Wednesday, April 2, 2014

ဗုဒၶ၏ အဆံုးအမတရားေတာ္မ်ား (၁၆၅) ဆရာေကာင္းထံ နည္းခံက်င့္ႀကံပါ *********************************************** မင္းနန္း (ေမာ္ကၽြန္း) ျမတ္စြာ၏ လက္ယာရံအဂၢသာဝကႀကီးျဖစ္ ေသာ ရွင္သာရိပုတၱရာသည္ မိမိအား တရား ဦး ေဟာခဲ့ေသာ ရွင္အႆဇိမေထရ္ကို အလြန္႐ိုေသ ျမတ္ႏိုး၏။ ရွင္အႆဇိႏွင့္တစ္ေက်ာင္းတည္းေနသည့္ အခါ ရွင္အႆဇိထံ ေန႔စဥ္မျပတ္ဆည္းကပ္၏။ တစ္ ေက်ာင္းစီေနသည့္အခါတြင္မူ ရွင္အႆဇိေနထိုင္ရာ အရပ္သို႔ လက္အုပ္မိုး၍ ရွိခိုးပူေဇာ္ေလ့ရွိ၏။ ဤသို႔ ရွင္သာရိပုတၱရာက အရပ္မ်က္္ႏွာတစ္ခုခုသို႔လွည့္၍ ရွိခိုးသည္ကို တခ်ဳိ႕ေသာရဟန္းမ်ားျမင္လွ်င္... ''ရွင္သာရိပုတၱရာသည္ ယေန႔တိုင္ေအာင္ ပင္ ပုဏၰားတို႔၏အယူကိုမစြန္႔ႏိုင္ေသးပါတကား''ဟူ၍ ေဝဖန္ေျပာဆိုၾကသည္။ ထုိစကားကို ဗုဒၶျမတ္စြာၾကား သိေတာ္မူလွ်င္- ''ရဟန္းတို႔၊ သာရိပုတၱရာသည္ ပုဏၰားတို႔ ၏အယူျဖင့္ အရပ္မ်က္ႏွာကို ရွိခိုးသည္မဟုတ္။ မိမိ ဆရာကို ရွိခိုးျခင္းသာျဖစ္သည္''ဟု ရွင္းလင္းမိန္႔ၾကား ေတာ္မူၿပီး မိမိအားတရားလမ္းမွန္ကိုေဟာၾကားၫႊန္ျပ သည့္ပုဂိၢဳလ္အား အၿမဲမျပတ္ရွိခိုးပူေဇာ္သင့္ေၾကာင္း သိ ေစရန္၊ ဤနာဝါသုတ္ကိုေဟာၾကားေတာ္မူသည္။ ''နတ္တို႔သည္ သိၾကားမင္းအား ပူေဇာ္သကဲ့ သုိ႔ မိမိအား တရားထူးကိုေဟာၾကားၫႊန္ျပသည့္ပုဂိၢဳလ္ အား ပူေဇာ္သင့္၏။ ယင္းသို႔ပူေဇာ္ျခင္းခံရေသာဆရာ သည္ မိမိအားပူေဇာ္ေသာ တပည့္အေပၚ၌ ႏွစ္သက္ ျမတ္ႏိုးေသာစိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍ တရားကိုေဟာၾကား ျပသေလသည္။ ထုိကဲ့သို႔ေသာ ဆရာကိုဆည္းကပ္၍ ေဟာၾကားၫႊန္ျပအပ္ေသာ တရားႏွင့္အညီက်င့္ႀကံလွ်င္ပညာဗဟုသုတႏွင့္ျပည့္စံုသူတစ္ေယာက္ျဖစ္လာႏိုင္ ေပသည္။ ယုတ္ညံ့သိမ္ဖ်င္း၍ အက်ဳိးအေၾကာင္းကိုလည္း မသိတတ္၊ တပည့္အေပၚ၌လည္း ျငဴစူတတ္သည့္ မိုက္မဲ ေသာဆရာကို မွီဝဲဆည္းကပ္သူသည္ကား၊ တရားကို မသိမျမင္ဘဲ ေတြးေတာယံုမွားမူ တန္းလန္းျဖင့္သာ ေသ လြန္ရေလသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ေရစီးသန္ေသာျမစ္သို႔သက္ ဆင္း၍ ေရစုန္အတိုင္းေမ်ာပါေနသူသည္ သူတစ္ပါး ကိုမကယ္တင္ႏုိင္သကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူပင္ ပညာဗဟုသုတ ႏွင့္ ျပည့္စံုသူတို႔ထံမွ နာခံမွတ္သားျခင္းမျပဳ၊ ကိုယ္တိုင္ လည္း တရားကိုမသိျမင္၍ ယံုမွားသံသယကို မေက်ာ္ လႊားႏိုင္သူသည္ သူတစ္ပါးတို႔အား အမွန္တရားကို သိျမင္ေစရန္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။ ေလွာ္တက္၊ ထုိးဝါးႏွင့္ျပည့္စံု၍ေလွအေၾကာင္း ကိုလည္း ကြၽမ္းက်င္လိမၼာေသာသူသည္ ၿမဲၿမံခိုင္ခံ့ေသာ ေလွကိုတက္စီး၍ ထုိေလွျဖင့္ တျခားသူတို႔ကိုလည္း ပို႔ ေဆာင္ကယ္တင္ေပးႏုိင္သကဲ့သို႔ ထုိ႔အတူပင္ တရား ကုိသိျမင္ၿပီးျဖစ္၍ ပညာဗဟုသုတႏွင့္ျပည့္စံုကာ၊ တုန္ လႈပ္ျခင္းကင္းေသာပုဂိၢဳလ္သည္ ၾကားနာမွတ္သားရ သည့္အတိုင္း၊ က်င့္ႀကံဆည္းပူးမႈႏွင့္ျပည့္စံုေသာ တျခား ပုဂိၢဳလ္တို႔အား တရားကိုသိျမင္ေစႏုိင္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထုိးထြင္းÓဏ္ရွိ၍ ပညာဗဟု သုတႏွင့္ျပည့္စံုေသာသူေတာ္ေကာင္းကို မွီဝဲဆည္း ကပ္သင့္၏။ ယင္းသို႔မွီဝဲဆည္းကပ္သူသည္ တရား လမ္းမွန္ကိုသိျမင္သည့္အတိုင္း က်င့္ႀကံအား ထုတ္သျဖင့္ ခ်မ္းသာသုခကုိ မလဲြမေသြရႏိုင္ ေပသည္။ (သုတၱနိပါတ္၊ စူဠဝဂ္၊ နာဝါသုတ္) [ျမတ္ဗုဒၶ၏ဓမၼအျမဳေတမ်ား (ဓမၼာစရိယဦးေမာင္ ေမာင္ေလး)၊ စာ-၁၄၇/၁၄၈] အထက္ပါအဆံုးအမေတာ္ကိုဖတ္႐ႈရ ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ယာေတာ္ရံ အဂၢ မဟာသာဝကႀကီးျဖစ္ေတာ္မူေသာ အရွင္ သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ႀကီး၏ ဆရာ့ေက်းဇူးအထူးသိတတ္ ပံုကို ၾကည္ညိဳမဆံုးျဖစ္ မိရပါသည္။ ထို႔ျပင္ သူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ ထိေတြ႕ေပါင္းေဖာ္မိျခင္း၊ ဆရာေကာင္းကိုဆည္းကပ္မိ ျခင္းတို႔၏ ပစၥဳပၸန္သံသရာႏွစ္ျဖာ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားျပားပံုကိုလည္း သတိ ထင္ထင္ သံုးသပ္ဆင္ျခင္မိပါသည္။ စင္စစ္ ရွင္သာရိပုတၱရာအေလာင္း အလ်ာႏွင့္ ရွင္ေမာဂၢလန္အေလာင္းအလ်ာႏွစ္ဦးတို႔မွာ သိၪၨည္းဆရာႀကီးအားထားရေသာ တပည့္ႏွစ္ဦးျဖစ္ပါ၏။ တစ္ေန႔ေသာ္ ၾကည္ညိဳ ဖြယ္အသြင္ကိုေဆာင္ေသာ ရွင္အသာဇိရဟန္းကို ေတြ႕ျမင္ရၿပီး ရွင္အႆဇိထံဆည္းကပ္လ်က္ ရွင္အႆဇိ ထံမွတရားကို နားၾကားပါသည္။ ရွင္အႆဇိကလည္း တရားကို မ်ားမ်ားစားစား မေဟာၾကား။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဓမၼဂါထာတစ္ပိုဒ္ကိုသာ ေဟာျပ ေတာ္မူပါသည္။ ညဏ္ပညာႀကီးျမင့္ၿပီး ပါရမီအခံရင့္ သန္ေသာ ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ရွင္မဟာေမာဂၢလန္အ ေလာင္းအလ်ာႏွစ္ဦးက ဓမၼဂါထာ၏အနက္ အဓိပၸာယ္ကို ထိုး ထြင္းသိ ျမင္ၿပီး ႏွစ္သက္သေဘာက်သြားသည္။ ရွင္အႆဇိရ ဟန္းကို 'အရွင္၏ဆရာကား မည္သူပါနည္း'ဟုေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားရာ 'ငါ၏ဆရာမွာ ေဂါတမဗုဒၶျဖစ္သည္'ဟု ျပန္လည္မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ရွင္ သာရိပုတၱရာႏွင့္ရွင္ေမာဂၢလာန္အေလာင္းအလ်ာႏွစ္ ဦးတို႔သည္ သူတို႔ ၏ဆရာ သိၪၨည္းဆရာႀကီးထံသြားၿပီး သူတို႔ႏွစ္ဦးမွာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား၏တပည့္အျဖစ္ ခံယူကာ ရဟန္းျပဳေတာ့မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ ဆရာလည္း သူတို႔ႏွင့္အတူလိုက္ပါ၍ ျမတ္စြာဘုရား၏တပည့္အ ျဖစ္ခံယူေစခ်င္ပါေၾကာင္း ေျပာၾကားပါသည္။ သိၪၨည္း ဆရာႀကီးက သူ၏အားထားရေသာတပည့္ႏွစ္ဦးကို သူ႔ ထံမွ ထြက္ခြာမသြားေစလို။ ထြက္ခြာမသြားပါရန္ ႏွင့္ သူ႔ထံတြင္ေနပါက ေနာင္တစ္ခ်ိန္ သူ၏အ ႐ိုက္အရာကိုလႊဲေပးမည့္အေၾကာင္း ေျပာဆို ဟန္႔တားပါသည္။ တပည့္ႏွစ္ဦးကလည္း သူ တို႔အေနႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရား၏တရားေတာ္ ကိုနာၾကားမိၿပီးကတည္းက ျမတ္စြာဘုရား ထံရဟန္းျပဳရန္ ခိုင္ခိုင္မာမာဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ၿပီးပါေၾကာင္း၊ ဆရာကိုလည္း သူတို႔ႏွင့္အတူ လိုက္ပါၿပီး ျမတ္စြာ ဘုရားထံရဟန္း ျပဳပါရန္ ထပ္မံ၍ေတာင္း ပန္ေျပာၾကားပါသည္။ သိၪၨည္းဆရာႀကီးက မည္သို႔မွ် တားမရ ေတာ့မွန္းသိေသာ ေၾကာင့္ တပည့္ႏွစ္ဦး ကိုသြားခြင့္ျပဳလိုက္ ၿပီး သူကမူ အိုးစ ရည္းျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ လက္ငင္ အိုးမလုပ္လုိ ေၾကာင္း ေျပာ ကာ တပည့္ တို႔ႏွင့္အ တူ မလိုက္ ပါခဲ့ေပ။ ရွင္သာရိပုတၱရာအေလာင္းအ လ်ာႏွင့္ ရွင္မဟာေမာဂၢလန္အ ေလာင္းအလ်ာႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ ရွင္ အႆဇိမည္ေသာ သူေတာ္စင္သူေတာ္ ျမတ္ထံ ခ်ဥ္းကပ္မိၿပီး ေလးနက္ေသာဓမၼ ဂါထာတစ္ပိုဒ္ကိုနာၾကားမိရာမွ သတၱဝါေဝေနယ် တို႔ကို သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲႀကီးမွလြတ္ေျမာက္ေအာင္ လမ္းၫႊန္ဆံုးမႏုိင္သည့္ အႏႈိင္းမဲ့ဆရာေကာင္း တစ္ဆူျဖစ္ေသာ ျမတ္ဗုဒၶကို ဆည္းကပ္ကိုး ကြယ္မိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤတြင္ သူေတာ္ ေကာင္းႏွင့္ေခတၱမွ်ဆံုမိျခင္းသည္ မည္မွ် အက်ဳိးေက်းဇူးႀကီးမားေၾကာင္း ဆင္ျခင္သိ ရွိႏုိင္ပါသည္။ အကယ္၍သာ ရွင္သာရိပုတၱ ရာႏွင့္ ရွင္မဟာေမာဂၢလန္အေလာင္းအလ်ာ ႏွစ္ဦးမွာ အရွင္အႆဇိ ႏွင့္မႀကံဳဆံုခဲ့လွ်င္၊ ရွင္အႆဇိထံမွ တရားကိုမနာၾကားခဲ့ရလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံ ရဟန္းျပဳျဖစ္ေတာ့ မည္ မဟုတ္ပါ။ ျမတ္စြာဘုရားတည္းဟူေသာ၊ သတၱဝါေဝေနယ်တို႔အား သံသရာဝဋ္ဆင္း ရဲမွ အၿပီးတိုင္လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လမ္း ၫႊန္ျပသႏုိင္ေသာ ဆရာေကာင္းတစ္ဆူကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္မိၿပီး ျမတ္စြာဘုရားသြန္ သင္ၫႊန္ျပသည့္အတိုင္း တိတိက်က်လိုက္နာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ေသာေၾကာင့္ ရွင္သာရိပုတၱ ရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးသည္ ရဟႏၲာျဖစ္ေတာ္ မူခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏။ ဤတြင္ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲ မွ အမွန္ပင္လြတ္ေျမာက္ေစႏုိင္ေသာ နည္း လမ္းကိုၫႊန္ျပေတာ္မူေသာ ဆရာေကာင္း ၏ ေက်းဇူးအဘယ္မွ်ႀကီးမားသည္ကို ေလး ေလးနက္နက္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္မိပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားတည္းဟူေသာ ဆရာေကာင္းကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္မိျခင္း မရွိဘဲ သိၪၨည္းဆရာႀကီးထံတြင္သာ တပည့္ ခံလ်က္ေနခဲ့ေသာ္ ရွင္သာရိပုတၱရာႏွင့္ ရွင္ မဟာေမာဂၢလာန္ အေလာင္းအလ်ာႏွစ္ဦး မွာ သစၥာေလးပါးတရားကုိ သိျမင္ျခင္းမရွိ ဘဲ၊ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲမွလည္း လြတ္ေျမာက္ ႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါေခ်။ အမွန္စင္စစ္ ေလာကီအက်ဳိးစီး ပြားကို လိုသည္ျဖစ္ေစ၊ ေလာကုတၱရာအ က်ဳိးစီးပြားကိုလိုသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆရာေကာင္း ထံ ခ်ဥ္းကပ္မိရန္လုိပါသည္။ အကယ္၍ ပညာတတ္တစ္ဦးျဖစ္လိုသူသည္ အဆင့္ျမင့္ ပညာရွင္တစ္ဦးထံခ်ဥ္းကပ္၍ တပည့္ခံဖို႔လို ပါသည္။ ပညာေရးခရီးလမ္းတြင္ အေတြ႕ အႀကံဳမ်ားခဲ့ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈသရဖူေဆာင္း ခဲ့ေသာပညာရွင္ထံ ခ်ဥ္းကပ္မိဖို႔လိုပါသည္။ ထုိ႔အတူ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ အျဖစ္ ေအာင္ျမင္လုိသူသည္ ေအာင္ျမင္ ထင္ရွားေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ႀကီး တစ္ဦးထံ တပည့္ခံ ခ်ဥ္းကပ္သင့္ပါသည္။ မိမိရည္ရြယ္ရာပန္းတိုင္ဆီသို႔ ေရာက္ရွိၿပီး သူမ်ား၏ အေတြ႕အႀကံဳမ်ား၊ အႀကံÓဏ္ မ်ား၊ နည္းေပးလမ္းျပမႈမ်ားသည္ မိမိအ တြက္ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏုိင္ေသာ အႀကံေကာင္း၊ ညဏ္ေကာင္း နည္းလမ္းေကာင္းမ်ားျဖစ္ပါ ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိေရြးခ်ယ္ထားေသာနယ္ ပယ္တြင္ ထင္ရွားေအာင္ျမင္ၿပီးသူထံ တ ပည့္ခံျခင္းသည္ ေအာင္ျမင္ေရးအတြက္ ပထမေျခလွမ္းဟုဆိုႏိုင္ပါသည္။ ဆရာေရြး ခ်ယ္ရာတြင္ ဆရာေကာင္းကို ေရြးခ်ယ္မိ ဖို႔လိုပါသည္။ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲႀကီးမွ လြတ္ ေျမာက္ေၾကာင္း ဝိပႆနာက်င့္စဥ္ကို က်င့္ ႀကံအားထုတ္ေသာ ေယာဂီတို႔သည္လည္း နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္း အ က်င့္ျမတ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္လမ္းၫႊန္ျပသ ႏိုင္ေသာ ဆရာေကာင္းအမွီသဟဲရွိဖို႔လိုအပ္ ပါသည္။ ကမၼ႒ာနာစရိယဆရာေတာ္သည္ စာေပပရိယတိၱဝမ္းစာလည္းရွိ၊ ပဋိပတိၱလုပ္ ငန္းခြင္တြင္လည္း ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက်င့္ႀကံ အားထုတ္ထားၿပီး တစ္စံုတစ္ခုေသာ အ တိုင္းအတာအထိ အတြင္းသႏၲာန္၌ ဓမၼ ဓာတ္တည္ကိန္းသူျဖစ္သင့္ပါသည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟအလြန္ နည္းပါးၿပီး မ်က္ႏွာတြင္ အၾကည္ဓာတ္ထင္ ဟပ္သူျဖစ္သင့္ပါသည္။ လာဘ္လာဘကို လည္းမက္ေမာ၊ အေက်ာ္အေစာကိုလည္း ခံုမင္၊ ေျ>ြခရံသင္းပင္းလည္း မ်ားျပားလိုေသာ ကမၼ႒ာနာစရိယထံ တပည့္အျဖစ္ နည္းခံ အားထုတ္ေနလွ်င္ ''ပိုးသာကုန္၍ ေမာင္ပံု ေစာင္းမတတ္''သည့္အျဖစ္မ်ဳိးႏွင့္ ပက္ပင္း တုိးေပလိမ့္မည္။ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ ျခင္းဟူသည္ ေလာဘအစရွိေသာ ကိေလ သာသတ္ရေသာ က်င့္စဥ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကားေကာင္းကားလွလည္း စီးခ်င္၊ ေက်ာင္း ႀကီးႀကီးႏွင့္ ခမ္းခမ္းနားနားေနခ်င္၊ ေက်ာ္ ၾကားထင္ရွားခ်င္ေသာ ကမၼ႒ာန္းနည္းျပ ဆရာထံ တရားအားထုတ္မိလွ်င္ ေလာဘ လည္း ပါးလ်ားလာမည္မဟုတ္ပါ။ ေလာဘပါးလ်ားမလာလွ်င္ တ ရားထူး သိျမင္ဖို႔ဆိုသည္မွာ လံုးဝမျဖစ္ႏုိင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာအက်ဳိး စီးပြားလိုခ်င္သူတိုင္းသည္ ဆရာေကာင္း ထံ ဆည္းကပ္ၿပီး ဆရာၫႊန္ျပသည့္အတိုင္း တိတိက်က် ေဆာင္ရြက္ရမည္ျဖစ္ပါ၏။ (Flower News Journal အတဲြ (၁၀) အမွတ္ (၁၄) မွ) _____________________________________________________ LIKE (y) | SHARE ✓ | LOVE <3 ********************************************** [ The Flower News Journal | The Yangon Times Journal ] | Yangon Media Group | www.yangonmedia.com | **********************************************

No comments: