Monday, May 16, 2016

မႏၲေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္းသံလမ္းျပင္လုပ္သားမ်ားၾကံဳေတြ႔ေန႐တဲ႕အခက္အခဲ

မႏၲေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္းသံလမ္းျပင္လုပ္သားမ်ားၾကံဳေတြ႔ေန႐တဲ႕အခက္အခဲ

မႏၲေလး.ျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္းဟာနွစ္ေပါင္း140သက္တမ္းကိုျဖတ္ေက်ာ္လာခဲ႕ျပီျဖစ္ပါတယ္။
နွစ္ေပါင္းတစ္႐ာေက်ာ္ျဖတ္သန္းလာ႐တဲ႕သက္တမ္းကိုတြက္ၾကည့္မယ္ဆို႐င္ ဒီလမ္းပိုင္းက. သိပ္ကိုအိုမင္း႐င့္ေ႐ာ္ေနျပီလို႕ဆို႐မယ္ထင္ပါတယ္။
လမ္းခ်ည္းပဲအိုတာလားလို့ေမးမယ္ဆို႐င္လဲ
လမ္းကိုပဲေထာက္ေျပာလို့မျပည့္စံုပါဘူး။
တြဲကလဲမေကာင္း. စက္ေခါင္းကလဲအေဟာင္းေတြနဲ႕
ေမာင္းေနၾကပါ
ေသးေၾကာင္းေျပာ႐မွာပဲျပည့္စံုနိုင္ပါမယ္...။

တြဲေကာင္းေကာင္း စက္ေခါင္းအေကာင္းစားေတြေပးမယ္လို႕
ဆိုျပန္ေတာ့ လဲ လမ္းကမွ မေကာင္းတာလို့ ဆိုၾကျပန္ပါေသးတယ္။

ဒီလမ္းေကာင္း႐ျခင္း မေကာင္း႐ျခင္းမွာကလည္းအေၾကာင္း႐ွိပါတယ္။  ဒီလမ္းမေကာင္းဘူး
ျခံဳေတြသစ္ကိုင္းေတြ႐ိုက္လို႐ိုက္နဲ
ဲ႕သံလမ္းေဘးဝဲယာ
တစ္ေလ်ွာက္ေခါင္းျပဴျပီး ႐ႈခင္းထြက္
္မၾကည့္႐ဲေလာက္ေအာင္. ကိုဆိုး႐ြားေနပါတယ္ဆိုတာ. ဒီလမ္းသြားဖူးသူတိုင္းသိပါတယ္။

လမ္းမေကာင္းတာကိုသာ
ေဝဖန္ေနေျပာေနၾကေပမဲ႕. သံလမ္းျပင္လုပ္သားေတြ႐ဲ႕အေျခအေနေတြကို
ေ႐ာသိေအာင္လုပ္ၾကည့္ပါ႐ဲ႕လား.လို့ေမးလိုက္ခ်င္ပါတယ္..။

မိုးတြင္းမွာ. နမ္းခမ္းနဲ႕ဘံုေခ်ာင္းၾကားေက်ာက္ေတာင္မွာ
ေျမျပိဳေတာ့မွ.  ခ႐ီးသည္ေတြ
လမ္းပိတ္မိၾကပါေ႐ာ
တစ္ခ်ိဳ႕ေသာခ႐ီးသည္ေတြဆို စ႐ိတ္ျပတ္လို့. ထမင္းငတ္တဲ႕အခါငတ္....
စိတ္ပ်က္ၾကလြန္းလို့ လမ္းအျမန္ေကာင္းခ်င္ၾကတယ္။
လမ္းျမန္ျမန္ပြင့္ေစခ်င္ၾကတယ္။
သံလမ္းျပင္တဲ႕ ဝန္းထမ္းနည္းတာက်မသိၾကဘူး။
ႏွစ္စဥ္. အျမဲ. မိုးတြင္းတိုင္းလမ္းဆိုးတဲ႕အေနအထားအတြက္
သံလမ္းျပင္တဲ႕ဝန္ထမ္းအင္အားလံုေလာက္႐ဲ႕လား
အခြင့္အေ႐းေတြအျပည့္အဝ႐႐ဲ႕လား
တစ္ခ်က္ေလာက္ေတြးၾကည့္ေတာ့ စီစစ္ေပးၾကည့္သင့္ပါတယ္။

လမ္းၾကိဳး မိ ႐ာကပြင့္သြားေတာ့မွ.
သံလမ္းျပင္လုပ္သားေတြကို ေက်းဇူးတင္ျပီး ေဆးလိပ္ကြမ္းမုန့္ေလးေတြခ်ခ်ေပးလို့ ေမတၲာေဝမ်ွမိတဲ႕အခါတိုင္.း သူတို့႐ဲ႕အခက္အခဲေတြသိထားတဲ႕က်မ. နွလံုးသားေတြနာက်င္ခဲ႕႐ပါတယ္...။

အဂၤလိပ္လက္ထက္ကေ႐းဆြဲခဲ႕တဲ႕
သတ္မွတ္႐ာထားမႈနံႈန္းထဲက
သံလမ္းျပင္လုပ္သား
ဝန္ထမ္းအေ႐အတြက္အေၾကာင္းေလးေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
မီးရထားသံလမ္း အင္ဂ်င္နီယာအလုပ္ေတြမွာ
5M
ဆုိတာရွိပါတယ္။
အဲဒီထဲက
တစ္ခုအေနနဲ႕၊ Menဆို႐ာမွာ
သံလမ္းေတြကုိလူနဲ႕ျပင္တဲ႕
တုိင္းျပည္ေတြမွာရွိရမယ့္လူစံ
ႏွဳန္း.  2.5Men/mile
( တစ္မုိင္မွာႏွစ္ေယာက္ခြဲနံႈး
ျမန္မာျပည္မွာ၄မုိင ္တစ္အုပ္စု၊
၄မုိင္ ၄မုိင္တုိင္းမွာသံလမ္းျပင္လုပ္သား ၁၀ေယာက္၊ ၁၀ေယာက္စီရွိေနရမွာပါ။)

လက္ရွိအေျခအေနမွာေတာ့
၄မုိင္မွာသံလမ္းျပင္လုပ္သား တစ္ေယာက္မွမရွိတာေတြ ေတြ႕
ေနရပါတယ္။ 
ဒါကMတစ္လံုးတည္း႐ဲ႕အေၾကာင္းေလးပါ     
ေနာက္ထပ္ M  ေလးလုံးက်န္ပါေသးတယ္။

အခုလက္႐ွိအေနအထားမွာေတာ့
နဘား-အင္းေတာ္ ၄မိုင္
အင္းေတာ္-ဆည္႐ြာ၄မိုင္
ဆည္႐ြာ  -မဲဇာ၆မိုင္
မဲဇာ- ဘံုေခ်ာင္း၉မိုင္. စုစုေပါင္း၂၃မိုင္မွာမွ
သံလမ္းျပင္လုပ္သား၆ဦးထဲ႐ွိပါတယ္။

နဘား႐ဲ႕အထက္ဘက္
နဘား-ပင္ဝယ္၇မိုင္
ပင္ဝယ္- ေမာ္လူး. ၁၀မိုင္
ေမာ္လူး-နန့္စီးေအာင္၆မိုင္
မိုင္ေပါင္း၂၃မိုင္အတြက္သံလမ္းျပင္လုပ္သား၆ဦးထဲ႐ွိပါတယ္။

ကသာ-နဘား ၁၄မိုင္ခ႐ီးအတြက္သံလမ္းျပင္လုပ္သား
၄ဦး႐ွိပါတယ္.။
အဲ႕ဒီ၄ဦးကလဲ. မႏၲေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းမၾကီး
လမ္းပိုင္းေနွာင့္ေနွးက်န့္ၾကာမႈမ႐ွိေစေ႐းအတြက္. နဘား မဲဇာလမ္းပိုင္းမွာဝင္လုပ္ေန႐ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္. ကြန္ဖားခ်တာ
ေက်ာက္ခ်တာေတြကိုပါၾကားညွပ္ျပီး
လုပ္ေပး.  ေန႐ပါေသးတယ္။
ဌာနကလစာေပးထားတယ္ဆိုေပမဲ႕. အေျခခံအပင္ပန္းဆံုးအေနအထားန
ဲ႕ေဆာင္႐ြက္ေနၾက႐တာပါ။

လက္႐ွိ႐ွိေနတဲ႕ဝန္ထမ္းေတြကလည္းပင္စင္နီးေနတဲ႕သက္ၾကီး႐ြယ္အိုေတြပါ။
ကြန္က႐စ္ဇလီဖားတံုးတစ္တံုးခ်မယ္ဆို႐င္
လူေလးေယာက္ေလာက္ဝိုင္းသယ္ၾက႐ပါတယ္။

သံလမ္းျပင္လုပ္သားအင္အားနည္းတဲ႕အတြက္
အျပင္ကေနေန့စားလုပ္သားငွား႐မ္းအသံုးျပဳ
႐ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္လဲဝန္ထမ္းတိုးမခန့္တဲ႕
အျပင္.အစမ္းခန့္ထားတဲ႕သူေတြကလဲအခုထိ
ိမခန့္ေတာ့အလုပ္ေျပာင္း႐ွာကုန္ၾကပါျပီ။
ဒီ အတြက္ေၾကာင့္ ႐ွိတဲ႕လုပ္သားေတြဟာ မဲျပာေနေအာင္ေနပူစပ္ခါး
အလုပ္လုပ္ေနၾက႐ပါတယ္။

အေ႐းၾကံဳလာျပီဆို႐င္
အျပင္အ႐ပ္သားေန႕စားလုပ္သားေတြကို
မဲဇလီလို့ေခၚတဲ႕လုပ္သားေခါင္းေတြက
စည္း႐ံုး႐ွာေဖြျပီး ေခၚ
ခိုင္းၾက႐ပါတယ္။

နဘားနဲ႕မဲဇာဘံုေခ်ာင္းအထိကို
လုပ္သားေခါင္းအျဖစ္ဦးေသာင္းထြန္းက
တာဝန္ယူ႐ျပီး
နဘားမွနန့္စီးေအာင္အထိကိုပင္ဝယ္မွဦးတင္ဝင္းကတာဝန္ယူ႐ပါတယ္။

8.5.2016႐က္ေန႕မွာေတာ့. သံလမ္းျပင္လုပ္သားေတြဟာ. က်မ႐ဲ႕သတင္းစာဆ႐ာအသင္း႐ံုးခန္း
ေ႐ွ့မွာလာျပီး. က်မကို႐င္ဖြင့္ပါတယ္။

လြန္ခဲ႕တဲ႕2013-14-15-ကေနအခု16အထိေ႐ာက္လာပါျပီ။
က်ြန္ေတာ္တို့တာဝန္ယူျပီးအျပင္ကေခၚထားတဲ႕
ေန့စားလုပ္သားေတြ႐ဲ႕လုပ္အားခကိုမ႐ွင္းေပးေသးပါဘူး။
ဒီးလမ္းပိုင္းၾကံခိုင္မႈ႐ွိေအာင္ေက်ာက္ခ်႐ဖို့ ကြန္ဖားေတြခ်႐ဖို့လဲ႐ွိေနပါတယ္။
ေငြမ႐ွင္းေပးေတာ့က်ြန္ေတာ္တို့အျပင္လူကိုဘယ္လိုငွားမလဲခင္ဗ်ာ...က်ြန္ေတာ္တို့ခ်ည္းထဲလုပ္ဖို့ကလည္းဝန္ထမ္းကမေလာက္ဘူး။
တကယ္ဆိုသံလမ္းပိုင္းဆိုင္႐ာေတြကိုစစ္ေဆး႐မဲ႕အလုပ္ေတြကိုေစ့ေစ့စပ္စပ္လုပ္႐တယ္မ႐ွိပဲ
အျပင္ကိုငွား႐မဲ႕အလုပ္ေတြမွာၾကီးၾကတ္ေပးေန႐ပါတယ္။

သံလမ္းေက်ာက္ခ်႐တဲ႕အခါ. ေက်ာက္ခ်ခအေနနဲ႕ ၄ေပါက္တြဲေသးတစ္တြဲကို၂၅၀၀က်ပ္နံႈးနဲ႕ခ်႐ျပီး
၈ေပါက္တြဲတစ္တြဲခ်ခ၅၀၀၀က်ပ္နႈံး႐ွိပါတယ္။

ကြန္က႐စ္ဖားတံုးကလည္းတစ္တံုးခ်ခ ၇၀က်ပ္နံႈး႐ွိေပမဲ႕
ဒီေန႕အထိတစ္ျပားမွမ႐ွင္းေပးေသးပါဘူး။

က်ြန္ေတာ္တို့ကတာဝန္ယူျပီးေခၚထားတဲ႕
အျပင္ကအ႐ပ္သားေနစားလုပ္သားေတြကလဲ
သူတို့လုပ္အားခေတြေတာင္းလြန္းလို့နားပူလွပါွျပီ။

အထက္ကလည္းမ႐ွင္းေပးဘူး။ က်ြန္ေတာ္တို့ကလည္းအေျခခံလစာေလး120000က်ပ္ မဲဇလီ လုပ္သားေခါင္းဆို150000က်ပ္ ထဲ႐တာဆိုေတာ့ဘယ္လိုစိုက္႐ွင္းေပးနိုင္မလဲဗ်ာ။

ဒါေတာင္အလုပ္တြင္ေအာင္လို့လက္ဖက္႐ည္တိုက္မုန့္ေက်ြးျပီးေခၚထား႐တာဗ်။

ဒီလိုသာေငြမ႐ွင္ေပး႐င္. ေန့စားလုပ္သား(ယာယီ)
ေတြကိုဘယ္လိုေခၚလို့႐မွာလဲ.....။

တိုင္းအင္ဂ်င္နီယာမႈးကလည္းေျပာင္းသြားျပီဆိုေတာ့
က်ြန္ေတာ္တို့မွာဘယ္သူ႕ဆီလိုက္ေတာင္း႐မလဲခင္ဗ်ာ...က်ြန္ေတာ္တို့လဲမတတ္သာတဲ႕အဆံုးဆ႐ာမဆီအကူအညီေတာင္း္း႐တာပါလို႕

ဆိုလာၾကတဲ႕. သံလမ္းျပင္လုပ္သားၾကီးမ်ား႐ဲ႕
အခက္အခဲေလးတင္ျပလိုက္႐ပါတယ္႐ွင္....။

အစိုး႐သစ္လက္ထက္. အထက္အ႐ာ႐ွိၾကီူမ်ား႐ဲ႕
တာဝန္ယူမႈတာဝန္ခံမႈ. ကို ဘယ္လိုပံု ဘယ္လိုနည္းနဲ႕ေျဖ႐ွင္းေပးေလမလဲဆိုတာ
ကို
ျမန္မာနိုင္ငံသတင္းစာဆ႐ာအသင္း
စစ္ကိုင္းတိုင္းအေနနဲ႕
ေမ်ာ္လင့္ေစာင့္စားစြာေစာင့္ၾကည့္ေနပါ႐ေစ႐ွင့္.......

ယဥ္ယဥ္သိန္းနဘား
အတြင္းေ႐းမႈး
ျမန္မာနိုင္ငံသတင္းစာဆ႐ာအသင္း
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသၾကီး
10.5.2016
00း21

(တုိင္းအင္ဂ်င္နီယာ(ျမို့ျပ) ၊
တုိင္း( 2 ) ရြာေထာင္ လုပ္ငန္းတာဝန္မ်ားကုိ
ဦးမင္းသိန္းစုိး  အမ (မပ)၊တ- ၂၊
ရာထ ႏွင့္ ဦးစံခ်ိန္   ထထမ(မပ)၊
တ- ၂၊ ရာထ  တုိ့သည္ EMC-24
ျဖင့္7-5-2016 ေန့ နန့္စီေအာင္-
အင္းေတာ္ 8-5-2016 ေန့ အင္းေတာ္- ရြာေထာင္ Handed
Over , Taken Over  လႊဲေျပာင္း၊
လက္ခံၾကေၾကာင္းသတင္းရရွိ။)
(U Mar ga.   Facebook)မွ
credit- Yin Yin Thein Naba

No comments: