သန္လ်င္တံတားေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ေနေသာ ယာဥ္ငယ္တစ္စီး(ဓာတ္ပံု−နစ္ကီ)
သန္လ်င္တံတားေပၚသုိ႔
ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္း သြားလာခြင့္ကို ယခုလကုန္တြင္စ
တင္ပိတ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရန္ကုန္ တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရအဖြဲ႕မွ သ တင္းရရွိသည္။
ေန႔စဥ္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ အဆုိးဆုံးျဖစ္ေပၚေနသည့္ သန္ လ်င္တံတားေပၚတြင္ တြဲကားမ်ား၊ ၁၂ဘီးကားႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဆာက္ လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသုံးကားမ်ားကို ျဖတ္သန္းခြင့္ ပိတ္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရအ ဖြဲ႕မွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိတစ္ဦးက ဆုိသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈဆုိးရြား ေနသည့္အေၾကာင္းရင္းမွာ ကုန္ တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ေဒသခံမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စား လွယ္မ်ား၊ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အ စည္းမ်ား၏ ၀ုိင္း၀န္းေတာင္းဆိုမႈ တင္ျပမႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖတ္သန္း ခြင့္ကို ကန္႔သတ္မည္ျဖစ္ၿပီး ကုန္ တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ားသည္ သန္လ်င္တံတားအမွတ္ (၂) ကုလား၀ဲတံတားမွ ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္ရမည္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိ သန္လ်င္တံတားကို ျမန္မာ့မီးရထားက စီမံကုိင္တြယ္ ေနၿပီး တံတားေၾကးေကာက္ခံ ျခင္းကို ေအာင္ႏုိင္သူကုမၸဏီက ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။
သန္လ်င္တံတားခ်ဥ္းကပ္ လမ္းမွာ တစ္လမ္းသြားစနစ္ျဖစ္ ၿပီး တံတားေပၚသုိ႔ အၿပိဳင္တက္ မည့္ လမ္းက်ဥ္းသျဖင့္ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထားမွ အငယ္တန္း အင္္ဂ်င္နီယာဦးသန္းေဆြကေျပာ ၾကားသည္။
လက္ရွိ သန္လ်င္တံတား ေပၚသုိ႔ ၃၆တန္ေအာက္ကားမ်ားကိုသာ ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳထားၿပီး ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ားကို ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳေတာ့မည္မဟုတ္၍ ေနာက္ပုိင္းတြင္ တန္ ၂၀ေအာက္ကားမ်ားသာေမာင္းႏွင္ခြင့္ရွိမည္ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္သံလ်င္တံတားကို ၁၉၈၆က စတင္တည္ ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာကာ ၁၉၉၃၌ ၿပီးစီးခဲ့သည္။ တံတားမွာ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းႏွစ္မ်ဳိး သုံးတံတားအမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး မီတာ ၁,၈၀၀ေက်ာ္ရွည္လ်ားသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖ ေလွ်ာ့ရန္တံတား၏ သက္တမ္း ၾကာျမင့္လာၿပီျဖစ္၍ သန္လ်င္တံ တားအမွတ္ (၁)၏ေပ၁၄၀အကြာ တြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၏ အကူအညီျဖင့္ တံတားအသစ္တစ္စင္းထုိးရန္ စီ စဥ္လ်က္ရွိသည္။
ေန႔စဥ္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ အဆုိးဆုံးျဖစ္ေပၚေနသည့္ သန္ လ်င္တံတားေပၚတြင္ တြဲကားမ်ား၊ ၁၂ဘီးကားႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဆာက္ လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသုံးကားမ်ားကို ျဖတ္သန္းခြင့္ ပိတ္မည္ျဖစ္ ေၾကာင္း တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရအ ဖြဲ႕မွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိတစ္ဦးက ဆုိသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈဆုိးရြား ေနသည့္အေၾကာင္းရင္းမွာ ကုန္ တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ေဒသခံမ်ား၊ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စား လွယ္မ်ား၊ အရပ္ဘက္အဖြဲ႕အ စည္းမ်ား၏ ၀ုိင္း၀န္းေတာင္းဆိုမႈ တင္ျပမႈမ်ားေၾကာင့္ ျဖတ္သန္း ခြင့္ကို ကန္႔သတ္မည္ျဖစ္ၿပီး ကုန္ တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ားသည္ သန္လ်င္တံတားအမွတ္ (၂) ကုလား၀ဲတံတားမွ ျဖတ္သန္းေမာင္းႏွင္ရမည္ျဖစ္သည္။
လက္ရွိ သန္လ်င္တံတားကို ျမန္မာ့မီးရထားက စီမံကုိင္တြယ္ ေနၿပီး တံတားေၾကးေကာက္ခံ ျခင္းကို ေအာင္ႏုိင္သူကုမၸဏီက ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိသည္။
သန္လ်င္တံတားခ်ဥ္းကပ္ လမ္းမွာ တစ္လမ္းသြားစနစ္ျဖစ္ ၿပီး တံတားေပၚသုိ႔ အၿပိဳင္တက္ မည့္ လမ္းက်ဥ္းသျဖင့္ ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆုိ႔ရျခင္းျဖစ္သည္ဟု ျမန္မာ့မီးရထားမွ အငယ္တန္း အင္္ဂ်င္နီယာဦးသန္းေဆြကေျပာ ၾကားသည္။
လက္ရွိ သန္လ်င္တံတား ေပၚသုိ႔ ၃၆တန္ေအာက္ကားမ်ားကိုသာ ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳထားၿပီး ကုန္တင္ယာဥ္ႀကီးမ်ားကို ျဖတ္သန္းခြင့္ျပဳေတာ့မည္မဟုတ္၍ ေနာက္ပုိင္းတြင္ တန္ ၂၀ေအာက္ကားမ်ားသာေမာင္းႏွင္ခြင့္ရွိမည္ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္သံလ်င္တံတားကို ၁၉၈၆က စတင္တည္ ေဆာက္ခဲ့ၿပီး ႏုိင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ၾကန္႔ၾကာကာ ၁၉၉၃၌ ၿပီးစီးခဲ့သည္။ တံတားမွာ ရထားလမ္း၊ ကားလမ္းႏွစ္မ်ဳိး သုံးတံတားအမ်ဳိးအစားျဖစ္ၿပီး မီတာ ၁,၈၀၀ေက်ာ္ရွည္လ်ားသည္။
ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈကို ေျဖ ေလွ်ာ့ရန္တံတား၏ သက္တမ္း ၾကာျမင့္လာၿပီျဖစ္၍ သန္လ်င္တံ တားအမွတ္ (၁)၏ေပ၁၄၀အကြာ တြင္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံ၏ အကူအညီျဖင့္ တံတားအသစ္တစ္စင္းထုိးရန္ စီ စဥ္လ်က္ရွိသည္။
No comments:
Post a Comment