Tuesday, December 8, 2015

ႏွလံုးသားႏွင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ

ႏွလံုးသားႏွင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ပါ

တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ ျမင္႐ံုနဲ႔သိႏုိင္ေပမယ့္ မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္လို႔ မျမင္ ႏုိင္တဲ့ အရာေတြလည္း ေလာက ႀကီးမွာရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ မျမင္ရတဲ့အေၾကာင္းအရာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ႏွလံုးသားနဲ႔ခံစားလိုက္ မွ ျမင္ရတတ္တာမ်ိဳးဆုိပါေတာ့။

အခုတစ္ေလာ သတင္းစာ ေတြထဲ၊ ဂ်ာနယ္ေတြထဲမွာ မျပတ္ တမ္းပါေနတဲ့ ရာဇဝတ္မႈေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တရားခံေတြဟာ လူငယ္ေတြျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥ၊ ဘယ္ ေလာက္ငယ္သလဲဆို (၂၀) မ ေက်ာ္တဲ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ။ ဥပမာ အြန္လိုင္းမွာ အေတာ္ၾကာ ဂယက္႐ိုက္ခဲ့တဲ့ လိႈင္သာယာ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ထဲက လူသတ္ မႈ။ ဆုိင္မွာ တပ္ထားတဲ့ CCTV ေၾကာင့္ သတ္ပံုသတ္နည္း၊ ေသ ပံုေသနည္းေတြကို အက္ရွင္ကား ၾကည့္သလို၊ ကြက္ကြက္ကြင္း ကြင္း ျမင္လိုက္ရသလို ျပစ္မႈက်ဴးလြန္သူေတြဟာ လူငယ္ေတြဆိုတာလည္း စိတ္မခ်မ္းသာစြာ ျမင္လိုက္ရပါတယ္။ ငယ္တာမွ အ သက္မျပည့္သူေတာင္ ပါေသး တယ္။

ေနာက္တစ္ခါ နည္းပညာ ေခတ္ကိုေရာက္လာတာနဲ႔အမွ် နည္းပညာနဲ႔ ဆက္စပ္ပတ္သက္ စရာပစၥည္းေတြလည္း အသစ္အ သစ္ေတြ ေပၚလာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒုစ႐ိုက္မႈေတြကလည္း အသစ္ေတြဆုိပါေတာ့။

လူမ်ားတဲ့ သေဘၤာဆိပ္ေတြ၊ အေဝးေျပးကားဂိတ္ေတြမွာ အ လစ္သုတ္တာ၊ ႐ိုက္လုတာ၊ ၿမိဳ႕ ပတ္ရထားေတြ၊ ဘတ္စ္ကားေတြ ေပၚမွာ ခါးပိုက္ႏိႈက္တာ မိလုိ႔ ၾကည့္လိုက္ လူငယ္ေတြ။ ဘယ္ လိုျဖစ္တာလဲ။ လူငယ္ေတြ ဘာ ျဖစ္ကုန္တာလဲ။ တခ်ိဳ႕က စြပ္စြဲ တယ္။ သမၼတႀကီးရဲ႕ လြတ္ၿငိမ္း ခ်မ္းသာခြင့္နဲ႔ လြတ္လာတဲ့ ေထာင္ထြက္ေတြေၾကာင့္တဲ့။ မွန္သင့္ သေလာက္မွန္ေပမယ့္ အားလံုး ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဥပမာ တရားခံ ေျပးတင္ျမင့္။ ဒီဇင္ဘာ ၅ ရက္ေန႔ သတင္းစာထဲမွာ သူ႔ကို မေသ မခ်င္းႀကိဳးကြင္းစြပ္သတ္ေစဖို႔ ေသဒဏ္ခ်ခံရတဲ့တင္ျမင့္။ အ ႀကိမ္ႀကိမ္ ျပစ္မႈက်ဴးလြန္လြတ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ထဲ ျပန္ပါလာ ျပန္လြတ္၊ အဲဒီလို သံသရာလည္ေန တဲ့သူ တစ္ႀကိမ္ထက္တစ္ႀကိမ္ အတင့္ပိုရဲလာတဲ့အတြက္ ဒီတစ္ ႀကိမ္ကေတာ့ သူက်ဴးလြန္ခဲ့သမွ်  အတြက္ ထိုက္တန္တဲ့ အျပစ္ေပး ျခင္းခံလိုက္ရၿပီ။ ထားပါေတာ့ ေထာင္ထြက္မို႔ အတင့္ရဲတယ္၊ အျပစ္က်ဴးလြန္ခဲ့သူ ေသမိန္႔က် တာ။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဘာမွထင္ ေၾကးေပးစရာမရွိေပမယ့္ အဲဒီ တရားခံေျပးတင္ျမင့္ ျပစ္မႈေတြကို စတင္က်ဴးလြန္ခဲ့တာ ဆယ္ေက်ာ္ သက္ဘဝကတည္းက ဆုိပဲ။ သူ႔ ရဲ႕ လက္ရွိအသက္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ဆယ္ ေက်ာ္သက္အရြယ္ကအခ်ိန္ကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ေပါင္းသံုးဆယ္ဝန္းက်င္ေလာက္ လို႔ ခန္႔မွန္းႏုိင္တာေပါ့။

ဆယ္ေက်ာ္သက္ေတြ၊ အ ထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြ ပ်က္စီးရ ျခင္းအေၾကာင္းကို ေလ့လာၾကည့္ ရင္ ဗီဇမေကာင္းလုိ႔၊ ပတ္ဝန္း က်င္မေကာင္းလို႔၊ မိသားစုျပႆ နာေတြရွိေနလုိ႔၊ ပညာေရးနိမ့္က် လြန္းလို႔၊ အဲဒီလို အၾကမ္းဖ်င္း ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီေန႔ ကြၽန္မ ေဆြးေႏြးခ်င္တာက အဆင့္မမီ ေတာ့တဲ့ ပညာေရးစနစ္ဟာ လူ ငယ္ေတြကို ဖ်က္ဆီးေနၿပီဆုိတာ ပါပဲ။ ရာဇဝတ္မႈေပါင္းမ်ားစြာကို ထမင္းစားေရေသာက္သလို က်ဴး လြန္လာခဲ့တဲ့ တင္ျမင့္ရဲ႕ ဆယ္ ေက်ာ္သက္အခ်ိန္မွာ သူ႔လို လူဆုိးမ်ိဳး တုိင္းျပည္မွာ သိပ္မရွိေသးဘူး။ဒါေၾကာင့္ သူဟာ ဗီဇကိုမေကာင္း ခဲ့တာလို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔ရပါ တယ္။

ဒါေပမဲ့ အခုေခတ္ လူငယ္ လူဆုိးေလးေတြဟာ ဗီဇမေကာင္း တဲ့အထဲ မပါႏုိင္ဘူးလုိ႔ ေျပာပါရ ေစ။ တခ်ိဳ႕ဆို တစ္ခါမွ ျပစ္မႈက်ဴး လြန္ခဲ့ဖူးတာ မရွိခဲ့ဘူး။ က်ဴးလြန္ လိုက္ျပန္ေတာ့လည္း ထိတ္လန္႔ စရာ လူသတ္မႈ။ ဟိုတစ္ရက္က သတင္းထဲမွာ ဖတ္လိုက္ရတာ ကားငွားစီးတယ္၊ လမ္းေရာက္ ေတာ့ ကားသမားကို လည္ပင္း ညႇစ္ၿပီး လုတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဓားနဲ႔ ထိုးသတ္ခဲ့တယ္။

လူတစ္ေယာက္ကို ဘာရန္ ၿငႇိဳးမွမရွိ။ သူ႔ကိုသတ္လိုက္ရင္ ကိုယ္ရမယ့္ ပစၥည္း၊ ေငြတန္ဖိုးက လည္း ဘဝေျပာင္းသြားေလာက္ ေအာင္ မမ်ားဘဲနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ လူငယ္ေတြ ရက္စက္တတ္တာ လဲ၊ ဘာေၾကာင့္ လူတစ္ေယာက္ ကို ေသြးေအးေအးနဲ႔ သတ္ရဲတာ လဲ စဥ္းစားၾကည့္ဖို႔မေကာင္းဘူး လား။ ဘယ္လိုအေၾကာင္းတရား ေတြကမ်ား အနာဂတ္ရဲ႕ မ်ိဳးဆက္ သစ္လူငယ္ေတြကို ပ်က္စီးေစခဲ့ တာလဲ။ လူငယ္ေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ဘာေတြမ်ားရွိေနသလဲ။ ဘာ ေၾကာင့္ သူတုိ႔ ရက္စက္ၾကမ္း ၾကဳတ္ကုန္တာလဲ။

 တကယ္တမ္း စစ္မွန္တဲ့ တရားစီရင္ေရးဟာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရးအတြက္ အဓိကက်သလို တရားဥပေဒေအာက္မွာ လူတုိင္း ကိုယ္စီေနႏုိင္ေရးအတြက္ဆုိရင္ ရဲစခန္းေတြကို ဖိအားေပးတာ ထက္ စာသင္ေက်ာင္းေတြထဲမွာ အေျဖရွာရင္ ပိုထိေရာက္ပါလိမ့္ မယ္။ ဘယ္ေလာက္ဆိုးသြမ္းတဲ့ သူျဖစ္ပါေစ။ မိသားစုရဲ႕ အေျခ အေနေၾကာင့္ ပညာဆံုးခန္းတုိင္ ေအာင္ မေနလိုက္ရတာမ်ိဳးရွိ ေကာင္းရွိႏုိင္ေပမယ့္ စာမတတ္ သူေတာ့ မရွိၾကဘူး။ အားလံုးနီး ပါး ေက်ာင္းေနဖူးၾကတယ္။ အ နည္းဆံုး မူလတန္းအထိေတာ့ ေက်ာင္းေနခဲ့ၾကလိမ့္မယ္။ လြယ္ အိတ္ကေလးေတြ မႏုိင့္တႏုိင္ လြယ္ၿပီး ဆရာမေျပာစကားကို အေမ့စကားထက္ အေလးအနက္ ထားတဲ့ ခ်စ္စရာကေလးေတြ ကိုယ္စီမွာ တူညီတဲ့ႏွလံုးသားေတြ က အားလံုးအျဖဴ။

အဲဒီအျဖဴေရာင္ႏွလံုးသား ေတြကို အေရာင္စံုေဆးျခယ္လိုက္ တာေတာ့ နိမ့္က်တဲ့ပညာေရးစနစ္ ကို မသိက်ိဳးကြၽန္ျပဳထားတဲ့ အာ ဏာရွင္စနစ္ပါပဲ။ ကြၽန္မတုိ႔ႏုိင္ငံ ရဲ႕ မူလတန္းကေလးေတြကို သင္ေပးတဲ့  ကဗ်ာေလးေတြဟာ ကေလးေတြရဲ႕ႏွလံုးသားႏုႏုေလးေတြကို လိမၼာယဥ္ေက်းတဲ့ သံစဥ္ေတြနဲ႔ ပံုေဖာ္ေပးပါတယ္။ ‘‘ေနျခည္မွာ ေရႊရည္ေလာင္း ငါတုိ႔စာသင္ ေက်ာင္း’’တဲ့။ ‘‘ၾကာနီတစ္ပြင့္ ျဖဴတစ္ပြင့္ တဲနဲ႔ပနံတင့္’’တဲ့။ ‘‘ေမာင္မေဆာ့ေပါင္ စိတ္ပုတီးနဲ႔ ဘုန္းေတာ္ႀကီးလိုေနပါ့မယ္’’တဲ့။

ကေလးဆုိတာ ဖေယာင္း တံုးကေလးပါ။ ႏူးညံ့ေပ်ာ့ေပ်ာင္း သြားမွ လိုရာပံုစံေဖာ္ယူလို႔ရတာ။ ကေလးေတြရဲ႕ ႏွလံုးသားေတြ ႏူး ညံ့လာေအာင္၊ ရသစာေပေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္လာေအာင္ လုပ္ ေပးရမွာ အဲဒီစာသင္ေက်ာင္းေတြ ရဲ႕ တာဝန္။ ကိုယ့္ႏုိင္ငံ၊ ကိုယ့္လူ မ်ိဳးထဲက ကမၻာေက်ာ္ေအာင္ ေတာ္သူေတြ၊ ႏုိင္ငံအတြက္ ကိုယ္ က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံသူေတြရဲ႕ အတၳဳပၸတၱိေတြနဲ႔ ေပးသိေစရမွာ လည္း စာသင္ခန္းထဲက သင္႐ိုး ၫႊန္းတမ္းေတြရဲ႕တာဝန္။ အ ေရာင္အေသြးစံုတဲ့ ေက်ာက္႐ိုင္း တံုးလို ေက်ာင္းသားေလးေတြကို တုိင္းျပည္အတြက္ အဖိုးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ ရတနာေလးေတြျဖစ္လာ ေအာင္ စနစ္တက်ေသြးႏိုင္ရမွာ က စာသင္ခန္းေတြထဲက ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕တာဝန္။

ဒါေပမဲ့ စာသင္ခန္းထဲက သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္း၊ ဆရာ၊ ဆရာမ ေတြရဲ႕ လစာဝင္ေငြေတြကအစ အဆင့္မီေအာင္၊ စားေလာက္ ေအာင္ လုပ္ေပးမထားတာက အာဏာရွင္တုိင္းရဲ႕ တိုင္းျပည္မွာ ပညာရွိလူတန္းစားမ်ားလာမွာကို မလိုလားတဲ့ အဓိကအခ်က္ပါပဲ။ ပညာရွိေတြနည္းေလ အုပ္ခ်ဳပ္ရ သက္သာေလ မဟုတ္လား။ စဥ္း စားေတြးေခၚႏုိင္စြမ္းျမင့္မားတဲ့ လူငယ္ေတြမျဖစ္ေအာင္ အလြတ္ က်က္ေျဖရတဲ့ ၾကက္တူေရြးပညာ ေရးစနစ္ကို ထူေထာင္ထားတာ ပါ။ အဲဒီလုပ္ရပ္နဲ႔ အက်ိဳးဆက္က ေတာ့ လူငယ္ေတြ ႐ိုင္းလာေစတာ ျမင္ၾကတဲ့ အတုိင္းပါပဲ။

မဝေရစာ လခေလးနဲ႔ က်ပ္ တည္းလြန္းတဲ့ ဆရာေတြနဲ႔ အမွတ္မ်ားမ်ားရမွ လူရာဝင္တဲ့ တကၠသိုလ္ေတြေရာက္ႏုိင္တဲ့ ပညာေရးသြား ဆံုၾကတဲ့အခါ က်ဴရွင္စနစ္ႀကီး ပိုမိုက်ယ္ျပန္႔လာတယ္။ အရင္က က်ဴရွင္ဆရာဆိုတာ ေက်ာင္းဆရာမဟုတ္ဘူး။ အခုေတာ့ က်ဴ ရွင္ဆရာဆုိတာ ေက်ာင္းမွာေမး ခြန္းထုတ္၊ အမွတ္ျခစ္ရတဲ့ ေက်ာင္းဆရာေတြ။ ‘‘ေၾကာင္ခံ တြင္းပ်က္နဲ႔ ဆက္ရက္ေတာင္ပံ က်ိဳး’’တုိ႔ ဟုတ္ဟုတ္၊ မဟုတ္ဟုတ္ အတန္းထဲမွာ ကိုယ့္ကေလးအေတာ္ဆံုးလုိ႔ ႂကြားခ်င္သူနဲ႔ က်ဴရွင္ဝင္ေငြနဲ႔ တင့္ေတာင့္တင့္တယ္လုပ္ခ်င္သူေတြ ေတြ႕ၾကေလ သ တည္းေပါ့။

ေနာက္ေန႔သင္ရမယ့္ သင္႐ိုး ၫႊန္းတမ္းကို ေလ့လာဖို႔ ေက်ာင္းသားနားလည္ေအာင္ ဘယ္လိုသင္ရင္ေကာင္းမလဲဆို တာေတြ မေတြးအားေတာ့ဘူး။ သင္႐ိုးၫႊန္းတမ္းကို အေထာက္ အကူေပးတဲ့ ျပင္ပစာအုပ္ေတြ၊ ပညာေရးဆုိင္ရာ ေဆာင္းပါးေတြ ဖတ္ခ်ိန္မရွိေတာ့ဘူး။ က်ဴရွင္သင္တဲ့ ဆရာေတြရဲ႕ အခ်ိန္ေတြကို က်ဴရွင္ခ်ိန္အျဖစ္ ေပးလိုက္ၾကရ ၿပီ။ အတန္းထဲက စာသင္ခ်ိန္ေတြ ဟာ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း သင္ ႐ိုးၿပီးေရး၊ မဆီမဆိုင္ အထက္အ မိန္႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းမွာ ဂ်ဴတီ ေစာင့္ေရး အဲဒီအေရးေတြနဲ႔ လံုး လည္လိုက္ၿပီးသကာလ ဆရာနဲ႔ တပည့္ေတြ ေဝးကြာလာပါေတာ့ တယ္။ တပည့္ေတြက်ေတာ့ေရာ က်ဴရွင္ယူႏုိင္သူေက်ာင္းသားက ဆရာဆုိတာ ပိုက္ဆံေပးႏုိင္ရင္ အိမ္မွာေခၚၿပီး သင္ခုိင္းလုိ႔ရတယ္။ က်ဴရွင္မယူႏုိင္သူကလည္း အလ ကားဆရာေတြ၊ က်ဴရွင္ယူတဲ့ ေက်ာင္းသားမွ ဂ႐ုစိုက္တာ ငါတို႔ ဆိုသိပ္ႏွိိမ္တာဆုိတဲ့ အထင္ေသး မႈ၊ အထင္လြဲမႈေတြ ႀကီးထြားလာ ၿပီး ‘‘အာစရိယဂုေဏာအနေႏၲာ’’ ဆုိတာ ဘာမွန္းမသိၾကေတာ့ပါ ဘူး။

ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးသား၊ ဘြဲ႕ရၿပီးသားဆုိတဲ့ လူငယ္တခ်ိဳ႕ ေတာင္ အလုပ္ခြင္ထဲ၊ ရပ္ကြက္ ထဲမွာ ဆဲေရးတုိင္းထြာ ႐ိုင္းပ်ေန တာေတြ မ်က္ျမင္ပါပဲ။ ပညာကို ဆံုးခန္းတုိင္ေအာင္ သင္ခြင့္မရခဲ့ တဲ့ လူငယ္ေတြ စိတ္႐ိုင္းေတြဝင္ လူ႐ိုင္းေတြျဖစ္ကုန္ၾကတာ အနာ ဂတ္ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ အႏၲရာယ္ပါ။ ငယ္ႏုစဥ္ ကေလးအရြယ္က တည္းက ျပဳျပင္ျခင္းမခံရ၊ ျပဳျပင္ ေပးသူေတြနဲ႔ ဆံုစည္းခြင့္မသာခဲ့ ရွာတဲ့ ဖေယာင္းတံုးကေလးေတြ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ကုန္ၾကတဲ့အတြက္ ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္မွာ လူငယ္ရာဇဝတ္ ေကာင္ေတြ ေပါမ်ားလာတာ ကြၽန္မတို႔ အမႈမဲ့၊ အမွတ္မဲ့ မေန သင့္ေတာ့ပါဘူး။

ဒီလို လူငယ္မ်ိဳးေတြ ထပ္ပြားမလာေအာင္ ကြၽန္မတို႔ ကေလး ေတြကို ဂ႐ုစိုက္ၾကရပါလိမ့္မယ္။ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ ႏူးညံ့တဲ့ႏွလံုး သားျဖဴျဖဴေလးေတြ ပကတိအ တိုင္း ဆက္ျဖဴႏိုင္ေအာင္ ကူညီရ ပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ့္ေသြးသား မဟုတ္ေပမယ့္ ကိုယ့္ပတ္ဝန္း က်င္က ကေလးေလးေတြကို ၾကင္နာမႈေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေပးရပါလိမ့္ မယ္။ အားနည္းခ်က္ရွိေနတဲ့ လူ ငယ္ေတြ၊ မျပည့္စံုတဲ့ လူငယ္ေတြ ရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ဘာျဖစ္ေနသလဲ၊ သူ တုိ႔ႏွလံုးသားထဲမွာ ကိန္းေအာင္း ေနတဲ့အရာေတြက ဘာေတြလဲ။ ကြၽန္မတုိ႔ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ သိ ေအာင္လုပ္၊ ေတြ႕ေအာင္ရွာၿပီး ကူညီႏုိင္သေလာက္ ကူညီေပးႏုိင္ ၾကမယ္ဆုိရင္ ကိုယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ ကို ေကာင္းေအာင္လုပ္ျခင္းမည္ ပါတယ္။

အဲဒီလို ေကာင္းတဲ့ပတ္ဝန္း က်င္ေတြမ်ားလာရင္ လူငယ္ ရာဇဝတ္မႈေတြ နည္းသြားမယ္။ ကင္းသြားမယ္။ အထူးသျဖင့္ ပန္း ေကာင္းအၫြန္႔က်ိဳးေတာ့မယ့္ ပန္းကေလးေတြကို ေလာကႀကီးအ တြက္ အလွဆင္ႏုိင္ေအာင္ ပံ့ပိုး ကူညီဖို႔လိုေနပါတယ္။ အျမင္အားျဖင့္ လူဆုိးေလး၊ သူခိုးၾကမ္းပိုးေလး ျဖစ္ေနသူတစ္ေယာက္မွာ ခံစားတတ္တဲ့ႏွလံုးသားတစ္ခုစီ ပါသၿမဲပါ။ ဒီလူငယ္ေလးရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ဘယ္လိုခံစားခ်က္ေတြရွိေန လို႔ ဆုိးေပေနရသလဲဆိုတာ သူ႔ေနရာက ကိုယ္ခ်င္းစာေပး၊ ခံစားေပး စာနာနားလည္မႈေတြနဲ႔ အေျဖရွာ ေပးႏုိင္ရင္ လူေကာင္းေလးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္ေကာင္းပါရဲ႕။ တခ်ိဳ႕အရာေတြဟာ ႏွလံုးသားနဲ႔ ၾကည့္မွ ျမင္ရတာေတြရွိေနလို႔ပါ။

No comments: