Wednesday, July 27, 2016

ခရီးသြားလုပ္ငန္းေလာကထဲက ငါးခံုးမတစ္ေကာင္

Tourbox ၏ ေၾကာ္ျငာတစ္ခုႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းက Tourbox ႏွင့္ပတ္သက္၍ ေၾကညာခ်က္ႏွစ္ေစာင္
ျမန္မာ့ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ေလာကတြင္ မၾကာေသးမီ ရက္ပိုင္းအတြင္း ျပည္တြင္းခရီးသြား ကုမၸဏီတစ္ခုက လူေပါင္း ၆၀ ခန္႔ကို ျပည္ပတုိင္းျပည္မ်ားသို႔ အလည္အပတ္ ပို႔ေဆာင္ေပးမည္ ဆုိကာ ေငြေၾကးက်ပ္သိန္းရာခ်ီ လိမ္လည္မႈ တစ္ခု ျဖစ္ပြားခဲ့သည္။

ထိုသို႔ လိမ္လည္မႈေၾကာင့္ ခရီးသြားကုမၸဏီမ်ား အေပၚ လူထု၏ ယံုၾကည္မႈ ယုတ္ေလ်ာ့ေစၿပီး အရွိန္ယူ အားေကာင္းလာသည့္ ျမန္မာ့ခရီးသြား လုပ္ငန္းကို အမည္းစက္ ျဖစ္ေပၚေစသည့္ ထိုးႏွက္ခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ခဲ့သည္။
Tourbox Travel အမည္ျဖင့္ ကုမၸဏီက ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားသို႔ ခရီးသည္ ပို႔ေဆာင္ေပးေနသည္ ဆုိကာ လူမႈကြန္ရက္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ေၾကာ္ျငာၿပီး ဇူလိုင္ ပထမပတ္၌ ခရီးသည္မ်ားထံမွ ၀န္ေဆာင္ခ ေငြေၾကးမ်ား ႀကိဳတင္ေကာက္ခံ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ကုမၸဏီက လိမ္လည္ တိမ္းေရွာင္သြားသျဖင့္ လိမ္လည္ခံရသည့္ ခရီးသည္အခ်ိဳ႕က ဇူလိုင္ ၁၇ ရက္မွစ၍ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ ရဲစခန္းသိ႔ု အမႈဖြင့္ တိုင္ၾကားျခင္း ျဖစ္သည္။
‘‘ေငြျပန္ရမလားလို႔ တိုင္ဆုိလည္း တုိင္ၾကတာပါ။ ျပန္ရမယ္လို႔လည္း မထင္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕သူေတြက ပတ္စ္ပို႔ေတြ ပါသြားတာလည္း ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကုမၸဏီဘက္က လိမ္တယ္ဆိုေတာ့ ပတ္စ္ပို႔ေတြကို ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ ဆီကုိ ေပးသြားတယ္’’ ဟု ဘန္ေကာက္ႏွင့္ ကေမၻာဒီးယား ႏုိင္ငံသို႔ သြားေရာက္လည္ပတ္ရန္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅၀၀ ေက်ာ္ ေပးခဲ့ရသည့္ ကိုေက်ာ္မင္းလိႈင္က ေျပာသည္။
ထုိသုိ႔ အလိမ္ခံလိုက္ရသျဖင့္ ယခုထပ္မံ သြားေရာက္မည့္ ခရီးစဥ္တြင္ ေငြေၾကးေပးေခ်မႈ အတြက္ မယံုၾကည္၍ ေငြအျပည့္အ၀ မေခ်ေတာ့ဘဲ စရန္သေဘာအျဖစ္ အနည္းငယ္သာ ေငြေပးခဲ့ၿပီး ေလဆိပ္ေရာက္မွ ေပးေခ်မည္ဟု ၎က ဆက္လက္ ေျပာၾကားသည္။
ယခုလိမ္လည္မႈ က်ဴးလြန္ခဲ့သည့္ ကုမၸဏီသည္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းတြင္ အေတာ္အတန္ ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိထားသည့္ ကုမၸဏီတစ္ခု ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အဆုိပါကုမၸဏီသည္ ျပည္တြင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္း (Inbound) ကိုသာ လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိထားသည့္ ကုမၸဏီျဖစ္ၿပီး ျပည္ပခရီးသြားလုပ္ငန္း (Outbound) အတြက္ လုပ္ကိုင္ခြင့္လိုင္စင္ ရထားသည့္ ကုမၸဏီ မဟုတ္ေပ။
‘‘အခုလို ကိစၥျဖစ္ျခင္းမ်ိဳးက လက္ရွိလုပ္ေနတဲ့ ခရီးသြားကုမၸဏီ ေတြအေပၚကို ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြရဲ႕ ယံုၾကည္မႈက နည္းသြားေစတယ္။ သူတို႔အေနနဲ႔ အရင္က ဒီလိုကိစၥမ်ိဳး ေတြးခ်င္မွ ေတြးမယ္။ အခုေတာ့ ခရီးတစ္ခု
သြားေတာ့မယ္ ဆုိရင္ သူတို႔အရင္ စဥ္းစားသြားၿပီ’’ဟု Possible Travel & Tour မွ အေထြေထြမန္ေနဂ်ာ ကိုမင္းခန္႔က ေျပာသည္။
အဆုိပါ ကုမၸဏီသည္ စုစုေပါင္း ခရီးသည္ ၆၀ ဦးခန္႔ထံမွ တစ္ဦးလွ်င္ အနည္းဆံုး ေဒၚလာ ၅၀၀ မွ ေဒၚလာ ၂,၀၀၀ အထိ ခရီးစဥ္အတြက္ ေကာက္ခံခဲ့ၿပီး ဇူလိုင္ တတိယပတ္မွစ၍ အဆက္အသြယ္ မရသျဖင့္ လိမ္လည္ သည္ဟု ယူဆကာ ရဲစခန္းတြင္ လာေရာက္ အမႈဖြင့္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ႕နယ္ ရဲစခန္းက ဆုိသည္။
‘‘အခုလုိ ျဖစ္စဥ္မ်ိဳးျဖစ္ေတာ့ Outbund သမားေတြအတြက္ ခက္သြားမယ္။ ဧည့္သည္ဘက္ကေန ေျပာစရာျဖစ္လာမယ္။ Inbound ေတြအတြက္ သိပ္ၿပီးေတာ့ သက္ေရာက္မႈ မရွိေပမယ့္ Outbound လုပ္တဲ့သူေတြ အတြက္ ဧည့္သည္ရဲ႕ ယံုၾကည္မႈ ခက္သြားႏုိင္တယ္’’ဟု ဧည့္လမ္းၫႊန္ မေကသီခုိင္က ေျပာသည္။
အဆိုပါကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဟိုတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၏ အေရးယူကိုင္တြယ္မႈ အျဖစ္ လုပ္ကုိင္ခြင့္လိုင္စင္မရွိဘဲ လုပ္ကိုင္ျခင္းေၾကာင့္ တရားစဲြဆုိမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ထိုကုမၸဏီ၏ လုပ္ကုိင္ခြင့္ ေပးထားသည့္
လိုင္စင္ကုိလည္း ျပန္လည္ ႐ုပ္သိမ္းမည္ဟု အဆုိပါ၀န္ႀကီးဌာန ျပန္ၾကားေရး တာ၀န္ခံ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးက ေျပာသည္။
ထို႔ျပင္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္မ်ား အသင္းကလည္း ၎ကို အသင္း၀င္အျဖစ္မွ ရပ္ဆုိင္းၿပီး ထုိကုမၸဏီ ဒါ႐ိုက္တာကို ဇူလိုင္ ၂၇ ရက္ ေနာက္ဆံုးထား၍ လာေရာက္ ေျဖရွင္းရန္ အေၾကာင္းၾကားခဲ့သည္။
သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္ထိ ၀န္ႀကီးဌာနအပါအ၀င္ မည္သူမွ် ထိုျဖစ္စဥ္အေပၚ တာ၀န္ယူမည္ဟု ေျပာၾကားလာျခင္း မရွိေသးေၾကာင္း ကိုေက်ာ္မင္းလိႈင္က ေျပာသည္။
‘‘Outbound Tour လုပ္ေနတာဆုိရင္ ပိုဆုိးတာေပါ့။ အခု Tourbox ဆိုရင္လည္း Online မွာ နာမည္ႀကီးတာပဲ ၾကားဖူးတယ္။ အခုလို လိမ္္လည္မႈေတြ ရွိလာရင္ ခရီးသြားေတြ ဘက္ကလည္း Agency ကို မယံုေတာ့ဘူး။ သြားမယ့္ေန႔မွ  ေငြအေက်ေခ်မယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ျဖစ္လာမယ္။ Agency ဘက္ကလည္း Deposit မရေတာ့ Air ticket ေတြ၊ ဟုိတယ္ေတြ Booking မလုပ္ရဲေတာ့ အေတာ္ေလး အက်ပ္ေတြ႕လာႏုိင္တယ္’’ ဟု ဧည့္လမ္းၫႊန္ ကိုရန္ႏုိင္က ေျပာသည္။
ထိုကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၀န္ႀကီးဌာနမွ ခရီးသြားတစ္ဦးအား အကာအကြယ္ေပးရန္ မည္သို႔ အေရးယူရမည္ကုိ လက္ရွိဥပေဒတြင္ တိတိက်က် ျပ႒ာန္းထားျခင္းမရွိဟု ဟုိတယ္ႏွင့္ ခရီးသြားလာေရး ၀န္ႀကီးဌာန
ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင့္သြင္က ေျပာသည္။ လိုင္စင္မရွိဘဲ လုပ္ကုိင္ပါက လက္ရွိဥပေဒႏွင့္ အေရးယူမည္ ဆုိလွ်င္ ျပစ္ဒဏ္အျဖစ္ ေငြဒဏ္ က်ပ္၅၀,၀၀၀သာ ဒဏ္တပ္ႏုိင္သျဖင့္ အခ်ိဳ႕ကုမၸဏီမ်ားသည္ လိုင္စင္ မရွိေသာ္လည္း ဒဏ္ေၾကးေဆာင္၍ လုပ္ကိုင္ေနသည္မ်ား ရွိေၾကာင္း ဦးတင့္သြင္က ေျပာသည္။
‘‘အခု ဥပေဒအသစ္မွာေတာ့ ပါေအာင္ ထည့္ထားၿပီး ခရီးသည္ရဲ႕ တာ၀န္နဲ႔ ရပုိင္ခြင့္ေတြ၊ ကုမၸဏီဘက္က တာ၀န္ေတြ၊ အကာအကြယ္ေတြပါ ထည့္ထားတယ္’’ဟု ဦးတင့္သြင္က ေျပာသည္။
ယခုျဖစ္စဥ္တြင္ ကုမၸဏီကုိ လိမ္လည္မႈ အျဖစ္ တရားစဲြဆုိႏုိင္ေၾကာင္းႏွင့္ ၀န္ႀကီးဌာနက ေနာက္ထပ္ မျဖစ္ရန္ စီမံခန္႔ခဲြမႈ လုပ္ေဆာင္မည္ဟု ဆုိသည္။
ယခု လိမ္လည္မႈေၾကာင့္ ကုမၸဏီသည္ ေငြေၾကး မေလ်ာ္ႏုိင္၍ တရားဥပေဒအရ ျပစ္ဒဏ္က်ခံရမည္ ဆိုေသာ္လည္း ခရီးသြားမ်ားအတြက္ ေငြေၾကး ဆံုး႐ႈံးမည့္အျပင္ တရား႐ံုးကိစၥမ်ားပါ ပုိမို အလုပ္႐ႈပ္မည္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္
ထုိကဲ့သို႔ ျဖစ္စဥ္မ်ား အတြက္ ကာကြယ္ေပးႏုိင္မည့္ အာမခံခ်က္ လုိအပ္လာၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ဦးတင့္သြင္က ေျပာသည္။
‘‘ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ အေနနဲ႔ကေတာ့ ေနာက္ဆုိ ခရီးသြားမယ္ ဆုိရင္ အြန္လုိင္းကေန ေတြ႕တာမ်ိဳးမွာ မလုပ္ရဲေတာ့ဘူး။ ၀န္ႀကီးဌာနကို ေသခ်ာေမးၿပီးမွ စံုစမ္းလုပ္မယ္။ အြန္လုိင္းက ဆုိတာမ်ိဳးက စိတ္မခ်ရမွန္း သိသြားၿပီ။ သတင္းစာထဲ ေသခ်ာထည့္ ၊ေၾကာ္ျငာထားတဲ့ အေျခခုိင္မာတဲ့ ကုမၸဏီႀကီးမ်ိဳးက ပိုယံုၾကည္ရႏုိင္မွာပါ။ ကုမၸဏီႀကီးျဖစ္လို႔ ေစ်းပိုေပးရေပမယ့္လည္း စိတ္ခ်ရတယ္။ ေစ်းသက္သာလုိ႔ လူမသိတဲ့ကုမၸဏီ အေသးမ်ိဳးနဲ႔ေတာ့ ခရီးသြားဖုိ႔ မစဥ္းစားေတာ့ဘူး’’ ဟု Tourbox ကုမၸဏီတြင္ ခရီးသြားရန္ ေငြသြင္းခဲ့သူ ဦးတင္ေမာင္၀င္းက ေျပာသည္။
ျပည္ပ ခရီးသြားလိုသူမ်ားသည္ ခရီးစဥ္ကုိ ကုမၸဏီမ်ားသုိ႔ အပ္မည္ဆုိပါက တရား၀င္လုပ္ငန္း ဟုတ္၊ မဟုတ္ စစ္ေဆးၿပီး အပ္သင့္သည္။ သံသယရိွပါက ၀န္ႀကီးဌာနသုိ႔ ေမးျမန္းသင့္ေၾကာင္း ၀န္ႀကီးဌာန၏ ျပန္ၾကားေရး
တာ၀န္ခံ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးက အႀကံျပဳသည္။
ယခင္က ျပည္ပခရီးစဥ္မ်ားကုိ ပို႔ေဆာင္သည့္ ကုမၸဏီမ်ားသည္ ၀န္ႀကီးဌာနသုိ႔ အာမခံေၾကး က်ပ္သိန္း ၅၀၀ ေပးထားရၿပီး ေနာက္ပုိင္းတြင္ က်ပ္သိန္း ၁၀၀မွ ၅၀ အထိ ေလွ်ာ့ေပးခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ၿပီးခဲ့သည့္ ပထမအႀကိမ္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း ကာလအတြင္း ခရီးသြားကုမၸဏီ ၁၆ ခုက လက္မွတ္ေရးထိုး၍ လႊတ္ေတာ္သို႔ တိုင္စာ ပုိ႔ခဲ့သျဖင့္ ၀န္ႀကီးဌာနက အေလွ်ာ့ေပးၿပီး ၀န္ခံကတိ စာရြက္ျဖင့္သာ လုပ္ကုိင္ခြင့္ျပဳ ခဲ့ရေၾကာင္း ဟိုတယ္ခရီး၀န္ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။
‘‘ဒီ၀န္ခံကတိ စာရြက္က အခုလိုျဖစ္လာရင္ ဘာမွ အာမခံခ်က္ မေပးႏုိင္ဘူး။ ဒါကို အကာအကြယ္ေပးဖို႔ အာမခံတစ္ခု လိုလာၿပီ’’ဟု ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးတင့္သြင္က ေျပာသည္။
၀န္ႀကီးဌာနက ယခုကဲ့သို႔ ျပႆနာမ်ိဳး ကာကြယ္ရန္၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဆုိင္ရာ အာမခံထား ရန္ႏွင့္ ျပည္ပခရီးသြား လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အာမခံစေပၚေငြ ျပန္လည္ထားရန္ဟူေသာ အခ်က္ႏွစ္ခုကို စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားႏွင့္
တိုင္ပင္၍ စီစဥ္မည္ဟု ဆုိသည္။
‘‘အခုလို နာမည္ရ ကုမၸဏီ တစ္ခုက လိမ္သြားတာ မ်ိဳးက်ေတာ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ အႀကီးေတြ အျပင္ ကုမၸဏီေသးေတြအတြက္ ဆုိရင္ ယံုၾကည္မႈက အားနည္းသြားႏုိင္ၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ခရီးသြားေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ ခရီးစဥ္တစ္ခုမွာ
ေစ်းႏႈန္းခ်ိဳသာတာကို မၾကည့္ဘဲ ေသခ်ာတိက်တဲ့ ကုမၸဏီမ်ိဳးနဲ႔ပဲ သြားေစခ်င္တယ္’’ဟု ကိုမင္းခန္႔ က ေျပာသည္။
ယခု လိမ္လည္မႈသည္ လူေပါင္းမ်ားစြာ ထံမွ လိမ္လည္မႈေၾကာင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ေပၚတြင္ နာမည္ႀကီး လာျခင္းျဖစ္ၿပီး ထိုကဲ့သို႔ လိမ္လည္မႈမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္ဟု ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ ခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္မ်ားထံမွ သိရသည္။ ထုိသို႔ ျဖစ္စဥ္မ်ား အတြက္ ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ တိတိက်က် ထိန္းခ်ဳပ္ရန္ လိုသကဲ့သို႔ ခရီးသြားမ်ား အေနျဖင့္လည္း ကုမၸဏီအေပၚ ေသခ်ာစိစစ္သင့္သည္ဟု ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္မ်ားက အႀကံျပဳသည္။

No comments: