Wednesday, April 20, 2016

တ႐ုတ္ CNICO ကုမၸဏီက ႏွစ္ (၃၀) လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရထားေသာ တေကာင္းေတာင္ နီကယ္စီမံကိန္း၌ ျဖစ္ေပၚေနသည့္ ျပႆနာမ်ား ေျဖရွင္းေပးရန္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပေတာင္းဆိုမည္

ထီးခ်ဳိင့္ၿမိဳ႕နယ္ ေမာင္းကုန္းေဒသရွိ တေကာင္းေတာင္ နီကယ္စီမံကိန္း တစ္ေနရာအား ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းက ေတြ႕ရစဥ္
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး ထီးခ်ဳိင့္ၿမိဳ႕နယ္ရွိ တေကာင္းေတာင္ နီကယ္စီမံကိန္းတြင္ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိေနေသာ အဘက္ဘက္မွ ျပႆနာမ်ားစြာကို ေျဖရွင္းေပးႏိုင္ရန္ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွတစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမာင္းကုန္းနယ္ ေဒသခံမ်ားႏွင့္ စီမံကိန္းလုပ္သားမ်ား၏ ဆက္သြယ္ ေျပာၾကားခ်က္အရ သတင္းရရွိသည္။
တ႐ုတ္ကုမၸဏီ တစ္ခုျဖစ္ေသာ CNICO က ႏွစ္ ၃၀ စာခ်ဳပ္ျဖင့္ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိထားသည့္ နီကယ္စီမံကိန္းမွာ ေလ်ာ္ေၾကးမဲ့ ေျမယာသိမ္းဆည္းမႈ၊ ပတ္၀န္းက်င္ဆိုးက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ ျမင့္မားျခင္းႏွင့္ စီမံကိန္းရွိ ျမန္မာလုပ္သားမ်ား အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ခံရသည့္ အေနအထားမ်ား ရွိေနခဲ့ၿပီး အစိုးရသစ္အေနျဖင့္ ယင္းအေျခအေနကို မွ်တစြာ ေျဖရွင္းေပးရန္ ေမွ်ာ္လင့္ေၾကာင္း ေဒသခံတို႔က ဆိုသည္။
"စီမံကိန္း စကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဒသခံေတြအေနနဲ႔ အဓမၼေျမယာ သိမ္းဆည္းခံရတယ္။ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြ ၾကံဳရတယ္။ စီမံကိန္းက စြန္႔ပစ္ေျမစာေတြက စိုက္ခင္းေတြေပၚ ဖုံးလႊမ္းတာေၾကာင့္ ႏွစ္စဥ္သီးႏွံ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈေတြ ရွိေနတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေဒသခံေတြ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ေတာင္ေတြကို လူတစ္စု အက်ဳိးစီးပြားအတြက္ ၿဖိဳဖ်က္တာ၊ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္လာတဲ့ ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းမေပးတာ၊ ေျပာရရင္ ဒုကၡေရာက္တာေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ အရင္ကတည္းက ဒီျပႆနာေတြကို သက္ဆိုင္ရာ အာဏာပိုင္ေတြဆီ တင္ျပခဲ့ေပမယ့္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈခံခဲ့ရတယ္။ ခုအရပ္သား အစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာေတာ့ ဥပေဒအတိုင္း မွ်မွ်တတ ေျဖရွင္းေပးဖို႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ ေတာင္းဆိုခ်င္ပါတယ္" ဟု ေျမယာသိမ္းဆည္း ခံခဲ့ရသည့္ ေဒသခံဦးျမင့္က ေျပာၾကားသည္။
ေဒသခံတို႔၏ ဘိုးဘြားပိုင္ေျမယာဧက သုံးေထာင္ေက်ာ္ကို ေလ်ာ္ေၾကးမေပးဘဲ သိမ္းဆည္းခဲ့ေသာ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ေတာင္သူ ၁၅၀ ခန္႔မွာ လက္မဲ့အေနအထား ျဖစ္သြားခဲ့ၿပီး ဆိပ္ခံေဆာက္လုပ္ရန္အတြက္ ထူးကုမၸဏီကလည္း ေျမယာ၂၅ ဧကခန္႔ သိမ္းဆည္းခဲ့ေၾကာင္း၊ ေျမယာသိမ္းဆည္းရာတြင္ သတ္မွတ္ဧရိယာထက္ ပိုမိုသိမ္းဆည္းမႈမ်ား ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေဒသခံမ်ားက ေျပာၾကားသည္။
"တ႐ုတ္ CNICO ကုမၸဏီအျပင္ ထူးကလည္း ကြၽန္ေတာ္ အပါအ၀င္ ေတာင္သူ ေျခာက္ဦးပိုင္ဆိုင္တဲ့ ေျမေတြကို ဆိပ္ခံဧရိယာအတြက္ ၿခိမ္းေျခာက္သိမ္းဆည္းခဲ့တယ္။ ဌာနဆိုင္ရာေတြကို စာတင္ျပခဲ့လို႔ လာေရာက္စစ္ေဆးေပမယ့္ အခုထိဘာမွ ေျဖရွင္းမေပးေသးဘူး။ ေျမသိမ္းတာမွာလည္း ၃ ဧကဆိုၿပီး ၅ ဧက သိမ္းတာမ်ိဳးေတြ လုပ္ခဲ့တယ္" ဟု ေျမသိမ္းခံ ေတာင္သူ ဦးေအးက ဆိုသည္။

ထီးခ်ဳိင့္ၿမိဳ႕နယ္ ေမာင္းကုန္းေဒသရွိ တေကာင္းေတာင္ နီကယ္စီမံကိန္း ေဒသအား ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းပိုင္းက ေတြ႕ရစဥ္
အထက္ပါေျမယာႏွင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ျပႆနာမ်ားအျပင္ စီမံကိန္းရွိ ေထာင္ခ်ီေသာ ျမန္မာလုပ္သားမ်ားအေပၚ အလုပ္သမားအခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္မႈမ်ား၊ ခြဲျခားဆက္ဆံခံရျခင္းမ်ား ရွိေနေၾကာင္းႏွင့္ ယင္းအေျခအေနမ်ားကိုလည္း ထီးခ်ဳိင့္ၿမိဳ႕နယ္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွတစ္ဆင့္ လႊတ္ေတာ္သို႔ တင္ျပေတာင္းဆို သြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း လုပ္သားမ်ားက ဆက္သြယ္ေျပာၾကားသည္။
"ဒီစီမံကိန္းမွာ ရာထူးတူ၊ အေနအထားတူ ျမန္မာလုပ္သားနဲ႔ တ႐ုတ္လုပ္သားရဲ႕ ရပိုင္ခြင့္ေတြကို အဆမ်ားစြာ ခြဲျခားထားတယ္။ လုပ္ငန္းပိုင္းဆိုင္ရာ ကြၽမ္းက်င္မႈအရ ေနရာေပးတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ျမန္မာလူမ်ဳိးဆိုရင္ ဘာဘြဲ႕ရရ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ လုပ္ငန္းကြၽမ္းက်င္ေနေန ေအာက္ေျခ၀န္ထမ္းအျဖစ္ပဲ ထားတယ္။ ထမင္းစားလက္မွတ္၊ ၀န္ထမ္းအိပ္ေဆာင္၊ အင္တာနက္လိုင္းလို အေျခခံ ခံစားခြင့္က အစလုပ္ခလစာအထိ ေအာက္ေျခ တ႐ုတ္၀န္ထမ္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ထက္ အစစအရာ ရာခံစားခြင့္ ပိုရွိတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကာကြယ္မႈလည္း ေတာ္ေတာ္အားနည္းတယ္။ ဒီအေျခအေနေတြကို သက္ဆိုင္ရာ ဌာနေတြက လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားတဲ့အတြက္ အစိုးရသစ္ကို ေတာင္းဆိုဖို႔ လုပ္ရတာပါ။ ေျဖရွင္းေပးမယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္" ဟု ကုန္ၾကမ္းဌာနမွ ျမန္မာလုပ္သား ကိုေက်ာ္ၾကီးက ဆိုသည္။
ထို႔ျပင္ နီကယ္စက္႐ုံအတြင္း တ႐ုတ္လူမ်ဳိးမ်ား အေနျဖင့္ အစစ္အေဆးမရွိ လြတ္လပ္စြာ ၀င္ေရာက္ႏိုင္ေသာ္လည္း ျမန္မာလူမ်ဳိး ဆိုပါက စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ စစ္ေဆးမႈမ်ားရွိေၾကာင္း၊ လုပ္ငန္းခြင္ အ၀င္အထြက္ လက္မွတ္ေရးထိုးရာတြင္ တ႐ုတ္ဘာသာစကားျဖင့္သာ ေရးထိုးေစခိုင္းျခင္းမ်ားအေပၚ မေက်နပ္ေၾကာင္း၊ စီမံကိန္းေၾကာင့္ ျမန္မာလုပ္သားသုံးဦး ေသဆုံးခဲ့ရေသာ္လည္း သတင္းထုတ္ျပန္မႈမ်ားမွာ မွန္ကန္မႈ မရွိခဲ့ေၾကာင္းႏွင့္ စီမံကိန္းစတင္သည္မွာ ေလးႏွစ္ခန္႔ ၾကာျမင့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္တိုင္ လက္ရွိအခ်ိန္ထိ တရား၀င္ ဖြင့္လွစ္ျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း စီမံကိန္းလုပ္သားမ်ားက ဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။
တေကာင္း နီကယ္စီမံကိန္းသည္ စစ္ကိုင္းတိုင္းႏွင့္ မႏၲေလးတိုင္း နယ္နိမိတ္ ထိစပ္ရာ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲေသာ ေဒသတြင္ တည္ရွိၿပီး ယင္းစီမံကိန္းမွ တစ္ေန႔လွ်င္ ပ်မ္းမွ်နီကယ္တန္ခ်ိန္ ရာခ်ီကာ ထုတ္လုပ္လ်က္ ရွိသည္။

Writer: 
ရဲရင့္ေအာင္

No comments: