြန္းကန္အားေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ကို လည္ပတ္ေစတာျဖစ္ပါတယ္။
လုပ္ေဆာင္ပုံ
ပလတ္ေတြကိုကားရဲ႕ Igni-tion Coil က လွ်ပ္စစ္ကိုရယူၿပီး စလင္ဒါခန္းထဲမွာ မီးပြင့္ေတြကိုျဖစ္ေစပါတယ္။ စလင္ဒါခန္းထဲ မွာ အခ်ိန္ကိုက္၀င္ေရာက္လာတဲ့ ေလာင္စာဆီအမႈန္ေလးေတြကို ပလတ္ကထြက္လာတဲ့ မီးပြားေတြ က ထိေတြ႕ၿပီး ေပါက္ကြဲမႈကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ေပါက္ကြဲမႈက အင္ဂ်င္ပစ္စတင္ကို တြန္းထုတ္လုိက္ ရာက အဆင့္ဆင့္ တြန္းကားေတြကတစ္ဆင့္ အင္ဂ်င္ကိုလည္ပတ္ ေစတာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလို အခ်ိန္ကိုက္လုပ္ ေဆာင္ခ်က္ေတြထဲက မီးေပါက္တာတစ္ခ်က္ေလ်ာ့တာျဖစ္ေစ၊ ေလာင္စာဆီ၀င္ေရာက္မႈ တစ္ပိတ္သြားတာမ်ိဳးေတြေၾကာင့္အင္ဂ်င္လွည့္ပတ္မႈ တိုင္မင္ကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစပါတယ္။ အင္ဂ်င္လွည့္ပတ္မႈတိုင္မင္ပ်က္တာဆက္တိုက္ျဖစ္လာရင္ေတာ့ ႐ုတ္တရက္ အင္ဂ်င္ရပ္တန္႔တာ၊ ပုံမွန္မဟုတ္တဲ့ အင္ဂ်င္ေပါက္ကြဲသံ ေတြ ထြက္လာတာစတဲ့ ျပႆနာ ေတြကို ျဖစ္ေစပါတယ္။
ပလတ္ကိုတည္ေဆာက္ထားပုံ
ပလတ္ဆိုတာ အင္ဂ်င္ထဲမွာပါတယ္။ မီးေပါက္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္တယ္လို႔ အမ်ားစုက အၾကမ္းဖ်င္းသိထားေပမယ့္ ဘယ္လိုတည္ေဆာက္ထားလဲဆိုတာကို ေတာ့ သိတဲ့သူနည္းပါတယ္။ ပလတ္ကို တည္ေဆာက္ထုတ္ လုပ္ပုံကလည္း တျခားအစိတ္အပိုင္းေတြကို တစ္စစီျဖဳတ္ၾကည့္လို႔ရတဲ့ အေနအထားမဟုတ္ဘဲ ေႂကြသားေလာင္းထားတဲ့အတြက္ တည္ေဆာက္ပုံသိႏိုင္ဖို႔ခက္ပါတယ္။
အမွန္တကယ္ေတာ့ သာမန္႐ိုးရွင္းတဲ့ တည္ေဆာက္ပုံ တစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ Electrodes ေတြ၊ Resistor ေတြ၊ လွ်ပ္ကူး သတၱဳေတြ၊ လွ်ပ္ကာေႂကြသား ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ လွ်ပ္စစ္ေရွာ့ခ္အေသးစားဖန္တီးတဲ့ ကိရိယာတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
ခ်ိဳ႕ယြင္းပ်က္စီးလာရင္
ပ်က္စီးတတ္တဲ့အေၾကာင္း အမ်ားစုကေတာ့ မသန္႔တဲ့ ေလာင္စာဆီေတြမွာပါတဲ့ ဓာတုပစၥည္းေတြေၾကာင့္ မီးေလာင္ခန္းထဲ ေရာက္ေနတဲ့ ပလတ္အစိတ္အ ပိုင္းေတြက ဓာတုေခ်းကပ္လို႔ မီး ေသခ်ာမေပါက္တာ၊ သက္တမ္းၾကာလာလို႔ လွ်ပ္ကူးအားေလ်ာ့ လာေတြေၾကာင့္ ပလတ္ေတြ ပ်က္စီးရတာမ်ားပါတယ္။
ပလတ္ေတြမေကာင္းေတာ့ဘူးဆိုရင္ Dashboard အခ်က္ျပမီးလင္းတာ၊ အင္ဂ်င္စက္ႏႈိးရခက္ လာတာ၊ အင္ဂ်င္လွည့္ပတ္အား ေလ်ာ့တာ၊ အင္ဂ်င္စြမ္းေဆာင္ ရည္က်ဆင္းတာ စတဲ့ျပႆနာ ေတြႀကဳံေတြ႔လာရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ပလတ္ေတြကို လက္ပူတိုက္ၿပီး ဆက္သုံးေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အင္ဂ်င္ဆီစားႏႈန္းျမင့္လာတာ၊ ဆက္စပ္ အစိတ္အပိုင္းေတြျဖစ္တဲ့ စလင္ဒါနဲ႔ ပစ္စတင္ေတြထိခိုက္ ပ်က္စီးတာ၊ အင္ဂ်င္႐ုတ္တရက္ စက္ရ ပ္တာစတဲ့ ျပႆနာေတြကို ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။
အဲဒါေၾကာင့္ ကားအင္ဂ်င္ရဲ႕ပလတ္ေတြကို အခ်က္ျပမီးလင္း တာပဲျဖစ္ေစ၊ မလင္းတာပဲျဖစ္ ေစ ပလတ္ေတြကိုတစ္လတစ္ခါ စစ္ေဆးေပးသင့္ပါတယ္။ သန္႔ ရွင္းတဲ့ေလာင္စာဆီေတြကိုသာ သုံးစြဲသင့္ၿပီး ျပည္တြင္းက ေလာင္စာဆီ အသုံးျပဳတဲ့အေျခအေနအ ရ ေျခာက္လတစ္ခါေလာက္ကို ပလတ္အသစ္ေတြ လဲလွယ္သုံးျပဳ သင့္ပါတယ္။ အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္ကေတာ့ အင္ဂ်င္အမ်ိဳးအစားအလိုက္သတ္မွတ္ေပးထားတဲ့၊ ကားထုတ္လုပ္သူနဲ႔ ကြၽမ္းက်င္သူေတြ လမ္းၫႊန္တဲ့ ပလတ္အမ်ိဳးအစားေတြ ေရြးခ်ယ္အသုံးျပဳသင့္ပါတယ္။
__ေအာင္ၿဖိဳးမြန္
No comments:
Post a Comment