ေဘာလံုးပဲြၾကည့္ခ်င္သလား၊ ဘီယာဆိုင္ကို သြားစို႔လား
------ ------ ------ ------
လတ္တေလာ ျမန္မာနိုင္ငံ ရုပ္သံေလာကတြင္ ပရိသတ္မ်ား ေရြးခ်ယ္ခြင့္ဆံုးရံႈးေနေလျပီ။ ရုပ္သံေလာက၌ ေဈးကြက္ၿပိဳင္ဆိုင္မႈမရိွေတာ့ဘဲ ကုမၸဏီတခုတည္းကသာ ေဈးကြက္အား စိတ္ၾကိဳက္ျခယ္လွယ္ခြင့္ရရိွေန ျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ရုပ္သံၾကည့္ပရိသတ္အမ်ားစု အခြင့္အေရးမ်ား စြာဆံုးရံႈးေနခဲ့ရသည္။ ယင္းအေျခ အေနသို႔ေရာက္ရိွေအာင္ မည္သူဖန္တီးခဲ့သလဲ။
ရုပ္သံထုတ္လႊင့္ခြင့္ပတ္သက္၍ ျပန္ၾကားေရး၀န္ၾကီးဌာန၏ ခြင့္ျပဳခ်က္သည္ အဓိက်ခဲ့ျပီး ယခင္ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရလက္ထက္မတိုင္မီ စစ္အစိုးရလက္ထက္က Sky Net ရုပ္သံလိုင္းအား လုပ္ကိုင္ခြင့္ျပဳခဲ့သည္။ ထိုအက်ဳိး ဆက္ကို အမ်ားျပည္သူတင္ခံစားရသည္မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံပိုင္ ရုပ္သံလိုင္းမ်ားပင္ လတ္တေလာခံစားေနရေလ သည္။ ႏိုင္ငံပိုင္ရုပ္သံလိုင္းျဖစ္သည့္ ျမန္မာ့ရုပ္ျမင္သံၾကား MRTV ပင္လွ်င္ ယခင္ကသတင္းမ်ား ေၾကညာအျပီး ႏိုင္ငံတကာ အားကစားသတင္းေၾကညာလွ်င္ အထူးသျဖင့္ ေဘာလံုးပဲြရလဒ္မ်ားကို ဂိုးသြင္းကြက္ႏွင့္ ရင္ဖို ကစားကြက္မ်ားျဖင့္ ျပသခဲ့သည္။ ယခုအခါ ေဘာလံုးပဲြဂိုးရလဒ္မ်ား ေၾကညာလွ်င္ ပရီးမီးယားလိဂ္မွလဲြ၍ အျခားေသာ လိဂ္မ်ားက ေဘာလံုးပဲြရလဒ္မ်ားကိုသာ ဂိုးသြင္းယူပံုမ်ားကို ျပသေနျပီး ပရီးမီးယားလိဂ္ပဲြမ်ားအား ဓာတ္ပံုမ်ားသာ ျပသေနရသည္။ ယင္းအျပင္ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔မ်ားတြင္ ပရီးမီးယားလိဂ္ပဲြမ်ားထဲမွ လူၾကိဳက္ မမ်ားသည့္ ေဘာလံုးပဲြတပဲြစီအား MRTV မွ ျပသေပးရေတာ့သည္။ ဆိုလိုသည္က ရုပ္သံေလာကအား Sky Net ရုပ္သံလိုင္း လက္၀ါးၾကီးအုပ္ထားေသာအခါ ႏိုင္ငံပိုင္ရုပ္သံလိုင္းပင္ အရိုးအရင္းေလးမ်ားကိုသာ ကိုက္ခြင့္ရျပီး ရေသ့စိတ္ေျဖျပသေနရေတာ့ေလသည္။
၂၀၁၀ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရတက္လာျပီး ရုပ္သံေလာက၌ ေရႊသံလြင္၏ Sky Net ရုပ္သံလိုင္းႏွင့္ Forever Group ၏ 5 Network တို႔အားျပိဳင္ခဲ့ရာ ကနဦးတြင္ 5 Network မွ ျမန္မာ့ပရိသတ္စိတ္၀င္စားမႈ အမ်ားဆံုးရရိွသည့္ ပရီးမီးယားလိဂ္ေဘာလံုးပဲြအား ျပသခြင့္ရရိွခဲ့ျပီး ျပည္သူအမ်ားစုက 5 Network မ်ားအား ၀ယ္ယူအားေပးခဲ့ၾက သည္။ ထို႔ေနာက္ Forever Group မွ ပရီးမီးယားရုပ္သံလႊင့္ခြင့္မရရိွေတာ့ဘဲ Sky Net မွ သံုးနွစ္ဆက္တိုက္ ထုတ္လႊင့္ခြင့္ရရိွခဲ့သည္။ ထိုအခါ ျမန္မာနိုင္ငံရိွ ပရီးမီးယားလိဂ္၀ါသနာရွင္မ်ားသည္ Forever ကုမၸဏီမွ စက္ပစၥည္းမ်ားအား ေခ်ာင္ထိုးကာ Sky Net ဗန္းမ်ား စက္ပစၥည္းမ်ားထပ္မံ၀ယ္ယူကာ ၾကည့္ရႈရျပန္သည္။ လက္ရိွလည္း ႈ Sky Net က ပရီးမီးယား ရုပ္သံလႊင့္ခြင့္အား သံုးနွစ္ဆက္၍ ထုတ္လႊင့္ျပသခြင့္ ရရိွသြားျပီ ျဖစ္သည္။
ယခင္ကျမန္မာနိုင္ငံတြင္ မိုဘိုင္းဖုန္းေအာ္ပေရတာတခုသာရိွျပီး ထိုေအာ္ပေရတာသည္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ မိုဘိုင္း ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရး၏ MPT ျဖစ္ေလသည္။ ေအာ္ပေရတာတခုတည္း ရိွစဥ္က မိုဘိုင္း ဆင္းကတ္တခုအား ေငြက်ပ္သိန္းသံုးေလးဆယ္ သို႔မဟုတ္ ေရႊ ၂၀ က်ပ္သား၊ ၂၅ က်ပ္သားခန္႔သံုးစဲြနိုင္မွ အသံုးျပဳခြင့္ရေလာက္သည္ အထိ မာနၾကီးခဲ့သည္။ ေရြးခ်ယ္စရာမရိွေလေတာ့ အရိုးမ်ားတယ္၊ ေခ်းခါးတယ္၊ မျငင္းနွင့္မၾကိဳက္လွ်င္၊ မတတ္နိုင္လွ်င္ မသံုးႏွင့္။ ခပ္မာမာပဲေရာင္းခ်ခဲ့တယ္။ ထိုမွတဖန္ မိုဘိုင္းဖုန္း ဆင္းကတ္ေဈးမ်ား မဟာကရုဏာေတာ္နွင့္ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္ေသာအခါ က်ပ္ငါးသိန္းျဖင့္ ေရာင္းခ်လာခဲ့သည္။ ယင္းငါးသိန္းသည္ပင္လိုသေလာက္မရ၍ ျပင္ပေပါက္ေဈး က်ပ္ရွစ္သိန္း၊ ကိုးသိန္းအထိေရာက္ခဲ့ရသည္။
ထို႔ေနာက္တြင္ေတာ့ ျပိဳင္ဘက္မရိွ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးမွ က်ပ္ႏွစ္သိန္းတန္နွင့္ နွစ္သိန္းခဲြတန္မိုဘိုင္းဖုန္းမ်ား အား ျမင္းဆီးေအာင့္သလို ခ်ထားေပးလာခဲ့သည္။ ေဈးကြက္တြင္ ၀ယ္လိုအားႏွင့္ ေရာင္းလိုအားမမွ်တေသာ ေၾကာင့္ ေရာင္းခ်သူမ်ားစိတ္ၾကိဳက္ရိုက္စားလုပ္သမွ် မညည္းမညဴႏွင့္ ရိွစုမဲ့စုေလးမ်ား ထုခဲြကာ အမ်ားျပည္သူ က လုယက္၀ယ္ယူခဲ့ၾကရေလသည္။ ထိုစဥ္ခိ်န္က တခုတည္းေသာ ျမန္မာ့ဆက္သြယ္ေရးဖုန္း ေငြျဖည့္ကတ္ ေဈးႏႈန္းသည္ အနည္းဆံုးက်ပ္ တေသာင္းတန္ကတ္ျဖစ္၏။ ထို႔ေနာက္တြင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးႏွင့္ အမ်ားျပည္သူ မ်ားအား ရန္တိုက္ေပးသည့္ သမၼတၾကီးဦးသိန္းစိန္ေကာင္းမႈ က်ပ္ ၁၅၀၀ တန္ဆင္းကတ္မ်ား အထိန္းအကြပ္ မရိွ ခ်ေပးေလေတာ့သည္။ ထို ၁၅၀၀ တန္ဆင္းကတ္မ်ားခ်ေပးစဥ္က အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးႏွင့္ ျပည္သူမ်ားအမ်ားဆံုး ရန္ျဖစ္ခဲ့၍ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးနွင့္ ျပည္သူရန္တိုက္ေပးသည့္ဖုန္းဟူ၍လည္း နာမည္ၾကီးခဲ့ျပီး ၁၅၀၀ တန္ ဖုန္းကတ္ မ်ားေပၚျပီး မၾကာမီ က်ပ္ ၅၀၀၀ တန္ေငြျဖည့္ကတ္မ်ားေရာင္း ခ်ေပးခဲ့သည္။
၁၅၀၀ တန္ဆင္းကတ္မ်ားခ်ေပးျပီး မၾကာမီျပည္ပရင္းႏီွးျမႇဳပ္ႏံွမႈမ်ား ၀င္လာျပီး တယ္လီေနာႏွင့္ေအာ္ရီဒူးမိုဘိုင္း ဆက္သြယ္ေရးကုမၸဏီမ်ား ၀င္ေရာက္လာေသာအခါ မာနၾကီးခဲ့ေသာ ျမန္မာဆက္သြယ္ေရးသည္လည္း မာန ခ၀ါခ်လာခဲ့ရကာ အျခားေသာေအာ္ပေရတာမ်ားနည္းတူ ပရိုမိုးရွင္းမ်ား၊ ကံစမ္းမဲမ်ား ယခင္က မ်က္ေထာင့္နီႏွင့္ ၾကည့္ေသာမ်က္ႏွာက အျပံဳးမ်က္နွာအျဖစ္ ေျပာင္းလဲခဲ့ရေလေတာ့သည္။ ထိုအရာသည္ ေဈးကြက္စီးပြားေရး စနစ္၏ စားသံုးသူမ်ားအေပၚ အေလးထားရေသာအေျပာင္းအလဲျဖစ္စဥ္မ်ားစြာထဲမွာ ျဖစ္စဥ္တခုပင္ ရိွပါေသး သည္။
ေဈးကြက္စီးပြားေရး အျပိဳင္အဆိုင္ အားေကာင္းျခင္း၊ ျပိဳင္ဆိုင္မႈ ျပင္းထန္ေလ စားသံုးသူမ်ားအတြက္ ေရြးခ်ယ္ရ မည့္အခြင့္အလမ္းမ်ားေလ ေကာင္းမြန္သည့္ ၀န္ေဆာင္မႈရေလျဖစ္သည္။ မံုရြာျမိဳ႕အနီး ခ်င္းတြင္းျမစ္၏ တဖက္ ကမ္းက ရြာေလးတရြာတြင္ ၁၉၉၀ ျပည့္နွစ္ေက်ာ္မ်ား၌ ဗီဒီယိုရံုေလး တရံုရိွသည္။ ထိုေက်းရြာတရြာတည္းတြင္ သာ ဗီဒီယိုျပသျဖင့္ အနီးနားေက်းရြာသံုေလးရြာမွ လာေရာက္ၾကည့္ရႈၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ထိုတရံုတည္းေသာ ဗီဒီယိုျပသည့္ပိုင္ရွင္က စိတ္ၾကိဳက္ျပသေလေတာ့သည္။ ဥပမာ ဗီဒီယိုဇာတ္လမ္းမစခင္ စတိတ္ရိႈးအျဖစ္သီခ်င္း မ်ားျပသရာ၌ ပရိသတ္ၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ မၾကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ ျပသထားသည္။ ယင္းအျပင္ ဗီဒီယိုျပသည့္ရံုမွ ကာရာအိုေကသီခ်င္းဆိုသူမ်ားလည္း လာေရာက္သီဆိုရာ သီခ်င္းဆိုသူမ်ားလွ်င္ ဇာတ္ကားစခိ်န္ေနာက္က်မွ ျပသရေလသည္။ ထိုကဲ့သို႔ ၾကာျမင့္စြာလုပ္ကိုင္လာခဲ့ျပီး သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ ျပည့္နွစ္ေက်ာ္အေရာက္တြင္ အျခား ေသာ ျပိဳင္ဘက္တဦး ျဖစ္သူက ဗီဒီယိုရံုထပ္၍ေထာင္လိုက္သည္။ ထိုအေျခအေနသည္ ေဈးကြက္အျပိဳင္အဆိုင္ ျဖစ္လာေသာေၾကာင့္ ဗီဒီယိုရံုေတာင္ရံုကျပသည့္ ဇာတ္ကားေျမာက္ရံုကျပသည့္ ဇာတ္ကားစသျဖင့္ ၀န္ေဆာင္ မႈအပိုင္းျပသသည့္ အပိုင္း ပရိသတ္အခ်င္းခ်င္း အျပိုင္အဆိုင္ ခီ်းေျမွာက္ေျပာဆိုလာေတာ့သည္။ ဥပမာ ေတာင္ဘက္ဗီဒီယိုရံုမွ ညဥ့္နက္သန္းေခါင္ျပသည့္ ခ်န္ပီယံလိဂ္ေဘာလံုးပဲြျပလွ်င္ ေက်းရြာအတြင္း ၾကည့္ရႈ လိုသူမ်ားအား လိုက္လံ၍ ႏိႈးလွ်င္ ေျမာက္ရံုမွလည္း လိုက္လံနိႈးရံုမကဘဲ ဆိုင္ကယ္ျဖင့္ပင္ အၾကိဳအပို႔လုပ္ သည္အထိ ျပိဳင္ဆိုင္မႈရိွလာခဲ့သည္။
အထက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ ေဈးကြက္ျပိဳင္ဆိုင္မႈေၾကာင့္ စားသံုးသူ အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕လာျခင္း အေၾကာင္းအရာမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ လက္ရိွျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ မိုဘိုင္းဆက္သြယ္ေရးတခုတည္းရိွစဥ္ကလည္း အမ်ားျပည္သူ လိွမ့္ပိန္႔ေနေအာင္ခံခဲ့ရသည္။ ယခုေတာ့ ေဈးကြက္အျပိဳင္အဆိုင္ျဖစ္လာေသာအခါ ဆင္းကတ္ အလကားနီးပါးေပးသည့္အျပင္ ေခၚဆိုခမ်ားလည္း အျပိုင္ဆိုင္ေလွ်ာ့ခ်ေနရေလသည္။ ရုပ္သံထုတ္လႊင့္ခြင့္မ်ား ကေတာ့ ထိုသို႔မဟုတ္ေသး။ လက္၀ါးၾကီးအုပ္ခ်ဳပ္ကိုင္ထားျပီး ရုပ္သံၾကည့္ရႈရန္အတြက္ စက္ႏွင့္ဗန္းအတြက္ ေငြေၾကးသိန္းဂဏန္း အကုန္အက်ခံကာ ၀ယ္ယူတပ္ဆင္ရသည္။ ျပီးမွ လစဥ္ေၾကး တလစာၾကိဳတင္ေပးေခ် ထားရျပီး အားကစားပဲြအမ်ားဆံုးပါ၀င္သည့္ Package သည္ ေဈးအၾကီးဆံုးျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္ ရုပ္သံ ကုမၸဏီမ်ားသာ အၿပိဳင္အဆိုင္ပါရိွက မိမိရုပ္သံလိုင္းမ်ားအား ၾကည့္ရႈေစလို၍ ထိုစက္ႏွင့္ ဗန္းမ်ားအိမ္တိုင္ရာ ေရာက္ အခမဲ့နီးပါး တပ္ဆင္ေပးမည္သာျဖစ္ျပီး လစဥ္ေၾကးလည္း ယခုေလာက္မမ်ားဘဲ အားကစားပဲြမ်ား ၾကည့္ရႈခြင့္ရရိွမည္ျဖစ္သည္။
ယခုေတာ့ သာမန္အေျခခံလူတန္းစားမ်ား ပရီးမီးယားလိဂ္ ေဘာလံုးပဲြၾကည့္လိုလွ်င္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ အရက္ဆိုင္၊ ဘီယာဆိုင္သို႔သာ သြားေနရျပီး သာမန္၀င္ေငြနွင့္ ျမန္မာပရိသတ္မ်ား၏ အသည္းစဲြပရီးမီးယား လိဂ္ေဘာလံုးပဲြအား ၾကည့္႐ႈနိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေဘာလံုးပဲြၾကည့္လိုလွ်င္ ဘီယာဆိုင္သြားမွရမည့္ အေျခအေန ျဖစ္ေနေလသည္။
ကိုခက္
ျမစ္ဆုံ media သည္ လြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာျဖစ္ျပီး မည္သည့္အဖြဲ႔၊ ပါတီ၊ အသင္းအဖြဲ႔၏ၾသဇာခံ လက္ေအာက္ခံမဟုတ္ပါ။ စီးပြားျဖစ္ မီဒီယာ မဟုတ္ပါ။ သတင္းမ်ားကိုအျမန္ဆုံးေပးပို႔ေနေသာ မီဒီယာတခုျဖစ္ပါသည္။
Friday, April 22, 2016
ေဘာလံုးပဲြၾကည့္ခ်င္သလား၊ ဘီယာဆိုင္ကို သြားစို႔လား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment