၂၀၁၅ အတြင္း ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ ယာဥ္တိုက္မႈေၾကာင့္ လူတစ္ေသာင္းေက်ာ္
ေသဆံုးခဲ့ရေၾကာင္း ၾသဂုတ္ ၁၅ ရက္၌ ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖဲြ႕က သ
တင္းထုတ္ျပန္သည္။
ယင္းသတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ အရ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယာဥ္တုိက္ မႈေၾကာင့္ လူတစ္သိန္းလွ်င္ ၂၀ ဒသမ ၃ ဦး ေသဆံုးေနရၿပီး ေဒသ တြင္း ၁၁ ႏုိင္ငံ၌ ဒုတိယေနရာတြင္ တည္ရွိေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ၂၀၁၅ ေႏွာင္းပုိင္းမွစတင္ ၍ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရးအဖဲြ႕က ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖဲြ႕၏ နည္းပညာႏွင့္ ေငြေၾကးအေထာက္အပံ့တို႔ျဖင့္ အျမန္လမ္းမေပၚ၌ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား ေလ့လာေကာက္ယူခဲ့သည္။
ယင္းရလဒ္မ်ားအရ ၂၀၁၅ တြင္ အျမန္လမ္းေပၚ၌ ယာဥ္ တုိက္မႈေပါင္း ၄၅၃ ခုရွိၿပီး ၂၀၁၃ အတြင္း ယာဥ္တုိက္မႈ ၂၅၉ ခု ထက္ ပိုမုိမ်ားျပားေနၿပီး တစ္ေန႔လွ်င္ လူတစ္ဦးထက္ပိုေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သိရသည္။
‘‘အရင္ကေတာ့ ကားေတြ သိပ္မေကာင္းေတာ့ ကားေၾကာင့္ ျဖစ္တာမ်ားတယ္။ အခုကေတာ့ ကားေတြ အရမ္းေကာင္းၿပီး အ ရွိန္နဲ႔ေမာင္းလို႔ လူေသဆံုးမႈေတြ အျဖစ္မ်ားတယ္။ အျမန္လမ္းက တစ္လမ္းေမာင္းဆုိေတာ့ ေမာင္း တဲ့သူ အိပ္ငိုက္တာနဲ႔ အရွိန္မထိန္း ႏုိင္လို႔ေမွာက္တဲ့ ယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မႈေတြ ပိုမ်ားပါတယ္’’ဟု အျမန္္လမ္း ၾကက္ေျခနီအဖဲြ႕မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ရ ျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ အရွိန္ျမင့္ စြာ ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ တာယာကဲြ ထြက္ျခင္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္း၊လမ္း စည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာျခင္းမရွိဘဲ ေမာင္းႏွင္ျခင္းႏွင့္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ မျပည့္စံုေသာ လမ္းအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖဲြ႕က လည္း အျခား အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ေဘး ကင္းလံုၿခံဳေရး စီမံကိန္းမ်ား၊ အ ေထာက္အပံ့ ကူညီေပးျခင္းမ်ား ႏွင့္ မေတာ္တဆထိခုိက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚပါက က်န္းမာေရးနည္း လမ္းမ်ားႏွင့္အညီ ေရွးဦးျပဳစုျခင္း လုပ္ငန္းကို အခ်ိန္မီေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ရန္ အျပည့္အ၀ကူညီေထာက္ ပံ့မႈမ်ား ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သ တင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။
ယင္းသတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္ အရ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ယာဥ္တုိက္ မႈေၾကာင့္ လူတစ္သိန္းလွ်င္ ၂၀ ဒသမ ၃ ဦး ေသဆံုးေနရၿပီး ေဒသ တြင္း ၁၁ ႏုိင္ငံ၌ ဒုတိယေနရာတြင္ တည္ရွိေနေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ၂၀၁၅ ေႏွာင္းပုိင္းမွစတင္ ၍ ျပည္သူ႔က်န္းမာေရးအဖဲြ႕က ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖဲြ႕၏ နည္းပညာႏွင့္ ေငြေၾကးအေထာက္အပံ့တို႔ျဖင့္ အျမန္လမ္းမေပၚ၌ ယာဥ္တိုက္မႈမ်ား ေလ့လာေကာက္ယူခဲ့သည္။
ယင္းရလဒ္မ်ားအရ ၂၀၁၅ တြင္ အျမန္လမ္းေပၚ၌ ယာဥ္ တုိက္မႈေပါင္း ၄၅၃ ခုရွိၿပီး ၂၀၁၃ အတြင္း ယာဥ္တုိက္မႈ ၂၅၉ ခု ထက္ ပိုမုိမ်ားျပားေနၿပီး တစ္ေန႔လွ်င္ လူတစ္ဦးထက္ပိုေသာ ယာဥ္မေတာ္တဆ ထိခိုက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚေနေၾကာင္း သိရသည္။
‘‘အရင္ကေတာ့ ကားေတြ သိပ္မေကာင္းေတာ့ ကားေၾကာင့္ ျဖစ္တာမ်ားတယ္။ အခုကေတာ့ ကားေတြ အရမ္းေကာင္းၿပီး အ ရွိန္နဲ႔ေမာင္းလို႔ လူေသဆံုးမႈေတြ အျဖစ္မ်ားတယ္။ အျမန္လမ္းက တစ္လမ္းေမာင္းဆုိေတာ့ ေမာင္း တဲ့သူ အိပ္ငိုက္တာနဲ႔ အရွိန္မထိန္း ႏုိင္လို႔ေမွာက္တဲ့ ယာဥ္တိမ္း ေမွာက္မႈေတြ ပိုမ်ားပါတယ္’’ဟု အျမန္္လမ္း ၾကက္ေျခနီအဖဲြ႕မွ တာ၀န္ရွိသူတစ္ဦးက ေျပာသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္ရ ျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ အရွိန္ျမင့္ စြာ ေမာင္းႏွင္ျခင္း၊ တာယာကဲြ ထြက္ျခင္း၊ ယာဥ္စည္းကမ္း၊လမ္း စည္းကမ္းမ်ားကို လိုက္နာျခင္းမရွိဘဲ ေမာင္းႏွင္ျခင္းႏွင့္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ မျပည့္စံုေသာ လမ္းအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ကမၻာ့က်န္းမာေရးအဖဲြ႕က လည္း အျခား အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ အျမန္လမ္းမႀကီးေပၚတြင္ ေဘး ကင္းလံုၿခံဳေရး စီမံကိန္းမ်ား၊ အ ေထာက္အပံ့ ကူညီေပးျခင္းမ်ား ႏွင့္ မေတာ္တဆထိခုိက္မႈမ်ား ျဖစ္ေပၚပါက က်န္းမာေရးနည္း လမ္းမ်ားႏွင့္အညီ ေရွးဦးျပဳစုျခင္း လုပ္ငန္းကို အခ်ိန္မီေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ရန္ အျပည့္အ၀ကူညီေထာက္ ပံ့မႈမ်ား ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သ တင္းထုတ္ျပန္ထားသည္။
No comments:
Post a Comment