ေနျပည္ေတာ္၊ဇန္နဝါရီ ၅
ယခင္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္တြင္ က်င့္သုံးခဲ့ေသာ ကားတင္သြင္းမႈမူဝါဒအတိုင္း ကားတင္သြင္းခြင့္ ခြင့္ျပဳရန္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနက တင္ျပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းဥကၠ႒ ေဒါက္တာ စိုးထြန္းက ေျပာသည္။
ေနျပည္ေတာ္ရွိ စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာနတြင္
ျမန္မာႏိုင္ငံကားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္း၊
စီးပြားေရးႏွင့္ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရးဝန္ႀကီးဌာန၊
ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ ကုန္းလမ္းပို႔ေဆာင္ေရး ၫြန္ၾကားမႈဦးစီးဌာန
( ကညန) တို႔၏ ေနျပည္ေတာ္တြင္ ျပဳလုပ္သည့္ အစည္းအေဝးအၿပီးတြင္ ၎က
ေျပာဆိုျခင္းျဖစ္သည္။
“အဓိကအခ်က္ကေတာ့ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ရတဲ့ လိုင္စင္ ပါမစ္ေတြကို ၂၀၁၆ ဒီဇင္ဘာ၃၁ ရက္ေန႔ထိ မွတ္ပုံတင္ ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတဲ့ တစ္ခ်က္ရယ္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ ခုႏွစ္သတ္မွတ္ခ်က္ကို ယခင္ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီမွာ သတ္မွတ္တဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ကို တစ္ႏွစ္တိုး သတ္မွတ္မယ္၊ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းကားေတြကို ၂၀၀၆ ခုႏွစ္အထက္ကို သုံးႏွစ္သတ္မွတ္မယ္၊ က်န္တဲ့ကားေတြကို တစ္ႏွစ္ကုန္သတ္မွတ္မယ္၊ က်န္တဲ့အခ်က္ ေတြအမ်ားႀကီးရွိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဓိကေတာင္းဆိုတာကေတာ့ ဒီအခ်က္ပါပဲ၊ ဒါၿပီးရင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ တင္ျပမယ္ေပါ့”ဟု၎ကဆိုသည္.
“၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ရွိတဲ့ လိုင္စင္ေတြကလည္း လိုင္စင္ ပဲေခၚေခၚ ပါမစ္ပဲေခၚေခၚ တင္သြင္းတာကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ အထိကို က.ည.နအေနနဲ႔ မွတ္ပုံတင္ခြင့္ ေပးမယ့္ဟာရွိတယ္၊ အားလုံးအဆင္ေျပသြားတာေပါ့၊” ဟု၎က ဆိုသည္။
၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္လုပ္ထားေသာ ကားမ်ားကို စလစ္ကပ္ရမည္ဆိုသည့္ကိစၥေၾကာင့္ ကားမ်ားေဈးႏႈန္းျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး မူဝါဒမၾကာခဏေျပာင္းလဲမႈကို ေဝဖန္မႈမ်ားထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက အစိုးရေျပာင္းလဲခ်ိန္တြင္ အတတ္ႏိုင္ဆုံးေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ႏွင့္ အမ်ားသူငွာ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရန္မလိုလားေသာ အေျခခံေသာပုံစံကို ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ ၫြန္ၾကားထားေသာေၾကာင့္ ကားတင္သြင္းမႈမူဝါဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ယခုကဲ့သို႔ အစည္းအေဝးျပဳလုပ္ရျခင္းျဖစ္သည္။
“အားလုံးစလစ္ ကပ္ရမယ္ဆိုလို႔ ကားေဈးတက္သြားတာပါ၊ ၂၀၀၆ ကေနၿပီး ၂၀၁၃ အထိစလစ္ကပ္ရမယ္လို ျဖစ္တာကို၊ အခုေတာ့ အဲ့လိုမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ အရင္လိုပဲပါမစ္နဲ႔ရမယ္၊ ၂၀၀၆ ကေန ၂၀၁၁ ထိ စလစ္ကပ္ရမယ္၊ အရင္သြင္းတဲ့ကားေတြကအဆင္ေျပတယ္၊ အေရာင္းစင္တာေတြမွာ ကြန္ဇိုင္းမန္႔နဲ႔ သြင္းထားတဲ့ကားေတြကို ေျပာတာေပါ့၊ ပါမစ္ေလၽွာက္ၿပီး သြင္းထားတဲ့ ကားေတြလည္း အဆင္ေျပတယ္၊ အရင္ကေတာ့ကြန္ဇိုင္းမန္႔ စနစ္နဲ႔ သြင္းထားတဲ့ ကားေတြကို လက္မခံဘူး ၂၀၁၆အရ စလစ္ကပ္ရမယ္၊ Honda FIT ေတြ စလစ္ကပ္ရမယ္ ဆိုၿပီးျဖစ္ခဲ့တာ အခုေတာ့ ကပ္စရာမလိုေတာ့ဘူး၊၊ ထရပ္ကားေတြဆိုလည္း အရင္မူအတိုင္းပဲ၊ ထရပ္ကားေတြ ဘယ္ေမာင္းေရာ ညာေမာင္းေရာ အသစ္ျဖစ္ရမယ္ အရင္မူအတိုင္းပဲ” ဟု ၎က ေျပာသည္
“အဓိကအခ်က္ကေတာ့ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ရတဲ့ လိုင္စင္ ပါမစ္ေတြကို ၂၀၁၆ ဒီဇင္ဘာ၃၁ ရက္ေန႔ထိ မွတ္ပုံတင္ ခြင့္ျပဳမယ္ဆိုတဲ့ တစ္ခ်က္ရယ္၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္ ခုႏွစ္သတ္မွတ္ခ်က္ကို ယခင္ႀကီးၾကပ္ေရးေကာ္မတီမွာ သတ္မွတ္တဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ကို တစ္ႏွစ္တိုး သတ္မွတ္မယ္၊ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းကားေတြကို ၂၀၀၆ ခုႏွစ္အထက္ကို သုံးႏွစ္သတ္မွတ္မယ္၊ က်န္တဲ့ကားေတြကို တစ္ႏွစ္ကုန္သတ္မွတ္မယ္၊ က်န္တဲ့အခ်က္ ေတြအမ်ားႀကီးရွိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဓိကေတာင္းဆိုတာကေတာ့ ဒီအခ်က္ပါပဲ၊ ဒါၿပီးရင္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတထံ တင္ျပမယ္ေပါ့”ဟု၎ကဆိုသည္.
“၂၀၁၅ ခုႏွစ္မွာ ရွိတဲ့ လိုင္စင္ေတြကလည္း လိုင္စင္ ပဲေခၚေခၚ ပါမစ္ပဲေခၚေခၚ တင္သြင္းတာကို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ အထိကို က.ည.နအေနနဲ႔ မွတ္ပုံတင္ခြင့္ ေပးမယ့္ဟာရွိတယ္၊ အားလုံးအဆင္ေျပသြားတာေပါ့၊” ဟု၎က ဆိုသည္။
၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္အတြင္းထုတ္လုပ္ထားေသာ ကားမ်ားကို စလစ္ကပ္ရမည္ဆိုသည့္ကိစၥေၾကာင့္ ကားမ်ားေဈးႏႈန္းျမင့္တက္ခဲ့ၿပီး မူဝါဒမၾကာခဏေျပာင္းလဲမႈကို ေဝဖန္မႈမ်ားထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတက အစိုးရေျပာင္းလဲခ်ိန္တြင္ အတတ္ႏိုင္ဆုံးေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ႏွင့္ အမ်ားသူငွာ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရန္မလိုလားေသာ အေျခခံေသာပုံစံကို ေဆာင္႐ြက္ေပးရန္ ၫြန္ၾကားထားေသာေၾကာင့္ ကားတင္သြင္းမႈမူဝါဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ယခုကဲ့သို႔ အစည္းအေဝးျပဳလုပ္ရျခင္းျဖစ္သည္။
“အားလုံးစလစ္ ကပ္ရမယ္ဆိုလို႔ ကားေဈးတက္သြားတာပါ၊ ၂၀၀၆ ကေနၿပီး ၂၀၁၃ အထိစလစ္ကပ္ရမယ္လို ျဖစ္တာကို၊ အခုေတာ့ အဲ့လိုမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ အရင္လိုပဲပါမစ္နဲ႔ရမယ္၊ ၂၀၀၆ ကေန ၂၀၁၁ ထိ စလစ္ကပ္ရမယ္၊ အရင္သြင္းတဲ့ကားေတြကအဆင္ေျပတယ္၊ အေရာင္းစင္တာေတြမွာ ကြန္ဇိုင္းမန္႔နဲ႔ သြင္းထားတဲ့ကားေတြကို ေျပာတာေပါ့၊ ပါမစ္ေလၽွာက္ၿပီး သြင္းထားတဲ့ ကားေတြလည္း အဆင္ေျပတယ္၊ အရင္ကေတာ့ကြန္ဇိုင္းမန္႔ စနစ္နဲ႔ သြင္းထားတဲ့ ကားေတြကို လက္မခံဘူး ၂၀၁၆အရ စလစ္ကပ္ရမယ္၊ Honda FIT ေတြ စလစ္ကပ္ရမယ္ ဆိုၿပီးျဖစ္ခဲ့တာ အခုေတာ့ ကပ္စရာမလိုေတာ့ဘူး၊၊ ထရပ္ကားေတြဆိုလည္း အရင္မူအတိုင္းပဲ၊ ထရပ္ကားေတြ ဘယ္ေမာင္းေရာ ညာေမာင္းေရာ အသစ္ျဖစ္ရမယ္ အရင္မူအတိုင္းပဲ” ဟု ၎က ေျပာသည္
No comments:
Post a Comment