သီလ၀ါဆိပ္ကမ္း၌ စုပံုေနသည့္ ကားမ်ားအား ေတြ႔ရစဥ္ |
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေရာင္းစင္တာမ်ားအေနျဖင့္ ျပည္ပမွ ၂၀၁၅ ခုနွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္အထိ ခြင့္ျပဳခဲ့သည့္ သြင္းကုန္လိုင္စင္ပါ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား ၂၀၁၆ ခုနွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ေန႔မတိုင္မီ အၿပီးေရာင္းခ်ရန္နွင့္ ကနဦးမွတ္ပံုတင္ျခင္းလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားကို အၿပီးေဆာင္ရြက္ရန္လိုေၾကာင္း၊ ေရာင္းခ်နိုင္ျခင္းမရိွသည့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအား သက္ဆိုင္ရာကုမၸဏီအစီအစဥ္ျဖင့္ မူရင္းႏိုင္ငံသို႔ ျပန္လည္တင္ပို႔ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း စီးပြားေရးနွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာန ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အေရာင္းစင္တာ ေျမျပင္စစ္ေဆးေရးအဖဲြ႕မွ စင္တာမ်ားထံသို႔ အေၾကာင္းၾကားစာေပးပို႔ျပီးေနာက္ပိုင္း အထက္ပါအတိုင္း က်ပ္သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ ဆံုးရံႈးရမည့္ အေျခအေနျဖစ္ေၾကာင္း အေရာင္းစင္တာဖြင့္လွစ္ထားသူ ဦးရန္မ်ဳိးေအာင္က News Watch သို႔ ေျပာၾကားသည္။
''ဒီပံုစံအတိုင္းဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေသခ်ာေပါက္ စလစ္ကပ္ရေတာ့မယ္။ ေနာက္ထပ္ ညႊန္ၾကားခ်က္တစံုတရာ မထြက္မခ်င္းေပါ့။ လက္ရိွမွာလည္း ကားေဈးကြက္က ေအးေနတယ္။ အေရာင္းအ၀ယ္ ကလည္း မရိွသေလာက္ျဖစ္ေနတယ္။ ကားေဈးေတြကလည္း အီသြားတာေပါ့။ ဒီ ကားေတြကို ျပန္ပို႔ဖို႔ဆိုတာက ဘယ္လိုမွ မျဖစ္နိုင္တဲ့ကိစၥ။ ေနာက္ဆံုးဒီကားေတြကို သေဘၤာနဲ႔တင္ၿပီးတေနရာမွာ သြားပစ္လိုက္ရဖို႔ပဲရိွတယ္'' ဟု ၎ကႀကံဳေတြ႕ေနရသည့္အေျခအေနကို ေျပာျပသည္။
စလစ္ေဈးမွာ လက္ရိွအခိ်န္တြင္ က်ပ္သိန္း ၁၁၀ ခန္႔ရိွေနသျဖင့္ တင္သြင္းခဲ့ေသာ ကားအားလံုးကို စလစ္၀ယ္ကပ္ရန္မွာ မလြယ္ကူေၾကာင္း၊ စလစ္ကပ္ၿပီး နံပါတ္ရသည္ဆိုေသာ္လည္း နံပါတ္ (အကၡရာ) အနိမ့္ျဖစ္လွ်င္ ၀ယ္သူမႀကိဳက္ျဖစ္တတ္ေၾကာင္း၊ ရင္းနီွးရမည့္ ေငြေၾကးမ်ားျပားလြန္းသျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းေရာင္းခ်သူမ်ားအား ေဘးက်ပ္နံက်ပ္ျဖစ္ေနေၾကာင္း အသင္း၀င္လုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံမွ သိရသည္။
''အခု အေရာင္းစင္တာေတြမွာ တႏွစ္အတြင္း မေရာင္းရေသးတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြနဲ႔ လုပ္ငန္းရပ္ဆိုင္းလို႔ က်န္ရိွေနတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြကို စလစ္ကပ္ရမယ္။ မကပ္ဘူးဆိုရင္ ျပန္ပို႔ရမယ္။ ဒီနွစ္ခုထဲမွာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလုပ္ငန္းရွင္ေတြက ျပန္ပိို႔ဖို႔ မျဖစ္နိုင္ဘူး။ စလစ္၀ယ္ကပ္ရင္ကပ္ မကပ္ရင္ ရတဲ့ေဈးနဲ႔ ေရာင္းရမယ္။ အမ်ားစုကေတာ့ ရတဲ့ေဈးနဲ႔ ေရာင္းရင္ေဈးက အီသြားမယ္'' ဟု Bagan Automotive ကုမၸဏီမွ တာ၀န္ရိွသူတဦးက ေျပာၾကားသည္။
အေရာင္းစင္တာမ်ားအေနျဖင့္ ထပ္မံရင္ဆိုင္ေနရေသာ အခက္အခဲမွာ စလစ္လံုေလာက္မႈမရိွျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ တင္သြင္းၿပီး ကားမ်ားကို ျပန္မပို႔ခ်င္သျဖင့္ စလစ္ကပ္ရန္ ႀကိဳးစားမည္ဆိုလွ်င္ ကားတစီးသိန္းတရာ (ခန္႔မွန္းစလစ္တန္ဖိုး) ျဖင့္ စင္တာတြင္ရိွသမွ် ကားအေရအတြက္အတိုင္း ေငြေၾကးရင္းနီွးျမႇဳပ္နံွရန္ ခက္ခဲေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
စီးပြားကူးသန္း၏ စင္တာမ်ားထံသို႔ အေၾကာင္းၾကားစာသတင္းထြက္ေပၚလာၿပီးေနာက္ စလစ္ေဈးမွာ က်ပ္သိန္း ၁၀၀ အထက္သို႔ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို ေရာက္ရိွသြားၿပီး က်ပ္သိန္း ၁၅၀ ခန္႔အထိပင္ ေရာက္ရိွသြားႏိုင္ေၾကာင္း စင္တာဖြင့္လွစ္လုပ္ကိုင္ေနသူမ်ားက သံုးသပ္ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံေမာ္ေတာ္ယာဥ္ထုတ္လုပ္ေရးနွင့္ ျဖန္႔ျဖဴးေရာင္းခ်ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအသင္းဥကၠ႒ ေဒါက္တာစိုးထြန္းက စလစ္အစား အျခားေကာင္းမြန္ေသာနည္းလမ္းတခုျဖင့္ အစားထိုးသြားနိုင္ေရးအတြက္ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအစိုးရထံသို႔ တင္ျပထားသည္ဟု ဆိုသည္။
''စလစ္တေစာင္ကို သိန္း ၅၀ ေလာက္ေပါ့။ တခုခုေပါ့။ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ဘက္ကအဆင္ေျပနိုင္မယ့္ နည္းလမ္း ေတြကို တင္ျပထားတယ္လို႔ သိရတယ္'' ဟု ဦးရန္မ်ဳိးေအာင္က ဆိုသည္။
စင္တာမ်ားထံသို႔ အေၾကာင္းၾကားစာပို႔သည္မွာ ျပည္ေထာင္စုအစိုးရထံမွ မဟုတ္သည့္အတြက္ လာမည့္ ၂၀၁၇ ခုနွစ္အတြက္ အစိုးရ၏ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မူ၀ါဒကို လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္မွ သိရိွလိုေၾကာင္း ဦးရန္မ်ဳိးေအာင္က ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
''ေမွ်ာ္လင့္လို႔ရတာက ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းခြင့္မူ၀ါဒေျပာင္းဖို႔ ရိွတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ ေမာ္ဒယ္အေျပာင္းအလဲလည္း ရိွနိုင္တယ္လို႔ သတင္းေတြၾကားရတယ္။ စလစ္ႏႈန္းထားအေျပာင္းအလဲရိွ မယ္လို႔လည္း ၾကားရတယ္။ ေအာက္တိုဘာ အကုန္ေလာက္မွာလို႔ ၾကားရတာပါပဲ'' ဟု ၎က ေျပာသည္။
ယခုနွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္မတိုင္မီ ေရာင္းခ်နိုင္ျခင္းမရိွေသာ ကားမ်ားကို ျပန္ပို႔ရန္အတြက္ ၁၀၀ ရာခိုင္နႈန္း မျဖစ္နိုင္ေၾကာင္း၊ ကားမ်ားကို လက္ငင္းေငြေခ်ၿပီး ၀ယ္ယူထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကားတစီး၏ တန္ဖိုးမွာ ဂ်ပန္နိုင္ငံတြင္ က်ပ္ ၁၀ သိန္း၊ သိန္း ၂၀ ခန္႔သာရိွေၾကာင္း၊ အစိုးရက ျပန္ပို႔ရန္ခြင့္ျပဳသည္ဆိုေသာ္လည္း ဂ်ပန္နိုင္ငံမွ ျပန္လည္လက္ခံမည္မဟုတ္ေၾကာင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကဆိုသည္။
''ဒီကားေတြကို သေဘၤာနဲ႔တင္ၿပီး တေနရာမွာ သြားပစ္ခ်မွပဲရေတာ့မယ္'' ဟု ဦးရန္မ်ဳိးေအာင္က ျဖည့္စြက္ေျပာၾကားသည္။
AT
News Watch(ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္)
No comments:
Post a Comment