ျမစ္ဆုံ media သည္ လြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာျဖစ္ျပီး မည္သည့္အဖြဲ႔၊ ပါတီ၊ အသင္းအဖြဲ႔၏ၾသဇာခံ လက္ေအာက္ခံမဟုတ္ပါ။ စီးပြားျဖစ္ မီဒီယာ မဟုတ္ပါ။ သတင္းမ်ားကိုအျမန္ဆုံးေပးပို႔ေနေသာ မီဒီယာတခုျဖစ္ပါသည္။
Tuesday, April 19, 2016
ျပည္သူ့လက္ထဲက ရန္ကုန္၏ အနာဂတ္
ျပည္သူ့လက္ထဲက ရန္ကုန္၏ အနာဂတ္
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲▲
လွစုျမတ္(ဗိသုကာ)
အခုတစ္ေလာ မိတ္ေဆြ ေဆြမ်ဳိးမ်ားက သူတုိ႔ အိမ္ေဘးကပ္လ်က္ၿခံမွာ ငါးထပ္၊ ေျခာက္ထပ္၊ ရွစ္ထပ္ အေဆာက္အအံုေတြကို သူ႔ၿခံနဲ႔သံုးေပ အကြာမွာ ေျမကြက္ျပည့္လုနီးပါး ေဆာက္လို႔၊ ေက်ာင္းလာေဆာက္လို႔၊ သံုးထပ္ခြဲဆုိၿပီး ငါးထပ္ျဖစ္ေနလို႔၊ အိမ္နီးခ်င္းသေဘာတူ လက္မွတ္ကုိ ၿခံကပ္လ်က္ကို မေတာင္းလို႔၊ အဲဒီလိုေဆာက္လုိ႔ရလား ေဆာက္ခြင့္ျပဳ သလား၊ ဘယ္လိုကန္႔ကြက္လုိ႔ရမလဲ၊ ကန္႔ကြက္ စာတင္လုိက္ၿပီဆုိၿပီး ဗိသုကာျဖစ္တဲ့ ကြၽန္မကို စိတ္ႏွလံုးမသာမယာနဲ႔ လာလာေမးၾကေျပာျပ ၾကပါတယ္။ တစ္ေလာက သတင္းစာထဲမွာလည္း ဆိတ္ၿငိမ္ရပ္ကြက္ တစ္ခုမွာ အိမ္နီးခ်င္းမ်ား သေဘာတူထားတဲ့ အျမင့္ထက္အထပ္ပုိ ေဆာက္ ခြင့္ျပဳတာကုိ သေဘာမတူႏိုင္ေၾကာင္း ေၾကညာစာလည္း ဖတ္လုိက္ ရပါတယ္။ အဲဒီလို ေတြျဖစ္ၾကေတာ့ အိမ္နီးခ်င္းေတြ တစ္ဦး မ်က္ႏွာတစ္ဦး မၾကည့္ႏိုင္ျဖစ္ၾကေတာ့မွာပါ။
ေနထိုင္လ်က္ရွိသူေတြကလည္း ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေန လာတဲ့ရပ္ကြက္ မွာ အိမ္ေဘးမွာ သူတုိ႔ကိုအေပၚက စီးမိုးျမင္ ရမယ့္ အိမ္ေတြ၊ ႐ံုးေတြေပၚလာမွာကုိ မလုိလား ၾကပါ။ လမ္းထဲက လံုးခ်င္း အိမ္တစ္လံုးကို ႐ံုး/ေက်ာင္းငွားလုိက္လို႔ ကိုယ့္အိမ္အဝင္ အထြက္ေတာင္ မလြယ္ကူတာေတြ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် ႀကံဳေတြ႕ေနၾကရတဲ့အတြက္ ေဆာက္တဲ့ အေဆာက္အအံု အထပ္ျမင့္လာတာနဲ႔အမွ်ေနထုိင္အသံုးျပဳသူေတြတုိးပြားၿပီး ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ ေျပာင္းလဲပ်က္စီးသြားမွာကုိ မျဖစ္ေစခ်င္ၾကပါ။ သူမ်ားအိမ္ ေက်ာဘက္မ်က္ႏွာစာ ျပဳထားတဲ့ ေျမကြက္ပိုင္ရွင္မ်ား ကလည္း မိမိတုိ႔ မ်က္ႏွာစာမွာ အပင္နဲ႔ေတာင္ကြယ္လို႔ မရေတာ့တဲ့ အထပ္ျမင့္ေတြကို မလုိလားၾကပါ။ ဒီႏွစ္ ပိုင္းအတြင္း ေဆာက္လုပ္ေရးေတြကလည္း မ်ားျပားလာ ၾကေတာ့ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ေနထုိင္လိုသူေတြ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအံုမ်ားရဲ႕ အက်ဳိးဆက္ကုိ နားလည္သူမ်ားက ကိုယ့္အိမ္ေဘး ဘယ္ေတာ့မ်ား အထပ္ျမင့္လာေဆာက္ မလဲဆုိၿပီး ေသာကေဝၾကပါတယ္။
အထပ္ျမင့္ေဆာက္လုပ္သူ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း လုပ္သူ မ်ားအေနျဖင့္လည္း လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးေကာင္းတဲ့ ေနရာ၊ ေနရာေကာင္းတဲ့ ေနရာေတြမွာ ေဆာက္လုပ္မွသာ အက်ဳိးအျမတ္ေကာင္းမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေျမေစ်းႀကီးတဲ့ အေျခအေနမွာ ေျမကြက္အေရာင္းအဝယ္ထက္ အခန္း မ်ားမ်ားနဲ႔ က်ယ္က်ယ္ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ရင္ ေငြႏိုင္သူ ဝယ္လက္မ်ားတဲ့အတြက္ အက်ဳိးအျမတ္ပိုရလို႔ စီးပြားေရး လုပ္သူမ်ားက ေျမက်န္နည္းနည္းနဲ႔ အထပ္ျမင့္ျမင့္ ေဆာက္လုပ္လိုၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ကုိယ့္ဝင္း၊ ကိုယ့္ၿခံထဲ ေဆာက္တာမနာလိုလုိ႔ ကန္႔ကြက္တာ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္ သာယာေရးေကာ္မတီရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ေဆာက္တာ စသျဖင့္ ေျပာ ဆုိၾကပါတယ္။ ကန္႔ကြက္သူရွိလုိ႔ ေဆာက္ လုပ္ခြင့္ရပ္ဆုိင္းခံရတဲ့အခါမွာ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားလည္း စိတ္မရႊင္လန္းႏိုင္ၾကပါ။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ႏွစ္ ဦး ႏွစ္ဖက္ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္ၾကရပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္က အေရွ႕ ေတာင္ အာရွမွာ စံယူစရာၿမိဳ႕အျဖစ္ ဂုဏ္ယူဖြယ္သတ္မွတ္ ခံခဲ့ရတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ဒီလိုအက်ဳိးဆက္ေတြ ျဖစ္ရတာ ဘာအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ပါလဲ။
အဓိကအေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ၿမိဳ႕ျပ ေဆာင္တာမ်ားကုိ လူေနမႈစနစ္မ်ား ေျပာင္းလဲမႈနဲ႔အညီ လမ္းၫႊန္ထိန္းသိမ္းမႈ (Urban Planning Control) မျပဳဘဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ျပေဆာင္တာမ်ားကို ဟန္ခ်က္ညီညီ လမ္းၫႊန္ ထိန္းသိမ္းႏိုင္ၿပီး စနစ္တက်ဖြံ႕ၿဖိဳးမွသာ ေနခ်င္စဖြယ္ ၿမိဳ႕ျပကို ဖန္တီးႏိုင္ၿပီး ၿမိဳ႕ေနလူထု စိတ္ခ်မ္းေျမ့ေပ်ာ္ရႊင္ စြာ ေနထုိင္ႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနခ်င္ဖြယ္ေကာင္းေသာ ၿမိဳ႕ျပမ်ားမွာ ၿမိဳ႕ေျမအသံုး ခ်ျခင္း၊ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အေဆာက္အအံုတည္ေဆာက္ ျခင္းဆုိင္ရာ ဇုန္မ်ားကို ခြဲျခားသတ္မွတ္ ထားၿပီး ဇုန္ အလိုက္ စည္းမ်ဥ္းမ်ား သတ္မွတ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဥပမာ- အထပ္နိမ့္ လူေနဇုန္၊ အလယ္အလတ္ သိပ္သည္းမႈ လူေနဇုန္၊ အထပ္ျမင့္လူေနဇုန္၊ အသံုးျပဳမႈမ်ဳိးစံု ေရာေႏွာ ပါဝင္ေသာ ဇုန္၊ စီးပြားေရးဇုန္၊ စက္မႈဇုန္၊ စိမ္းလန္းေျမ ႏွင့္ ေရျပင္မ်ားဇုန္၊ ၿမိဳ႕ျပအေမြ အႏွစ္ထိန္းသိမ္းမႈဇုန္ အစရွိသျဖင့္ သတ္မွတ္ကာ ဇုန္အလိုက္ အေဆာက္ အအံု အသံုးျပဳပံု ေဆာင္လုပ္ခြင့္ျပဳေသာ အျမင့္၊ ေဆာက္လုပ္ ခြင့္ျပဳေသာ ဧရိယာ၊ ေဘးေျမက်န္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ ထားရွိပါတယ္။ မီးအႏၲရာယ္ႀကီးေသာ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား၊ ပစၥည္းသိုေလွာင္႐ံုမ်ားကုိ လူေနဇုန္အတြင္း ထားရွိျခင္း မျပဳဘဲ သီးသန္႔ထားရွိေစသျဖင့္ သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ ကို ကာကြယ္ၿပီးျဖစ္ေစပါတယ္။
ထိုသုိ႔ေဆာင္ရြက္မွသာ သာယာေသာ ပတ္ဝန္းက်င္၊ ၿမိဳ႕ေနလူထု၏ ယဥ္ေက်းမႈ၊ သမုိင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပအေမြအႏွစ္ မ်ား၊ ထူးျခားေသာ ၿမိဳ႕ျပသြင္ျပင္ လကၡဏာမ်ားကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္မွာျဖစ္ၿပီး သဘာဝေဘးအႏၲရာယ္ကို ကာကြယ္ေသာ၊ လူေနမႈအဆင့္အတန္းျမင့္မားေသာ ၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕အျဖစ္ ၿမိဳ႕ျပေဆာင္တာမ်ားကို ဟန္ခ်က္ညီညီ လည္ပတ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလုိခြဲျခားသတ္မွတ္ထားရွိတဲ့အတြက္ ၿမိဳ႕ေနလူထု မွာလည္း ကိုယ့္စိတ္ တိုင္းက် ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရရွိၾကပါတယ္။ အထပ္နိမ့္လူေနဇုန္ မွာ ေနထုိင္တဲ့ သူမ်ားအဖို႔ ကိုယ့္အိမ္ ေဘးမွာ နဂိုမူလတစ္လမ္းလံုး အိမ္ေထာင္စုဦးေရနဲ႔ ညီမွ် ေလာက္တဲ့ ပိုတဲ့အိမ္ေထာင္စုဦးေရရွိေသာ အထပ္ျမင့္ တုိက္ခန္းမ်ား လာေဆာက္မွာကို စိတ္ပူစရာ မလိုေတာ့ပါ။ ေစ်းဆုိင္ဖြင့္ခ်င္သူ၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ား အေနျဖင့္လည္း ဇုန္အလုိက္ စည္းမ်ဥ္းမ်ား ကို လုိက္နာပါက ပတ္ဝန္းက်င္၏ ကန္႔ကြက္မႈ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆုိင္းခံႏိုင္ရမႈမ်ားကို စိုးရိမ္စရာ မလိုေတာ့ပါ။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ၿမိဳ႕ျပေဆာင္တာမ်ား လမ္းၫႊန္ထိန္း သိမ္းျခင္း (Urban Planning Control) ကို ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ မ်က္ကြယ္ျပဳခဲ့ေသာ ရလဒ္မွာ ဤမွ်ပင္မကေသး ပါေခ်။ ယေန႔ အေဆာက္အအံုမ်ား ေဆာက္လုပ္ခြင့္ အတြက္ စိစစ္လ်က္ရွိေသာ လက္ရွိနည္းဥပေဒမ်ားမွာ ၿမိဳ႕ျပ၏ေျပာင္းလဲမႈႏွင့္ အညီ လမ္းၫႊန္ထိန္းသိမ္းျခင္း၊ ျပဳျပင္ထားျခင္း မရွိသျဖင့္ လူေနမႈ အဆင့္နိမ့္ေသာ အႏၲရာယ္ရွိေသာ၊ ၿမိဳ႕ျပဝန္းက်င္ျဖစ္တည္ေရးသို႔ အားေပး ဦးတည္ေနသည္ကုိလည္း ေလ့လာေတြ႕ရွိပါသည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment