ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းမ်ား ဖ်က္သိမ္းယာဥ္စစ္ေဆးသည့္ေနရာသို႔ ေရာက္ရွိလာေသာ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ား (ဓာတ္ပံု - နစ္ကီ)
စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ား အစား အိမ္စီးကားမ်ား တင္သြင္း ခြင့္မျပဳေတာ့ဟု ဆိုျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္တြင္ စလစ္ေစ်း က်ပ္ သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္အထိ ျမင့္တက္လာေၾကာင္း သ တင္းရရွိသည္။
ယခင္က စလစ္ေစ်း က်ပ္သိန္း ၈၀ ခန္႔သာရွိခဲ့ရာမွ စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကို ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအျဖစ္ အပ္ႏွံပါက အိမ္စီးကားမ်ား ျပန္လည္ တင္ သြင္းခြင့္ျပဳမည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကား မႈဦးစီးဌာနက ဇူလိုင္ ၂၆ ရက္တြင္ ထုတ္ျပန္ၿပီးေနာက္ ရက္ပိုင္းအ တြင္း က်ပ္သိန္း ၂၀ ေက်ာ္ ျမင့္တက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
‘‘မေန႔ကစၿပီး သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္သြားတာ။ ဒီေန႔ ေစ်းကြက္ ထဲမွာ စလစ္ရွာဝယ္လို႔ကို မရ ေတာ့ဘူး’’ဟု လိႈင္ယာဥ္ေရာင္း ဝယ္ေရးစခန္းမွ ကားဝယ္ေရာင္း ဦးမုိးျမင့္က ေျပာသည္။
‘‘စလစ္က သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္ ျဖစ္တာ ၂၀၁၅ ႏွစ္စက တစ္ခါျဖစ္ဖူးတယ္။ ဒါနဲ႔ဆို ဒုတိယအႀကိမ္ သိန္း ၁၀၀ ေက်ာ္တာ’’ဟု ဦးမိုးျမင့္ က ေျပာၾကားသည္။
ျပည္တြင္းကားေစ်းကြက္အ တြင္း ဇူလိုင္ ၂၈ ရက္ ညေနေစ်း ကြက္အရ စလစ္တစ္ေစာင္လွ်င္ က်ပ္ ၁၀၅ သိန္းခန္႔ရွိသည္။
စလစ္ေစ်းကြက္တြင္ ယာဥ္ အိုယာဥ္ေဟာင္းထက္ စက္မႈဇုန္ ထုတ္ကားစလစ္မွာ ပိုမိုမ်ားျပား၍ယခုထုတ္ျပန္မႈသည္ ျပည္တြင္း ကားေစ်းကြက္ကို သက္ေရာက္မႈ ႀကီးမားႏုိင္ေၾကာင္း ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္အေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္သူ မ်ားက ဆိုသည္။
မူဝါဒမေျပာင္းလဲမီက စက္မႈဇုန္ထုတ္စလစ္မ်ားသည္ ေစ်းကြက္တြင္ အေရာင္းအဝယ္အမ်ား ဆံုးျဖစ္ခဲ့၍ ကားေစ်းကြက္၌ စလစ္ရွားပါးမႈ ႀကံဳေတြ႕ရႏုိင္ေၾကာင္း J Trade စင္တာမွ မန္ေနဂ်င္းဒါ႐ိုက္တာ ဦးတင္စိုးက ဆိုသည္။
တစ္ဆက္တည္းမွာပင္ ရန္ ကုန္တြင္ ကားပါကင္ေထာက္ခံ ခ်က္ျဖင့္ တင္သြင္းမႈကို တိုင္းအ စိုးရက ရပ္ဆိုင္းထားသျဖင့္ ဖရီး ပါမစ္ကားမ်ား ရွားပါးၿပီး ေစ်းႏႈန္း ျမင့္တက္ေနခ်ိန္၌ စလစ္ေစ်းျမင့္တက္လာျခင္း ျဖစ္သည္။
‘‘ရန္ကုန္ကို ေလလံကား ေတြ အဝင္ ဒီလထဲ ထပ္ေလ်ာ့လာၿပီး ကားေစ်းလည္း ထပ္တက္ႏိုင္ တယ္’’ဟု သီရိမဂၤလာယာဥ္ေရာင္းဝယ္ေရးစခန္းမွ ကားအေရာင္းအဝယ္ျပဳလုပ္သူ ကိုပိုင္စိုးဦးက ခန္႔မွန္းသည္။
စက္မႈဇုန္ထုတ္ယာဥ္မ်ားကို သက္တမ္း ၁၀ ႏွစ္ျပည့္ပါက ကညနက အပ္ႏွံခြင့္ေပးေနေသာ္ လည္း ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဇုန္ထုတ္ ယာဥ္မ်ားထဲမွ မသမာေသာနည္း လမ္းမ်ားျဖင့္ တိုက္ေၾကမ်ားအ ျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းကာ လုပ္ေဆာင္ ေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ၫႊန္ၾကားခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment