Wednesday, December 16, 2015

ရင္းျမစ္ကိုလည္း လိုက္ပါ ----------------------

ရင္းျမစ္ကိုလည္း လိုက္ပါ
----------------------

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ ဧရိယာအတြင္းတြင္ပင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ားျဖင့္ အုပ္စုဖြဲ႔ လုယက္မႈမ်ား က်ဴးလြန္မႈႏႈန္း ျမင့္မားလာေသာေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း လမ္းမ်ားေပၚတြင္ စီးနင္းေနသည့္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ားကို ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ရဲတပ္ဖြဲ႔က အထူးစီမံခ်က္ျဖင့္ ပိတ္ဆု႔ိ ဖမ္းဆီးေနျခင္းသည္ လုယက္မႈမ်ား ကာလတိုတစ္ခုအထိ က်ဆင္းသြားႏုိင္ေသာ္လည္း ေရရွည္ခံေသာ အျခားနည္းမ်ား စဥ္းစားထားရန္ လိုေပမည္။

ကမၻာ့ႏုိင္ငံ အမ်ားစုတြင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ကဲ့သို႔ ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းမမ်ား ေပၚတြင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ မစီးနင္းရေသာ စည္းကမ္းမ်ဳိး ခ်မွတ္ထားျခင္းမရွိဘဲ စက္တပ္ယာဥ္မ်ားကို အမ်ဳိးအစားအလိုက္ သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းကမ္း ဥပေဒမ်ားျဖင့္သာ ထိန္းခ်ဳပ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။

စည္းကမ္း၊ ဥပေဒမ်ား ခ်မွတ္ ျပ႒ာန္းထားၿပီးၿပီ ဆိုပါကလည္း သတ္မွတ္ ထားေသာ ဥပေဒစည္းကမ္းမ်ား အတုိင္း မည္သူ႔ကိုမဆို၊ မည္သည့္ အဖြဲ႕အစည္း ကိုမဆို ဥပေဒႏွင့္အညီ ၾကပ္မတ္ ထိန္းသိမ္းေပးရမည္ ျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္မူ လႈိင္သာယာ၊ ေရႊျပည္သာ၊ မဂၤလာဒုံ အပါအဝင္ ဆင္ေျခဖုံး ၿမိဳ႕နယ္အမ်ားစုတြင္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္မ်ား ဥဒဟုိ စီးနင္း သြားလာေနသည့္အျပင္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ ကယ္ရီသမားမ်ားပင္ ေပၚေပၚတင္တင္ ခြင့္ျပဳထားသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရသည္။

လုယက္မႈ က်ဴးလြန္သူမ်ားသည္ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ကို အသုံးျပဳေန ေသာေၾကာင့္ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္မ်ားကို ပိတ္ဆုိ႔ ဖမ္းဆီးေနျခင္းမွာ ျပႆနာ၏ အဖ်ားအနားကို ေဆးၿမီးတိုျဖင့္ ကုသသကဲ့သို႔ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဆန္စဥ္ရာ က်ည္ေပြ႕လိုက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေပသည္။

တရားဥပေဒစိုးမိုးေသာ မည္သည့္ႏုိင္ငံ တြင္မဆုိ ႏုိင္ငံအတြင္း အသုံးျပဳသည့္ မည္သည့္စက္တပ္ယာဥ္ အမ်ဳိးအစားမဆို မွတ္ပုံတင္ျခင္း၊ ယာဥ္အမ်ဳိးအစားကို လိုက္၍ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ ရွိမွသာ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ ရွိျခင္း၊ ယာဥ္အမ်ဳိးအစား အလိုက္ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ရွိေသာ ေနရာေဒသ သတ္မွတ္ေပးျခင္းတို႔  စနစ္တက် ရွိေနၿပီး ျဖစ္သည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္မူ ယေန႔အခ်ိန္အထိ တရားဝင္ လိုင္စင္မရွိဘဲ၊ ယာဥ္ေမာင္းလုိင္စင္ မရွိဘဲ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ စီးနင္းေမာင္းႏွင္ေနျခင္းကို တရားဝင္ ခြင့္ျပဳထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီး အမႈအခင္းမ်ား ျဖစ္ပြားသည့္အခါမွ ကြက္က်ားမိုး ရြာသကဲ့သုိ႔ ေရွာင္တခင္ ဖမ္းဆီးအေရးယူျခင္းကို ျပန္လည္ သုံးသပ္ျပင္ဆင္သင့္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

ထို႔အတူ နံပါတ္မပါေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္၏ လမ္းမမ်ားတြင္ ညအခ်ိန္သာမက ေန႔အခ်ိန္မ်ားတြင္ပါ ဥဒဟုိ ေမာင္းႏွင္ေနေပရာ လုယက္မႈကဲ့သို႔ ကိစၥမ်ဳိးအျပင္ ထုိ႔ထက္ႀကီးမားေသာ အၾကမ္းဖက္ေဖာက္ခြဲမႈ၊ ပစ္ခတ္လုပ္ႀကံမႈမ်ား အထိပါ က်ဴးလြန္ရန္ အခြင့္အေရး ေပးထားသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနေပသည္။

စင္စစ္အားျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ တရားဝင္လိုင္စင္ မရွိေသာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ ကားပြဲစားတန္းမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ အေရာင္းဆုိင္မ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ အပိုပစၥည္း အေရာင္းဆိုင္မ်ား မွတစ္ဆင့္ လိုင္စင္မဲ့၊ နံပါတ္မဲ့ယာဥ္မ်ား၊ ဆုိင္ကယ္မ်ားကို တရားဝင္ ေမာင္းႏွင္ခြင့္ျပဳသကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနသည့္ ဥပေဒအားနည္းခ်က္ႏွင့္ ဥပေဒအတိုင္း ထိန္းသိမ္းႀကီးၾကပ္ အေရးယူရမည့္သူမ်ား၏ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ မလိုလားအပ္ေသာ အမႈအခင္းမ်ား ေပၚေပါက္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလိုရင္း ျဖစ္သည္။

အယ္ဒီတာ (၁၅-၁၂-၂၀၁၅)

---------------------
Editorial, The Voice Daily Vol-3/No-216 (#voiceeditorial)


No comments: