နည္းပညာစာေမးပြဲတြင္ က်႐ႈံးခဲ့သူ တကၠသိုလ္ႏွစ္ခုမွ ေက်ာင္းသားႏွစ္ဦး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္သတ္ေသ Wednesday, November 19, 2014 ႏိုဝင္ဘာ ၁၆ရက္ေန႔က ေၾကညာခဲ့ ေသာ နည္းပညာစာေမးပြဲ ေအာင္စာရင္း၌ က်႐ႈံးခဲ့သူူ ေက်ာင္းသားႏွစ္ဦးသည္ ကိုယ့္ ကိုယ္ကိုယ္ သတ္ေသသြားသည္။ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦးမွာ ေမွာ္ဘီနည္းပညာ တကၠသိုလ္ႏွင့္ စစ္ေတြနည္းပညာ တကၠ သိုလ္တို႔တြင္ တက္ေရာက္ကာ စာေမးပြဲ ေျဖခဲ့ၾကသူ အသက္ ၂ဝ ေက်ာ္အရြယ္ ေက်ာင္း သားႏွစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ေအာင္စာရင္း ထြက္ၿပီးေနာက္ရက္တြင္ သတ္ေသသြားခဲ့ ျခင္းျဖစ္သည္ဟုသက္ဆိုင္ရာနယ္ေျမ ရဲစခန္းတို႔က အတည္ျပဳေျပာၾကားၾကသည္။ ၂ဝ၁၃-၂ဝ၁၄ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ နည္းပညာတကၠသိုလ္၊ ေကာလိပ္စုစုေပါင္း ၃၂ ခုတို႔ တြင္ ပထမႏွစ္မွ BE တန္းအထိ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ စုစုေပါင္း ၇၆၅ဝဝ ေက်ာ္ေျဖဆိုခဲ့ရာ စာေမးပြဲက်သူ ၁၆ဝဝဝ ေက်ာ္ (၂ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္) ထဲ ၌ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦးသာ ထိုရက္တြင္ သတ္ေသ သြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ပညာေရးဆိုင္ရာျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အနီးစပ္ဆံုးတ႐ုတ္ ႏိုင္ငံ၏ ယခုလ China Daily ေမလ အစီ ရင္ခံစာ၌ တကၠသိုလ္စာေမးပြဲက်၍ တစ္ႏွစ္ အတြင္း သတ္ေသသြားေသာ ေက်ာင္းသား ၇၉ ဦးရွိေၾကာင္း ထုတ္ျပန္လာခ်ိန္တြင္ ျမန္မာတြင္လည္း ယင္းျပႆနာ စတင္ ႀကံဳလာၿပီ ျဖစ္သည္။ ယခုႏွစ္အတြက္ နည္းပညာစာေမးပြဲ မွာ ပံုမွန္ႏွစ္မ်ားႏွင့္ ေအာင္ခ်က္ရာခိုင္ႏႈန္း သိပ္မကြာျခားပါဟု စက္မႈႏွင့္သက္ေမြးပညာ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာေဇာ္ဝင္း က ေျပာၾကားေနေသာ္လည္း ေမွာ္ဘီ နည္း ပညာတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အဖြဲ႕ကမူ ယခုလက္ရွိထုတ္ျပန္ထားေသာ ေအာင္စာရင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ က်င့္သံုးေန ေသာမူဝါဒမ်ားမွာ ျမန္မာတြင္သာမကႏိုင္ငံတကာတကၠသိုလ္မူဝါဒမ်ားႏွင့္ မကိုက္ညီ ဟုစြပ္စြဲေနသည္။ စက္မႈႏွင့္သက္ေမြးပညာ ညႊန္ၾကား ေရးမွဴးခ်ဳပ္ေဒါက္တာေဇာ္ဝင္းက ”ႏွစ္စ မွာကတည္းက ဒီႏွစ္ကေတာ့ ေသေသ ခ်ာခ်ာ ႀကိဳးစားမွရမယ္၊ ပံုမွန္လုပ္ေနလို႔ ေတာ့မရ ဘူးဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္း သားေတြကို ေျပာၿပီးသားပါ။ အခု ေအာင္ စာရင္းကသူတို႔ေျဖထားတဲ့ရလဒ္အမွန္ပါ။ မ႐ိုးမသားလုပ္ထားတာမရွိဘူး”ဟုေျပာသည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ တပ္မေတာ္အစိုးရ လက္ ထက္ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္ အထိ သိပၸံႏွင့္နည္းပညာ ဝန္ႀကီးဌာန လက္ေအာက္ခံနည္းပညာ ေက်ာင္းတို႔သည္Moderation (ရမွတ္ႏွင့္ အေျဖလႊာ ျပန္ၾကည့္ၿပီး အတန္းတင္ေပး သည့္စာေမးပြဲစနစ္) ရွိေသာ္လည္း အင္ဂ်င္နီယာအခ်ဳိ႕၏ အရည္အေသြးေပၚ ေမးခြန္း ထုတ္လာသူတို႔မ်ားလာ၍ ယခုအစိုးရလက္ ထက္တြင္ ထိုစနစ္ကို ဖ်က္ခဲ့သည္။ ထိုစနစ္ေၾကာင့္ နည္းပညာတကၠ သိုလ္၊ ေကာလိပ္တို႔၏ ေအာင္ခ်က္သည္ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ ေျဖဆိုႏိုင္႐ံုႏွင့္မရေတာ့ ေသာ အေျခအေနေရာက္လာခဲ့သည္။ ယင္းအျပင္ စာေမးပြဲတို႔သည္လည္း အက် မ်ားလာသည္။ တကၠသိုလ္ဆရာမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ အတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာအာကာမိုးသူက ”ငယ္ငယ္ကေလးကတည္းက သင္ၾကား သင္ယူမႈ ပံုစံမေျပာင္းခဲ့ဘဲ ခုမွ ႐ုတ္တရက္ ေျပာင္းလဲ လိုက္တဲ့အတြက္ အဆင္သင့္ မရွိေသးတဲ့ ကေလးေတြ အထိနာတယ္။တစ္ဆင့္ခ်င္းလုပ္ရမွာကို ခ်က္ခ်င္းေျပာင္း လိုက္ေတာ့ ဒီလိုျပႆနာေတြရွိလာတယ္” ဟု မွတ္ခ်က္ေ ပးသည္။ ထို႔အျပင္ စနစ္တစ္ခုသို႔ ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္းလဲရာ၌ သင္ၾကားသူဆရာတို႔သာ မက၊ သင္ယူသူ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ တို႔၏ အရည္အေသြးပိုင္းသည္ ခ်က္ခ်င္း ေျပာင္း လဲႏိုင္ဖို႔ရန္ ခက္ခဲတတ္ၿပီး လိုက္ပါ မေျပာင္းလဲႏိုင္သူအခ်ဳိ႕သည္ စိတ္ဓာတ္က် ျခင္း၊အားေပးသူမရွိပါက တလြဲထြက္ ေပါက္ရွာ ျခင္း စသည္တို႔ျဖစ္တတ္သည္ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။ ႏိုင္ငံရွိတကၠသိုလ္တို႔မွာ ၿမိဳ႕ထဲႏွင့္ ေဝးကြာေသာ ေနရာတြင္ရိွေနသည့္အျပင္ ေနထိုင္စားေသာက္မႈစရိတ္ ႀကီးျမင့္လာ ေသာယေန႔ အေျခအေနေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္ တာ ေက်ာင္းတက္ရာတြင္ အသံုးျပဳရေသာ အေထြေထြစရိတ္သည္ လူလတ္တန္းစား ေက်ာင္းသားမိဘတစ္ဦးအဖို႔ ႀကီးမားလွ ေၾကာင္း၊ ထို႔အတြက္ေၾကာင့္ မိဘတို႔၏ ဖိအားသည္လည္းရွိေနၾကသည္ဟု ေမွာ္ဘီ နည္းပညာတကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားအခ်ဳိ႕က ေျပာၾကသည္။ ယခုျဖစ္ရပ္က စာေမးပဲြက်ျခင္းဆုိသည့္ ကိစၥရပ္မွာပင္ အဆံုးမသတ္ခဲ့ဘဲကိုယ့္ကိုယ္ ကိုယ္သတ္ေသျခင္းျဖင့္ အဆံုးသတ္မႈက ေက်ာင္းသားလူငယ္တို႔ အတုယူမွားမႈ ရိွလာမည္ကိုစိုးရိမ္သည္ဟု တကၠသိုလ္ ဆရာတစ္ဦးက ေျပာသည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ စစ္တမ္းတြင္ မိဘ၏ ဖိအားေၾကာင့္ ေသဆံုးရမႈမွာ သတ္ေသမႈ ၏ ၇ ရာခိုင္ႏႈန္းသာရွိၿပီး က်န္သည္က စာေမးပြဲစစ္ေသာ ဆရာတို႔ႏွင့္အျငင္းအခုံ လုပ္ျခင္းႏွင့္ သတ္ေသၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာတြင္မူ ထိုအရင္းအျမစ္ကိုတိက် စြာသိရန္ရွာေဖြဖို႔လိုသည္ဟု တကၠသိုလ္ ဆရာမ်ားအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွ ဆရာအခ်ဳိ႕က ေျပာ ၾကသည္။ ပံုမွန္စာေမးပြဲမ်ားထက္ အက် မ်ားေန မႈသည္ AGTI တန္းမွBTech တန္းသို႔လည္းေကာင္း၊ BTech တန္းမွ BE တန္းသို႔လည္းေကာင္း တက္လိုသူတို႔၏ အရည္အခ်င္းစစ္စာေမးပြဲမွာမူ ေအာင္ျမင္ သူက သိပ္မရွိခဲ့ေပ။ ပံုမွန္စာေမးပြဲစစ္၍ က်ခဲ့သူတို႔ကို ျပန္လည္ကုစား ေျဖဆို ခိုင္းသည့္ အရည္အခ်င္းစစ္စာေမးပြဲတြင္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွ ေျဖဆိုသူစုစုေပါင္း ၄၂၇၆ ဦးရွိရာ ၁ဝဝ၂ ဦးသာေအာင္ခဲ့သည့္အတြက္ ပံုမွန္စာေမးပြဲေအာင္စာရင္း ေအာင္ခ်က္ ထက္ ပိုမိုဆိုးရြားခဲ့သည္။ ေမွာ္ဘီနည္းပညာတကၠသိုလ္မွဆြဲႀကိဳးခ်ေသဆံုးသြားေသာေက်ာင္းသား ကိုတင့္လြင္ မေသခင္ေနာက္ဆံုးေရးသြားေသာႏႈတ္ဆက္စာ Popular Myanmar News Journal 
No comments:
Post a Comment