ျပင္ဦးလြင္ - မႏၱေလးလမ္းသစ္စီမံကိန္းကို ေတြ႔ရစဥ္။ Photo: Hset Paing Toe/ RFA |
ျပင္ဦးလြင္-မႏၱေလးလမ္းသစ္ စီမံကိန္း၊ ဧရာ၀တီျမစ္နဲ႔ ဒုဌာ၀တီျမစ္ဆံုရာမွာ တည္ေဆာက္မယ့္ စက္သံုးဆီ သိုေလွာင္ရံု စီမံကိန္း နဲ႔ ေတာင္သမန္သစၥာစီမံကိန္းေတြကို ဆိုင္းငံ့ခိုင္းထားတာ ျဖစ္တယ္လို႔ မႏၱေလးတိုင္းေဒသႀကီး လွ်ပ္စစ္၊ စြမ္းအင္နဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ၾကီး ဦးဇာနည္ေအာင္ က ေျပာပါတယ္။
"နံပါတ္ ၁ စီမံကိန္းကေတာ့ ျပင္ဦးလြင္ - မႏၱေလး ျဖတ္လမ္းဆိုၿပီးေတာ့ ပုသိမ္ႀကီးဘက္ကေန ျဖတ္ၿပီး ေဆာက္ ေနတာ ရွိပါတယ္၊ ေနာက္တစ္ခု ကေတာ့ ဧရာ၀တီနဲ႔ ဒုဌာ၀တီျမစ္ဆံုတဲ့ေနရာမွာ ဆီသိုေလွာင္ ကန္ေတြရယ္၊ ဆိပ္ကမ္းရယ္ တည္ေဆာက္မယ့္ လုပ္ငန္းပါ၊ ေနာက္တစ္ခု ဆိုင္းငံ႔တာကေတာ့ ေတာင္သမန္သစၥာပါ၊ ဒီေတာင္သမန္အင္းထဲမွာ ဧက ၁၀၀ နီးပါးထဲမွာ သူက Mini City လိုမ်ိဳးေလာက္ အိမ္ရာေပါ့။ " လို႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။
ျပင္ဦးလြင္-မႏၱေလးလမ္းသစ္စီမံကိန္းဟာ သစ္ေတာႀကိဳး၀ိုင္း ၂ ခုကို ျဖတ္ၿပီး တည္ေဆာက္ရမွာ ျဖစ္တာ ေၾကာင့္ သစ္ပင္ေပါင္း ၇ ေသာင္းေက်ာ္ကို ခုတ္လွဲပစ္ရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သစ္ေတာ ၀န္ၾကီးဌာနက ဆိုင္းငံ႔ခိုင္းထားသလို ေဆာက္လုပ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ၀န္ႀကီးကလည္း အဲဒီလမ္းဟာ ၀န္ႀကီး ဌာနက အသိအမွတ္မျပဳတဲ့လမ္းျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာထားေၾကာင္းလည္း ဦးဇာနည္ေအာင္ က ေျပာပါတယ္။
ဧရာ၀တီျမစ္နဲ႔ ဒုဌာ၀တီျမစ္ဆံုရာမွာ တည္ေဆာက္မယ့္ စက္သံုးဆီသိုေလွာင္ရံု စီမံကိန္းကိုလည္း အင္ဂ်င္နီယာ ပိုင္းဆိုင္ရာအရ လံုျခံဳမွဳရွိ/မရွိ နဲ႔ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းေတြ လုပ္ေဆာင္ထားတာ ရွိ/မရွိ ေတြကို စိစစ္ေနတာေၾကာင့္ ဆိုင္းငံ့ခိုင္းထားတာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။
ဒါ့အျပင္ ေတာင္သမန္ေက်းရြာအနီးမွာ တည္ေဆာက္မယ့္ ေတာင္သမန္သစၥာ စီမံကိန္းဟာ တည္ေဆာက္မယ့္ ပံုစံေတြ၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ထိန္းသိမ္းမႈ စနစ္ေတြ စနစ္တက် ရွိမေနတာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ျပင္ဦးလြင္-မႏၱေလးလမ္းသစ္စီမံကိန္းကို Axion ကုမၸဏီ၊ စက္သံုးဆီသိုေလွာင္ရံု စီမံကိန္းကို အမ်ားပိုင္ စက္သံုးဆီဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ကုမၸဏီနဲ႔ ေတာင္သမန္သစၥာ စီမံကိန္းကို ေတာင္သမန္သစၥာ ကုမၸဏီတို႔က လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရရွိထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အစိုးရအကူးအေျပာင္းကာလျဖစ္တဲ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လမွာ အရင္အစိုးရက လုပ္ပိုင္ခြင့္ခ်ေပးလိုက္တဲ့ စီမံကိန္း လုပ္ငန္းေတြကို မႏၱေလးတိုင္းအစိုးရအဖြဲ႔ က ျပန္လည္စိစစ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။
RFA Burmese
No comments:
Post a Comment