ကမၻာေက်ာ္ ျမန္မာႀကိဳက္ Mitsubishi Pajero Series အေၾကာင္း
တေစ့တေစာင္း
**************************************************
ကိုေဇာ္
Mitsubishi Pajero အမ်ဳိးအစား Sport Utility Vehicle ကေတာ့ျမန္မာျပည္ ေစ်းကြက္မွာ ယေန႔အထိ ေရပန္းစားေအာင္ျမင္ေနဆဲျဖစ္ တဲ့အတြက္ ဒီတစ္ပတ္ရန္ကုန္တိုင္းမ္ပရိသတ္ႀကီးအတြက္ Mistsubishi Pajero Series အေၾကာင္း ဗဟုသုတရဖြယ္ရာ မိတ္ဆက္တင္ျပလိုက္ရပါတယ္။
စပိန္ဘာသာစကားနဲ႔ Paxero လို႔အမည္ရတဲ့ Pajero ကားေတြကို ၁၉၈၂ခုႏွစ္က စတင္ထုတ္လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ Mid Size SUV ကား ကိုေတာ့ ေရွ႕အင္ဂ်င္(Front engine) ေလးဘီးယက္စနစ္မ်ားနဲ႔ တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္လက္လီကား အေရာင္း Car Plaza ဆိုင္ေတြမွာ ေတာ့ ေရာင္းအားအေတာ္ေကာင္းတဲ့ကားစာရင္းမွာ ပါဝင္ေန ပါတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ ပထမမ်ဳိးဆက္ သံပံုးကား Pajero ေရာ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ Pajero ကားေတြကိုပါ ျမင္ေတြ႕ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ပထမမ်ဳိးဆက္ Mitsubishi Pajero (1982-1991)
-------------------------------------------------------
၁၉၈၁ ေအာက္တိုဘာ တိုက်ဳိ Motor Show မွာ ပထမမ်ဳိးဆက္ Mitsubishi Pajero ကို စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့ၿပီး ၁၉၈၂ ေမလမွာ ထုတ္ လုပ္မႈစတင္ခဲ့ပါ တယ္။ တံခါးသံုးေပါက္ Short wheel base ကားကို သံကိုယ္ထည္သာမက Canvas နဲ႔ပါ ရႏိုင္ၿပီး တံခါးငါးေပါက္ SUV ကားမ်ားလည္း ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါ တယ္။ အင္ဂ်င္အမ်ဳိးအစားမ်ားအေနနဲ႔ 2.0L 4cylinder petrol, Turbo charge petrol, 2.6L tuebocherged diesel နဲ႔ 3.0L V6 petrol အင္ဂ်င္ မ်ားနဲ႔ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၃ခုႏွစ္မွာေတာ့ ျမန္မာ အေခၚ သံပံုးကားလို႔ေခၚတဲ့ Mitsubishi Pajero တံခါးငါးေပါက္ long wheel base ကို 2.0L Turbocharged Petrol 2.3L Turbocharged diesel ကားေတြကို ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး UN ၿငိမ္းခ်မ္းေရးလုပ္ငန္းသံုးကားေတြအျဖစ္ နာမည္ရခဲ ့ပါတယ္။
၁၉၈၄ဇြန္လမွာ ေတာ့ တံခါးငါးေပါက္ Long wheel base ကားေတြeel disc brake ေတြ စတင္သံုးခဲ့႐ုံမက လိုအပ္သလိုျပဳျပင္ႏိုင္တဲ့ Shock absorbar ေတြကို စံျပဳထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၈၇ခုႏွစ္မွာေတာ့ ကားေဘာ္ဒီ ကာလာ ႏွစ္ေရာင္စပ္ (Two tone) နဲ႔ ၁၅လက္မ အလြိဳင္းဘီးတပ္ အတြင္းခန္း အဆင့္ျမႇင့္တိုးျမႇင့္မႈေတြနဲ႔အတူ တပ္ဆင္ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး ၁၉၈၈မွာေတာ့ 3.0L SOHC V6 အင္ဂ်င္ကို မိတ္ဆက္ေပး႐ုံမက 2.5L Turbodiesel မွာလည္း 4x4 Intercooler စနစ္ ျမႇင့္တင္ေစခဲ့ ပါတယ္။
တံခါးသံုးေပါက္၊ ငါးေပါက္ စသည္ ျဖင့္ကြဲျပားသလို ေမာ္ဒယ္ အားလံုးမွာ လည္း Part Time Four Wheel Drive စနစ္ကို စံျပဳ တပ္ဆင္ေပးထားခဲ့ ပါတယ္။ 2.6L I4 အင္ဂ်င္မွာေတာ့ ျမင္းေကာင္ေရ 110hp/ 82KW ရွိၿပီး 3.0L V6 EFI မွာေတာ့ ျမင္းေကာင္ေရ 139 HP/104KW ရွိကာ 2.5L Turbocharged OHC Diesel အင္ဂ်င္ မွာေတာ့ ျမင္းေကာင္ေရ 83hp/62KW နဲ႔ Intercooler စနစ္မွာ ၉၄ံဏ။၇ဝဳႊၽအသီးသီးရွိပါတယ္။
ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ Mitsubishi Pajero (1991-1999)
-------------------------------------------------------
၁၉၉၁ဇန္နဝါရီလမွာ ဒုတိယမ်ဳိးဆက္ကို စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့ၿပီး Field Master Pajero SFX(India) စတဲ့နာမည္ကြဲေတြနဲ႔ ေက်ာ္ၾကား ခဲ့ပါတယ္။ ဘက္စံု ဒီဇိုင္းျပဳျပင္ထားတဲ့ ပါဂ်ဲ႐ိုးကား ဒုတိယမ်ဳိးဆက္မွာ ေတာ့ ပိုၿပီးက်ယ္ျပန္႔တဲ့ ကိုယ္ထည္ပိုင္းနဲ႔အတူ 2.5L Turbocharged Diesel engine(4D56T) Intercooler နဲ႔ 3.0L 12 Value SOHC Multi EFI စနစ္ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မ်ားနဲ႔ တြဲစပ္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒုတိယမ်ဳိးဆက္မွာ Super Select 4WD (SS4) စနစ္ကို စတင္မိတ္ဆက္ ေပး ခဲ့႐ုံမွ်မက Multimode ABS စနစ္ကို ပထမ ဆံုးတပ္ ဆင္ေပးႏိုင္ခဲ့ပါ တယ္။ Part Time/Full Time four wheel drive စနစ္မ်ားနဲ႔ တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၃ခုႏွစ္မွာေတာ့3.5L 24 Value DOHC EFI ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္နဲ႔ 2.8L Turbodiesel intercooler အင္ဂ်င္မ်ားကို ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၉၆မွာေတာ့ 3.0V6 ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကို ျမင္းေကာင္ေရ 177hp(132KW) နဲ႔ ထုတ္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
၁၉၉၇မွာေတာ့ ပါဂ်ဲ႐ိုးဟာ 3.5L 24 Value Dotsc V6 အင္ဂ်င္နဲ႔
Electronic Lift Control MIVEC ကို စတင္မိတ္ဆက္ခဲ့ပါတယ္။ အင္ဂ်င္မ်ားအေနနဲ႔ 2.5L Turbodiesel, 2.8L TD, 2.4L ဓာတ္ဆီ၊ 2.6L, 3.0L V6 နဲ႔ 3.5L V6 အင္ဂ်င္မ်ားကို 5Speed manual ဂီယာ စနစ္အျပင္ 4Speed Auto စနစ္မ်ားနဲ႔ တြဲဖက္တပ္ဆင္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ 3.0L Turbodiesel အင္ဂ်င္ကို လူႀကိဳက္အမ်ား ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။
တတိယမ်ဳိးဆက္ Mitsubishi Pajero (1999-2006)
---------------------------------------------------------
ျမန္မာျပည္မွာ ဖားျပဳပ္လို႔လူသိမ်ားတဲ့ တတိယမ်ဳိးဆက္ပါဂ်ဲ႐ိုးကို ၁၉၉၉ခုႏွစ္မွာ ဂ်ပန္ျပည္တြင္းေစ်းကြက္အတြက္ စတင္မိတ္ဆက္ေပး ခဲ့ပါတယ္။ အလံုးစံုျပဳျပင္ထားတဲ့ဒီဇိုင္းနဲ႔ တတိယမ်ဳိးဆက္ပါဂ်ဲ႐ိုးကား ေတြကိုေတာ့ Body on Frame(ကပ္ေဘာ္ဒီ) စနစ္နဲ႔ ထုတ္လုပ္ခဲ့တာ ျဖစ္ၿပီး Midsize SUV မွ Fullsize SUV စနစ္သို႔ ျမႇင့္တင္ခဲ့ပါတယ္။
ေဘာ္ဒီစတိုင္မွာေတာ့ 3Doors SUV အျပင္ 5Doors SUV မ်ားလည္း ရႏိုင္ပါ တယ္။ အင္ဂ်င္အမ်ဳိးအစားမ်ားမွာေတာ့ 2.5L, 2.8L Turbodiesel, 3.2L DiD, 3.0L V6, 3.5L V6, 3.5L V6 GDI အျပင္ 3.8L V6 ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္ မ်ားနဲ႔ တြဲစပ္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဂီယာစနစ္မ်ားမွာ ေတာ့ 5Speed Manual, 4Speed-5Speed Auto စနစ္မ်ားနဲ႔ 4WD စနစ္ကို စံထားထုတ္လုပ္ခဲ့ပါ တယ္။
စတုတၴမ်ဳိးဆက္ Mitsubishi Pajero (2006-Present)
-----------------------------------------------------------
စတုတၴမ်ဳိးဆက္ပါဂ်ဲ႐ိုးကိုေတာ့ ၂ဝဝ၆ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာမွာ Paris Showမွာ စတင္မိတ္ဆက္ ခဲ့ပါတယ္။ အတြင္းခန္းအျပင္အဆင္နဲ႔ လံုၿခံဳမႈ စနစ္ေတြမွာ Dural Stage SRS ေရွ႕ေလအိတ္ စနစ္၊ Side impac နဲ႔ Curtain Airbag စနစ္ Super Select 4WD II စနစ္မ်ားအျပင္ Active Stability & Traction Control (ASTC) စနစ္နဲ႔ Electronic Brake Force distribution (EBD) စနစ္မ်ားကို အသစ္တပ္ဆင္ေပးထားပါတယ္။ 3Door SUV နဲ႔ 5Door SUV ႏွစ္မ်ဳိးစလံုးထုတ္ၿပီး အင္ဂ်င္မ်ားအေန နဲ႔ 2.8L 3.2LDi Turbodiesel 3.0L V6, 3.5L V6 နဲ႔ 3.8L V6 ဓာတ္ဆီအင္ဂ်င္မ်ားကို 5Speed manual နဲ႔ 4/5Speed Automatic စနစ္မ်ားနဲ႔ တြဲစပ္ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
3.2L diesel အင္ဂ်င္မွာေတာ့ Common Rail Technology နဲ႔ Clear emission စနစ္မ်ားနဲ႔အတူ ျမင္းေကာင္ေရ 167hp/125KW ရွိၿပီး 3.8L V6 မွာေတာ့ MIVEC (Variable Value timing to boost Power)j ျမင္းေကာင္ေရ 247HP/ 184KW နဲ႔ ထုတ္လုပ္ကာ အင္ဂ်င္ႏွစ္ခုစလံုးမွာ ဥေရာပစံႏႈန္း
နဲ႔ထုတ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၂ေမာ္ဒယ္မွာေတာ့ ကားေဘာ္ဒီဒီဇိုင္းကို အနည္းငယ္ျပဳျပင္ခဲ့ၿပီး Suspension စနစ္မ်ားကို အထူးေကာင္း မြန္ေအာင္ ျပဳျပင္ခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၅ေမာ္ဒယ္မွာ ေတာ့ LED ေရွ႕ဘယ္မီးႀကီးမ်ားနဲ႔ အတြင္းခန္း အျပင္အဆင္မ်ားကို အထူးျပဳျပင္ခဲ့ပါတယ္။ ၂ဝ၁၅ မွာေတာ့ 2.8L Four Cylinder Turbodiesel နဲ႔ 3.2L Four Cylinder Turbodiesel အင္ဂ်င္မ်ားပါ ထုတ္လုပ္ထားပါတယ္။
ျမန္မာေစ်းကြက္မွာေတာ့ ပထမမ်ဳိးဆက္ ပါဂ်ဲ႐ိုး(သံပံုး)ကား ေတြကို အကၡရာနိမ့္ပိုင္းမွာျမင္ေတြ႕ရသလို ၁၉၉၆-၁၉၉၇ ေမာ္ဒယ္ ပါဂ်ဲ႐ိုးတံခါးသံုးေပါက္၊ ငါးေပါက္ ဒီဇယ္ကားေတြပဲအသံုးမ်ားပါတယ္။ တခ်ဳိ႕စက္မႈဇုန္ထုတ္ 97 model Pajero နဲ႔ တစ္ပံုစံတည္းေတြလည္း ျမန္မာစက္မႈဇုန္ေတြက တုပထုတ္ခဲ့ၾကပါေသးတယ္။ 96/97model မွာေတာ့ Exceed မွာေတာ့ Electronic Pump နဲ႔ Aircon လူ႐ုပ္ စသည္ျဖင့္ ေခၚေဝၚသံုးႏႈန္းၾကပါတယ္။ 97/98 model မွာေတာ့ပံုေျပာင္းဗိုက္ေဖာင္း ရယ္လို႔ ဒီဇိုင္းကြဲတစ္မ်ဳိးရွိၿပီး ျမန္မာအေခၚ ပါဂ်ဲ႐ိုး(ဖားျပဳပ္)ကေတာ့ ၁၉၉၉ေမာ္ဒယ္အထက္မွာ ေတြ႕ျမင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
မၾကာေတာ့တဲ့ရက္ပိုင္းမွာ ထြက္မယ့္ CIF ႏႈန္းထားသစ္နဲ႔ မူဝါဒသစ္ေၾကာင့္ 2006 model စလစ္ကပ္ကားနဲ႔ 2006 model (ဘယ္ေမာင္း)ပါဂ်ဲ႐ိုးေတြပဲ တင္သြင္းခြင့္ရေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ယခင္ ၂ဝ၁ဝ ေမာ္ဒယ္(စလစ္မလို)မွာေတာ့ CIF တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၂၂၈ဝဝ က်သင့္ၿပီး ကညန Custom က သိန္း၄၂ဝ ဝန္းက်င္က်သင့္ မွာမို႔ တင္သြင္းသူသိပ္မရွိပါဘူး။ လက္ ရွိ ၁၉၉၇/၂ဝဝ၃ ပါဂ်ဲ႐ိုးကားမ်ားကိုေတာ့ ကားအေျခအေနအလိုက္ သိန္း ၁ဝဝ မွ ၂၅ဝ ၾကား အေရာင္းအဝယ္ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
(Yangon Times Journal, 11-51)
No comments:
Post a Comment