Sunday, October 2, 2016

မူလတန္းဆရာမ်ား အရည္အေသြးနည္းဟု ပညာေရးဝန္ႀကီး ေျပာၾကား

ရန္ကုန္၊ ေအာက္တိုဘာ ၂

ပညာေရး အရည္အေသြး ျမင့္မာေရး ဆရာအရည္အခ်င္း ေကာင္းမြန္ရန္ အေရးႀကီးဆံုးျဖစ္ၿပီး မူလတန္းအဆင့္ ဆရာမ်ားသည္ အျခားအဆင့္သင္ ဆရာမ်ားေအာက္ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ငယ္ရြယ္ျခင္း၊ ရင့္က်က္မႈ၊ အေတြ႔အႀကံဳႏွင့္ အရည္အေသြးနည္းေၾကာင္း ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စုဝန္ႀကီး ေဒါက္တာမ်ိဳးသိမ္းႀကီးက ေျပာၾကားသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္ ျပည္လမ္းရွိ တကၠသိုလ္စိန္ရတုခန္းမ၌ ေအာက္တိုဘာ ၁ ရက္က ျပဳလုပ္ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံပညာေရး သုေတသနဦးစီးဌာန ႏွစ္ (၅၀) ျပည့္ ဂုဏ္ျပဳပြဲတြင္ ပညာေရး သုေတသန အၿငိမ္းစားပညာရွင္မ်ား၊ လက္ရွိတာဝန္ရွိသူမ်ား၊ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ဆုံစဥ္ ယင္းသို႔ ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဆရာအရည္အေသြး ေကာင္းမြန္ရန္ အေရးႀကီးေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ အေျခခံပညာအဆင့္ မူလတန္းဆရာမ်ား၏ အရည္အေသြး ေကာင္းမြန္ရန္ ပုိမုိအေရးႀကီးေၾကာင္း၊ အေျခခံပညာ မခိုင္မာလွ်င္ ယင္းအေပၚ တိုးခ်ဲ႕သြားမည့္ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း၊ သက္ေမြးပညာေရး၊ အဆင့္ျမင့္ပညာေရး ေကာင္းမြန္ေရး တည္ေဆာက္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ၎က ဆိုသည္။

“ဒီမူလတန္းပညာေရးကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္း၊ သက္ေမြးပညာ(TVET)၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ(Higher Education) မွာ ရွိေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အားလုံးထက္ မူလတန္းမွာ ရွိေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္ အသက္အားျဖင့္ ငယ္တယ္။ ရင့္က်က္မႈနည္းျခင္း (less mature)၊ အေတြ႔အႀကံဳနည္းျခင္း (less experience)၊ အရည္အေသြးနည္းျခင္း (less quality) ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္မို႔လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ အရည္အေသြး ျမင့္မားဖို႔ ဆိုရင္ေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္သင္နဲ႔ ဘယ္လိုမွ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး” ဟု ေဒါက္တာမ်ဳိးသိမ္းႀကီးက ေျပာၾကားသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာအရည္အေသြး ျမင့္မာေရး ႏွစ္ႏွစ္သင္ ဆရာအတတ္သင္ ပညာေရး ေကာလိပ္မ်ား(Teacher Education Colleges) ကို ေလးႏွစ္သင္ ပညာေရး ဒီဂရီေကာလိပ္ (Education Degree College) အျဖစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ရန္ ျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း ၎က ရွင္းျပသည္။

အဆိုပါကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ မေကြးပညာေရးေကာလိပ္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳစန္း ျပဳစုေရးသားေသာ “ပညာေရးေကာလိပ္ ႏွစ္ႏွစ္သင္ေက်ာင္းမွ ေလးႏွစ္သင္ ပညာေရး အဆင့္တိုးျမႇင့္ျခင္း” စာတမ္းတြင္ အေျခခံပညာ အထက္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီးသူမ်ား အတြက္ လုပ္ငန္းခြင္ အႀကိဳ ဆရာအတတ္ပညာ ဒီပလိုမာသင္တန္း ကာလ ၂ ႏွစ္သည္ မူလတန္းႏွင့္ အလယ္တန္းဆရာျဖစ္ လက္မွတ္ႏွစ္မ်ိဳးလုံးအတြက္ အခ်ိန္လုံေလာက္မႈ မရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။

ေယဘုယ်အားျဖင့္ စာသင္ႏွစ္ဝက္တစ္ခု (ရက္ေပါင္း ၈၀ ခန႔္) ၌ စာသင္ရက္ေပါင္း ၆၀ အတြင္း (နည္းျပစစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ ႏွစ္ဝက္ဆုံး စာေမးပြဲအခ်ိန္ကို ခ်န္လွပ္စဥ္းစားလွ်င္) လက္ေတြ႔ သ႐ုပ္ျပေလ့က်င့္ရန္ သီတင္းႏွစ္ပတ္တြင္ သင္တန္းသားတစ္ဦးသည္ တစ္ဘာသာအတြက္ ေလ့က်င့္ခ်ိန္ ၁၅ မိနစ္ႏွင့္ ဆရာမ်ား ျပန္လည္သုံးသပ္ခ်ိန္ ငါးမိနစ္ျဖင့္ ဘာသာရပ္ႏွစ္ခုသာ ေလ့က်င့္သင္ၾကားခြင့္ ရရွိေၾကာင္း အဆိုပါ စာတမ္းတြင္ ေရးသားထုတ္ေဖာ္ထားသည္။

တကၠသိုလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ၿပီး လုပ္ငန္းခြင္ အႀကိဳဆရာအတတ္ပညာ ဒီပလိုမာ ႏွစ္ႏွစ္သင္တန္း ၿပီးဆုံးလွ်င္ မူလတန္းတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဝိဇၨာဘြဲ႔၊ သိပၸံဘြဲ႔ရမွသာ အလယ္တန္းျပရာထူးသို႔ တိုးျမႇင့္ျခင္း ခံရေသာေၾကာင့္ အေဝးသင္တကၠသိုလ္သို႔ တက္ေရာက္ၾကရေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ သိပၸံဘာသာရပ္ အထူးျပဳယူရန္ အဆင္မေျပေသာေၾကာင့္ ဝိဇၨာဘာသာရပ္ကိုသာ ဆည္းပူးခြင့္ရေၾကာင္း ေရးသားထားသည္။

“ဒါေၾကာင့္ သင္တန္းၿပီးလို႔ လုပ္ငန္းခြင္ဝင္သူေတြက အသက္အားျဖင့္ ၁၈ ႏွစ္ ဝန္းက်င္သာ ရွိေသးတယ္။ ငယ္ရြယ္ႏုနယ္တဲ့ ကေလးေတြကို သင္ၾကားရတဲ့သူေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဘာသာစကား အသုံးအႏႈန္း မႂကြယ္ဝေသးတဲ့ ကေလးေတြကို သင္ၾကားတဲ့ အေတြ႔အႀကံဳလည္း မ်ားစြာလိုအပ္ေနေသးတဲ့ အျပင္ ရပ္ရြာေဒသ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ဆက္ဆံေဆာင္ရြက္ရာမွာလည္း ရင့္က်က္မႈ အနည္းငယ လိုေနတာကို ေတြ႔ရပါတယ္” ဟု ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး ေဒၚခ်ိဳခ်ိဳစန္းက စာတမ္းကို ကိုးကားေျပာၾကားသည္။

ထို႔ျပင္ ဆရာမ်ားအား မူလတန္းမွ အလယ္တန္း၊ အလယ္တန္းမွ အထက္တန္းသို႔ ရာထူးအဆင့္ဆင့္ တိုးျမႇင့္ေပးမႈ စနစ္အရ မူလတန္းပညာေရးတြင္ လုပ္သက္ရင့္၊ အေတြ႔အႀကံဳမ်ားသည့္ အရည္အေသြးရွိ ဆရာမ်ား ယုတ္ေလ်ာ့မႈ ျဖစ္ေစၿပီး ေနာက္ဆက္တြဲအေနႏွင့္ ကေလးမ်ား၏ အေျခခံစာတတ္ေျမာက္မ ႈစြမ္းရည္က်ဆင္းၿပီး ပညာေရး၏ အေျခခံအက်ဆုံး မူလတန္းပညာေရး အဆင့္နိမ့္က်ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း အဆိုပါ စာတမ္းတြင္ ေဖာ္ျပပါရွိသည္။

အနီးစပ္ဆုံးအေနႏွင့္ ထိုင္းနိုင္ငံ၏ မူလတန္းႏွင့္ အလယ္တန္း ဆရာအတတ္ပညာေရးမွာ သင္တန္းကာလ ငါးႏွစ္ၾကာၿပီး မူလတန္းျပႏွင့္ အလယ္တန္းျပ ဆရာျဖစ္ဘြဲ႔ (Bachelor of Education) ကို ရရွိေၾကာင္း၊ ထို႔ျပင္ အျခားအာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား ျဖစ္ေသာ ဖိလစ္ပိုင္၊ လာအို၊ မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီရွား၊ စင္ကာပူ နိုင္ငံမ်ားတြင္လည္း ေလးႏွစ္ၾကာ ဆရာျဖစ္ သင္တန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္ေနေၾကာင္း ယင္းစာတမ္းအရ သိရွိရသည္။

No comments: