Thursday, November 20, 2014

လင္းယုန္ျကီးစာမတတ္ဘူးလား

 လင္းယုန္သိပါေလစ လင္းယုန္ဆိုတဲ့ ကေလာင္ရွင္ၾကီးေရ ခင္ဗ်ားရဲ့ ''ေၾသာ္ဟုတ္လား ဒါနဲ့... ေျပာရအံုးမယ္ ဟဲ.ဟဲ.ဟဲ...''ဆိုတဲ့ေဆာင္းပါးေတြကို အပတ္စဥ္သံေတာ္ဆင့္ဂ်ာနယ္မွာ ဖတ္ရတယ္ဗ်။ ဖတ္မိသမွ် ေတာ့ ခင္ဗ်ားဟာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ဟုတ္လွျပီမွတ္ျပီး ဘ၀င္ေလဟပ္ ျပည္သူကို အဆိပ္ခတ္ေနတာသာ ေတြ့ရတယ္ဗ်ာ။ ဘယ္သူေတြကမ်ား ေျမွာက္ေပးထားသလဲဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားတို့ အခုေၾကြးေၾကာ္ေနတဲ့ ၂၀၀၈ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးအတြက္ ကန့္သတ္ခ်က္လို့ ခင္ဗ်ားတို့ဆိုတဲ့ ပုဒ္မ၄၃၆ ကို မျပင္ဖို့အတြက္ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ေတြဘက္ က သေဘာထားဟာ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုးရဲ့ဆနၵနဲ့ မကိုက္ညီပါဘူးလို့ခင္ဗ်ားေျပာတယ္ေနာ္... ဟုတ္ပါရဲ့လား လင္းယုန္။ ေနာက္ျပီးလႊတ္ေတာ္တြင္းမွာအင္အားအေကာင္းဆံုးဆိုတဲ့ ျပည္ခိုင္ျဖိုးပါတီမပါ အျခားပါတီေတြ ကေတာ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ကိုျပင္သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပုတယ္လို့ ခင္ဗ်ားဆိုျပန္တယ္၊ ဟုတ္ပါရဲ့လား လင္းယုန္။ ကဲ ဒါဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္ေမးပါရေစ..လင္းယုန္။ ခင္ဗ်ားဆိုထားတဲ့ ျပည္သူတစ္ရပ္လံုးရဲ့ ဆနၵဆိုတာ လက္မွတ္ထိုးထားတဲ့ ျပည္သူငါးသန္းကိုေျပာတာလား လင္းယုန္။ ျပည္သူ့ဆနၵဆိုတာ ျပည္သူ တစ္ရပ္လံုးကို ကိုယ္စားျပုတာပါ လင္းယုန္ ခင္ဗ်ားေျပာသလိုသာဆို ဆနၵျပုလက္မွတ္မထိုးခဲ့တဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို့လို သန္းငါးဆယ္ေသာျပည္သူလူထုကို သိမ္းကံု်းဆဲြသြင္းလိုက္ပံုေတာ့...မိသဗ်ာ။ ေနာက္တစ္ခ်က္ ခင္ဗ်ားကို ေျပာခ်င္တာက ပုဒ္မ ၄၃၆ ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြဟာ အေျခခံဥပေဒကို နည္းလမ္းတက်ျပင္ဆင္နိုင္ေအာင္ လမ္းဖြင့္ေပးထားျခင္းသာျဖစ္ေၾကာင္းပါ။ အတားအဆီးကန့္သတ္ခ်က္ မဟုတ္ပါ။ ဒါကိုဘာေၾကာင့္ ခင္ဗ်ားတို့အေနနဲ့ အတားအဆီးကန့္သတ္ခ်က္တစ္ခုအျဖစ္ ရႈျမင္ေန သလဲဆိုရင္ ပထမအခ်က္က ျီူ ဥကၠ႒ ေဒၚစုဟာ ပုဒ္မ ၅၉(စ)ပါ သမၼတအရည္အခ်င္းေတြနဲ့ မကိုက္ညီတဲ့အတြက္ ပုဒ္မ ၅၉(စ)ကို ျပင္ရမယ္။ ဒါေပမယ့္ ပုဒ္မ ၅၉(စ)ကိုျပင္နိုင္ဖို့အတြက္ ဖဲြ့စည္းပံု အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရး ေသာ့ခ်က္ျဖစ္တဲ့ပုဒ္မ ၄၃၆ အတိုင္း နည္းလမ္းတက်ျပင္နိုင္ဖို့အတြက္ ျီူ အေနနဲ့ အရည္အခ်င္းမရိွဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပုဒ္မ ၄၃၆ ဆိုတဲ့ ဖြင့္ေပးထားတဲ့လမ္းအတိုင္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္ မေလွ်ာက္နိုင္တဲ့အတြက္ မီွခိုစရာေတာင္ေ၀ွးတစ္ေခ်ာင္းရွာဖို့လိုလာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျပည္သူကို လမ္းေပၚ ဆဲြတင္ျပီး ဆနၵျပုလက္မွတ္ထိုးခိုင္းတယ္။ ေနာက္ျပီး အျခားနိုင္ငံေရးပါတီေတြနဲ့ တိုင္းရင္းသား အင္အားစုေတြပါလာေအာင္ ဖက္ဒရယ္စနစ္နဲ့လံႈ့ေဆာ္တယ္။ တကယ့္တကယ္မွာေတာ့ လက္မွတ္ ၅ သန္းသာ (ျီူ ထုတ္ျပန္ခ်က္အရ)ရလိုက္ျပီး ေတာင္ေ၀ွးမျဖစ္ဘဲ ေကာင္းရိုးတစ္မွ်င္သာရလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ျီူ အေနနဲ့ ပုဒ္မ ၄၃၆ ျပင္ဆင္ေရးမွာ ျပည္သူေတြ ျီူ ဘက္ ဘယ္ေလာက္ပါသလဲ ၾကိုတင္မဲဆြယ္ခြင့္သေဘာ အကို်းအျမတ္ရလိုက္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျီူ ရဲ့ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရး လႈပ္ရွားမႈအားလံုးဟာ ျပည္သူအတြက္မဟုတ္ဘဲ ေဒၚစုသမၼတျဖစ္ေရးနဲ့ နိုင္ငံေရးအျမတ္ ထုတ္မႈ သက္သက္ပဲလို့ျမင္ပါတယ္။ ျီူ ရထားတဲ့ ေကာက္ရိုးတစ္မွ်င္ဟာလည္းဘဲ ျပည္သူ့ဆနၵ အစစ္အမွန္ ဟုတ္ရဲ့လား သံသယ၀င္စရာပါ။ ဟုတ္ပါရဲ့လား...လင္းယုန္။ ေနာက္ျပီး ခင္ဗ်ားဆိုတဲ့ လႊတ္ေတာ္တြင္းက တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းဟာ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ဖို့ကိစၥမွာ အခရာက်ေနတယ္လို့ ေျပာခဲ့တယ္ေနာ္ ဟုတ္ပါရဲလား... လင္းယုန္။ ဒါဟာလင္းယုန္အေနနဲ့ အေျခခံဥပေဒျပင္ဆင္ေရးဆိုတဲ့ အျမင္တစ္ခုတည္းနဲ့ ၾကည့္လို့သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို့ျမန္မာနိုင္ငံအေနနဲ့ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚ ေလွ်ာက္လွမ္း လာတာ ၃ နွစ္ေက်ာ္သာရိွေသးတာမို့ တည္ျငိမ္ရင့္က်က္မႈရိွရန္ လိုအပ္သည္မွာ မျငင္းပယ္နိုင္တဲ့ အရိွတရားတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ဟာ လြတ္လပ္ပိုင္ခြင့္ရိွသလို ျပန္လည္ထိန္းေက်ာင္းမႈ၊ တာ၀န္ယူမႈ၊ လိုအပ္ရင္အေရးယူမႈမ်ားရိွတာကို တရားဥေပဒစိုးမိုးေရးရူ့ေထာင့္မွလည္း ၾကည့္ျမင္တတ္ဖို့လို ပါတယ္...လင္းယုန္။ ျမန္မာနိုင္ငံအတြက္ အေရးၾကံုလာရင္(အမို်းသားအကို်းစီးပြားကို ထိပါးလာရင္) တပ္မေတာ္ဟာ ေရွ့တန္းမွရပ္တည္ေပးခဲ့တာ သမိုင္းျဖစ္စဥ္ေတြကို ၾကည့္ရင္ေတြ့နိုင္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမိုင္းအစဥ္အလာေတြအရ အမို်းသားနိုင္ငံေရးမွာပါ၀င္ခဲ့တဲ့ တပ္မေတာ္အေနနဲ့ နိုင္ငံေတာ္ကို ကာကြယ္ဖို့၊ တိုင္းျပည္ျငိမ္းခ်မ္းသာယာဖို့၊ ဖံြ့ျဖိုးတိုးတက္ဖို့ဆိုတဲ့ အမို်းသားအကို်းစီးပြားေတြကို လက္ရိွ မွာလည္း အစိုးရနဲ့အတူ လက္တဲြလုပ္ေဆာင္ရင္း အမ်ားသေဘာျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ လုပ္ေဆာင္ရတဲ့ ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္ေတြမွာလည္း အင္အားခိ်န္ခြင္လွ်ာညိွေပးတဲ့ အဖဲြ့အစည္းတစ္ရပ္အျဖစ္ရိွေနေပးဖို့ လိုအပ္ပါတယ္။ အာရွနိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ့ တပ္မေတာ္ေတြဟာ အမို်းသားနိုင္ငံေရး (ပါတီနိုင္ငံေရး မဟုတ္ဘူးေနာ္)မွာ ပါ၀င္ခဲ့ရတာ ဃေ်န ွအကိပ လုပ္ၾကည့္ရင္ မလဲြမေသြေတြ့ရမွာ အေသအခ်ာပါပဲ။ ဥပမာ အင္ဒိုနီးရွားနိုင္ငံနဲ့ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ နိုင္ငံေရးျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲမႈဟာ ထပ္တူ မဟုတ္ေတာင္ အနီးစပ္ဆံုးတူညီေနပါတယ္။ အင္ဒိုနီးရွားလႊတ္ေတာ္တြင္းမွာ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ပါ၀င္မႈဟာ ဒီမိုကေရစီရင့္သန္လာတာနဲ့အမွ် တျဖည္းျဖည္းေလွ်ာ့ခ်ခဲ့တာ မ်က္ေမွာက္ ေခတ္မွာလံုး၀မရိွေတာ့ဘူး ဆိုတာ ေတြ့ရမွာပါ။ ယခုလႊတ္ေတာ္တြင္း အဆိုျပုခ်က္၊ ေမြးခြန္းမ်ား ေမးျမန္းရာမွာ တပ္မေတာ္သားကိုယ္စားလွယ္ မ်ားရဲ့ေမးျမန္းခ်က္ေတြဟာ တိုင္းက်ိဳးျပည္ျပဳေတြပါပဲ။ လက္ေတြ့က်အျပုသေဘာေဆာင္တဲ့ နည္းေပး လမ္းျပေတြပါ။ ဒီမိုကေရစီအေရြ့ကို ေနာက္ေၾကာင္းမျပန္နိုင္ေအာင္ ဒီ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းက မားမားမတ္မတ္ ရပ္တည္ထိန္းေက်ာင္းေပးနိုင္ဖို့အတြက္ အခရာက်တယ္လို့ ကြ်န္ေတာ္ျမင္တယ္။ သမၼတေျပာခဲ့တဲ့ '' ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းဟာရိွသင့္၊ ရိွထိုက္တယ္''ဆိုတဲ့မွတ္ခ်က္ဟာ ေနာက္ပိုင္း ဒီမိုကေရစီရင့္သန္လာရင္ တပ္မေတာ္ရဲ့ပါ၀င္မႈကို တျဖည္းျဖည္းေလွ်ာ့သြားမယ္အေျခအေနမို့ စိုးရိမ္စရာ မလိုေၾကာင္းေတြ့နိုင္တယ္။ လတ္တေလာ အာဏာရခ်င္သူေတြအတြက္ေတာ့ ၂၅ ရာခိုင္နႈန္းဟာ ဆူးတစ္ေခ်ာင္းလို့ျမင္ၾကမွာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တပ္မေတာ္ဟာ ဒီမိုကေရစီမရင့္သန္ေသးမီကာလမွာေတာ့ အာဏာရူးေတြ ပဲြလန့္တုန္းဖ်ာမခင္းဖို့အတြက္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေရးဟာ ျပည္သူ့အတြက္သာ ျဖစ္တယ္လို့ ကြ်န္ေတာ္ျမင္ပါတယ္.. လင္းယုန္။ ဒါေၾကာင့္ လင္းယုန္ကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။ လင္းယုန္ေျပာတဲ့ မိမိတို့ရဲ့ ၾသဇာအာဏာအကို်းအတြက္ မ်က္နွာလဲြခဲပစ္လုပ္၊ ေခါင္းမာ တင္းခံေနရင္ လူထုအေနနဲ့ လက္ပိုက္ၾကည့္ေနမွာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ မွန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ လက္ရိွျပည္သူ့ အကို်းထက္ မိမိသမၼတျဖစ္ေရးကို ဦးစားေပးျပီး ျပည္သူကိုပါခုတံုးလုပ္ေနတာ ဘယ္သူလဲ။ ဒီလိုအျဖစ္မို်း ကိုလူထုကလက္ပိုက္ၾကည့္မေနသလို တပ္မေတာ္ကလည္း ျပည္သူ့ဆနၵအတိုင္း ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ...လင္းယုန္သိပါေလစ... ျမန္မာျပည္သား

No comments: