Wednesday, October 5, 2016

ဘုရားပြဲႏွင့္ ေဂါပက

မေရႊဖဲ- မေရႊဖဲ
ဘယ္သြားေနသလဲ မေရႊဖဲ
ဘုရားပြဲကို လွည္းနဲ႔ဆို

ဘာျမင္ခဲ့သလဲ မေရႊဖဲ
ေဈးသယ္ေဈးဝယ္စံုလို႔ကြယ္

ဘာစားခဲ့သလဲ မေရႊဖဲ
ၾကာဆံလက္သုပ္ မုုန္႔ဖက္ထုပ္

ဘာဝယ္ခဲ့သလဲ မေရႊဖဲ
ပင္နီအက်ႌ ေယာထဘီ

ဘယ္ေလာက္ကုန္လဲ မေရႊဖဲ
စကၠဴတစ္က်ပ္ ေငြတစ္မတ္.. ။

အထက္ပါ ကဗ်ာေလးမွာ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္က မူလတန္းေက်ာင္းသံုးဖတ္စာမွ စာaရးသူမွတ္သားမိသမွ် ကဗ်ာတစ္ပိုင္းတစ္စျဖစ္ပါသည္။ ေက်းလက္လူငယ္တုိ႔ ဘုရားပြဲဆင္ႏႊဲၾကပံုကို လြယ္ကူစြာ သေဘာေပါက္ေအာင္ ဖြဲ႕ဆိုထားေသာ ကဗ်ာျဖစ္၏။ ထို စဥ္ကာလ ကေလးသူငယ္မ်ားကို မဆိုထားႏွင့္၊ စာေရးသူတုိ႔ လူလတ္ပိုင္းမ်ားပင္ ယင္းကဗ်ာရြတ္ဆိုသံၾကားလွ်င္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမိ၏။ ျမန္မာ့႐ိုးရာဘုရားပြဲေတာ္ ဆင္ႏႊဲေပ်ာ္ၾကပံုမ်ားကို စိတ္အာ႐ံုတြင္ အထင္းသားေပၚလြင္လာ၏။ ‘ဘုရားပြဲကို လွည္းနဲ႔ဆို’ ဟူေသာ အေတြ႕အႀကံဳမ်ားကို ျပန္၍ထင္ျမင္လာ၏။ စာေရးသူတုိ႔ ငယ္စဥ္ကာလေက်းရြာသားဘဝတြင္ ဘုရားပြဲကို လွည္းႏွင့္သြားခဲ့ဖူး၏။ ဘုရားပြဲမသြားမီ ေန႔လယ္ကပင္ ႀကိဳတင္၍ ထမင္း၊ ဟင္းမ်ား ခ်က္ၾက၏။

ညေနေစာင္းသည္ႏွင့္ ဖုန္တေထာင္းေထာင္းထေနေအာင္ လွည္းတန္းႀကီးအၿပိဳင္ေမာင္းၾက၏။ တစ္စီးကတစ္စီးကို လွမ္း၍ ေအာ္ၾကေနာက္ၾက၏။ က်န္ရစ္သည့္လွည္းကို ေျပာင္ၾကေလွာင္ၾက၏။ တဝါးဝါး တဟားဟားရယ္ (ရီ)ၾကေမာၾက၏။ ထမင္းအိုး၊ ဟင္းအိုးမ်ားလည္းပါ၏။ ဘုရားပြဲေရာက္ေတာ့ ေနလံုးက နီလာၿပီ။ ပြဲေဈးတန္းႀကီးႏွင့္ ေလာ္စပီကာသံက ႀကိဳဆိုေန၏။ ေဈးတန္းႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ လွည္းမ်ားနားၾက၏။

ႏြားမ်ားကို ထမ္းပိုးမွျဖဳတ္ၿပီး ေကာက္႐ိုးေကြၽးၾက၏။ လွည္းေအာက္တြင္ ထမင္း၊ ဟင္းမ်ားလက္ဆံုစားၾက၏။ မၾကာမီ ဗလာပြဲဇာတ္ခံုမွ ဆုိင္းသံမ်ားၾကားရေသာ္ ထမင္းစားရာမွ ေခါင္းေထာင္ ၾကည့္ၾက၏။ သုတ္သုတ္စားၿပီး အရင္ၿပီးႏွင့္သူက ပြဲေနရာသြားဦးရ၏။

ထမင္းစားၿပီးေသာ္ ဘုရားဖူးၾက၏။ ပန္း၊ ေရခ်မ္းႏွင့္ ဆီမီးမ်ားပူေဇာ္ၿပီး အလွဴဒါနျပဳၾက၏။ ထို႔ေနာက္ ေဈးတန္းသို႔ ပြဲမထြက္မီ ခပ္သုတ္သုတ္ေလွ်ာက္ၾကည့္၏။ စာေရးသူတို႔ ကေလးမ်ားအတြက္ အႀကိဳက္ဆံုးအစီအစဥ္ျဖစ္၏။ ေကာက္ညႇင္းက်ည္ေတာက္ႏွင့္ မုန္႔ေလေပြစားရလွ်င္ ေက်နပ္၏။ အ႐ုပ္ကေလးမ်ားဝယ္ေပးလွ်င္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾက၏။ လူႀကီး၊ လူငယ္အားလံုး ေဈးတန္းတြင္ ႀကိတ္ ႀကိတ္တိုးေန၏။ ပြဲခင္းသို႔ေရာက္လွ်င္ ေစာင္မ်ားခင္းၿပီးေနာက္ မိသားစုပူးပူးကပ္ကပ္ တစုတစည္းတည္း ပြဲၾကည့္ၾက၏။ ပြဲၾကည့္ရင္း အိပ္ငိုက္လာလွ်င္ လက္ဖက္သုပ္စားၾက၏။ မုိးေကာင္းကင္ကို ေမာ္ၾကည့္လွ်င္ ၾကယ္စံုလင္းလက္၍ လမင္းႀကီးဝင္းပေနသည္ကို ေတြ႕ျမင္ရ၏။ ဘုရားကို လွမ္းၾကည့္လွ်င္ ဆီမီးေရာင္မ်ား ဝန္းရံလင္းလက္ေနသည္မွာလည္း လမင္းကို ၾကယ္ေပါင္းခသည္ႏွင့္ အလြန္တူ ၏။ ဇာတ္ခံုေပၚ၌ အႏုပညာၾကယ္ပြင့္မ်ား၏အလွကို ႐ႈျမင္ၾကရသလို ပြဲခင္းထဲတြင္ ရပ္ေဆြရပ္မ်ိဳးမ်ားအား စံုစံုညီညီေတြ႕ျမင္ရသည္မွာ ၾကယ္ေပါင္းဝန္းရံေနသလို ပီတိျဖစ္ဖြယ္ခံစားရ၏။

စာေရးသူတို႔ႏုိင္ငံတြင္ အရပ္ေဒသအားလံုး၌ ေစတီပုထိုးမ်ား ေရႊေရာင္လႊမ္းေနသကဲ့သို႔ ဘုရားပြဲေတာ္မ်ားကိုလည္း ႏွစ္စဥ္ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲသဲ ဆင္ႏႊဲၾက၏။ ဘုရားပြဲကို ‘ဗုဒၶပူဇနိယပြဲ’ ဟု ပါဠိဘာသာျဖင့္ ေခၚဆုိၾက၏။ ျမတ္ဗုဒၶကို ရည္မွန္းပူေဇာ္ေသာပြဲျဖစ္၏။ ဘုရားကို ပူေဇာ္ရင္း ကုသိုလ္ဒါနျပဳၾက၍ ဒါနပြဲလည္းျဖစ္၏။ စိုက္ပ်ိဳးခ်ိန္ (သို႔မဟုတ္) ရိတ္သိမ္းခ်ိန္အလြန္ ျပည္သူတုိ႔တစ္ႏွစ္တာ ပင္ပန္းသမွ် အပန္းေျဖဆင္ႏႊဲၾကသည့္ပြဲလည္းျဖစ္၏။ တစ္ႏွစ္တာ လုိအပ္သည့္ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ား ဝယ္ယူသည့္ပြဲလည္းျဖစ္၏။ ေဆြမ်ိဳးမိတ္ ေဆြအေပါင္းအသင္းမ်ား ဆံုစည္းရာပြဲလည္းျဖစ္၏။ လူငယ္တုိ႔သဘာဝ ေမတၱာဂေဟဆက္သည့္ပြဲလည္းျဖစ္ေလ့ရွိေပသည္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဘုရားပြဲမ်ားမွာ မေရႊဖဲတုိ႔ေခတ္က ဘုရားပြဲကဲ့သို႔ လွည္းႏွင့္လာသူနည္းၿပီး ေထာ္လာဂ်ီႏွင့္ လာသူမ်ားလာ၏။ ၾကည့္ခ်င္ပြဲမွာလည္း ဗလာပြဲမရွိသေလာက္ျဖစ္၏။ ေဂါပကလူႀကီးမ်ားက ဘုရားပြဲကို အမွီျပဳ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးဝင္ေငြရွာတတ္လာၾက၏။ ပြဲေနရာေလလံပစ္သည္။ ေဈးဆုိင္ေနရာ ေလလံပစ္သည္။ ေဈးတန္းမွ ဆုိင္ခန္းမ်ားအား ငါးေပပတ္လည္တစ္ခန္းကို က်ပ္သံုးသိန္းစသည္ျဖင့္ ေရာင္းခ်၏။ ေရႊဆိုင္းအေရာင္းေလလံပစ္သည္။ လွ်ပ္စစ္မီးေလလံပစ္သည္။ ယာဥ္ရပ္နားရန္ ေနရာေလလံပစ္သည္။ ကေလးမ်ား ကစားမည့္ ခ်ား၊ ရဟတ္ေနရာမ်ားလည္း ေလလံပစ္သူရွိ၏။ အားလံုးတစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ေဈးတက္လာၾက၏။

ေဈးသည္မ်ားခမ်ာ ဆုိင္စရိတ္ေတြတက္၍ မေရာင္းႏုိင္ေတာ့သည္အထိ ျဖစ္လာ၏။ ေရာင္းေဈးကို တင္ခ်င္တုိင္းတင္၍ မရ။ ဘုရားပြဲေဈးခင္းဟူသည္ အျပင္ထက္ေဈးခ်ိဳမွ ဝယ္လိုၾကၿမဲျဖစ္၍ ေလွ်ာ့ေရာင္းႏုိင္မွ တန္ကာက်၏။ မၾကာမီက မႏၲေလးၿမိဳ႕ ဘုရားပြဲတစ္ပြဲတြင္ ဆုိင္ခန္းမ်ား ေဈးႏႈန္းမတန္တဆႀကီးျမင့္လာမႈေၾကာင့္ ေဈးသည္တုိ႔ခမ်ာ မခံသာ၍ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္တုိင္ၾကားမႈမ်ား ရွိလာေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရ၏။ ကမၻာေပၚတြင္ တစ္ႏွစ္တာကာလပတ္လံုးဘုရားပြဲမ်ားသို႔ ေဈးလွည့္လည္ေရာင္းခ်သည့္ ေဈးသည္မ်ားမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္သာရွိ၏။ ၁၂ ပြဲ တိတိ တစ္ပြဲမွတစ္ပြဲသို႔ ကူးေျပာင္းေရာင္းဝယ္ၿပီး အသက္ေမြး၍ ၁၂ ပြဲေဈးသည္ဟု ေခၚဆုိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏုိင္ေပသည္။

မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ေဂါပကလူႀကီးအခ်ိဳ႕သည္ ‘ဗုဒၶပူဇနိယ’ ဟူေသာ အႏွစ္သာရထက္ ‘ဘ႑ာပူဇနိယ’ကို ဦးတည္ေနသလားဟု ေမးစရာျဖစ္လာ၏။ ဘုရားပြဲေတာ္တြင္ ဝင္ေငြမ်ားမ်ားရရွိေအာင္ ႀကံေဆာင္ေနၾက၏။ အမွန္စင္စစ္ ျမန္မာတို႔သည္ ဘုရား၊ ေစတီမ်ား ကို တစ္ႏွစ္တစ္ႀကိမ္ ဘုရားပြဲေတာ္ရွိမွသာ လွဴဒါန္းေသာ လူမ်ိဳးမဟုတ္ေပ။ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး ဘုရားဖူးတုိင္း ပံုမွန္လွဴဒါန္းမႈမ်ားရွိ၏။ ဘုရားအတြက္ သာသနိကအေဆာက္အအံုႏွင့္ ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္မ်ားအတြက္ သီးျခားဒါနျပဳမႈမ်ားလည္း ရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမၻာေပၚတြင္ အလွဴဒါနရက္ေရာဆံုးႏုိင္ငံအျဖစ္ သံုးႏွစ္ဆက္တိုက္ ရပ္တည္ေနျခင္းျဖစ္၏။ အေမရိကန္အေျခစိုက္ Gall up သုေတသနကုမၸဏီ၏ စာတမ္းအရ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ၅၂ သန္းအနက္ ၉၁ ရာခုိင္ႏႈန္းသည္ ရက္ ၃၀ အတြင္း အလွဴဒါနေပးကမ္းမႈရွိခဲ့ၾကျခင္းေၾကာင့္ ထိပ္ဆံုးမွရပ္တည္ေနျခင္းျဖစ္၏။ ၿဗိတိန္၊ ေနာ္ေဝး စေသာႏုိင္ငံမ်ားသည္ပင္ နံပါတ္ (၇)ႏွင့္ (၈)ေနရာမွာရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏုိင္၏။

ဘုရားပုထိုးမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္သူ၊ ဘ႑ာေတာ္ကို ထိန္းသိမ္းသူမ်ားအား ‘ေဂါပက’ဟုေခၚဆုိ၏။ အလြန္မြန္ျမတ္ေသာ အလုပ္ျဖစ္၏။ ဤအလုပ္တာဝန္တြင္ ဘုရားပုထုိးမ်ားအတြက္  အလွဴေငြႀကံဖန္ရွာေဖြေပးရျခင္းဟူေသာ အခ်က္မပါဝင္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရ၏။ ပူဇာအဓိကႏွင့္ သဒၶါအဓိကျဖစ္ရမည့္အစား ဘ႑ာအဓိကလမ္းေၾကာင္းကို တစ္ဖက္သတ္ဦးတည္လာျခင္းေၾကာင့္ ဆံေတာ္ရွင္က်ိဳက္ထီး႐ိုးေစတီတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့ေသာ အမွားမ်ားကို သင္ခန္းစာယူသင့္၏။ ဟိုတယ္၊ တည္းခိုခန္းမ်ား စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ေဆာက္လုပ္ခြင့္ျပဳျခင္း၊ တည္းခိုေဆာင္မ်ားျဖင့္ အခေၾကးေငြယူျခင္း၊ ဘုရားအလွဴခံကန္ထ႐ိုက္ေပးျခင္း စသည္တုိ႔ကို အားျပဳၿပီး ရပ္ေဝးဘုရားဖူးမ်ားမွာ ရင္ျပင္ေပၚ၌သာ အိပ္စက္ဖူးေျမာ္ၾကရသည့္အျဖစ္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈရက္သည္အထိ အစြန္းေရာက္လာသည္ကို ေတြ႕ရွိႏုိင္၏။ မၾကာမီက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ စြယ္ေတာ္ျမတ္ေစတီတြင္ အလွဴခံေငြမ်ားအတြက္ ေျပစာျဖတ္မႈမွအစ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ မသမာမႈကို ေဂါပကလူႀကီးမ်ားက ေတြ႕ျမင္ေနရပါလ်က္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈခံေနရျခင္းေၾကာင့္ အေရးမယူႏုိင္ေၾကာင္း သတင္းတစ္ပုဒ္ကိုလည္း ဖတ္႐ႈရေသး၏။

အခ်ိဳ႕ေစတီပုထိုးမ်ား၌ အလွဴခံသည့္ပံုစံကိုလည္း သံုးသပ္ၾကည့္မိ၏။ မတ္တတ္ရပ္ၿပီး ေကာင္တာတြင္ ေငြသြင္းရသည့္ ပံုစံမ်ိဳးဖန္တီးထားၾကသည္မွာ လံုးဝသင့္ေလ်ာ္မႈမရွိဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ပုဂံတြင္ တုရင္ေတာင္ ေစတီႀကီးအတြက္ လွဴဒါန္းရသည့္ ပံုစံကို အလြန္ႏွစ္ၿခိဳက္မိ၏။ စားပြဲဝိုင္းတြင္ ထိုင္ၿပီးနီးနီးကပ္ကပ္ေပးကမ္းလွဴဒါန္းရျခင္း၊ ေျပစာျဖတ္ပိုင္းယူရျခင္းကို ပီတိျဖစ္မိ၏။ ျမေစတီႏွင့္ မႏူဟာတြင္ ေရေႏြးၾကမ္းပင္ ေသာက္ရေသး၏။ အလွဴရွင္အား မ်က္ႏွာထားခ်ိဳခ်ိဳျဖင့္ ႀကိဳဆို၍ လွဴဒါန္းၿပီးေသာ္ သာဓု ေခၚသံၾကားလိုၾက၏။ အခ်ိဳ႕ေစတီပုထိုးမ်ားမွာ ေျပစာျဖတ္သူက မ်က္ႏွာခပ္တင္းတင္းျဖင့္ ‘ဘယ္ေလာက္လဲ’ဟုေမးၿပီး ေျပစာျဖတ္ေပးသည္ကို မတ္တတ္ရပ္ေစာင့္ဆုိင္းၿပီး ယူရ၏။ အလြန္မသင့္ေလ်ာ္ေသာ ပံုစံမ်ားကို ေဂါပက လူႀကီးမ်ား သိေစခ်င္၏။

စာေရးသူတုိ႔ ဇာတိၿမိဳ႕၌ မၾကာေသးေသာ ကာလက ဆုိင္ခန္းမ်ား ေဈးႀကီး၍လည္းေကာင္း၊ ဇာတ္ပြဲမ်ား ႐ံုဝင္ခေဈးႀကီး၍လည္းေကာင္း ဘုရားပြဲလံုးဝစည္ကားမႈမရွိခဲ့သည္ကို သတိရမိ၏။ ထိုအခါ မေရႊဖဲတုိ႔ေခတ္ကလို ‘ပင္နီအက်ႌ ေယာထဘီ’ကို သက္သက္သာသာ ဝယ္ႏုိင္ေရးမွာ ေက်းလက္ျပည္သူတုိ႔အတြက္ အလွမ္းေဝးခဲ့ရ၏။ ေရႊတိဂံုေစတီႏွင့္ က်ိဳက္ထီး႐ိုးေစတီတို႔အတြက္ အသစ္ျပင္ဆင္ေရးဆြဲထားေသာ ေဂါပကအဖြဲ႕ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို ေရွ႕ေနခ်ဳပ္႐ံုးသို႔ တင္ျပထားၿပီး ႏွစ္လခန္႔ၾကာေသာ္လည္း ျပန္ၾကားခ်က္မရရွိ ေသးေၾကာင္း သိရွိရ၏။ အဓိက တန္ခိုးႀကီးေစတီႀကီးႏွစ္ဆူျဖစ္၍ အျမန္ဆံုးအတည္ျပဳျပ႒ာန္းေပးသင့္ပါသည္။ ႏုိင္ငံတစ္ဝန္းလံုးရွိ ဘုရားပုထိုးမ်ားအတြက္လည္း အလားတူ စည္းမ်ဥ္းမ်ားကို သက္ဆုိင္ရာက ေရးဆြဲျပ႒ာန္းေပးသင့္၏။

အလ်ဥ္းသင့္တုန္း စာေရးသူၾကားဖူးေသာ ပံုျပင္တစ္ပုဒ္ကိုလည္း ေျပာျပလိုေသး၏။ လူတစ္ဦးသည္ ဒုစ႐ိုက္မႈအမ်ိဳးမ်ိဳးကို က်ဴးလြန္မိ၏။ ‘႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ ႏုန္းဗြက္ဆုိင္’ဆုိသကဲ့သို႔ အရြယ္ရလာေသာ္လည္း ဒုစ႐ိုက္ႏြံထဲမွာပင္ နစ္သထက္နစ္ေန၏။ ေနာက္ဆံုးတြင္ မထူးေတာ့ၿပီ။ အဝီစိက်မည့္ အတူတူ အဝီစိမွာ နံပါတ္(၁)ျဖစ္ေအာင္ လုပ္မည္ဟု မိုက္မဲစြာ ဆံုးျဖတ္လိုက္၏။ ခိုးဆုိးလုယက္ ထိုးႏွက္သတ္ျဖတ္ အကုန္လံုးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ျပဳလုပ္၏။ သူေသေသာအခါ အဝီစိသို႔ ထိုးဆင္းသြား၏။ ငရဲႀကီးရွစ္ထပ္တြင္ အနက္ဆံုးေနရာသို႔ ေရာက္ရွိသြားၿပီးမွ အရွိန္ရပ္သြား၏။ ထိုအခါ ငရဲမွာ နံပါတ္(၁)ျဖစ္ၿပီဟု ႀကံဳးဝါးေလ၏။ သို႔ေသာ္ သူ၏ ေျခဖဝါးေအာက္တြင္ ေပ်ာ့စိေပ်ာ့စိျဖင့္ တစ္စံုတစ္ရာကို နင္းမိ၍ သံသယျဖစ္မိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ‘ေဟ့ေအာက္က ေပ်ာ့စိေပ်ာ့စိနဲ႔ ဘယ္သူလဲကြ’ ဟု ေမးလိုက္ရာ ေအာက္မွ ‘ငါေဂါပကကြ’ဟု ျပန္ေျပာသံကို ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ ‘ငါ လူ႔ျပည္မွာ ေဂါပကမလုပ္ခဲ့မိတာ နာသကြာ’ဟု သူ႔ကိုယ္သူ အျပစ္တင္မဆံုးရွိၿပီး နံပါတ္ (၂)ေနရာႏွင့္သာ ႏွစ္သိမ့္ခဲ့ရေလေသာဟူ၏။

စာေရးသူသည္ သာသနာ့အက်ိဳး၊ သယ္ပိုးရြက္ထမ္း၊ စြမ္းစြမ္းတမံ၊ အဓိ႒ာန္၍၊ ခ်ိန္မွန္ဆပြား၊ သီလအားျဖင့္၊ ဘုရားဂုဏ္ကို၊ ၾကည္ညိဳေလးျမတ္၊ ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ ေဂါပကလူႀကီးမင္းမ်ားအားလံုးကို ဂုဏ္ျပဳဦးခ်မိပါသည္။ သက္ေတာ္ရာေက်ာ္ရွည္ၾကပါေစ ဟုလည္း ဆုေခြၽေတာင္းမိပါသည္။ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႕ကိုသာ ရည္ရြယ္၍ ျပဳျပင္ေစလိုေသာ ေစတနာျဖင့္ ဤေဆာင္းပါးကို ေရးသားရျခင္းျဖစ္ပါေၾကာင္း ေဖာ္ျပရင္း နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါသည္။

ပူေဇမိကို လူေတြမသိေအာင္၊
ယူေလမိေတာ့ ငရဲလားမယ္၊
ေမာင္မေၾကာက္ေပါင္၊
လက္ရွိဘဝမွာ ခ်မ္းသာရဖို႔ အေရးႀကီးတယ္၊
ငါရဲေရာက္ရင္
ယမမင္းရဲ႕ စာရင္းကိုင္ႀကီးလုပ္ဦး မယ္၊
လုပ္မယ္.. လုပ္မယ္။

No comments: