ျမစ္ဆုံ media သည္ လြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာျဖစ္ျပီး မည္သည့္အဖြဲ႔၊ ပါတီ၊ အသင္းအဖြဲ႔၏ၾသဇာခံ လက္ေအာက္ခံမဟုတ္ပါ။ စီးပြားျဖစ္ မီဒီယာ မဟုတ္ပါ။ သတင္းမ်ားကိုအျမန္ဆုံးေပးပို႔ေနေသာ မီဒီယာတခုျဖစ္ပါသည္။
Wednesday, April 20, 2016
ပည္သူ့လက္ထဲက ရန္ကုန္၏အနာဂတ္ ▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄ ▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲
▄ ယမန္ေန႔မွ အဆက္ ▄
ျပည္သူ့လက္ထဲက ရန္ကုန္၏အနာဂတ္
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲
လွစုျမတ္(ဗိသုကာ)
ၿပီးခဲ့တဲ့ေဆာင္းပါးမွာ လူေနဇုန္မ်ား သီးသန္႔ခြဲျခားမႈအားနည္းျခင္းေၾကာင့္ လူေနမႈျပႆနာအခ်ဳိ႕ကို တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ ယခုေဆာင္းပါးမွာေတာ့ အေဆာက္ အအံုေဆာက္လုပ္မႈကိုထိန္းခ်ဳပ္ေသာစည္းမ်ဥ္းမ်ား အားနည္းခဲ့လို႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ လူေနမႈအဆင့္အတန္း က်ဆင္းလာလို႔ က်ဆင္းမွန္းမသိျဖစ္ခဲ့ၿပီး အႏၲရာယ္ ရွိေသာ၊ လူေနမႈအဆင့္နိမ့္ေသာ ၿမိဳ႕ျပဝန္းက်င္ျဖစ္တည္ေရးအတြက္ အားေပး ဦးတည္ေနသည္ကုိ တင္ျပခ်င္ပါတယ္။
ႏုိင္ငံတကာမွာ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္မႈအတြက္ စံမ်ား သတ္မွတ္တဲ့ အခါ အေဆာက္အအံုရဲ႕ ခုိင္ခ့ံမႈတစ္ခုတည္းသာမကဘဲ အေဆာက္ အအံုၿပီးစီး တဲ့အခါ အေဆာက္အအံုနဲ႔ အေဆာက္အအံုအသံုးျပဳသူေတြေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္ အေပၚသက္ေရာက္လာမယ့္ မေကာင္းေသာအက်ဳိးဆက္မ်ား က်ေရာက္မႈနည္းေစရန္ မီးအႏၲရာယ္ အလြယ္တကူမျပန္႔ပြားေစဖို႔ အေျခခံစံ ေတြကိုလည္း ထည့္သြင္းသတ္မွတ္ၾကပါတယ္။
လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရးေကာ္မတီရဲ႕ အေဆာက္ အအံုမ်ား ေဆာက္ လုပ္မႈအတြက္ တည္ရွိေနေသာစည္းမ်ဥ္းမ်ားမွာ အဂၤလိပ္အစိုးရရွိစဥ္က မူလရွိခဲ့ေသာ ျမဴနီစီပယ္ အက္ဥပေဒမ်ားကို အေျခခံကာ ေျပာင္းလဲခဲ့ေသာ္လည္း မီးအႏၲရာယ္၊ အေဆာက္အအံုမ်ားေၾကာင့္ ပတ္ဝန္းက်င္အေပၚသက္ေရာက္ လာႏိုင္ေသာ မေကာင္းေသာ အက်ဳိးဆက္ မ်ားနဲ႔ လူဦးေရသိပ္သည္းဆတို႔ကို ထည့္သြင္းစဥ္းစားျခင္းေတြ မရွိဘဲ ေခတ္ေတာင္း ဆိုမႈအတုိင္းသာ ေျပာင္းလဲခဲ့ တာျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိနည္းဥပေဒမ်ားဟာ သံုးထပ္မွေလးထပ္အထိသာ ျမင့္ေသာ လူေနအိမ္မ်ားအတြက္သာ သင့္ေတာ္ေသာစည္းမ်ဥ္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
ေျမကြက္အရြယ္အစားႏွင့္ လမ္းအက်ယ္ကိုလုိက္၍ အထပ္အျမင့္ကို တရားေသသတ္မွတ္ထားရွိပါတယ္။ အေဆာက္အအံု၏ ေဘးဘက္ေျမက်န္ မ်ားကိုလည္း အေရွ႕ဘက္ ၁၂ ေပမွ ေပ ၂ဝ၊ ေဘးႏွစ္ဖက္ သုံးေပ (သံုးထပ္ခြဲႏွင့္ ေအာက္)၊ ေဘးႏွစ္ဖက္ တစ္ေပ (ေလးထပ္ႏွင့္ အထက္)၊ အေနာက္ဘက္ တစ္ေပ (ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားရွိပါက)၊ အေနာက္ ဘက္ ေျခာက္ေပ (ေနာက္ေဖး လမ္းၾကားမရွိပါက)လို႔သတ္မွတ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အႏွံ႔အျပားမွာ ေဆာက္လုပ္ ခြင့္ျပဳပါတယ္။
အဲဒီစည္းမ်ဥ္းမ်ားေၾကာင့္ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားမရွိေသာ ေနရာမ်ားမွာ (သံုးထပ္ခြဲႏွင့္ ေအာက္)လံုးခ်င္းမ်ားေဆာက္ပါက ေဘးေျမက်န္ သံုးေပ ခ်န္ ေဆာက္လုပ္ခုိင္းျခင္းမွာ ပတ္ဝန္းက်င္ အတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ္ လည္း ေလးထပ္အထက္ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ပါက ေဘးေျမက်န္ တစ္ေပသာခ်န္၍ ေဆာက္ျခင္းကို ခြင့္ျပဳသျဖင့္ မီးအႏၲရာယ္္က်ေရာက္စဥ္ အိမ္ေနာက္ေဖးေလွကားမွ ဆင္းလာပါေစကာမူ အေဆာက္အအံု အေရွ႕လမ္း ဘက္သို႔ ထြက္ေျပးရန္ လမ္းေၾကာင္းမရွိေတာ့ပါ။ ႏုိင္ငံတကာမွာေတာ့ အထပ္ျမင့္လာတာနဲ႔အမွ် ပတ္ဝန္းက်င္ကုိပိုမိုအေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေလ့ရွိ သျဖင့္ ေဘးေျမက်န္ပိုမိုထားရွိရပါတယ္။
ေရွးကျမဴနီစီပယ္အက္ဥပေဒအရ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားရွိတဲ့ ေနရာ မ်ားမွာ ေဘးႏွစ္ဖက္ကုိ မိမိပုိင္နယ္နိမိတ္အဆုံး အထိ ေဆာက္ ခြင့္ေပးၿပီး ျပ တင္းေပါက္ေဖာက္ခြင့္မေပးပါ။ နယ္နိမိတ္အဆုံးမွာေဆာက္တဲ့ အုတ္႐ုိး ကုိလည္း အမုိးအထက္ သံုးေပ၊ ေလးေပေက်ာ္သည္အထိ ေဆာက္တာကုိ ယေန႔တုိင္ ရွိေနေသးတဲ့ ၿမိဳ႕လယ္မွ အေဆာက္ အအုံမ်ားမွာ ေဆာက္ လုပ္ထားတာ ျမင္ေတြ႕ရႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိေဆာက္ရတာက တစ္အိမ္ ကမီး ေနာက္ တစ္အိမ္မကူးေအာင္ကာကြယ္ဖုိ႔ ေဆာက္ရတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ေခတ္ကာလ ေျပာင္းၿပီး ကန္ထ႐ုိက္တုိက္လုိ႔ေခၚၾကတဲ့ အေဆာက္အအုံမ်ား ေပၚလာတဲ့ အခါမွာ ေဘးေျမက်န္ တစ္ေပခ်န္ ေဆာက္ လုပ္ပါက ျပတင္းေပါက္ ေဖာက္ခြင့္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ မီးအႏၲရာယ္အတြက္ သတ္မွတ္ထားရွိခ်က္ကုိ မသိနားမလည္ဘဲ စည္းမ်ဥ္းမ်ား ေျပာင္းလဲခဲ့ပါတယ္။
၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၃ ရက္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၾကည့္ျမင္တုိင္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ မီးေလာင္မႈမွာ မီးေလာင္မႈျဖစ္ပြားရာႏွင့္ကပ္လ်က္ ကန္ထ႐ုိက္ တုိက္အေပၚ ထပ္မ်ားသုိ႔ မီးမ်ားကူးခဲ့ၿပီး မီးေလာင္မႈျဖစ္ပြားရာႏွင့္ ကပ္လ်က္ ရွိေသာ ကန္ထ႐ုိက္တုိက္ ေအာက္ထပ္ႏွစ္ထပ္မွာ ျပတင္းမ်ားေဖာက္ထားျခင္း မရွိေသာေၾကာင့္ မီးအႏၲရာယ္မက်ေရာက္ခဲ့ပါ။ ႏုိင္ငံတကာမွာေတာ့ ျပတင္း ဧရိယာမ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ် ေဘးေျမက်န္ပုိမုိထားရွိရပါတယ္။
လက္ရွိစည္းမ်ဥ္းမ်ား အားနည္းမႈေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ျပပတ္ဝန္းက်င္အေပၚ သက္ေရာက္မႈ ဥပမာ ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ ေယာမင္းႀကီးလမ္း အနီးတစ္ဝုိက္ပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ခန္႔ကအထိ ၿခံႀကီးဝင္းႀကီးမ်ားနဲ႔ အလြန္ သာယာေကာင္းမြန္တဲ့ ရပ္ကြက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဓာတ္ေလွကားပါ လူေနအိမ္ခန္း မ်ားကုိ ကြန္ဒုိရယ္လုိ႔ စတင္မွားယြင္းစြာေခၚဆုိၿပီး ေဆာက္ခဲ့တဲ့ေခတ္မွာေတာ့ ၿခံႀကီးဝင္းႀကီးမ်ားရွိ ႏွစ္ထပ္လူေနအိမ္မ်ားေနရာမွာ ၿခံကြက္မ်ားကုိ စိတ္ပုိင္းလုိ႔ ခုနစ္ထပ္၊ ရွစ္ထပ္တုိက္မ်ားဟာ ေျမက်န္မရွိသေလာက္နဲ႔ ေနရာယူလာခဲ့ပါ တယ္။ လမ္းမ်က္ႏွာစာတုိက္မ်ားမွာ လမ္းသုိ႔မ်က္ႏွာမူထားသျဖင့္ မေထာင္းတာ လွေသာ္လည္း အတြင္းဘက္တုိက္မ်ားမွာမူ တုိက္တစ္တုိက္ရဲ႕ ေနာက္ေဖး ကုိ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တုိက္တစ္တုိက္ရဲ႕ ေဘးကုိေသာ္လည္းေကာင္း မ်က္ႏွာစာ ျပဳလုိ႔ ေဆာက္ထားၾကသည္မွာ ၿမိဳ႕ႏွင့္မတူဘဲ က်ဴးေက်ာ္တဲမ်ားကဲ့သုိ႔ ပရမ္းပတာပတ္ဝန္းက်င္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။
ဒီအေျခအေနကုိ သင္ခန္းစာယူသင့္ေသာ္လည္း တစ္ခ်ိန္က အေရွ႕ ေတာင္ အာရွတြင္ စံယူစရာၿမိဳ႕အျဖစ္ ဂုဏ္ယူဖြယ္သတ္မွတ္ခံခဲ့ရတဲ့ ဂုဏ္ကုိပင္ မေထာက္ထား။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ တျခားၿခံႀကီးဝင္းႀကီးမ်ား အထင္ကရေနရာ မ်ားျဖစ္ေသာ တကၠသုိလ္ရိပ္သာလမ္း၊ ေရႊေတာင္ၾကား ရပ္ကြက္ႏွင့္ ခုနစ္မုိင္၊ ရွစ္မုိင္၊ ကုိးမုိင္ေနရာမ်ားတြင္ပါ ၄င္းကဲ့သုိ႔ ေဆာက္လုပ္မႈမ်ားကုိ ေဆာက္ခြင့္ျပဳ လ်က္ရွိပါေတာ့တယ္။ ႏုိင္ငံတကာရွိ ေနခ်င့္စဖြယ္ၿမိဳ႕မ်ားမွာေတာ့ ေဘး အႏၲရာယ္ကင္းရွင္းေအာင္ စီမံထားရွိ႐ုံမွ်မက သာယာဖြယ္ပတ္ဝန္း က်င္ျဖစ္ေစရန္ အေဆာက္အအုံမ်ား၏ အရြယ္အစားအျမင့္၊ အေဆာက္အ အုံတစ္လုံးႏွင့္တစ္လုံး အကြာအေဝး၊ ျမက္ခင္းအေနအထား အေဆာက္ အအုံမ်ား၏ ေဆးအေရာင္ အစရွိသည္ျဖင့္ သတ္မွတ္ထားရွိပါတယ္။ တစ္အိမ္ခ်င္းစီမွ လည္း မိမိအိမ္ပတ္ ဝန္းက်င္ကို တန္ဖုိးထားကာ စည္းကမ္းႏွင့္ အညီ လုိက္နာေနထုိင္ၾကရပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ေနာက္ေဖးလမ္းၾကားရွိတဲ့ ၿမိဳ႕နယ္အခ်ဳိ႕မွာလည္း အေဆာက္ အအုံမ်ားဟာ လက္ရွိစည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ အညီ ေဆာက္ လုပ္ထား ေသာ္လည္း စည္းမ်ဥ္းမ်ားတြင္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေသာ လူဦးေရသိပ္ သည္းဆကုိ ထည့္သြင္းထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းမရွိသျဖင့္ လူဦးေရသိပ္ဆည္းဆမွာ အလြန္အမင္း မ်ားျပားလ်က္ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒီရပ္ကြက္မ်ားမွာ လမ္းမ်ား ဟာ ေပ ၃ဝ၊ ေပ ၅ဝ စသည္ျဖင့္က်ယ္ၿပီး ေျမကြက္ အရြယ္ အစားမ်ားဟာ မ်က္ႏွာစာ ၂၅ ေပ၊ ေပ ၃ဝ အေရွ႕ေနာက္ ေပ ၅ဝ၊ ေပ ၆ဝ ရွိေလ့ရွိပါတယ္။ အေဆာက္အအုံမ်ားကုိ အေရွ႕ေျမက်န္ေအာက္ထပ္ ငါးေပ၊ အေပၚထပ္ တစ္ေပ၊ ေဘးႏွစ္ဖက္ေျမက်န္ တစ္ေပစီနဲ႔ အေနာက္ ဘက္ ေျမက်န္ တစ္ေပခ်န္ၿပီး အေဆာက္အအုံအျမင့္ကုိ လမ္းအက်ယ္ ႏွစ္ ဆေဆာက္ခြင့္ျပဳပါတယ္။
စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေပ ၃ဝ အက်ယ္လမ္းတစ္ခုကုိ ေလ့လာၾကည့္ပါတယ္။ ယခင္က စမ္းေခ်ာင္းရပ္ကြက္ဟာ ေျမတစ္ကြက္လွ်င္ မိသားစု တစ္စုမွ ႏွစ္စုသာ ေနေလ့ရွိၿပီး လြန္စြာေန လုိ႔ေကာင္းတဲ့ ျမန္မာ ရပ္ကြက္ တစ္ခုပါ။ တစ္ဧကမွာ ေျမကြက္ ၂၂ ကြက္ခန္႔ထြက္ၿပီး ယခုအခါ ကန္ထ႐ုိက္တုိက္မ်ား တည္ေဆာက္လုိ႔ တစ္ဧကမွာ ပ်မ္းမွ်အိမ္ခန္း ၂ဝဝ ခန္႔ရွိတာ ကုိ ေလ့လာေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ကားရပ္နားရန္ သီးသန္႔မပါရွိလုိ႔ ေပ ၃ဝ လမ္းကုိ တစ္လမ္းေမာင္းလုပ္ၿပီး ကားရပ္လွ်င္ စံမီကားရပ္နားရန္ေနရာ (Standard Parking) ၁၆ ေနရာသာ ရပါတယ္။ ယခုမွာေတာ့ ကားရပ္ စရာ ေနရာမရ ရေအာင္ မိမိတုိ႔အိမ္ေရွ႕ လမ္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာ ကပ္ရပ္ေနၾက ရေတာ့ အိမ္ထဲဝင္လွ်င္ပင္ ကားႀကိဳကားၾကားမွ ဝင္ၾကရပါတယ္။
လူသြားလမ္း ပလက္ေဖာင္းေနရာမက်န္ရွိဘဲ လမ္းလယ္ကပဲ ေလွ်ာက္ရပါ တယ္။ တစ္ဧကကုိ အိမ္ေျခ ၂၂ အိမ္မွ အိမ္ေျခ ၄ဝ ခန႔္သာ ေနထုိင္ဖုိ႔ ဒီဇုိင္းလုပ္ထားတဲ့ေနရာမွာ မိသားစု ၂ဝဝ ေနေနၾကရလုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ရလဒ္ေတြပါ။
တစ္ဧက အိမ္ေျခ ၂ဝဝ ကုိ တစ္အိမ္လွ်င္ ပ်မ္းမွ်မိသားစုဦးေရ သုံးဦး ေနထုိင္ ပါက တစ္ဧကမွာ လူဦးေရ ၆ဝဝ ခန္႔ ေနထုိင္ရပါတယ္။ ကမၻာမွာ လူဦးေရထူ ထပ္လုိ႔ နာမည္ႀကီးတဲ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ ဒက္ကာ(Dhaka) ရဲ႕ ပ်မ္းမွ်လူဦးေရဟာ တစ္ဧကမွာ ၂၂ဝ ခန္႔သာရွိပါတယ္။ ကြၽန္မ တုိ႔ရဲ႕ ရပ္ကြက္ တခ်ဳိ႕က ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏုိင္ငံ ၿမိဳ႕ေတာ္ဒက္ကာရဲ႕ ပ်မ္းမွ် လူဦးေရထက္ သုံးဆခန္႔ ပုိမုိမ်ားျပားေနပါတယ္။ ကူးစက္ေရာဂါ၊ ငလ်င္ အစရွိတဲ့ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္တုိ႔ ႀကဳံလာလွ်င္ လြန္စြာဆုံး႐ႈံးမႈ မ်ားျပားႏုိင္ ပါတယ္။
ကြၽန္မရဲ႕ေဟာေျပာမႈမွာ လာနားေထာင္တဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္က ကြၽန္မရဲ႕ တင္ျပမႈ ကိန္းဂဏန္း(Data) ကုိ ၾကည့္ၿပီး ဒီအတုိင္း ဆက္သြားရင္ ေနာင္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ ကမၻာမွာ Death Toll ေသဆုံးမႈ စံခ်ိန္တင္ပါလိမ့္မယ္တဲ့။ ကြၽန္မတုိ႔ တုိင္းျပည္အတြက္ အဲဒီလုိစံခ်ိန္မ်ဳိး အလုိမရွိပါ။ ႏုိင္ငံတကာမွာ ၿမိဳ႕မ်ားကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေလ့ရွိတဲ့စနစ္မ်ားအတုိင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကုိ စနစ္တက် စီမံ ေဆာင္ရြက္လုိ႔ ကြၽန္မတုိ႔တစ္ေတြ ဝုိင္းဝန္းႀကိဳးစားကာကြယ္ၾကရပါမယ္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment