ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မိုဘိုင္း ဆက္သြယ္ေရးေၾကာင့္ စမတ္ဖုန္း မ်ားတြင္ က်ယ္စြာအသံုးျပဳလာ ၾကၿပီး ေန႔စဥ္ဘဝ အခ်ိန္ကာလ အခ်ိဳ႕ကို စမတ္ဖုန္းျဖင့္ ျဖဳန္းတီး လာၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ဗဟုသုတႏွင့္ ပညာရွာမွီးရန္ အသံုးျပဳၾကေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕မွာ ဂိမ္းကြန္ရက္တြင္ နစ္ေမ်ာေနၾက၏။ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း လက္ဖက္ရည္ ဆုိင္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ထိုင္ေန ေသာ္လည္း စကားမေျပာႏုိင္ ဂိမ္းေဆာ့သူကေဆာ့၊ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ၾကည့္သူကၾကည့္ႏွင့္။ စကားေျပာျပန္ေတာ့လည္း ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ထဲက အေၾကာင္းအရာမ်ားသာ။ မိမိတို႔၏ မိသားစုအေၾကာင္းအရာ မ်ားႏွင့္ ပညာ၊ အခြင့္အလမ္းမ်ား သို႔ မေရာက္ေတာ့ေခ်။
မၾကာမီကပင္ ပုဂၢလိ္က သတင္းစာတစ္ေစာင္၌ သီဟ (စခန္းသစ္)၏ ကာတြန္းလက္ရာ ကိုဖတ္ရင္း ၿပံဳးရေသးသည္။ ေဆး႐ံုခုတင္ေပၚ၌ လူနာက ပက္လက္၊ ေဘးမွ စားပြဲခံုေပၚတြင္ စမတ္ဖုန္း ကိုတင္ကာ ဘက္ထရီအားသြင္း ထား၏။
လူနာက သူနာျပဳဆရာမ ကို ေျပာေသာ စကားမွာ ‘‘ခုတင္ ေျပာင္းလို႔ရမလားဆရာမ ဒီနား က လိုင္းမမိလို႔ပါ’’ဟူ၏။ ကာတြန္းဆရာမ်ား သေရာ္ခ်င္စရာျဖစ္ေန ၾကသည္။ လူတြင္ျဖစ္ေသာ ေရာဂါကို ဆရာဝန္ကကုသေပးႏုိင္ေကာင္းေသာ္လည္း ဖုန္းပြတ္သည့္ေရာဂါကိုမူ ကုသရန္ခက္ခဲေနဦးမည္ျဖစ္၏။
ယခုစာသင္ခန္းထဲတြင္ ဖုန္း ပြတ္ေနေသာ ဆရာမကဲ့သို႔ပင္ အ လုပ္ခြင္အတြင္း အလုပ္ႏွင့္မဆုိင္ ေသာ ကိစၥျဖင့္ ဖုန္းပြတ္ေနေသာ ဝန္ထမ္းမ်ား မ်ားစြာရွိေနသည္။ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း အာ႐ံုစူးစိုက္ မႈ မည္မွ်ရွိသည္ကို သူတို႔၏ မိတ္ ေဆြမ်ားက ေဒတာအခ်က္ျပမီး စိမ္းေနသည္ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သိရွိႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ အလုပ္ခြင္ အတြင္း အာ႐ံုစူးစိုက္မႈအားနည္း ျခင္းသည္ လုပ္ငန္းခြင္ထိခိုက္႐ံု သာမက မိမိႏွင့္ပတ္သက္ေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း၊ ထိုလူ႔အဖြဲ႕အ စည္းေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္ စုစည္း ထားေသာ တုိင္းျပည္အက်ိဳးစီးပြားအထိပါ နစ္နာေစသည္။ အနာ ဂတ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ေမြး ထုတ္ေပးေနေသာ စာသင္ခန္းမ်ားထဲတြင္ တပည့္မ်ားအား ေက်ာင္းသို႔ ဖုန္းယူမလာရဟုစည္းကမ္းခ်က္ထုတ္ျပန္ထားၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမ ကိုယ္တိုင္က အင္တာနက္ဖြင့္ကာ ဂိမ္းေဆာ့ေနျခင္းသည္ ဘယ္လိုမွမျဖစ္သင့္ေသာ ကိစၥတစ္ရပ္သာျဖစ္၏။
မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားကို တုိုး တက္ရစ္ဖို႔ အစဥ္တစိုက္ဆံုးမသြန္ သင္ခဲ့ေသာ ကြယ္လြန္သူစာေရး ဆရာႀကီး ဦးေအာင္သင္းက ေက်ာင္းစာသင္ခန္းထဲေရာက္ ေနေသာ ကေလးမ်ားအား စိတ္ က ဟိုလြင့္ဒီလြင့္ တျခားမွာေရာက္ေနလွ်င္ လူကေက်ာင္းမေျပး ေသာ္လည္း စိတ္က ေက်ာင္းေျပး ေနသျဖင့္ ပညာရမည္မဟုတ္ ေၾကာင္း ဆံုးမခဲ့ဖူးသည္။ ‘‘မင္းတုိ႔ ဒီေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြရဲ႕ အႀကီးဆံုးေသာ ခ်ိဳ႕ ယြင္းခ်က္ႀကီးကို ေထာက္ျပခ်င္ တယ္။ မင္းတို႔တစ္ေတြက စာသင္ခန္းထဲမွာ ဆရာ၊ ဆရာမသင္ျပ တာေတြကို ဂ႐ုမစိုက္ခ်င္ဘူး။ က်ဴရွင္ေတြ၊ မွတ္စုစာအုပ္ေတြကို အားကိုးလြန္းၾကတယ္။ အဲဒီလို စာအုပ္စာတမ္းေတြကို အလြတ္ က်က္လိုက္ၾကမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္မ်ိဳး ေတြထားတတ္ၾကတယ္။ အဲဒါ ဟာ မင္းတို႔ရဲ႕ အသိပညာအ တြက္၊ မင္းတုိ႔ရဲ႕ ကုိယ္ပိုင္ဉာဏ္ အတြက္ အလြန္ကို ႀကီးမားတဲ့ အႏၲရာယ္ႀကီးေတြ ျဖစ္တယ္ဆုိ တာ ႏိုးႏိုးၾကားၾကား သတိျပဳၾက ပါလို႔ အေလးအနက္သတိေပး လိုက္ခ်င္ပါတယ္’’ဟု ဆရာႀကီး က ဆုိခဲ့သည္။
ယခု ေက်ာင္းစာသင္ခန္းထဲ တြင္ တပည့္မ်ားကို ေျမပံုဆြဲမျပ ဘဲ ပံုႏွိပ္စာအုပ္ၾကည့္ကာ ဆြဲေစ ၿပီး ဂိမ္းေဆာ့ေနသည့္ ဆရာမ အား ဆရာႀကီး၏ ေျပာစကားအရ ဆုိရလွ်င္ လူက ေက်ာင္းမေျပး ေသာ္လည္း စိတ္ကေက်ာင္းေျပး ေနသည္လားဟု ေမးခြန္းထုတ္ရ မလိုျဖစ္ေနသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ဆရာအခ်ိဳး မညီမွ်မႈေၾကာင့္ ဆရာမ်ားသည္ စာသင္ခန္းထဲတြင္ ေက်ာင္းသား ငါးဆယ္၊ ေျခာက္ဆယ္ဦးေလာက္ ကို စာသင္ၾကားေနရသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳး ၿပီးႏုိင္ငံမ်ားမွ ဆရာမ်ားကေတာ့ စာသင္ခန္းထဲတြင္ စာသင္သား ႏွစ္ဆယ္၊ အစိတ္ထက္ ပိုမထား။ သခ်ၤာတြက္ေနေသာ၊ ေျမပံုဆြဲေန ေသာ တပည့္မ်ားကို ဆရာက လိုက္လံၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးႏုိင္သည္။ ဘယ္ေနရာက မွားေနတယ္၊ ဘယ္စာက သတ္ပံုမွားေနတယ္ စသည္ျဖင့္ ျပင္ဆင္ေပးႏုိင္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွာက စာသင္ ခန္းက်ဥ္းက်ဥ္းထဲတြင္ စာသင္ သားက အျပည့္ျဖစ္ေန၍ ဆရာ က ေရွ႕ေနာက္လိုက္မၾကည့္ႏုိင္။ ဆရာသင္ၾကားခ်က္ကိုပင္ တပည့္ေတြက မနည္းအာ႐ံုစိုက္ နား ေထာင္ေနရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေရွ႕ဆံုးတန္းလုေသာ ျပႆနာ ေတြျဖစ္လာရ၏။ ဆရာ၊ ဆရာမ အားလံုးကို ဝါးလံုးရွည္နဲ႔ ပတ္ယမ္းလိုျခင္းေတာ့ မဟုတ္။ စာသင္ခ်ိန္တြင္ တယ္လီဖုန္းစက္ ပိတ္ထားေသာ၊ အသံတိတ္ထား ေသာ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားစြာရွိေၾကာင္းကိုလည္း သတိျပဳမိပါသည္။ သို႔ေသာ္ ငါးခံုးမတစ္ ေကာင္ေၾကာင့္ တစ္ေလွလံုးပုပ္ရသကဲ့သို႔ မိမိေၾကာင့္ အျခားသူမ်ားပါ လက္ညႇိဳးထိုးခံရမည့္အျဖစ္မ်ိဳး ကိုလည္း မျဖစ္ေစလိုပါ။
ေက်ာင္းတြင္ စာသင္သည့္ ဆရာကိုယ္တိုင္က သင္ၾကားေရး တြင္ အာ႐ံုမစုိက္လွ်င္ ေက်ာင္း သားမ်ားကလည္း ဘာသာရပ္ မ်ားကို နားလည္ႏုိင္မည္မဟုတ္။ ေက်ာင္းတြင္ စာမလိုက္ႏိုင္ေတာ့ က်ဴရွင္ေျပးရသည္။ က်ဴရွင္မ်ား ေပၚေပါက္တြင္က်ယ္လာရျခင္း ၏ အေၾကာင္းရင္းသည္ ေက်ာင္း သားမ်ားဘက္ကခ်ည္းမဟုတ္။ သင္ၾကားသူႏွင့္ သင္ယူသူႏွစ္ဦး စလံုး အာ႐ံုစူးစိုက္မႈရွိမည္ဆုိလွ်င္ ဘာသာရပ္တစ္ခုကို ဟိုဆရာ၊ ဒီ ဆရာႏွင့္ ႏွစ္ခါထပ္သင္စရာမလို ဟု ထင္ပါသည္။
ႏုိင္ငံေတာ္၏ အတုိင္ပင္ခံ ပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ က ထိုင္းေရာက္တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆံုစဥ္ က်ဴရွင္စနစ္ႏွင့္ပတ္ သက္၍ တစ္ခ်ိန္က ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္တြင္ က်ဴရွင္ေပး ျခင္းမ်ားမရွိခဲ့ဘဲ က်ဴရွင္ယူသူမ်ား သည္ အင္မတန္မွ ညံ့ဖ်င္းသူမ်ား ျဖစ္ၿပီး ရွက္စရာအလြန္ေကာင္း ေၾကာင္း ထည့္သြင္းေျပာၾကား သြားသည္။ ဟုတ္၏။ စာေရးသူ တုိ႔ငယ္စဥ္က က်ဴရွင္တက္သူမ်ား မွာ စာမလိုက္ႏုိင္ေသာသူမ်ားသာ ျဖစ္ၿပီး မလိုက္ႏုိင္ေသာ ဘာသာ ရပ္မ်ားကိုသာ သင္ယူေလ့ရွိ သည္။ ယခုေတာ့ ျမန္မာစာက အစ ဘာသာစံုက်ဴရွင္ယူႏုိင္သူက ဂုဏ္ရွိေနသလို ျဖစ္ေန၏။ အိမ္ မွာ စာမက်က္၊ သခ်ၤာမတြက္ ေသာသူမ်ားကို စာက်က္ဝိုင္းသို႔ ဂိုက္ငွားကာ ပို႔ထားရ၏။ ထိုအ တြက္လည္း ဂုဏ္ယူသူက ယူေန ၾက၏။
ၿဗိတိသွ်နန္းရင္းဝန္ ဒစၥေရ လီက ‘‘ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံရဲ႕ ကေလး မ်ားအေၾကာင္း က်ဳပ္ကိုေျပာျပ ပါ။ အဲဒီႏုိင္ငံရဲ႕ အနာဂတ္ကို ေဟာကိန္းထုတ္မယ္’’ဟု ဆုိခဲ့ဖူး သည္။
ယခုျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အစိုးရ သစ္မွ ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီဟူ ေသာ စကားႏွင့္အညီ ပညာေရး အပါအဝင္ က႑အားလံုးကို ေျပာင္းလဲမႈျပဳလုပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။ အျမစ္တြယ္ေနသည့္ က်ဴရွင္စနစ္ ကို ေျပာင္းလဲမည္ဆုိ၏။ အဆင့္ ျမင့္ပညာဥပေဒေရးဆြဲကာ တကၠ သိုလ္ေကာလိပ္မ်ားကို ျမႇင့္တင္ မည္ဆုိ၏။ ဟိုေနရာတစ္တုိ႔၊ ဒီေန ရာတစ္တုိ႔မလုပ္ဘဲ စီမံကိန္းေရး ဆြဲကာ ျပဳလုပ္သြားမည္ဆုိ၏။
ေျပာင္းလဲမႈ၏ အသီးအပြင့္ မ်ားကို ရရွိခံစားရမည္မွာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံသားမ်ားႏွင့္ ၎တုိ႔၏ ရင္ ေသြးငယ္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ မစၥ တာဒစၥေရလီအား ျမန္မာႏုိင္ငံက ကေလးမ်ား ေျမပံုဆြဲေတာ္ ေၾကာင္း သူတုိ႔ကို သင္ျပေပး ေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွာလည္း သင္ၾကားမႈတြင္ အာ႐ံုစူးစိုက္ၾက ေၾကာင္း မၾကာမီေျပာျပႏုိင္ပါေစ ဟူ၍သာ။
No comments:
Post a Comment