Tuesday, June 7, 2016

စည္းကမ္းမဲ့ကြမ္းစားသူမ်ား ဂီလိုတင္ဓားနဲဲ႔ ေခါင္းျဖတ္ေစခ်င္သူ ------ ------ ------ ------ ------

စည္းကမ္းမဲ့ကြမ္းစားသူမ်ား ဂီလိုတင္ဓားနဲဲ႔ ေခါင္းျဖတ္ေစခ်င္သူ
------ ------ ------ ------ ------
တံတာဦးက ကြမ္းႏုဝါ
ငမ်ာကေဆး.....။
ကြမ္းသီးေတာင္ငူႏွင့္၊
ကိုင္း ထံုးျဖဴ ၊ ျပည္ ရွား
သာဝါးလို႔ေထြး။
ဦးမင္း

တေခတ္တခါက ျမန္မာႏိုင္ငံစာေပသမိုင္းမွာ ထင္းရွားတဲ့ေခတ္ျပိဳင္ကဗ်ာ ကဝိႏွစ္ေယာက္ ေပၚထြန္းခဲ့ဖူးတယ္။ သူတိ႔ုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က စာေပသင္ရိုးေတြထဲမွာပါထည့္ျပီးသင္ၾကားခဲ့ရတဲ့ ကဝိကဗ်ာေက်ာ္ လူဦးမင္းနဲ႔ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းတို႔ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အထက္ပါတံတားဦးက ကြမ္းႏုဝါကဗ်ာဟာဆိုရင္ျဖင့္ လူဦးမင္းရဲ႕ နန္းတြင္းက ရွင္ဘုရင္နဲ႔ မူၾကီးမတ္ရာေတြ ကြမ္းနဲ႔ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ ေကာင္းေပညြန္႔ေပလို႔ဆိုရမယ့္ အရာေတြနဲ႔မွ စားတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားေအာင္ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုေရးတာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး နန္းတြင္းကေကာင္းေပညြန္ေပဆိုတာ စားႏိုင္ေပမယ့္ သာမာန္ျပည္သူေတြက ကြမ္းကိုဘယ္လိုစားတယ္ဆိုတာ ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းက ကဗ်ာေလးတပုဒ္နဲ႔ ျပန္အုပ္ခဲ့တယ္။ သူတို႔ႏွစ္ဦး ေခတ္ျပိဳင္အေျခေနမွာ တေယာက္က ကဗ်ာကိုအခံနဲ႔ေရးရင္ တေယာက္က ကဗ်ာကိုအအုပ္နဲ႔ ေရးေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဒီလိုလူဦးမင္းေရးတဲ့ ကြမ္းကဗ်ာကို ဖိုးသူေတာ္ဦးမင္းက ဒီလိုေရးစပ္ခဲ့ပါတယ္္။

ကြမ္းရြက္ကယ္ ညွာေၾကြ
ေရစိမ္တဲ့ေဆး......။
သန္းေခါက္လိႈ္င္လိႈင္ႏွင့္၊
ခ်ိုဳင္လိုက္မယ္ ထံုးျဖဴေျခာက္ကယ္၊
အာေပါက္မွေထြး။
ဖိုးသူေတာ္ ဦးမင္း

ေက်းလက္ေနအမ်ားျပည္သူစားတဲ့ကြမ္းဟာျဖင့္ နန္းတြင္း အေက်ာ္ေမာ္ေတြကဲ့သို႔ တံတားဦးကကြမ္းႏုဝါကိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ေလ။ ရွိတဲ့ကြမ္းရြက္ကလည္း အညွာကေၾကြေနျပီတဲ့။ ခုေခတ္ထိတခ်ဳိ႕ေဒသေတြမွာ ကြမ္းကိုု ကိုယ္တိုင္ယာစားဖို႔ ကြမ္းရြက္ေလးငါးရက္အထားခံဖို႕ သဲထဲေရေလာင္း ကြမ္းရြက္ကိုျမွပ္စားခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ထုတ္စားၾကသေပါ့။ ဒီေတာ့ရက္ ေညာင္းလာတဲ့ ကြမ္းရြက္ဟာအညွာေတြရိျပီး ေၾကြပါတယ္။ ေဆးကလည္းေကာင္းတာသန္႔တာထက္ ရွိတဲ့ေဆးကို ကိုယ့္ဘာသာေရစိမ္ျပီး ကြမ္းသီးကိုေတာ့ျဖင့္ မစားႏိုင္ရွာေတာ့သန္းေခါက္ကိုခြာ အေျခာက္လွမ္းေရစိမ္ျပီးမွ စားရတာပါဗ်။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္တုန္းက ကၽြန္ေတာ့္ဘၾကီးနဲ႕သန္းေခါက္လိုက္ခြာျပီး သန္းေခါက္အေျခာက္ကို ေရစိမ္ျပီးကြမ္းထဲထည့္ဝါးတာျမင္ဖူးပါရဲ႕။ အဲဒီ ကၽြန္ေတာ့္အဘၾကီးဆိုတာ ဒီကေန႔ထိ သက္ရွိထင္ရွားရွိပါေသးဗ်ာ၊ အသက္ကေတာ့ျဖင့္ ကိုးဆယ္ေက်ာ္ျပီေပါ့။ က်န္းမာတုန္း လမ္းကိုယ္တိုင္ေလွ်ာက္ေနတုန္းပါ။ ကြမ္းရြက္ညွာေၾကြရယ္၊ ေဆးစိမ္ထားတာရယ္ သန္းေခါက္ကယ္ရရင္ျဖင့္ တခုလိုေသးသဗ်။ အဲဒါကထံုး။ အဲဒီထုံးက ဒီကေန႔ေခတ္လို ဘယ္ႏွၾကိမ္စစ္ထားပါတယ္၊ ဘယ္လို ေဖာက္ထားပါတယ္ မဟုတ္ရွာပါဘူးဗ်ာ။ ထံုးေျခာက္တဲ့။ အဲဒီထံုးေျခာက္ကို ဒီကေန႔ေခတ္လို ထုံုးအစိုမဟုတ္ေတာ့ ကြမ္းရြက္ကို သုပ္လို႔မရဘူးခင္ဗ်၊ ကြမ္းရြက္ေပၚကို ဒီအတိုင္းအတံုးလုိက္တင္ျပီးေတာ့ စားၾကရသဗ်။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ငယ္ငယ္က ရြာမွာစားခဲ့ဘူးပါရဲ႕။ ကဲ အဲဒီကြမ္းကိုေက်းလက္ေနသူအမ်ားက စားၾကသတဲ့။ နန္းတြင္းကကြမ္းလိုေတာ့ ရွားေစးေတာ့ မပါဘူးေပါ့ေလ။ အဲဒီကြမ္းမ်ား ျမံဳထားျပီး တေျမေျမဝါးလာတာ အာေပါက္မွေထြြးသတဲ့ဗ်။ ဒီေနရာမွာ အာေပါက္လို႕ေထြးဆိုတာ ပါးစပ္မခံႏိုင္လို႔ ကြမ္းတယာလံုးေထြးပစ္တာေတာ့ ဟုတ္္မယ္မထင္ေပါင္။ ျမံဳထားတဲ့ ကြမ္းကကြမ္းေသြး ေထြးထင္ပ။ ဟုတ္တယ္ေလ၊ ဒီကြမ္းစားမွ ဒီလိုေပါက္မယ္ဆိုတာ မသိဘဲစားတာမွမဟုတ္မင့္။

ကဲဒီေလာက္ေျပာလာခဲ့ျပီဆိုရင္ေတာ့ ကြမ္းစားတဲ့ဓေလ့ယဥ္ေက်းမႈဟာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ကတည္းကမကေတာ့ဘူးဆိုတာ ထင္ရွားပဗ်ာ။ မအိုစာရဲ႕ကြမ္းတယာေရတမႈတ္ေတြ၊ ရိုးရာယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈမွာ ဦးရွင္ၾကီးပူေဇာ္တဲ့အခါ ကြမ္းယာထည့္ရတာ ေတြစံုလို႔ပါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အညာဘက္မွာ ကေလးေတြတေစၦပါတာလို႔ ယံုၾကည္ရင္ တေစၦစာပစ္ၾကရတယ္။ အဲဒီအထဲ ဘာထည့္ၾကသလဲဆို အသီးတို႔၊ အသားဟင္းတို႔ ထမင္းျဖဴနဲ႔ မီးေသြးခဲရယ္၊ ကြမ္းယာအပါအဝင္ပစၥည္း ကိုးမ်ဳိးထည့္ျပီး တေစၦစာပစ္တာျမင္ဖူးသဗ်။ အညာဘက္ညားခါစဇနီးေမာင္ႏွံ ရြာေတာ္္ရွင္ကိုသြားကန္ေတာ့တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မင္းႏွစ္ပါကိုကန္ေတာ့တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြမ္းေဆးလက္ဖက္အုန္းငွက္ေပ်ာပါရသဗ်။ ဘာအတြက္အဲလိုကန္ေတာ့ရလဲလို႔ လူၾကီးသူမမ်ားသြားေမးတဲ့အခါ ေရေရရာရာသိတဲ့လူရယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ျဖင့္ တေယာက္မွမေတြဖူးပါဘူး။ ေကာင္ေလးနဲ႔ရိုးရာပါဆိုရိုးရာေပါ့လို႔သာေရာၾကိတ္သဗ်။ လူၾကီးသူမမ်ားစိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ အဲဒီအတိုင္း ေဆာင္ရြက္ေပးၾကရတာၾကီးပဲဗ်။

အဲဒီေတာ့ ကြမ္းဘယ္ေခတ္ကစစားတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း သမိုင္္းသုေတသီမဟုုတ္ေတာ့ မသိဘူး။ ဒါလည္း ကၽြန္ေတာ္ တာဝန္မဟုတ္ပါဘူး။ ေဖာ္ထုတ္ခ်င္္တဲ့သူ ေဖာ္ထုတ္ၾကေပါ့။ အဲကြမ္းယာကိုေတာ့ ဒီေခတ္မွာတရားမဝင္ဘူးလို႔ ဆိုေလာက္ေအာင္ ကိုင္တြယ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာစရာစကားေတြ မ်ားစြာရွိလာပါျပီ။ ကြမ္းစီမံခ်က္ေကာင္းတယ္မေကာင္းဘူး ေျပာဖို႔ထက္ ကၽြန္ေတာ္ကေထာက္ခံျပီးေျပာမွာ မဟုတ္သလို ကြမ္းစားသူဘက္ကလည္း ကာကြယ္သြားဖို႔ အစီစဥ္မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိစၥတခုကိုကိုင္တြယ္မယ္ဆိုရင္ စနစ္တက်ေလ့လာသံုးသပ္အေျဖထုတ္ျပီးေတာ့မွ လုပ္တာေကာင္းပါမယ္။ ဒီ ကြမ္းေပၚလစီကိုခ်ဖို႔ တာဝန္ရွိသူေတြမွာ ဘာမွစနစ္တက်ေလ့လာသံုးသပ္ထားတာ မရွိဘူးဆိုတာ ေသခ်ာပါတယ္။
လက္ရွိတက္လာတဲ့ တာဝန္ရွိလူၾကီးမင္းမ်ား ေျပာေနက်လက္သံုးစကားရွိပါတယ္။ ဘာတဲ့အမိန္႔ေတြ၊ ဥပေဒေတြဆိုတာ ျပည္သူေတြကို ဖိႏွိပ္ဖို႔၊ ကန္႔သက္ဖို႔ခ်ဳပ္ခ်ယ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူးဆိုျပီး တဖြဖြေျပာခဲ့ပါတယ္။ အမိန္တို႔ ဥပေဒတို႔ဆိုတာတဲ့ အမ်ားျပည္သူ ေျပာင္းလြယ္ျပင္လြယ္ လိုက္နာလြယ္တဲ့ဟာေတြျဖစ္ရမယ္ဆိုတာ ပါေသးသဗ်။ ဒီေတာ့ တစ္အခ်က္အေနနဲ႔ ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီေနတဲ့ ဒီယဥ္ေက်းမႈကို အမိန္႔ဥပေဒနဲ႔ထုတ္ျပန္လိုက္ရင္ အဆင္ေျပသြားမယ္ထင္ထားပါသလား။ ဒီဟာကို စနစ္တက်ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္သင့္လဲဘက္က မစဥ္းစားႏိုင္ဘူးလား။ ဥပမာ-ကြမ္းဟာသြားဖံုး၊ ပါး၊ လည္ေခ်ာင္းကင္ဆာျဖစ္ေစတယ္ဆုိရင္ ျပည္သူသန္းေပါင္းမ်ားစြာစားေနတဲ့ကြမ္းထဲ ဘယ္ဟာကျဖစ္လဲ။ ကၽြန္ေတာ္အထင္ေျပာရရင္ ေဆးရြက္ၾကီးက ကင္ဆာျဖစ္တယ္ဆိုတာထက္ ဒီကေန႔ အိႏၵိယက တရားမဝင္ဝင္လာတဲ့ အမ်ဳိးအမည္စံုတဲ့ေဆးေၾကာင့္လို႔ ဘယ္သုေတသန ပညာရွင္ကမွလည္း မေလ့လာဘူး။
ဒီေဆးေတြက တရားမဝင္လမ္းေၾကာင္းက ဝင္လာမွန္းလည္း သိေနတယ္။ ဒီေဆးေတြကို အတုထုတ္ေနတာလည္း ပုဇြန္ေတာင္ထဲမွာ လမ္းေပၚဖ်ာနဲ႔ခင္းျပီး ထုတ္လုပ္ေနတာ ေတြသာမန္လူေတာင္ျမင္ေနတာကို တာဝန္ရွိသူေတြ ဘယ္ႏွစ္ခါမ်ား ဖမ္းဘူးလဲ။ ဒါေတြစားသံုးရန္သင့္၊ မသင့္ဆိုျပီး စစ္ေဆးဘူးလား။ ကြမ္းသီးကိုကန္႔ေတြနဲ႔အေရာင္လွေအာင္လုပ္တယ္ ေျပာေနၾကတယ္။ ဘယ္သူက ဘယ္ေလာက္ထိ စစ္ေဆးဘူးလဲ။ ကြမ္းထက္ဆိုးတဲ့ငါးပိထဲစားသံုးရန္မသင့္တဲ့ ဓာတုဆိုးေဆးေတြ ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ ေလာက္ထည့္လာတာ ခုခ်ိန္ထိပဲ။ ဒါမ်ဳိးက် လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ညိွႏိႈင္းေနသတဲ့။ (မွတ္ခ်က္-FDA တာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ စားသံုးသူမ်ားသမဂၢတို႔၊ စားသံုးသူကာကြယ္ေရးအသင္းတို႔နဲ႔ေရာ၊ တာဝန္ရွိသူေတြနဲ႔ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးလေက်ာ္က ဧရာဝတီတိုင္းထဲကြင္းဆင္းျပီး ငါးပိလုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ သြားေဆြးေႏြးတယ္။ ငါးပိေတြမွာ ဆိုးေဆး သံုးခဲ့တာ ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္မကေတာ့ဘူး၊ ေနာက္ျပီး ေဆးမဆိုးရင္ ေစ်းကြက္ထဲလည္း ေရာင္းမရဘူးလို႔ ငါးပိလုပ္ငန္းရွင္ေတြက ေျပာပါသတဲ့။ ဒါမ်ဳိးကို ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ အေရးယူတာ ေတြ႕ဖူးၾကလားဗ်ာ။ အေရးယူတဲ့အခါမ်ားမွာေတာ့ အင္းစိန္ေစ်းထဲမွာ ဆိုးေဆးပါေသာ ငါးပိေတြရွိဆိုတဲ့သတင္းေလာက္ပဲ ေတြ႕ရမွာပါဗ်ာ။ အရင္းျမစ္အေရးမယူဘဲ အကုိင္းအဖ်ားေလာက္ အေရးယူေနတာ)

ကြမ္းေသြးေထြးလို႔ ညစ္ပတ္တယ္ ဟုတ္စ။ ကြမ္းေသြးေထြလို႔ ညစ္ပတ္တယ္၊ ကြမ္းယာဆိုင္ေတြ ပိတ္ပစ္လိုက္ ေျပာတာနဲ႔ အေျဖက ျပီးေရာလား။ ေလယာဥ္ပ်ံၾကီးေတြ ေကာင္းကင္မွာပ်ံရင္ ပ်က္က်တတ္လို႔ ေလယာဥ္ပ်ံခြင့္ပိတ္ျပစ္လုိက္မွာလား။ အဲလိုသာဆိုရင္ ေလယာဥ္တီထြင္တဲ့သူဟာ ရာဇဝတ္သားျဖစ္မသြားႏိုင္ဘူးလား။ အဲဒီလိုစဥ္းစားတာထက္ ေလထီး တီထြင္လိုက္ေတာ့ေရာ ဘယ္လိုျဖစ္သြားလဲ။ ခုေျပာခ်င္ေနတာက ေကာင္းတာဆိုတာထက္ စဥ္းစားပံုေျဖရွင္းပံုကို ေျပာခ်င္တာပါဗ်ာ။ ကြမ္းယာဆိုင္တဆိုင္ေနာက္မွာ မိသားစုတစုရွိတယ္အဲဒီကြမ္းနဲ႔ ဆက္စပ္ပစၥည္းထုတ္လုပ္တဲ့ ကြမ္းစိုက္ေတာင္သူေတြ ကြမ္းလက္လီလကၠားေရာင္းသူဘဝေတြ ကြမ္းျဖန္႔ခ်ိေရးေတြ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလုပ္ေနသူေတြ ေျပာလို႔မကုန္ပါဘူးဗ်ာ။ ရန္ကုန္ကကြမ္းေသြးေထြးလို႔ ညစ္ပတ္တာထက္ မိုးရြာၿပီး ရန္ကုန္ေျမာင္းေတြကေရလွ်ံျပီး ျမိဳ႕ၾကီးေရျမဳပ္တာက ပိုညစ္ပတ္ပါတယ္ဗ်ာ။ အဲဒါေလးလည္း လုပ္ေစခ်င္သဗ်။

ေနာက္တခုေျပာခ်င္တာက ေရွးဘုရင္မူးၾကီးမတ္ရာေတြက ကြမ္းကိုဘာေၾကာင့္ရွားေစထည့္စားတယ္ထင္ပါသလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ လက္လွမ္းမီသေလာက္ေမးျမန္းၾကည့္တာ ရွားေစးဟာကြမ္းစားတဲ့အရသာထဲမွာ ဘာကိုမွထူးျပီးေကာင္းမြန္မလာပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဘာေၾကာင့္စားၾကသလဲဆို လူၾကီးသူမေတြေျပာတာကေတာ့ ရွားေစးကထံုးဓာတ္ကို ေခ်ဖ်က္ေပးပါသတဲ့။ ဒီကေန႔ ရန္ကုန္မွာ ရွားေစနဲ႕ေရာင္းတဲ့ကြမ္းယာဆိုင္ အင္မတန္မွ ရွားသြားပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမ်ွာ္ေနတာက အရင္အစိုးရမင္းမ်ားလို သစ္ေတြမိရင္ပိုင္ရွင္မဲ့လုပ္ပစ္တာမ်ဳိးမဟုတ္ဘဲ ခိုးသူကိုပါ မိေစခ်င္တာပါ။ မူးယစ္ေဆးဝါးေတြတန္နဲ႔ခ်ီမိရင္ ပိုင္ရွင္ကိုပါ မိေစခ်င္ျပီး စက္ရံုထိေဖာ္ထုတ္ေစခ်င္တာပါဗ်ာ။ ၁ လံုး၊ ၂ လံုး၊ ၃ လံုး ေလာင္းကစားဒိုင္ၾကီးေတြ ေဖာ္ထုတ္ေစခ်င္တာပါဗ်ာ။

ဒီကေန႔ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္လိုေနရာဟာ လမ္းသြားရင္းအစားအစာတခုခုစားျပီး စားၾကြင္းစားက်န္ပစ္ဖို႔ေတာင္ ေနရာတကာ အမွဳိက္ပံုးမရွိဘူးခင္ဗ်။ ဒီလိုမဟုတ္ရင္ လူေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ စားျပီး ဒီေစ်းကြက္ကိုအမွီျပဳျပီးရွင္သန္ေနတဲ့ အေနထားမပ်က္ေအာင္ ကြမ္းေထြးခံေလးေတြ စနစ္တက်ထားရင္ေရာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလားခင္ဗ်။ စည္းကမ္းေဖာက္လို႔ကေတာ့ ဂီလိုတင္ဓားစက္နဲ႔ ျဖတ္လိုက္ျဖတ္ေပါ့ေလ။ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ေတာ္ၾကီးရဲ႕ ထည္ဝါတဲ့ဂုဏ္ျဒပ္နဲ႔အလွအပကို ဖ်က္စီးသူကို။ ကြမ္းစားတာမေကာင္းဘူးဗ်ာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ ကြမ္းတင္မဟုတ္ဘူး အရက္ေဆးလိပ္စသျဖင့္ေပါ႕။ ဒါေပမယ့္ရွိေနၾကတာပဲေလ။ ေစတနာရွိလို႔ ေကာင္းမြန္တဲ့စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းဥပေဒထုတ္တယ္ဆိုရင္ျဖင့္
ဗုဒၵရဲ႕ေလာကီေလာကုတ္ႏွစ္ျဖာေသာ အက်ဳိးၾကီးမားတဲ့တရားေတြေလာက္ေရာ ေကာင္းလို႔လားဗ်ာ။ ေကာင္းလည္းလူ႔သေဘာအရ မလိုက္နာၾကပါဘူး။ ထြီ(မွတ္ခ်က္။ ။ ႏွပ္ေဆးရယ္၊ ဗမာေဆးရယ္၊ အုန္းစိမ္းထည့္ထားတဲ့ကြမ္းၿမံဳရင္းစာအျပီး ကြမ္းေသြးကို စနစ္တက်ေထြးလိုက္တဲ့အသံပါ ခင္ဗ်။ တမ်ဳိးေတာ္မျမင္ေတာ္မမူၾကပါနဲ႔ ကြမ္းစားခ်င္လို႔ ဒီေဆာင္းပါးကို ေနျပည္ေတာ္မွာ ကြမ္းျမံဳရင္းေရးသဗ်)

ကိုခက္(ေခတၱေနျပည္ေတာ္)


No comments: