Saturday, July 2, 2016

ခံစားတတ္တဲ့ ႏွလုံးသား မရွိသူ

ျမန္မာ-အဂၤလိပ္ အဘိဓာန္မွာ အာဏာ ((noun) power., authority၊ အာဏာ႐ွင္ (noun) dictator၊ အာဏာပိုင္ (noun)  person in authority လို႔ ေဖာ္ျပထားတယ္။ အာဏာဆိုတာ လုပ္ပိုင္ခြင့္လို႔ ဆိုေသာ္ရမယ္ ထင္တယ္။ အဲဒီ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ရယူ သံုးစြဲသူကို အလြန္အက်ဴး ဥပေဒမဲ့ သံုးစြဲသူကို အာဏာရွင္လို႔ ေခၚႏိုင္သလို ဥပေဒနဲ႔အညီ တရားမွ်တစြာ သံုးစြဲသူကို အာဏာပိုင္လို႔ ေခၚၾကတယ္။

အာဏာကို ရယူ သံုးစြဲတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ႏွလံုးသားေပၚ မူတည္ၿပီး အာဏာရွင္နဲ႔ အာဏာပိုင္လို႔ ကြဲျပားသြားတာပဲ။ အာဏာ ဆိုတာက တစ္ခါတစ္ရံ လိုအပ္တယ္။ အာဏာနဲ႔ လုပ္မွ လုပ္လို႔ရတာ ရွိတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက အာဏာေအာက္မွာ အေနၾကာလာတဲ့အတြက္ အာဏာမပါဘဲ လုပ္႐ိုးလုပ္စဥ္ လုပ္လုိ႔  အေကာင္အထည္ မေပၚႏိုင္ဘူး။ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ခက္ခဲတယ္။ ဒါေတာင္မွ လူလစ္ရင္ အမိႈက္မပစ္ရဆိုတဲ့ ေနရာမွာ အမႈိက္ပစ္ၾကတယ္။ ေဆးလိပ္မေသာက္ရ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ေဆးလိပ္ေသာက္တယ္။ ကြမ္းတံေတြး မေထြးရ ဆိုတဲ့ ေနရာမွာ ကြမ္းတံေတြး ေထြးၾကတယ္။ သေဘာေကာင္းတဲ့လူ သေဘာေကာင္းတဲ့ အစိုးရ ေတာ္႐ံုတန္႐ံု ဂ႐ုမစိုက္ၾကဘူး။

ဆိုေတာ့ အာဏာပိုင္ေတြက ဥပေဒကို ေစာင့္ၾကပ္ဖို႔၊ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ ဥပေဒနဲ႔အညီ အာဏာကို ရယူ သံုးစြဲၾကတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔၊ ဆင္းရဲသူ မ်က္ႏွာငယ္မ်ားကို ကာကြယ္ဖို႔၊ တရားနဲ႔အညီ ျပည္သူကို အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔၊ လူဆိုး သူခိုးမ်ားကို ဖမ္းဆီး ႏွိမ္နင္းဖို႔ အာဏာပိုင္ေတြက အာဏာကို ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔အညီ ႏွလံုးသားနဲ႔ ရယူ သံုးစြဲၾကတယ္။ အာဏာဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး၊ တည္တံေရးအတြက္ လိုအပ္တယ္။ အာဏာဟာ အဖိႏွိပ္ခံျပည္သူ မတရားမႈကို ကာကြယ္ေပးဖို႔ လိုအပ္တယ္။ အာဏာဟာ အက်င့္ပ်က္ ျခစား ၀န္ထမ္းမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ အာဏာဟာ အမွန္တရားအတြက္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္လာျပန္တယ္။ အာဏာပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္သူကလည္း နားလည္မႈ အသိတရား၊ ႏွလံုးသားနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ဖို႔ လိုတယ္။

အာဏာကို ရယူ ကိုင္တြယ္သူဟာ မီးကို ကိုင္တြယ္သူနဲ႔ တူတယ္။ သံုးတတ္ရင္ အက်ိဳးရွိသလို မသံုးတတ္ရင္ ေဘးေတြ႕ႏိုင္တယ္။ မီးကို ကိုင္တြယ္သူတိုင္းဟာ သတိရွိရတယ္။ အသိတရား ရွိရတယ္။
 
အာဏာ႐ွင္

အာဏာရွင္ ဆိုတာကို လူအေတာ္မ်ားမ်ား သာမန္ သေဘာေပါက္ထားတာက စစ္ေရးအာဏာရွင္၊ ႏိုင္ငံေရး အာဏာရွင္ ဆိုတာကိုပဲ။ တကယ္ေတာ့ အာဏာရွင္ဆိုတာ စစ္တပ္မွာသာ ရွိေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရး ေလာကမွာသာ ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ အရပ္ဘက္၊ အိမ္၊ မိသားစုေတြထဲမွာလည္း အာဏာရွင္ဆိုတာ ရွိေနတာပဲ။

ဟစ္တလာလည္း စစ္ထဲ ၀င္ခါစတုန္းက သာမာန္စစ္သား တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ႏွစ္ေတြၾကာ၊ အာဏာေတြ လက္ထဲ စုၿပံဳေရာက္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ နာဇီပါတီရဲ႕ အာဏာရွင္ ျဖစ္လာတယ္။ ငယ္စဥ္က ဖိႏွိပ္ခံရတာေတြ မွန္သမွ် လက္တံုု႔ျပန္ဖို႔ ျဖစ္လာတယ္။ ဂ်ာမန္ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ အမ်ဳိးသားေရး စိတ္ဓာတ္ကို အသံုးခ်ၿပီး အမ်ဳိးသား နာဇီပါတီ တည္ေထာင္ကာ အာဏာရွင္ စနစ္ကို ထူေထာင္ခဲ့တယ္။ အာဏာဟာ ဟစ္တလာကို ဖ်က္ဆီးပစ္လိုက္တယ္။ ဂ်ာမန္ လူမ်ိဳးေတြကို ဖ်က္ဆီး ပစ္လိုက္တယ္။ ကမၻာကိုပါ ဖ်က္ဆီးဖို႔ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ ဖန္တီးခဲ့တယ္။ ႏွလံုးသားမဲ့ အာဏာရွင္နဲ႔ ႏွလံုးသားရွိ လူသားတို႔ တုိက္ပြဲျဖစ္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနလိုသူေတြေရာ၊ စစ္ကို အေၾကာင္းျပဳရင္း မိမိကုိယ္က်ိဳး ရွာလိုသူေတြပါ အသက္ေတြ ေပးဆပ္ရတယ္။ ဘ၀ေတြ ဖ်က္ဆီးခံရတယ္။

အာဏာရွင္ျဖစ္လာတဲ့ အခ်ိန္ကစလို႔ ဟစ္တလာ အပါအ၀င္ နာဇီ ပါတီ၀င္ေတြဟာ ႏွလံုးသားကို ေသာ့ခတ္လိုက္ၾကတယ္။ အရာရာကို ႏွလံုးသားနဲ႔ မစဥ္းစားဘူး။ အာဏာနဲ႔ စဥ္းစားတယ္။ အာဏာနဲ႔ စီရင္တယ္။ အာဏာနဲ႔ ဆံုးျဖတ္တယ္။ အာဏာရဲ႕ေနာက္မွာ လက္နက္ပါတယ္။ အာဏာရဲ႕ေနာက္မွာ အႏိုင္က်င့္မႈ၊ ရက္စက္မႈ၊ မတရားမႈေတြ ပါတယ္။

လူတစ္ေယာက္ကို သတ္ဖို႔ဆိုတာ ႏွလံုးသားရွိတဲ့ လူသားတစ္ေယာက္အတြက္ လြယ္ကူတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း အႏၲရာယ္ မျပဳ။ ဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း မၿခိမ္းေျခာက္။ ေအးခ်မ္းစြာ အျပစ္ကင္းစြာေနတဲ့ (Innocent) လူတစ္ေယာက္ကို ေသြးေအးေအးနဲ႔ သတ္ရဲ၊ ျဖတ္ရဲဖို႔ ရက္စက္ဖို႔ ဆိုတာ ႏွလံုးသားရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္အတြက္ လြယ္ကူတဲ့ကိစၥ ျဖစ္ပါ့မလား။ ဒါေပမဲ့ အာဏာရွင္တိုင္း က်ဴးလြန္ရဲတယ္။ ခံစားတတ္တဲ့ ႏွလံုးသားမွ မရွိတာ။ ႏွလံုးသား ရွိသူတိုင္းကလည္း အာဏာရွင္ မျဖစ္ဘူး။ ႏွလံုးသားရွိသူန႔ဲ အာဏာရွင္တို႔ဟာ ဆန္႔က်င္ဘက္ေတြ ျဖစ္တယ္။ ခံစားနားလည္ ၾကင္နာတတ္တဲ့ ႏွလံုးသား ပီပီျပင္ျပင္ ရွိေလေလ အာဏာရွင္ မျဖစ္ႏိုင္ေလေလပဲ။

ေတာအုပ္ တစ္ခုမွာ ႏြားအုပ္ တစ္အုပ္ ေအးေအးလူလူ ျမက္စားေနၾကတယ္။ ႏြားေတြမွာ ခ်ိဳေတြက ကားေနတာ။ အခ်ဳိ႕ႏြားဆို ခ်ဳိေတြက ေသြးထားလို႔ တျမျမပဲ။ ႐ုတ္တရက္ က်ားတစ္ေကာင္ ခ်ဳံပုတ္ေနာက္က ခုန္ထြက္လာတယ္။ ႏြားအုပ္ထဲ အေျပးေရာက္လာတယ္။ ခ်ဳိရွိတဲ့ႏြားေတြ က်ားကို ျပန္တိုက္ခိုက္ဖို႔ မႀကိဳးစားၾကဘူး။ ထြက္ပဲေျပးၾကတယ္။ ရွိေနတဲ့ ခ်ဳိက အလကားပဲ။ က်ားကေတာ့ နီးစပ္ရာ ႏြားတစ္ေကာင္ရဲ႕ ကုတ္ပိုးကို အမိအရ ဖက္တြယ္ ခုန္တက္ၿပီး ဇက္ကို ခဲထားလိုက္တယ္။ အကိုက္ခံႏြား ထြက္ေျပးေန႐ံုမွတစ္ပါး က်ားကို ဘာမွ ျပန္မတိုက္ခိုက္တတ္ဘူး။ က်ားကို ျပန္တိုက္ခိုက္ရမယ္ဆိုတဲ့ အသိတရား ႏွလံုးသားက ေပးမထားဘူး။ က်ားကိုက္ထားတဲ့ ဒဏ္ရာ ေသြးလြန္၊ ေျပးရလြန္းလို႔ ေမာပန္းနာက်င္လြန္းတဲ့ ဒဏ္ေၾကာင့္ မေျပးႏိုင္။ ဒီလိုနဲ႔ အေသခံသြားၾကရတယ္။ ႏြားရဲ႕ ႏွလံုးသားနဲ႔ သဘာ၀က အသက္ကို သတ္ဖို႔ မဟုတ္ဘူး။ က်ားရဲ႕ ႏွလံုးသားနဲ႔ သဘာ၀ကသာ သူမ်ားအသက္ကို သတ္ျဖတ္ စားေသာက္ဖို႔ ဖန္တီးထားတာ။ ႏြားနဲ႔တူတဲ့ လူသားနဲ႔ က်ားနဲ႔တူတဲ့ လူသားႏွစ္ေယာက္ဟာ ဘ၀ဇာတ္ခံုရဲ႕ ေနရာမွာ မထင္မွတ္ဘဲ ဆံုေတြ႕ၾကတယ္။ ႏြားနဲ႔တူတဲ့ လူသားက က်ားနဲ႔တူတဲ့ လူသားကို တန္းတူရည္တူ ျပန္ခုခံ တုံ႔ျပန္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ငုံ႔ခံ (ျဖစ္သမွ်) လက္ခံဖို႔သာ ျဖစ္လာတယ္။ က်ားသနားမွ ႏြားခ်မ္းသာဆိုတဲ့ စကား ရွိခဲ့တယ္။ ဘယ္က်ားကမ်ား ႏြားကို ခ်မ္းသာေပးဖူးလဲ။

ထို႔အတူ ဘယ္အာဏာရွင္ကမ်ား ျပည္သူကို သနားတယ္ဆိုတာ ရွိခဲ့ပါသလား။ ဘယ္အာဏာရွင္ကမ်ား ျပည္သူ႔အက်ဳိး ျပဳခဲ့ဖူးသလဲ။ ျပည္သူအတြက္ အနစ္နာခံေပးခဲ့ဖူးသလဲ။ အာဏာရွင္ေတြက မိမိဘ၀ကို တုိးတက္ေအာင္ တည္ေဆာက္ရာမွာ အျခားသူေတြရဲ႕ ဘ၀ကို ဖ်က္ဆီးၿပီးမွ တည္ေဆာက္ၾကတယ္။

■ ႏွလံုးသား ရွိပါ

ဘာေၾကာင့္လဲ။ အာဏာရွင္ေတြမွာ ပင္ကိုအရည္အခ်င္း၊ ပင္ကိုပညာ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ မရွိၾကဘူး။ ဒီထက္ ဆိုးတာက လူလူခ်င္း ခ်စ္ခင္စာနာ ၾကင္နာေမတၱာ ထားတတ္တဲ့ ႏွလံုးသားစစ္စစ္ မရွိဘူး။ သူတို႔ ႏွလုံးသားက ထန္ခနဲ၊ ထန္ခနဲ ျမည္ေလာက္ေအာင္ သံမဏိနဲ႔ ျပဳလုပ္ထားတာ ျဖစ္တာကို။

အာဏာရွင္ေရွ႕မွာတင္ ၿပိဳလဲသြားတဲ့ ပညာေရး အေဆာက္အအုံအတြက္ ၀မ္းနညး္ျခင္း မရွိဘူး။ အဆင္းရဲဆုံးႏိုင္ငံ LDC(Least Development Country) ျဖစ္သြားလို႔ ရွက္ရမွန္း မသိဘူး။ အေၾကြးေတြ တင္ေနလို႔ ပူပင္ရေကာင္းမွန္း မရွိဘူး။ ဖားကန္႔မွာ ေျမစာၿပိဳလို႔ ေျမေအာက္ပိေသသြားတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ႕ အသက္ကို ပုရြက္ဆိတ္ေလာက္မွ တန္ဖိုးထားရေကာင္းမွန္း မရွိဘူး။

ဆိုလိုခ်င္တာက ႏွလုံးသားနဲ႔ ခံစားနားလည္ေပးရမယ့္ ကိစၥေတြကို သူတို႔တစ္ေတြ ခံစားမေပးၾကဘူး။ ၾကင္နာတရား မျပၾကဘူး။ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္ မေပၚၾကဘူး။ ေမတၱာတရားကေတာ့ ေ၀းေရာ။ ဒါဟာ ႏွလုံးသား မရွိလို႔ပဲ။

လူမွန္ရင္ ႏွလုံးသား ရွိရမယ္လို႔ ေယဘုယ် သတ္မွတ္လို႔ရတယ္။ ဒါေပမဲ့ အာဏာရွင္မွာရွိတဲ့ ႏွလုံးသားက သူတို႔အတၱအတြက္ အသက္ရွင္သန္ေရး အတြက္ပဲ လုပ္တာျဖစ္တယ္။ ႏွလုံးသားရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ (Function) ကို အျပည့္အ၀ မလုပ္ၾကေတာ့ဘူး။ ႏွလုံးသား ရွိေသာ္လည္း ႏွလုံးသား မပီသေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အာဏာရွင္မွာ ခံစားတတ္တဲ့ ႏွလုံးသား မရွိဘူးလို႔ ေျပာလိုက္ပါရေစ။ ထို႔အတူ ထိုထိုေသာ ႏွလံုးသားမဲ့ အာဏာရွင္မ်ား ေနာက္ထပ္တစ္ေက်ာ့ ေခါင္းေမာ့ ဦးေထာင္ မလာရန္မွာ ႏွလံုးသားရွိ လူသားတိုင္းရဲ႕ တာ၀န္ပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
Writer: 
ေမာင္တင္ဦး (ေျမာင္းျမ)

No comments: