Sunday, September 25, 2016

တံခါးႏွစ္ခ်ပ္စလံုး ဖြင့္လိုက္ပါ


By

နီဟိန

မိတ္ေဆြအခ်ိဳ႕ႏွင့္ ၂၁​ ရာစုပင္လံုအေၾကာင္း ေျပာျဖစ္ၾကသည္။ ပင္လံု ညီလာခံ ေနရာခ်ထားေရး အဆင္မေျပမႈေတြ ရွိသည္ကစလို႔ ဦးသိန္းစိန္အစိုးရလက္က်န္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ စစ္အစိုးရ၏အမာခံပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အလြန္အကြၽံ ေနရာေပးေနေၾကာင္း၊ အေမစုအေနျဖင့္ ယံုၾကည္မႈမလြန္ကဲသင့္ေၾကာင္း၊ ယခုေနရာခ်ထားမႈမ်ားမွစ၍ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ အစိုးရ အမည္ပ်က္ေအာင္ တမင္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားရွိႏိုင္ေၾကာင္း အျမင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာၾကဆိုၾကသည္။ လြတ္လပ္စြာေျပာၾကသည္မို႔ ေထာင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးက ေတြးစရာေတြ ေပၚလာသည္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လူေရြးခ်ယ္ပံုႏွင့္ ပတ္သက္၍ အခ်ိဳ႕က အျပင္းအထန္ ဆန္႔က်င္သည္။ အထူးသျဖင့္ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ ဦးေဇာ္ေဌးတို႔၊ ႏုိင္ငံေတာ္အတုိင္ပင္ခံ႐ံုးဝန္ႀကီး ဦးေက်ာ္တင့္ေဆြတို႔လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို အေရးႀကီးသည့္ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ တာဝန္ေပးထားသည္ကို စိုးရိမ္မကင္းျဖစ္ၾကသည္။ လူရွားသလားဗ်ာဟု မခ်ိတင္ကဲ အသံထြက္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ မ်က္ကန္းမ်ိဳးခ်စ္ဟုပဲ ဆိုဆို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ေရြးခ်ယ္မႈကို သေဘာက်သည္။ အတိုက္အခံပါတီမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုပင္ လိုအပ္လွ်င္ ရာထူးဌာနႏၲရ ႀကီးႀကီးေပး၍ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေစသည့္သေဘာထားႀကီးမားမႈမ်ိဳးက ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ယံုမွားစရာမလိုဟုပင္ထင္သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း  ႏိုင္ငံေရး အာဏာရစဥ္ကလည္းသူႏွင့္အတုိက္အခံပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ေအာက္တြင္ လုပ္ကိုင္ခဲ့ဖူးသည့္ အရာရွိႀကီးမ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့ဖူးသည္ဟု ေျပာလိုက္မိသည္။ တစ္ဆက္တည္း သူတို႔ေတြက အမတ္ဒိန္ေတြ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလားဟုလည္း စကားေၾကာင္းမိသည္။

ဆရာႀကီး ႏိုင္ပန္းလွ၏ ရာဇာဓိရာဇ္အေရးေတာ္ပံုထဲက အမတ္ဒိန္အေၾကာင္းက စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းသည္။ အမတ္ဒိန္ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ဇာတ္ကြက္အေတာ္မ်ားမ်ားကို ကြၽန္ေတာ္စြဲေနမိသည္။ အဲဒီထဲက နာမည္ေက်ာ္ဇာတ္ကြက္က တံခါးဖြင့္သည့္ ဇာတ္ကြက္။ ပဲခူးဟံသာဝတီမွာဗညားႏြဲ႕၏ဖခင္ ဆင္ျဖဴရွင္ဗညားဦးမင္း နတ္ရြာစံသည္။ ဗညားႏြဲ႕မင္းသားလည္း ဖခင္နတ္ ရြာစံၿပီၾကားသည္ႏွင့္ ပဲခူးသို႔ခ်ီသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ပဲခူးဟံသာဝတီနန္းေတာ္တြင္ တာဝန္က်ေနသည္က သံလ်င္ၿမိဳ႕စား အမတ္ဒိန္။ ဗညားႏြဲ႕သည္ နံနက္မိုးေသာက္လွ်င္ ဘုရားတြင္ ေအာင္ေျမနင္းၿပီး ဆီမီး၊ ပန္းေပါက္ ေပါက္၊ ကြမ္းေဆးလက္ဖက္တို႔ ျဖင့္ ဘုရားကို ပူေဇာ္ၿပီးလွ်င္ မွဴး မတ္ေသနာပတိမ်ား ၿခံရံလ်က္ ပဲခူးၿမိဳ႕တြင္းသို႔ ေမာတ႐ုတ္တံခါး မွ ဆင္စီး၍ ဝင္သည္။ တံခါးတြင္ ေစာင့္ေနေသာ အမတ္ဒိန္သည္ ပုဆစ္တုပ္၍ ဦးခိုက္၏။ တံခါးကို ႏွစ္ဖက္မဖြင့္ဘဲ တံခါးရြက္တစ္ ရြက္ကိုသာ ဖြင့္၏။ အမတ္ဒိန္ ဦးခိုက္ၿပီးလွ်င္ ဗညားႏြဲ႕၏ဆင္ ေတာ္ေရွ႕မွ ေလွ်ာက္၍ အတြင္းသို႔ ေခၚေဆာင္၏ တဲ့။ ဒါက ဗညားႏြဲ႕အေပၚ အမတ္ဒိန္လုပ္လိုက္သည့္ အျပဳအမူျဖစ္သည္။ ဗညားႏြဲ႕က အမတ္ဒိန္အေပၚ မ်က္သြားသည္။သူ႔လို ထီးေဆာင္းမင္းေလာင္းလ်ာကို ဂါရဝမဲ့ ျပဳသည္ဟု ထင္သည္။

ေနာက္ေတာ့ ဗညားႏြဲ႕က ရာဇာဓိရာဇ္ဘြဲ႕ခံကာ နန္းတက္ သည္။ နန္းတက္ပြဲၿပီး၍ ပထမဆံုး ညီလာခံတြင္ ‘‘ငါ၏စကၡဳႏွစ္ဖက္ မ်က္စိႏွစ္လံုးတြင္ ေျငာင့္စူးဝင္ခဲ့  သည္မွာ တစ္ဖက္က ထြက္သြားၿပီ။က်န္တစ္ဖက္တြင္ မထြက္ေသး’’ဟု မိန္႔သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ရာဇာဓိရာဇ္ သူ႔ကို ရည္ၫႊန္းမွန္း အမတ္ဒိန္သိသည္။ ပုဆစ္တုပ္လ်က္ကပင္ ရာဇာဓိရာဇ္ကိုေလွ်ာက္သည္။

‘‘ေရႊနန္းရွင္မိန္႔သည္ကား တစ္ပါးသူမဟုတ္။ ကြၽႏု္ပ္အား ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ကြၽႏု္ပ္သိ ပါသည္။ အရွင္မင္းသားသည္ ဒဂံု၌ရွိစဥ္ အျခားမွဴးမတ္ေတြက ကိုယ္စားလွယ္မ်ားလႊတ္ၾကသည္။ စာအားျဖင့္ အႀကံအစည္မ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ အေၾကာင္းအရာမ်ားကိုလည္းေကာင္း မျပတ္ပင္ ပို႔ၾကသည္။ ကြၽႏု္ပ္မူကား အရွင္သားေတာ္ႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈမျပဳခဲ့သည္ ကလည္း တစ္ခ်က္။ အျခားတစ္ခ်က္ကား အရွင့္သားေတာ္သည္ ပဲခူးၿမိဳ႕သို႔ ဝင္ေတာ္မူစဥ္က ကြၽႏု္ပ္သည္ ၿမိဳ႕တံခါးတစ္ခ်ပ္ကိုသာ ဖြင့္ေပးခဲ့သည္။ ယင္းသို႔ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ကြၽႏု္ပ္ကို မ်က္၍ မ်က္စိတစ္ဖက္တြင္ ေျငာင့္မထြက္ေသးဟု အရွင္မင္းႀကီးမိန္႔ၾကားေတာ္မူေၾကာင္းကို ကြၽႏု္ပ္သိပါသည္’’ဟု ေလွ်ာက္လွ်င္ ရာဇာဓိရာဇ္က ‘‘အမတ္ဒိန္ နင့္အျပစ္သည္မွ်ရွိသည္ကို နင္သိၿပီးျဖစ္၍ မည္သို႔ နင့္အားစီရင္ရ မည္နည္း’’ ငါ့အား ၿမိဳ႕တြင္းသို႔ နင္ဝင္ခြင့္မေပးလို႔ ငါ့မွာဗိုလ္ေျခအင္အားမ်ား၍သာ နင္ကတံခါး တစ္ဖက္ဖြင့္ေပးခဲ့သည္။ ငါ ဗိုလ္ ပါ နည္းခဲ့မူကား တံခါးကို တစ္ခ်ပ္မွ် နင္ဖြင့္ေပးမည္မဟုတ္။ နင့္အ ျပစ္ႏွင့္ မ႐ူးအျပစ္ အတူတူဟု ေဒါသႏွင့္မိန္႔၏။ အမတ္ဒိန္လည္း သံုးႀကိမ္မွ် ဦးခိုက္၍ ေလွ်ာက္ျပန္ ၏။

‘‘ကြၽႏု္ပ္၏အျပစ္ႏွစ္ရပ္အ တြက္ သတ္လွ်င္ ေသရပါမည္။ ခ်မ္းသာေပးက ရွင္ရမည္ပင္။ စင္

စစ္ေသာ္ကား ကြၽႏု္ပ္သည္ ခမည္းေတာ္ဆင္ျဖဴရွင္၏သစၥာခံ ေရႊဖ ဝါးေတာ္ေအာက္က ကြၽန္ႀကီးျဖစ္ ေပသည္။ ဆင္ျဖဴရွင္၏ရန္သူျဖစ္ ပါက မည္သူ႔ကိုမဆို ကြၽႏု္ပ္အ သက္ေပး၍ တိုက္ခိုက္မည္ဟု သစၥာဆိုထားသည္။ အရွင့္သား ေတာ္သည္ ဒဂံု၌ ျခားနားစဥ္ ဆင္ ျဖဴရွင္၏အမိန္႔မရွိ၍ မင္းသားႏွင့္ ကြၽႏု္ပ္ ဆက္သြယ္ျခင္းမရွိပါ။ အ ရွင့္သားေတာ္သည္ ပဲခူးၿမိဳ႕တြင္း သို႔ ဝင္ေတာ္မူစဥ္က ကြၽႏု္ပ္၏သ ခင္ ဆင္ျဖဴရွင္ဗညားဦးသာလွ်င္ ရာဇပလႅင္ထက္၌ ပကတိရွိခဲ့မူ ကား အရွင့္သားကို ကြၽႏု္ပ္ဝင္ခြင့္ ျပဳမည္မဟုတ္ဘဲ အသက္ေပး လ်က္ ခံတုိက္မည္ပင္။ သို႔ေသာ္ ဆင္ျဖဴရွင္၏နာမ္သည္ ႐ုပ္ကိုခြာခဲ့ၿပီျဖစ္၍ ဆင္ျဖဴရွင္ ႐ုပ္အ ေလာင္းကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ အားျဖင့္ တံခါးရြက္တစ္ရြက္ကို သာ ဖြင့္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဆင္ျဖဴရွင္၏နာမ္ႏွင့္႐ုပ္ ႏွစ္ပါးစလံုး မရွိခဲ့ေသာ္ မင္းသားအား တံခါး ႏွစ္ရြက္စလံုးကို ဖြင့္ေပးခဲ့ေပမည္။ယခုအရွင္မင္းသားသည္ မင္းျဖစ္ ၍ ကြၽႏု္ပ္တို႔၏အသက္သခင္ျဖစ္ ၿပီ။ သခင္၏သစၥာေတာ္ကို ခံထားသည္။ အကယ္၍ ရန္သူတစ္ပါး က အရွင့္သားေတာ္ကို ပုန္စားခဲ့ သည္ရွိေသာ္ ကြၽႏု္ပ္သည္ ထိုသူပုန္ဘက္ ဝင္စားကာ အရွင္မင္း သားကို မေစာင့္ေရွာက္ပါက က်မ္းရြက္ထားေသာ ကြၽႏု္ပ္၏သစၥာ မပ်က္ေခ်သေလာ။ အပါယ္နန္းကို မစံရသေလာ။ ကြၽႏု္ပ္သည္ အရွင္သခင္၏သစၥာေတာ္္ကို မတိမ္းမေစာင္း မေသြဖည္ေစဘဲ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာ ေစာင့္ခဲ့သည့္ကြၽန္ေကာင္းျဖစ္သျဖင့္ အမတ္ ဒိန္ဟူေသာ ဘြဲ႕အမည္ျဖင့္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕ကို စားေစခဲ့သည္ မဟုတ္ေလာ။ ယခု အရွင့္သားေတာ္ မင္းျဖစ္ျပန္လွ်င္လည္း ကြၽႏု္ပ္သည္ ဆင္ျဖဴရွင္ခမည္းေတာ္အား  သစၥာေစာင့္ခဲ့သလိုအရွင့္သားေတာ္ကိုလည္းမျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္ရေပမည္။ အကယ္၍ ရန္သူတစ္ပါးက အရွင့္သားေတာ္အား ပုန္စားခဲ့ေသာ္ ကြၽႏု္ပ္သည္ အသက္ေပး၍ ႏိုင္ေအာင္ တိုက္ခိုက္ပါမည္။ ကြၽႏု္ပ္သည္ သူပုန္ဘက္သို႔ ဝင္စားရန္ကား နတၳိမရွိ။ ကြၽႏု္ပ္သည္ ထီးျဖဴေဆာင္းမင္းကိုသာ သစၥာခံ၍ ခစားမည္။ ထီးျဖဴမေဆာင္းေသာမင္း ကို ဘယ္တာ့မွ မခစားပါ’’။

အမတ္ဒိန္၏ခံယူခ်က္မွန္၊ မမွန္ကို ေဆြးေႏြးျငင္းခံုလိုျခင္း မရွိေပ။ အမတ္ဒိန္ကဲ့သို႔ ထီးေဆာင္း မင္းအေပၚ တာဝန္ေက်ပြန္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ရွိသည္ဆိုသည္ကိုသာ ေျပာလိုရင္းျဖစ္သည္။ ထီးေဆာင္းမင္းက ဘယ္လိုလူမ်ိဳးလဲ သူမ ၾကည့္။ ဓမၼ အဓမၼ ခြဲျခားမေန။ ရာဇာဓိရာဇ္၏ လက္ေအာက္တြင္ လည္း အမတ္ဒိန္သည္ သစၥာရွိ မွဴးမတ္တစ္ဦးအျဖစ္ တာဝန္ေက် ပြန္စြာ ထမ္းရြက္ခဲ့သည္။ အမတ္ဒိန္လိုလူမ်ိဳးဆိုလွ်င္ တိုင္းျပည္ အတြက္ အႏၲရာယ္မရွိႏုိင္ဟု ထင္ ေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ကေျပာေတာ့ သူတို႔က ျပန္လည္ျငင္းခံုၾကသည္။ အမတ္ဒိန္ေခတ္က ျပႆနာမရွိ။ ဘုရင္တစ္ပါးေသလွ်င္ ေနာက္ ဘုရင္ တစ္ပါးထံမွာ သစၥာခံသည္က သဘာဝက်သည္။ ခုေခတ္က ဒီမိုကေရစီေခတ္၊ ပါတီစံုေခတ္။ ဒီပါတီနာမည္ပ်က္မွ သူတို႔သစၥာခံခဲ့ေသာ ပါတီနာမည္ျပန္တက္ လာမည္ဆိုသည့္ အေျခအေနမ်ိဳး တြင္ အမတ္ဒိန္ကဲ့သို႔ ယံုၾကည္ရပါမည္ေလာဟု ေမးစရာရွိလာ သည္။

 ဒီလိုပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြကို ေနရာေပးလိုက္၍ ကိုယ္ႏွင့္လက္တြဲ မျဖဳတ္စတမ္း တိုက္ပြဲဝင္သူတို႔ ပါ အယံုအၾကည္ ကင္းမဲ့လာႏိုင္ သည္ဆိုသည့္ ဆိုးက်ိဳးကို ရလာလိမ့္မည္ဟု ေတြးထင္ေၾကာင္း သူတို႔က ေျပာသည္။  ေခါင္းမာ သည္ပဲေျပာေျပာ ေလွနံဓားထစ္ ဟုပဲ ဆိုဆို ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ လူထုေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေမတၱာအေျချပဳ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရးလမ္းစဥ္က အျခားဘက္ေတာ္သားမ်ား ကို တံခါးႏွစ္ခ်ပ္ဖြင့္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္လိမ့္မည္ဟု တထစ္ခ် ယံုၾကည္ေနပါသည္။ ။

No comments: