Wednesday, January 6, 2016

ဘယ္ေမာင္း ကန္႔သတ္ခ်က္ မထားဘဲ ယခင္အတိုင္း ကားမ်ားကို လြတ္လပ္စြာ တင္သြင္းခြင့္ ျပန္လည္ရရွိမည္ဟုဆို

ဘယ္ေမာင္း ကန္႔သတ္ခ်က္ မထားေတာ့ဘဲ ကားမ်ားကို ယခင္မူ၀ါဒအတိုင္း လြတ္လပ္စြာ တင္သြင္းခြင့္ ျပန္လည္ ရရွိႏိုင္မည္ဟု ဇန္န၀ါရီ ၅ ရက္က စီးပြားကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာနတြင္ က်င္းပသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ မူ၀ါဒဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးပြဲသို႔ တက္ေရာက္ခဲ့သူ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ထုတ္လုပ္ေရးႏွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းဥကၠ႒ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။
ေနျပည္ေတာ္ စီးပြားကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာနတြင္ လုပ္ငန္းရွင္မ်ား၏ ေတာင္းဆိုမႈေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းေရာင္းခ်မႈႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ညိႇႏိႈင္းအစည္းအေ၀းကို ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ ဆိုင္ရာမ်ားကို လုပ္ငန္းရွင္မ်ား တင္ျပသည့္ အတုိင္း စီးပြားကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာနမွတစ္ဆင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ံုးသိုိ႔ အတည္ျပဳႏိုင္ရန္ ေပးပို႔သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
“အဓိက အခ်က္ကေတာ့ လိုင္စင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၂၀၁၅ခုႏွစ္ လိုင္စင္ေတြပါမစ္ေတြ အကုန္လံုးကို ၂၀၁၆ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္အထိ မွတ္ပံုတင္ခြင့္ ျပဳမယ္ဆိုတဲ့ တစ္ခ်က္ရယ္။ ဒုတိယအခ်က္အျဖစ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ခုႏွစ္ေမာ္ဒယ္သတ္မွတ္ခ်က္ကို ယခင္ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီက သတ္မွတ္တဲ့ ဟာေတြကို တစ္ႏွစ္တိုးၿပီးေတာ့ သတ္မွတ္မယ္။ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းနဲ႔ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္ အထက္ကို သံုးႏွစ္ခုန္မယ္။ အျခားကားေတြကို တစ္ႏွစ္ခုန္ၿပီး သတ္မွတ္မယ္။ က်န္တဲ့အျခား အခ်က္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပါတယ္။ ဒီႏွစ္ခ်က္ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာင္းဆိုတာ အဓိကအခ်က္ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စီးပြားကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာန အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ႐ံုးကို တင္ျပသြားဖို႔ရွိပါတယ္” ဟု ေဒါက္တာစိုးထြန္းက ေျပာၾကားသည္။
ထရပ္ကားမ်ားပင္ ယခင္မူ၀ါအတိုင္း ဘယ္ေမာင္း ညာေမာင္း မခြဲျခားဘဲတင္သြင္းခြင့္ ရမည့္အေပၚ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက “အေသးစိတ္ျပန္ေျပာရရင္ ထရပ္ကားေတြကလည္း အရင္မူအတိုင္းပဲ။ အရင္တုန္းက ၂၀၀၄ ခုႏွစ္အထက္ အခုက ၂၀၀၅ အထက္ ဘယ္ေမာင္းညာေမာင္း သြင္းလို႔ရမယ္” ဟု ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
ယခင္ႏွစ္က သတ္မွတ္ခ်က္အတိုင္း ျဖစ္သြားမည့္အေပၚ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက “အခုကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေနာက္ဆံုး ေဆြးေႏြးခ်က္အရ အရင္ႏွစ္က လုပ္ခဲ့တဲ့ဟာကို အေျခခံၿပီး ျပန္စဥ္းစား ေပးမယ္ေပါ့ေနာ္။ မႏွစ္က သတ္မွတ္တဲ့ ပံုစံအတိုင္း ျဖစ္သြားမယ္။ ဥပမာ ထရပ္ကားဆိုရင္ မႏွစ္က ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ေပါ့ေနာ္။ ဒီႏွစ္ကေတာ့ တစ္ႏွစ္တိုးၿပီးေတာ့ ျပန္ခြင့္ျပဳမယ့္ အေနအထားရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မိုလို႔ ယခင္ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီက ခြင့္ျပဳတာ အေျခခံၿပီး စဥ္းစားေပးမယ္လို႔။ ဒါကေတာ့ သမၼတ႐ံုးကို တင္ျပၿပီးေတာ့ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီနဲ႔ေတာ့ ဒီလိုပဲ သေဘာတူလိုက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းသူေတြအတြက္ အဆင္ေျပသြားတဲ့ အေနအထားေတာ့ ရွိပါတယ္” ဟုဆိုသည္။
ယခုေဆြးေႏြးထားသည့္ အခ်က္မ်ားအတိုင္း အတည္ျပဳႏုိင္သည့္အေပၚ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက “အၾကမ္းဖ်င္းကေတာ့ သမၼတႀကီးနဲ႔ မနက္ကေတြ႕တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔ မနက္ကတည္းက လမ္းညႊန္တာကေတာ့ အသင္းနဲ႔ ေတြ႕ၿပီး ေဆာင္ရြက္ပါလို႔ ေျပာတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အဲဒီအတိုင္းပဲ ထြက္မွာေပါ့” ဟု ေျပာၾကားသည္။
ထပ္မံ၍လည္း သတင္းေထာက္မ်ား၏ ေမးျမန္းမႈအေပၚ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက “ကြၽန္ေတာ္ေျပာတာက ရွင္းရွင္းေလးပဲ။ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီမွာေတာ့ အတည္ျပဳထားၿပီ။ သို႔ေသာ္ သမၼတ႐ံုးကို ဆက္တင္မွာျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သမၼတ႐ံုးကေန ေၾကညာခ်က္ အမိန္႔ျပဳရင္ေတာ့ ေၾကညာခ်က္ထြက္ၿပီ။ ဒီေန႔ညပဲ သိမွာေပါ့။ မနက္ျဖန္ဆို ထြက္မွာေပါ့” ဟု ထပ္မံရွင္းျပခဲ့သည္။
ဒီဇင္ဘာလ အတြင္းက ကညန မွ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္အတြင္း တင္သြင္းရမည့္ ကားမူ၀ါဒ ထုတ္ျပန္ရာတြင္ ဘယ္ေမာင္း ညာေမာင္း ကန္႔သတ္ခ်က္၊ ေမာ္ဒယ္ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ား ပါ၀င္ခဲ့ၿပီး ယခုအခါ အဆုိပါ မူ၀ါဒအတိုင္း မဟုတ္ဘဲ ယခင္အတိုင္း ျပန္လည္ သတ္မွတ္မည္ျဖစ္၍ တင္သြင္းမည့္သူမ်ားအတြက္ လြယ္ကူ အဆင္ေျပမည္ျဖစ္ၿပီး ကားတင္သြင္းမႈမွာလည္း ပိုမိုမ်ားျပားလာမည္ ျဖစ္သည္။
လက္ရွိကားက်ပ္မႈႏႈန္းႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးလွ်င္မူ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈပိုမို ျဖစ္ေပၚလာမည္ ျဖစ္၍ NLD အစိုးရ လက္ထက္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ျပႆနာကို အႀကီးအက်ယ္ ေျဖရွင္းရဖြယ္ရွိသည္။
ယာဥ္ေၾကာက်ပ္တည္းမႈမွာ အမ်ားသံုး ယာဥ္တင္သြင္းမႈထက္ ပုဂၢလိကပိုင္ယာဥ္မ်ား တင္သြင္းမႈကို ပိုမိုအားေပးသည့္ အတြက္ က်ပ္တည္းရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း NLD ပါတီဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ေျပာၾကားထားခဲ့သည္။
NLD ပါတီဥကၠ႒ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က “ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔ လုပ္တယ္ဆိုရင္ အရင္ဆံုး အမ်ားသံုး ယာဥ္ေတြကို အားေပးရမယ္။ ကား ၁၀ စီးမွာ ၁၀ ေယာက္သြားမယ့္အစား ဘတ္စ္ကားထဲမွာ ၁၀ ေယာက္ သြားမယ္ဆိုရင္ ကားကိုးစီး သက္သာမယ္ေပါ့။ ကားေတြမ်ားတဲ့ အထဲမွာ ဘာေၾကာင့္မ်ားလဲဆိုရင္ ပုဂၢလိကပိုင္ယာဥ္ေတြ သြင္းတဲ့ဘက္ကို အားေပးေတာ့ အဲဒီယာဥ္ေတြ သိပ္မ်ားတယ္။ အမ်ားသံုးႏိုင္တဲ့ ယာဥ္ေတြ အတြက္ကို အားေပးမယ္ဆိုရင္ အမ်ားအတြက္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကို အားေပးမယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ဒီလမ္းေၾကာ ပိတ္တာေတြကို သက္သာႏိုင္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္” ဟု ဒီဇင္ဘာ ၂၆ ရက္က ေတာ္၀င္ႏွင္းဆီ၌ ျပဳလုပ္သည့္ အေႏွးယာဥ္လုပ္သား ဆိုက္ကား ဆရာႀကီးမ်ားအား ဂုဏ္ျပဳပြဲ အခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။

No comments: