ဧဝရတ္ေတာင္ထိပ္အထိ တက္ႏုိင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာေတာင္တက္ သမားႏွစ္ဦး။ သတင္းဓာတ္ပံု- ထူးေဖာင္ေဒးရွင္း။ |
ကမၻာ့ အျမင့္ဆံုး နီေပါလ္ႏုိင္ငံက ဧရ၀တ္ ေတာင္ထိပ္ကို ျမန္မာ ေတာင္တက္သမား ၂ ဦးတို႔ ေမလ ၁၉ ရက္ေန႔မွာ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေရာက္ရွိခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဧ၀ရတ္ေတာင္တက္ အဖြဲ႔၀င္ တဦးျဖစ္ၿပီး က်န္းမာေရး အေျခအေနေၾကာင့္ မီတာ ၅၃၀၀ အျမင့္က ေတာင္ေျခစခန္းမွာ ခ်န္ေနခဲ႔ရသူ ကိုညီညီေအာင္က အခုလို ေျပာပါတယ္။
"ဧဝရတ္ေတာင္ထိပ္ကို ဒီမနက္ ၇နာရီ ၇ မိနစ္မွာ ကိုျပည့္ၿဖိဳးေအာင္ ေရာက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မနက္ ၇နာရီ ၁၇မိနစ္မွာ ေနာက္ ဆယ္မိနစ္အၾကာမွာ ကိုဝင္းကိုကိုက ေတာင္ထိပ္ကို ေရာက္ပါတယ္။ ေတာင္ထိပ္ကိုေရာက္သြားၿပီဆုိတာ သိရတဲ့အတြက္ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ က်ေနာ္တို႔.. က်ေနာ့္အတြက္ေပါ့ ခရီးတဝက္ေအာင္ျမင္သြားၿပီေပါ့။ ခရီးတဝက္ေအာင္ျမင္သြားၿပီ ဆုိတာရယ္ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သူတို႔ျပန္အဆင္းေပါ့။ ေအာက္စီဂ်င္အေနအထား စတာေတြအတြက္ က်ေနာ္ ေမးစရာရွိတာ ေမးပါတယ္။ ေျခခ်ခဲ့ၿပီးအေနအထားမွာ အခ်ိန္မွီ Camp 4 ကို ျပန္ဆင္းလာခဲ့ဖို႔။ ခံစားခ်က္ကေတာ့ ခုနက ေျပာသလို က်ေနာ္တို႔ အႏွစ္ႏွစ္ အလလ အိမ္မက္မက္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အလံေတာ္ကို ဧဝရတ္ေတာင္ထိပ္မွာ လႊင့္မယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို က်ေနာ့္ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္က ျဖည့္ဆည္းႏုိင္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး ေပ်ာ္ ပါတယ္။ ကိုယ္ေရာက္သလိုပဲေပါ့။"
ကိုျပည့္ၿဖိဳးေအာင္ နဲ႔ ကို၀င္းကိုကို တို႔ ေမလ ၂၃ ရက္ေန႔ေလာက္မွာမွ ေတာင္ေျခ စခန္းကို ေရာက္ရွိမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းတဲ႔ အေၾကာင္းလည္း ကိုညီညီေအာင္ က ေျပာပါတယ္။
" ျပန္ဆင္းလာတယ္။ ျပန္ဆင္းလာၿပီးေတာ့ ေန႔လည္ တစ္နာရီေက်ာ္မွာ မီတာ ရွစ္ေထာင္က ေတာင္ေပၚစခန္း ၄ မွာ ဒီည သူတို႔ အိပ္ပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ အစီအစဥ္ကေတာ့ ဒီည ၁၉ည က ကမ့္ ၄ မွာ မနက္ျဖန္ ကမ့္ ၄ ကေန ကမ့္ ၂ကို ဆင္းမယ္။ ၂၀ရက္ေန႔ ကမ့္ ၂ မွာ အိပ္မယ္။ ၂၁ရက္ေန႔က်ရင္ ကမ့္ ၂ကေန Base Camp ေတာင္ေျခစခန္းကို ေရာက္မယ္။ ၂၂ရက္ေန႔ကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္တက္ ပစၥည္းေတြ သိမ္းဖို႔ တရက္အခ်ိန္ယူရမွာျဖစ္ၿပီးေတာ့ ၂၃ရက္ေန႔ဆိုရင္ေတာ့ Kathmandu ကိုေရာက္ပါမယ္။ ေနာက္ Base Camp ဧဝရတ္ ေတာင္ေျခစခန္း ကေနၿပီးေတာ့ Kathmandu ကို ဟယ္လီေကာ္ပတာနဲ႔ ျပန္မွာျဖစ္ပါတယ္။"
ျမန္မာႏုိင္ငံကိုေတာ့ ဒီလကုန္ပိုင္းမွာ ျပန္လာႏုိင္ဖို႔လည္း ေမွ်ာ္လင့္ထားတာပါ။ ဆီးႏွင္းေတြ ဖံုးလႊမ္းၿပီး ေအာက္စီဂ်င္ နည္းလွတဲ႔ ဧ၀ရတ္ ေတာင္ထိပ္ ကို ျမန္မာ ေတာင္တက္သမားေတြ ဘယ္လို ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ႔ရပါသလဲ ဆိုတာကိုလည္း ကိုညီညီေအာင္က အခုလို ေျပာပါတယ္။
" မေန႔ညက ေတာင္ထိပ္တက္တဲ့အခ်ိန္မွာ အခက္အခဲကေတာ့ ရာသီဥတုနဲ႔ ညဘက္ႀကီး တက္ရတဲ့အတြက္ အႏုတ္ ၃၀ ဒီဂရီေလာက္ျဖစ္ေနတယ္။ အရမ္းခ်မ္းတယ္။ ေနာက္တခုက မီတာ ၈၀၀၀ အျမင့္ေပမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါက ေလယာဥ္ပ်ံ ဂ်က္ေလယာဥ္ေတြ ပ်ံတဲ့ အျမင့္ေပျဖစ္ေနတယ္။ အဲ့တာေၾကာင့္ ေလထုထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္ ပါဝင္မႈႏႈန္းက ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းပဲ ရွိတယ္။ အဲ့ဒီ့အေနအထားမ်ိဳးမွာ ကိုယ့္အသက္ကိုေတာင္ မနည္းလုရႈေနရတဲ့ အေနအထားမ်ိဳးမွာ ျပင္းထန္တ့ဲ ေတာင္တက္လႈပ္ရွားမႈကို လုပ္ရတယ္ဆိုေတာ့ ၿပီးေတာ့ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးလည္း မဟုတ္ဘူး ေက်ာပိုးအိတ္ထဲမွာ ေအာက္ဆီဂ်င္ဘူး အေလးႀကီး၊ ေရဗူး စသည္ျဖင့္ ထည့္ထားတာဆိုေတာ့ အခက္အခဲမ်ားစြာ ၾကံ့ၾကံ့ခံၿပီးေတာ့ တက္ရတာေပါ့။ "
ျမန္မာ ႏုိင္ငံက ေတာင္တက္ ကလပ္ တခု ျဖစ္တဲ႔TCCM ( Technical Climbing Club of Myanmar) ရဲ႕ ေတာင္တက္ အဖြဲ႔ထဲက ကိုျပည့္ၿဖိဳးေအာင္၊ ကို၀င္းကိုက္ိုနဲ႔ ကိုညီညီေအာင္တို႔ ျပင္ဆင္ခဲ႔ၾကေပမယ့္ ကိုျပည့္ၿဖိဳးေအာင္နဲ႔ ကို၀င္းကိုကိုတို႔ဘဲ တက္ေရာက္ႏုိင္ခဲ႔ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ေတာင္တက္ ခရီးစဥ္ကေတာ့ Technical Climbing Club of Myanmar ေတာင္တက္ကလပ္ အေနနဲ႔ တက္ေရာက္တာ ျဖစ္ၿပီး ထူးကုမၸဏီက ေထာက္ပံ႔ေပးခဲ႔တာ ျဖစ္ပါတယ္။
မသိဂႌထုိက္ / ဗီြအုိေအ (ျမန္မာပုိင္း)
No comments:
Post a Comment