ျမစ္ဆုံ media သည္ လြတ္လပ္ေသာ မီဒီယာျဖစ္ျပီး မည္သည့္အဖြဲ႔၊ ပါတီ၊ အသင္းအဖြဲ႔၏ၾသဇာခံ လက္ေအာက္ခံမဟုတ္ပါ။ စီးပြားျဖစ္ မီဒီယာ မဟုတ္ပါ။ သတင္းမ်ားကိုအျမန္ဆုံးေပးပို႔ေနေသာ မီဒီယာတခုျဖစ္ပါသည္။
Saturday, August 8, 2015
ယာဥ္ေပၚကရိကၡာေတြအားလံုး လိုအပ္သူေတြဆီ အျမန္ဆံုးနဲ႕ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ေရာက္သြားဖို႕က ပိုင္းေလာ့တိုင္းရဲ႕ ဆႏၵပါ ==================
ယာဥ္ေပၚကရိကၡာေတြအားလံုး လိုအပ္သူေတြဆီ အျမန္ဆံုးနဲ႕ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ေရာက္သြားဖို႕က ပိုင္းေလာ့တိုင္းရဲ႕ ဆႏၵပါ
=========================================
သတင္းေဆာင္းပါး
ခင္ရတနာ
ဓာတ္ပုံ-ေမဦးမိုး၊
ေရႊရည္ျမင့္ေမာ္
ေနျပည္ေတာ္ ၾသဂုတ္ ၇
ေလေၾကာင္းအခ်က္ျပတာဝါမွ စကားသံကိုနားစြင့္ရင္း ျမန္မာ့အမ်ိဳးသားေလေၾကာင္းလိုင္းမွ ေလယာဥ္မွဴး ကိုစိုင္းေနာင္လတ္တစ္ေယာက္ ေလယာဥ္ကို ဦးတည္ရာလမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလိုက္သည္။ ေဝဟင္အေနအထားမွာပင္ ေလတိုက္ခတ္ႏႈန္း၊ ေလလမ္းေၾကာင္းမ်ားႏွင့္ မိုးတိမ္ ေတာင္မ်ားသည္ မူလရည္မွန္းထားသည့္အတိုင္း တစ္သေဝမတိမ္းျဖစ္လာဖို႔အတြက္ မည္သို႔မွ်မေမွ်ာ္မွန္းႏိုင္ေၾကာင္း အေတြ႕အၾကံဳအရ သူေကာင္းစြာသိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
လြန္ခဲ့သည့္ ရက္သတၱပတ္ ဇူလိုင္ ၃၁ ရက္ မြန္းလြဲပိုင္းအခ်ိန္ က သူၾကံဳေတြ႕ရသည့္ အေနအထား သည္ ယေန႔ပ်ံသန္းျဖစ္ခဲ့သည့္ ခရီးစဥ္ႏွင့္ အမ်ားႀကီးကြဲျပားျခားနား ေနသည္မွာ ရာသီဥတုေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံအႏွံ႔ မိုးရြာသြန္းမႈ ႏွင့္ မုန္တိုင္းဒဏ္ေၾကာင့္ ပုံမွန္ပ်ံသန္း ေနက် ခရီးစဥ္ေတြအျပင္ ကယ္ဆယ္ ေရးပစၥည္းမ်ားကိုလည္း ေရေဘးသင့္ ေဒသ ကုန္းလမ္း၊ ေရလမ္းအဆင္မေျပ သည့္ ေနရာအႏွံ႔အျပားသို႔ ေလယာဥ္ မ်ား၊ ရဟတ္ယာဥ္မ်ားျဖင့္ ပို႔ေဆာင္ ေပးလ်က္ရွိရာ ကိုစိုင္းေနာင္လတ္ ကဲ့သို႔ေသာ ေလယာဥ္မွဴးမ်ားအဖို႔ တာဝန္ႀကီးမားလြန္းလွသည္။
''ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တာဝန္က ခရီးသည္ သို႔မဟုတ္ ကုန္ပစၥည္းေတြ ကို အႏၲရာယ္ကင္းစြာနဲ႔ လိုရာခရီး အျမန္ဆုံးေရာက္ဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ စိန္ေခၚမႈေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကားမႈ တာဝါရဲ႕ ထိန္းညိႇမႈကို အဓိကထားရၿပီး ကြင္းပိတ္သြားၿပီဆိုရင္ လမ္းခရီးမွာ မိမိရဲ႕အေတြ႕အၾကံဳေတြကို မ်က္ျမင္ အေနအထားနဲ႔ ထိန္းညိႇရတာ မ်ိဳးေတြလည္း ရွိပါတယ္''ဟု ေျပာ သည္။
ယခုရက္ပိုင္းအတြင္း ရာသီဥတု ဆိုးရြားျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဒသမ်ားတြင္ ေရႀကီးေရလွ်ံေန သည့္ ျမင္ကြင္းမ်ားကို ေဝဟင္မွ ျမင္ေတြ႕ရသည့္အခါ ေလယာဥ္မွဴး မ်ား အေနျဖင့္လည္း စိတ္မသက္သာ ၾကေပ။ ''လုပ္ႏိုင္တဲ့နည္းလမ္းကေတာ့ ကယ္ဆယ္ေရးပစၥည္းေတြ အျမန္ဆုံး ေရာက္ရွိသြားဖို႔ပါပဲ''ဟု ေလယာဥ္ မွဴး အမ်ားစုက ေျပာၾကားသည္။
တစ္ႏိုင္ငံလုံးတြင္ ေရလွ်ံကြင္း မ်ားကိုသာ ျမင္ေတြ႕ေနရသည့္အျပင္ ေဝဟင္တြင္လည္း ေလတိုက္ခတ္ ႏႈန္းသည္ ပုံမွန္မရွိဘဲ အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ေျပာင္းလဲမႈကို ေလယာဥ္မွဴးတို႔ ၾကံဳေတြ႕ေနရသည္။
''ရန္ကုန္ကေန မႏၲေလးကို နံနက္ေျခာက္နာရီခြဲမွာ ထြက္ခဲ့တာ မႏၲေလးကေန ကေလးကို ပ်ံသန္းဖို႔ အတြက္ မြန္းလြဲ ၁၂ နာရီ ၄၅ မိနစ္ က်မွ ကြင္းက ေလေၾကာင္းညႊန္ၾကား မႈကိုရတယ္။ ရာသီဥတု ဆိုးရြားရင္ ကြင္းက ပိတ္ထားလိုက္ရတဲ့အတြက္ ေလယာဥ္ကို အသင့္စက္ႏႈိးၿပီး ေစာင့္ဆိုင္းေနရခဲ့ရတယ္''ဟု ေလ ယာဥ္မွဴးက ဆက္လက္ရွင္းျပသည္။
ထို႔အျပင္ ေျမျပင္အေနအထား တြင္လည္း ေလတိုက္ခတ္ႏႈန္းသည္ ယခုရက္သတၱပတ္အတြင္း ပုံမွန္ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ထက္ပိုမိုကာ တစ္နာရီ လွ်င္ မိုင္ ၅ဝ ေက်ာ္ တိုက္ခတ္တတ္ ျခင္းသည္လည္း ေလယာဥ္မွဴးမ်ားႏွင့္ ရဟတ္ယာဥ္မွဴးမ်ားအတြက္ ေျမျပင္ သို႔ ဆင္းသက္ရန္ အခက္အခဲမ်ား ကို ၾကံဳေတြ႕ရေၾကာင္း အေတြ႕အၾကံဳ ရွိ ေလယာဥ္မွဴးအခ်ိဳ႕က သုံးသပ္ျပ သည္။
''ရဟတ္ယာဥ္ေပၚကေန ေရေဘး ကယ္ဆယ္ေရးပစၥည္းေတြကို ခ်ေပး တာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေျပာဆိုေနတာ ၾကားရေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ မိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အခက္ အခဲေတြကို အားလုံးနားလည္ေအာင္ ရွင္းျပဖို႔ဆိုတာ အခက္အခဲရွိပါ တယ္။ ေဝဟင္၌ ပ်ံသန္းေနခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ ရာသီ ဥတုဆိုးရြားမႈ၊ ေလတိုက္ႏႈန္း ျပင္းထန္မႈေတြနဲ႔ ဆင္းသက္မည့္ ေျမအေနအထားေတြဟာ တစ္သ မတ္တည္းမရွိပါဘူး။ ကယ္ဆယ္ေရး ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္ေတြ အမ်ားစု အတိုင္း ကြၽန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ အဆင္ ေျပဆုံးျဖစ္မယ့္ အေနအထားကို မ်က္ျမင္အေျခအေနနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္ရပါတယ္။ ရဟတ္ယာဥ္ ေပၚက ရိကၡာေတြအားလုံး လိုအပ္ သူေတြဆီ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာ ေရာက္ရွိလိုၾကတာက ပိုင္းေလာ့ေတြ အားလုံးရဲ႕ ဆႏၵပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မဆင္းသက္ရဲတာက လမ္းေၾကာင္း မွားယြင္းၿပီး ေသရမွာ စိုးရြံ႕လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မွားယြင္းမႈေၾကာင့္ ေျမျပင္မွာ ထိခိုက္မႈၾကံဳရမွာ စိုးပါ တယ္'' ဟု ကယ္ဆယ္ေရးပစၥည္း မ်ားအား သြားေရာက္တင္ပို႔ခဲ့ သူ ရဟတ္ယာဥ္မွဴးတစ္ဦးကလည္း သူ႕ခံစားခ်က္ကို ဖြင့္ဟေျပာျပသည္။
ထို႔အျပင္ ႏိုင္ငံတကာကယ္ဆယ္ ေရးေလယာဥ္မ်ားႏွင့္ ရဟတ္ယာဥ္ မ်ားသည္လည္း အေရးေပၚကယ္ ဆယ္ေရးလိုအပ္သည့္ ေနရာမ်ား တြင္ ရိကၡာမ်ားႏွင့္ အသုံးအေဆာင္ မ်ားကို ေပးအပ္သည့္အခါ နည္းလမ္း ႏွစ္မ်ိဳးကိုအသုံးျပဳၿပီး ပထမတစ္မ်ိဳး မွာ ေပးပို႔သည့္ဌာနမွ စနစ္တက် ထုပ္ပိုးတင္ေဆာင္မႈမ်ားျဖင့္ ကယ္ ဆယ္ေရးနည္းလမ္းႏွင့္ ဒုတိယ နည္းလမ္းမွာ အေရးေပၚလိုအပ္သည့္ ေဒသမ်ားတြင္ မျဖစ္မေနလိုအပ္ သည့္ ပစၥည္းမ်ားကို လူစုလူေဝးႏွင့္ အနီးစပ္ဆုံးေနရာမ်ားတြင္ အေရး ေပၚခ်ထားသည့္ နည္းလမ္းဟူ၍ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
''ပထမနည္းလမ္းကေတာ့ စနစ္ က်တဲ့ ေပးအပ္မႈျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေနရာတည္းကေန ေပးအပ္တာ မ်ိဳးပါ။ အသုံးအေဆာင္ေတြအားလုံး ကိုထုပ္ပိုးၿပီး လက္ခံမယ့္ေနရာမွာ လည္း အဆင္သင့္အေနအထားနဲ႔ တာဝန္ရွိသူေတြက ႀကိဳတင္ေစာင့္ ဆိုင္းလို႔ အျပန္အလွန္အခ်က္ျပစနစ္ နဲ႔ ခ်ထားေပးတဲ့ နည္းလမ္းျဖစ္ၿပီး လက္ရွိမွာလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔က ထိုနည္းလမ္းသုံးၿပီး အကူအညီ ေပးအပ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းေနပါ တယ္။ ေနာက္နည္းလမ္းကေတာ့ အေရးေပၚေဒသေတြမွာ အကူအညီ ေတြကို အလ်င္အျမန္ဆုံးနဲ႔ အလြယ္ ကူဆုံးရရွိေအာင္ ခ်ေပးရျခင္းပါပဲ။ ဒီမွာက ကယ္ဆယ္ေရးပစၥည္းေတြ ကို စနစ္တက် ထုပ္ပိုးဖို႔အတြက္ အဆင္သင့္မျဖစ္တဲ့ အေနအထား ျဖစ္ေနၿပီး အားလုံးက တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ လွဴဒါန္းမႈေတြမ်ားၾကတယ္။ ထုပ္ပိုးမႈ အတြက္ အခ်ိန္ေပးေနရင္လည္း ကယ္ဆယ္ေရးလုပ္ငန္းေတြ ၾကန္႔ၾကာ ႏိုင္တာေတြရွိေနတာေၾကာင့္ ေပးအပ္ တဲ့အခါ လြဲေခ်ာ္မႈအနည္းငယ္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္''ဟု ရဟတ္ယာဥ္ မွဴးတစ္ဦးကလည္း လုပ္ငန္းအေန အထားကို ေျပာၾကားသည္။
ကိုစိုင္းေနာင္လတ္၏ ေျပာၾကား ခ်က္အရ ယခုရက္သတၱပတ္အတြင္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေနရာအႏွံအျပားတြင္ ရာသီဥတုဒဏ္ေၾကာင့္ ေဝဟင္မွ ျမင္ေတြ႕ရသည့္ အေနအထားမ်ား မွာ အလြန္ပင္ ေျပာင္းလဲေနေၾကာင္း သိရသည္။
''အရင္က ကြင္းကိုဆင္းခါနီးၿပီ ဆိုရင္ ရာသီဥတုေကာင္းရင္ေကာင္း သလို အေဝးႀကီးကတည္းက ျမင္ေန ရတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ ကြင္းကို ဆင္းသက္ခါနီး သုံးမိုင္ေလာက္ကေန တစ္မိုင္ေလာက္မွသာ ျမင္ရတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ အေတြ႕အၾကံဳ အရ တစ္မိုင္ေလာက္အကြာမွာ ျမင္ရ ရင္ ေကာင္းေကာင္းဆင္းသက္ႏိုင္ ပါတယ္။ မိုးတိမ္ေတာင္ေတြကို ေရွာင္တိမ္းရသလို ေျမျပင္ကေန အျမင့္ဘယ္ေလာက္မွာဆိုရင္ ေလ တိုက္ခတ္ႏႈန္းက ဘယ္ေလာက္ဆို တာကိုလည္း ခ်ိန္ဆေနရတာမ်ိဳး ေတာ့ရွိတယ္''ဟု လက္ရွိအေန အထားကို ေလယာဥ္မွဴးထံက သိရွိရသည္။
လက္ရွိတြင္ ေရေဘးသင့္ေဒသ မ်ားသို႔ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ေလမွ ရဟတ္ယာဥ္မ်ား၊ ေလယာဥ္မ်ား အပါအဝင္ ျမန္မာ့အမ်ိဳးသား ေလေၾကာင္းလိုင္း၊ Air KBZ ႏွင့္ Air Bagan ေလေၾကာင္းလိုင္းမ်ား မွ ေလယာဥ္မ်ားသည္ ကယ္ဆယ္ ေရးပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔မႈႏွင့္ ခရီးသည္ မ်ား အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕စြာ သြား ေရာက္ႏိုင္ဖို႔အေရး ရန္ကုန္ႏွင့္ မႏၲေလး ေလယာဥ္ကြင္းမ်ားကို အေျချပဳကာ အေခါက္ေခါက္ ေျပးဆြဲ သယ္ယူေပးလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရ သည္မွာ အားရစရာပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ေလယာဥ္မွဴးမ်ားက ေျပာသည္။
''ပိုင္းေလာ့ေတြေရာ၊ ေလယာဥ္ မယ္ေတြ ေလယာဥ္ေမာင္ေတြပါ ပရဟိတစိတ္ဓာတ္အျပည့္နဲ႔ သယ္ယူ ပို႔ေဆာင္ေပးေနၾကပါတယ္။ ျမင္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းမွာ အခ်ိဳ႕ေနရာေတြက ေရက်သြားၿပီး ရႊံ႕ေတာႀကီးျဖစ္ က်န္ခဲ့တာနဲ႔ တူေနတယ္။ ကြၽန္မတို႔ အားလုံးကေတာ့ အဆင္ေျပစြာနဲ႔ ခရီးသည္ေတြ၊ ရိကၡာေတြကို လိုအပ္ တဲ့ ေနရာေရာက္သြားဖို႔ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးပမ္းေနတယ္''ဟု ေလယာဥ္မယ္ မေရႊရည္ျမင့္ေမာ္က ေျပာၾကား သည္။
မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ေလယာဥ္မွဴး ကိုစိုင္းေနာင္လတ္တို႔ ေမာင္းႏွင္ ပ်ံသန္းသြားသည့္ATR ေလယာဥ္ႀကီး ကေတာ့ ရာသီဥတုအေနအထားကို ၾကံ့ၾကံ့ခံရင္း ေရေဘးသင့္ျပည္သူမ်ား ထံသို႔ ကယ္ဆယ္ေရးပစၥည္းမ်ားကိုတင္ေဆာင္ကာ ရန္ကုန္အျပည္ျပည္ ဆိုင္ရာေလဆိပ္မွ ထြက္ခြာသြားၿပီ ျဖစ္သည္။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment