Saturday, January 2, 2016

တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္ေရး ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔လုပ္တာ ဘာေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္သလဲ

တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္ေရး ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔လုပ္တာ ဘာေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္သလဲ

ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္

ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္။ ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ဒီဇင္ဘာ ၃၀ ရက္ေန႔က သမၼတ ႐ံုးဟာ ေမွာင္ခိုဖမ္းတဲ့ “တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈ တားဆီး ထိန္းခ်ဳပ္ေရး ဗဟိုေကာ္မတီ” ကို ဖ်က္သိမ္းေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ တစ္ေစာင္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္နဲ႔အညီ ဒီေကာ္မတီကို တာ၀န္ယူထားတဲ့ စီးပြား-ကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာနကလည္း သူတုိ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ Mobile Team လို႔ေခၚတဲ့ ေမွာင္ခိုဖမ္းတဲ့ အဖြဲ႔ေတြကိုလည္း ဖ်က္သိမ္းဖို႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေၾကညာခ်က္ ထုတ္ျပန္ခဲ့ပါတယ္။ သမၼတ႐ံုးရဲ႕ အမိန္႔ေၾကညာခ်က္မွာေရာ ထပ္ဆင့္ အမိန္႔ထုတ္တဲ့ စီးပြား-ကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ အေၾကာင္းၾကားစာမွာပါ ဒီ အဖြဲ႔ကို ဘာေၾကာင့္ဖ်က္သိမ္းရတယ္ ဆိုတာ ေဖာ္ျပမထားပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ Mobile Team တာ၀န္ယူတဲ့ အဖြဲ႔၀င္ေတြ အဂတိလိုက္စားမႈရွိေနတယ္၊ တိုင္ၾကားမႈေတြ မ်ားေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဖ်က္သိမ္းရတာဆိုၿပီး သတင္းေတြလည္း ထြက္ေပၚေနပါတယ္။ အစိုးရက အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈ ထိန္းခ်ဳပ္ေရး လုပ္ငန္း ဘာေၾကာင့္ မေအာင္ျမင္သလဲ ဆိုတာ ဒီတစ္ပါတ္ ေဆြးေႏြးတင္ျပသြားပါ့မယ္။

ခြာညိဳ။ ။ ဒီအဖြဲ႔ကို ၂၀၁၂ ဒီဇင္ဘာ ၁၂ ရက္ေန႔က စီးပြား- ကူးသန္း ၀န္ႀကီး ဦး၀င္းျမင့္ ဦးေဆာင္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းခဲ့တာမို႔ အခုဆိုရင္ ၃ ႏွစ္ တာ သက္တမ္းရွိေနပါၿပီ။ နဂိုရ္ စၿပီး ဖြဲ႔စည္းရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ကုန္သြယ္ေရးစာရင္းဇယားေတြဟာ အိမ္နီးခ်င္းေတြနဲ႔ ကုန္သြယ္ဘက္ ႏိုင္ငံေတြက စာရင္းဇယားေတြနဲ႔ ကြာဟမႈ အလြန္မ်ားေနတယ္၊ ဒါဟာ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္၊ ဒါကို တားဆီးဖို႔အတြက္ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈ တားဆီးထိန္းခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႔ ဖြဲ႔ဖို႔ လိုအပ္တယ္ ဆိုၿပီး ဖြဲ႔ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စ ဖြဲ႔စဥ္ကစ ဒီကေန႔ အခ်ိန္အထိ အဲဒီ ဗဟိုေကာ္မတီလက္ေအာက္မွာ ေမွာင္ခို ကုန္ပစၥည္းေတြ ဖမ္းဖို႔ Mobile Team ေတြကို ဖြဲ႔စည္းခဲ့ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ မ်ားတဲ့ တရုတ္နယ္စပ္ မူဆယ္- မႏၱေလး ကားလမ္းေပၚမွာနဲ႔ ထုိင္းနယ္စပ္ ျမ၀တီ- ရန္ကုန္ ကားလမ္းေပၚေတြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

စတင္ဖြဲ႔စည္းစဥ္ကေတာ့ စီးပြား-ကူးသန္း ၀န္ႀကီးဌာနက အရာရွိေတြ အျခား ဌာနဆိုင္ရာေတြနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာ ေဒသဆုိင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြအျပင္ သတင္းမီဒီယာက လူေတြကိုပါ ထည့္သြင္းခဲ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တရားမ၀င္ ကုန္ပစၥည္း စစ္ေဆး တားျမစ္တယ္ ဆိုေပမယ့္လည္း တကယ့္တကယ္ ဖမ္းဆီး စစ္ေဆးမိတာေတြဟာ တ႐ုတ္နဲ႔ ထုိင္းႏိုင္ငံနယ္စပ္ကေန အေကာက္အခြန္မဲ့ တရားမ၀င္ တင္သြင္းလာတဲ့ အရက္၊ ဘီယာနဲ႔ စီးကရက္ေတြက အမ်ားစု ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေရြ႕ရွား (Mobile Team) စနစ္နဲ႔ ၾကပ္မတ္မယ္ ဆိုေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း အဖြဲ႔ကိုအထိုင္ခ်ၿပီး စစ္ေဆးေရး ဂိတ္သဖြယ္ လုပ္လာတဲ့အတြက္ အရင္ေခတ္က လုပ္ခဲ့တဲ့ပံုစံအတုိင္း ျပန္ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။

အဲလို ေမွာင္ခိုဖမ္းတဲ့ ေကာ္မတီဟာ ေနာက္ပိုင္းမွာ တရားမ၀င္ ကုန္ပစၥည္းေတြဟာ နယ္စပ္လမ္းေၾကာင္းကေနပဲ ၀င္လာတာ မဟုတ္၊ ပင္လယ္ေရေၾကာင္းကေနလည္း ၀င္တယ္၊ ေလဆိပ္ေတြကေနလည္း ၀င္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ပင္လယ္ ေရေၾကာင္းကေန ၀င္လာတဲ့ ကြန္တိန္နာ တင္ သေဘၤာႀကီးေတြကိုလည္း စစ္ရမယ္၊ ေလဆိပ္အ၀င္အအထြက္ကိုလည္း စစ္ရမယ္ဆိုၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲလို စစ္ေဆးမယ့္ကိစၥ သက္ဆိုင္ရာ ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး၊ ေရတပ္၊ ေလေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရး၊ ေဒသအာဏာပိုင္၊ အေကာက္အခြန္ စတဲ့ လာဘ္ေပး လာဘ္ယူလုပ္တာ အံ၀င္ဂြင္က် ျဖစ္ေနတဲ့ ဌာနဆိုင္ရာေတြဘက္က သေဘာမတူတာေၾကာင့္ ေကာင္းေကာင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္လို႔ မရခဲ့ပါဘူး။ ရန္ကုန္မွာပဲ၀ိုင္နဲ႔အရက္ သိုေလွာင္တဲ့ဂိုေဒါင္ေတြကို ၀င္စီးတာမ်ိဳး လုပ္ႏုိင္ခဲ့ ပါတယ္။ ဒါကလည္း တုိင္သူရွိလို႔ လုပ္ရတာပါဆိုၿပီး ေနာက္ပိုင္း ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။

ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာင္းေတြမွာ ေမွာင္ခိုဖမ္းတဲ့ Mobile Team အဖြဲ႔ေတြ ရွိေနေတာ့ ေမွာင္ခုိ ကုန္ကူးသူ ေတြဟာ အဲဒီ အဖြဲ႔ေတြ ရွိရာ ဂိတ္ကို ေရွာင္ကြင္းၿပီး သြားၾကတာ၊ လာဘ္ေငြေပးၿပီး ျဖတ္သန္းတာ စတာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။ Mobile Team အဖြဲ႔ေတြအေနနဲ႔ကလည္း လာသမွ် ကုန္ကားအားလံုးကို စစ္ေဆးရင္ ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ ႀကံ့ၾကာေစႏိုင္တာမို႔ မသကၤာတာေလာက္ပဲ ဖြင့္ေဖါက္ စစ္ေဆးတာမ်ိဳး လုပ္လို႔ရတဲ့အေျခအေနကလည္း လာဘ္ေပး လာဘ္ယူ လုပ္ဖုိ႔ အေျခအေနတစ္ခု ျဖစ္ေပၚေစခဲ့တာမ်ိဳးပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီလို ျဖစ္စဥ္ေတြဟာ အဆန္းတၾကယ္ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အရင္ စစ္အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ ကာလမွာလည္း ခုလိုပဲ ျဖစ္ခဲ့ဖူးၿပီး ေမွာင္ခုိဖမ္းဆီးေရး လုပ္ငန္း တစ္ႀကိမ္မွ ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့တာ မဟုတ္ပါဘူး။

အရင္ စစ္အစိုးရေခတ္ကဆိုရင္ ကုန္ပစၥည္း အုပ္စု (၁၁) စုက အမ်ိဳးအစားေပါင္း မ်ားစြာကို တင္သြင္းခြင့္ ကန္႔သတ္ခဲ့လို႔ တရားမ၀င္ ကုန္ပစၥည္း တင္သြင္းမႈ အလြန္ ျမင့္တက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအခါ စစ္အစိုးရဟာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈ စစ္ေဆးတာကို အေကာက္အခြန္ ဌာန တစ္ခုတည္း မလုပ္ေစေတာ့ပဲ ဌာနဆိုင္ရာ အသီးသီးပါတဲ့အဖြဲ႔ ဖြဲ႔စည္း ေဆာင္ရြက္ ေစတာ၊ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ စစ္ေဆးေရးဂိတ္ အမ်ားအျပား ခ်ထားစစ္ေဆးေစတာ လုပ္ကုိင္ခဲ့ပါ တယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း အဂတိ လိုက္စားမႈေတြေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈ မရခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ဆံုး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန္႔က သူ႔ ေထာက္လွမ္းေရး တပ္ဖြဲ႔ေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ “နစက” အဖြဲ႔ေတြ ထပ္မံဖြဲ႔စည္း တာ၀န္ေပးအပ္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ အဲဒီ အဖြဲ႔လည္း အဂတိလိုက္စားမႈနဲ႔ ျပႆနာေတြေပၚၿပီး ေနာက္ပိုင္း စစ္ေထာက္လွမ္းေရး အဖြဲ႔ကို ဖ်က္သိမ္းခံရသည္အထိ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။

တရားမ၀င္ ကုန္စည္တင္သြင္းခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေမွာင္ခိုဖမ္းအဖြဲ႔ ဖြဲ႔ၿပီး ဖမ္းတာ၊ ဂိတ္ေတြ ဖြင့္ၿပီး ေဆာင္ရြက္တာ တစ္ႀကိမ္မွ ေအာင္ျမင္မႈ မရခဲ့ပါဘူး။ အခု အစိုးရအဖြဲ႔သစ္ လက္ထက္မွာေတာ့ နဂိုရ္က စစ္ေဆးေရးဂိတ္အားလံုးကို ဖ်က္သိမ္းၿပီးေနာက္ သိပ္မၾကာခင္ Mobile Team ေတြျပန္ဖြဲ႔ ေရြ႕ရွားဂိတ္ဖြင့္ၿပီး ေမွာင္ခို ျပန္ဖမ္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီ အဖြဲ႔ကိုယ္တုိင္လည္း အဂတိလိုက္စားမႈေတြ ရွိလာ၊ တိုင္ေတာမႈေတြ မ်ားလာတဲ့အတြက္ အခုေနာက္ဆံုး အရင္အဖြဲ႔ေတြ၊ ဂိတ္ေတြလိုပဲ ဖ်က္သိမ္းရတဲ့ အေျခအေနထိ ျပန္ေရာက္သြားရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေျပာရရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အေကာက္အခြန္မဲ့ တရားမ၀င္ ေမွာင္ခုိ တင္သြင္းမႈ အႀကီးအက်ယ္ လုပ္ေနၾကသူ ေတြဟာ အစိုးရနဲ႔ နီးစပ္တဲ့ ခ႐ိုနီအသိုင္းအ၀ိုင္း၊ လက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔အစည္းတခ်ိဳ႕၊ ကုမၸဏီေထာင္၊ တရား၀င္ ကုန္ပစၥည္း နည္းနည္းပါးပါး အသြင္းျပၿပီး အမ်ားစု ခိုးသြင္းေနတဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြက အဓိက လုပ္ကိုင္ေနၾကတာပါ။ သူတို႔ကို ဖမ္းရ ဆီးရ ခက္ပါတယ္။ ဖမ္းဖို႔ဆီးဖို႔ ႀကိဳးစားသူေတြ ဒုကၡေတာင္ ေရာက္သြားႏုိင္ပါတယ္။ တကယ့္တကယ္ ျဖစ္သင့္တာက နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးကိုေရာ ပင္လယ္ေရေၾကာင္း ကုန္သြယ္ေရးကိုပါ ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားတာ၊ အဂတိလိုက္စားမႈကို စနစ္တက် တုိက္ဖ်က္တာေတြ လုပ္မွသာ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္မႈ ေလ်ာ့နည္းသြားမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။

No comments: