Tuesday, March 8, 2016

မ႐ိုးသားေသာ ႀကိဳးစားမႈမ်ား .....

မ႐ိုးသားေသာ ႀကိဳးစားမႈမ်ား .....

-----------------------------------------------

ကခ်င္ျပည္နယ္ ဖားကန္႔ေက်ာက္စိမ္းတြင္းေဒသမွ ေက်ာက္မ်က္ကုမၼဏီမ်ား ကားႀကီးမ်ားျဖင့္ ျမစ္ႀကီးနား ကံပိုင္တည္ ၊ ခ်ီေဗြ ပန္ဝါ  ၊ ကသာ ၊ဗန္းေမာ္ ၊ လြယ္ဂ်ယ္စသည့္ နယ္စပ္ေမွာင္ခို လမ္းေၾကာင္းမ်ားမွ  တူးေဖာ္ရရွိေသာ ေက်ာက္စိမ္းမ်ား အး တ႐ုတ္ျပည္သို႔ တရားမဝင္ ပို႔ေဆာင္ေနသည္ဟု သိရပါသည္ ။

   ယခုအခါ ဖားကန္႔ေဒသရွိ ေက်ာက္မ်က္ကုမၼဏီမ်ားသည္  အာဏာလႊဲၿပီးသည့္ေနာက္ပိုင္းတြင္ ဥပေဒႏွင့္အညီ စစ္ေဆးခံရႏိုင္ဖြယ္ ရွိသည္ဟု ကုမၼဏီအသိုင္းအဝိုင္းတြင္ သတင္းမ်ားထြက္ေပၚေနေသာေၾကာင့္ ထြက္ရွိသမွ် ေက်ာက္မ်ားကို ယခင္ကလို ဂိုေဒါင္မ်ားအတြင္ မထားပဲ ခ်က္ခ်င္းအခြန္ေဆာင္ၿပီး ပို႔ေနသည္ဟု ကုမၼဏီတစ္ခုမွ အမည္မေဖာ္လိုသူ တာဝန္ခံတစ္ဦးမွ ေျပာပါသည္ ။ဖားကန္႔မွ တ႐ုတ္ျပည္သို႔အခြန္ေဆာင္ၿပီး  ေက်ာက္စိမ္းမ်ားကို တိုက္႐ိုက္ပို႔ခြင့္ ရွိပါသလား လို႔ ေမးျမန္းရာ “ ပို႔ခြင့္ေတာ့ ဘယ္ရွိမလဲဗ်ာ ခင္ဗ်ားလည္းသိေနတာပဲ ။ အရင္ကလည္း ဒီလိုပဲ နားလည္မႈနဲ႔ သြားေနတာပဲ ။ ဥပေဒအတိုင္းဆို အခု မႏၲေလးကို ကယ္ရီလုပ္ေနတဲ့ ကုမၼဏီေတြက ကားေတြ လမ္းမွာ အကုန္လုံးဖမ္းယုံရွိတာပဲ ” ။ဟု ေျပာျပခဲ့ပါသည္ ။အဆိုပါ ကိစၥႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး ေက်ာက္စိမ္း႐ုံး (လုံးခင္း) မွ ဒုၫႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးရဲထြဋ္ အား ေမးျမန္းရန္ ဆက္သြယ္ခဲ့ေပမဲ့ မရပါဘူး ။

  ဖားကန္႔ေဒသတြင္ တရားဝင္ ေက်ာက္စိမ္ကယ္ရီ လုပ္ငန္း လုပ္သူ  (၇) ဦးခန္႔ရွိၿပီး  ၊ ေမွာင္ခိုကယ္ရီမ်ားလည္း အေျမာက္မ်ားရွိေနသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရွိေနရပါသည္ ။ ေက်ာက္စိမ္းမ်ားကို လိုင္စင္မဲ့ ဇိမ္ခံကားမ်ားျဖစ္သည့္ လင္ခ႐ူဇာ ၊ ပါဂ်ဲ႐ိုး ၊ဆတ္ဖ္ ၊ ဖိုးဝွီး ကားမ်ားျဖင့္ ဆီတိုင္ကီမ်ားအားေဖာက္ျခင္း ၊ကားေဘာ္ဒီမ်ာအတြင္ ေဖာက္ထြင္းထည့္ျခင္း မ်ားျဖင့္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔အမ်ားဆုံး ပို႔ေဆာင္ေနၾကၿပီး ၊ ကုန္တင္ကားမ်ားျဖစ္သည့္ ၁၂ ဘီး ၊ SKAT ၊ တုန္ဖုန္း ၊ေလးလုံးထိုး ၊ သရီးကေရာင္း စေသာကားမ်ာျဖင့္လည္း ထုထည္ႀကီးမားေသာ ေက်ာက္စိမ္းမ်ားကို တ႐ုတ္ျပည္သို႔ သယ္ေဆာင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရွိေနရၿပီ း ယေန႔အခ်ိန္ထိ တားဆီးထိမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္းမရွိဘူးဟု ဖားကန္႔မွ ေက်ာက္စိမ္းလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက ေျပာပါသည္ ။

    တရားဝင္အခြန္ေဆာင္ၿပီး သယ္ေဆာင္သည့္ ကယ္ရီမ်ားသည္လည္း ေက်ာက္စိမ္း႐ုံး(လုံးခင္း) ႏွင့္လက္ဝါး႐ိုက္ ၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ၊အခြန္ေဆာင္ထားသည့္ ေက်ာက္စိမ္းတုန္းအေရအတြက္သည္ ေက်ာက္စိမ္း႐ုံးမွ ထုတ္ေပးသည့္ စာရြက္ေပၚမွ မ်က္ေတာင္ အဖြင့္အပိတ္ (  “   ”  ) ေပၚတြင္အေရအတြက္  အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲသြားေၾကာင္း အမည္မေဖာ္လိုသူ ျမစ္ႀကီးနား  စရဖ အရာရွိေဟာင္းတစ္ဦးက သူ၏ အေတြ႕အၾကဳံကို  ေျပာျပပါသည္ ။“ သူတို႔ တရားဝင္ အခြန္ေဆာင္ထားရင္ ဘာလို႔အစိုးရဌာနဆိုင္ရာေတြ တစ္ခုမက်န္ ပိုက္ဆံလိုက္ေပးမလဲဗ်ာ ။ ရွင္းရွင္းေလးပဲ ။ခက္တာက က်ေနာ္တို႔ ဖမ္းလို႔မရဘူးဗ် ။ က်ေနာ္တို႔က ဟီ႐ိုးလုပ္ရင္ ျပဳတ္မွာ ၿငိမ္ေနတာပဲေကာင္းတယ္ ” ၎က ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္ ။

   ဖားကန္႔ေဒသမွ  တ႐ုတ္ျပည္သို႔ ေက်ာက္စိမ္းမ်ားကို အမ်ားဆုံးတရားမဝင္ တင္ပို႔မႈကို ျငမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ အမ်ားဆုံးျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ရွိရပါသည္ ။ အမ်ညးဆုံးေတြ႕ရသည္မွာ NDAK ႏွင့္ ဦလဆန္ေဟာင္ဝါ အဖြဲ႕တို႔ျဖစ္ၿပီး အျခားေသာ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားလည္း ရွိေသးသည္ဟု သိရပါသည္ ။၁၉၄၅ ခု ေက်ာက္မ်က္ရတနာထုတ္လုပ္ေရး နည္းဥေဒတြ ေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ားသယ္ေဆာင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး တင္ၾကပ္စြာ ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း လိုက္နာျခင္းမရွိသကဲ့သို႔ အစိုးရဘက္မွလည္း ထိေရာက္စြာ အေရးယူျခင္း မရွိသည္ကို ေတြ႕ရွိေနရပါသည္ ။

     ယခုရက္ပိုင္းတြင္ တ႐ုတ္ျပည္သို႔  တရားမဝင္ေက်ာက္စိမ္းမ်ားတစ္ရက္လွ်င္ တန္ေပါင္း  ေထာင္ခ်ီပို႔ေဆာင္ေနသည္ဟု ျမစ္ႀကီးၿမိဳ႕မွ ျမစ္ႀကီးနား ကံပိုင္တည္ ေျပးဆြဲေနေသာ ယဥ္ေမာင္းတစ္ဦးမွ ေျပာပါသည္ ။ “ စိတ္ပ်က္စရာဗ်ာ ။ဒီလူေတြက ေနာက္အစိုးရက်ရင္ လာတ္မစားရေတာ့ ထင္သလို သယ္ခိုင္း ၊လုပ္ခိုင္းေနတာဗ် ။ ၾကပ္ၾကပ္ဆိုတာ စစ္တပ္ကအရာရွိေတြပဲ ” ဟု အဆိုပါ ယဥ္ေမာင္းမွ ဆက္လက္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္ ။

  ကခ်င္ျပည္နယ္မွ ထြက္ေသာ ေက်ာက္စိမ္း ၊သစ္ ၊ပယင္း ၊သတၱဳ ၊တိရစၧာန္ထြက္ ပစၥည္းမ်ညးကို ျမစ္ႀကီးနားမွ တစ္ဆင့္ ခ်ီေဗြ-ပန္ဝါ ၊မိုးေမာက္ -လြယ္ဂ်ယ္ ၊ ကသာ -ဗန္းေမာ္-လြယ္ဂ်ယ္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားမွ တရားမဝင္ ပို႔ေဆာင္ေနလွ်က္ရွိၿပီး ယခင္က အမ်ားဆုံး အသုံးျပဳၾကေသာ ျမစ္ႀကီးနား လိုင္ဇာလမ္းအား  စစ္ပြဲမ်ားျဖစ္ပြားသည့္ အခ်ိန္မွ စၿပီး  အသုံးမျပဳေတာ့ေၾကာင္း သိရပါသည္ ။

ေဇာ္မိုးထက္ (၈.၃.၂၀၁၆ )

No comments: