Wednesday, July 27, 2016

ဒ႑ာရီထဲကမင္းသမီး

ဒ႑ာရီထဲကမင္းသမီး အမ်က္ေတာ္ရွမွာကို ယေန႔တိုင္ ေၾကာက္ရြံ႕ေနၾကတဲ့ ေမွာ္ဇာေျမမွာ ေနထိုင္ၾကသူေတြ
လက္သည္းေရကန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း၀င္းထဲက ေခ်ာေမာလွပတဲ့ မိန္းမပ်ဳိတစ္ဦးရဲ႕ နတ္ကြန္း။
နန္း၀တ္နန္းစားေတြနဲ႔ ရႊန္းရႊန္းပပ ျပံဳးေနတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းနဲ႔ နတ္ကြန္း မအပ္စပ္လွေပမဲ့
ဒ႑ာရီေတြအရ မိန္းမပ်ဳိရဲ႕ စိတ္၀ိညာဥ္ ခိုေအာင္းေနတဲ့ ေနရာ။ သုံးပန္လွမင္းသမီးရဲ႕ နတ္ကြန္းပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။

ပုဂံၿမိဳ႕ေဟာင္းထက္ ေအဒီ ၂ ရာစုေလာက္ ေရွးပိုက်ၿပီး ရာဇ၀င္ေတြ၊ ဒ႑ာရီပုံျပင္ေတြနဲ႔ ေနရာတိုင္းမွာ
ေျပာစမွတ္ရွိေနတဲ့ ျပည္ၿမိဳ႕။ ၿမိဳ႕ေဟာင္းလို႔ ေဒသခံေတြ ေခၚေ၀ၚသုံးႏႈန္းၾကတဲ့ ပ်ဴေခတ္သမိုင္း
ယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔ သေရေခတၱရာၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း။ ( ျပည္ျမိဳ ႕ကေန ၁၅ မိနစ္ေလာက္ကားေမာင္းသြားယံုုနဲ႕ေရာက္နိုုင္ပါတယ္ )

ကမၻာ့ယဥ္ေက်းမႈအေမြအႏွစ္ စာရင္းထဲကို ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ကမွ ထည့္သြင္းခံရေပမဲ့ သမိုင္း၀င္အမွတ္တရ
ေတြနဲ႔အတူ ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးမားတဲ့ ရာဇ၀င္ထဲက ဒြတၱေဘာင္မင္း၊ ပန္ထြာဘုရင္မတို႔ရဲ႕
ဒ႑ာရီပုံျပင္ေတြ၊ ဒြတၱေဘာင္မင္းရဲ႕အဘိုး နဂါးႏိုင္ဘုရင္ ေပါက္က်ဳိင္းရဲ႕ရာဇ၀င္က စလို႔ မိခင္ေဗဒါရီရဲ႕
လြမ္းေမာဖြယ္ပုံျပင္၊ ဗိႆႏိုးဘုရင္မရဲ႕ ဩဇာႀကီးမား ထက္ျမက္မႈေတြ၊ ဒါေတြဟာ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္ထိ
ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းအတြင္း ရြာေတြမွာေနထိုင္ၾကတဲ့ ေက်းလက္ေန ကေလးတိုင္းအတြက္ အိပ္ရာ၀င္
ပုံျပင္ေတြအျဖစ္ ၾကားသိေနၾကဆဲျဖစ္သလို ယုံၾကည္ကိုးကြယ္ေၾကာက္ရြံ႕ ေနရဆဲ အယူစြဲေတြ
အျဖစ္လည္း က်န္ရွိေနပါေသးတယ္။

ပ်ဴေခတ္ရဲ႕ ဒ႑ာရီပုံျပင္ေတြလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ ဒြတၱေဘာင္ဘုရင္နဲ႔ ဗိႆႏိုးဘုရင္မတို႔ရဲ႕ ရာဇ၀င္က
ထင္ရွားလွပါတယ္။

ဒါေပမဲ့လည္း သေရေခတၱရာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းအတြင္းမွာပဲ တည္ရွိတဲ့ ေမွာ္ဇာေရွးေဟာင္း နယ္ေျမထဲက
သုံးပန္လွအလြမ္းမင္းသမီးရဲ႕ အမ်က္ေဒါသနဲ႔ သံုးပန္လွရြာပ်က္ႀကီးအေၾကာင္းကေတာ့ ေဒသခံေတြ
အတြက္ ယေန႔တိုင္ ေခ်ာက္ခ်ားမႈေတြ၊ ပူေဇာ္ပသမႈေတြနဲ႔ ယုံၾကည္စြဲလမ္းေနရဆဲ ဒ႑ာရီတစ္ပုဒ္
ျဖစ္ေနဆဲပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မင္းသမီးရဲ႕ အလွဟာ ေနထြက္စမွာ က်က္သေရအျပည့္နဲ႔ ေရႊစင္ေရႊမႈန္သဏၭာန္ရွိသလို ေန႔လယ္ခင္း
႐ႈစားျပန္ရင္လည္း အစြမ္းကုန္ ပြင့္လန္းေနတဲ့ ပန္းေလးနဲ႔ တူျပန္သတဲ့။
ညေနခင္းမွာလည္း သူရွိတဲ့ အနီးအပါးဟာ လင္းလက္ေနသေယာင္ေတာင္
ထင္ေယာင္မွားရျပန္တယ္လို႔ ဒ႑ာရီေတြက ဆိုပါတယ္။

တစ္ေန႔တာရဲ႕ အခ်ိန္သုံးခ်ိန္မွာ ပံုစံသံုးမ်ဳိးနဲ႔ လွပလြန္းတာေၾကာင့္ 'သုံးပန္လွ'လို႔ အမည္တြင္ပါတယ္။
မင္းသမီးဟာ ေတာင္ညိဳမင္းရဲ႕ႏွမေတာ္စပ္ၿပီး ေတာင္ညိဳဘုရင္ရဲ႕ နယ္ေျမက အခုနယ္ေျမသတ္မွတ္ပုံ
အရေတာ့ ပဲခူးတိုင္းေဒသႀကီး၊ နတ္တလင္းၿမိဳ႕နယ္ တေၾကာလို႔ မွတ္သားရပါတယ္။
ႏွစ္ျပည္ေထာင္ခ်စ္ၾကည္ေရးအတြက္ ေတာင္ညိဳဘုရင္က ဒြတၱေဘာင္မင္းဆီ သုံးပန္လွမင္းသမီးကို
ဆက္သပါတယ္။

ဒြတၱေဘာင္မင္းကို တိတ္တခိုး ျမတ္ႏိုးရင္းစြဲရွိေနတဲ့ သုံးပန္လွမင္းသမီးက သေရေခတၱရာကို
သတို႔သမီးတစ္ဦးရဲ႕ အေဆာင္အေယာင္ေတြနဲ႔ ႂကြလွမ္းလာခဲ့ေပမဲ့ ဒြတၱေဘာင္ဘုရင္ရဲ႕ မိဖုရားေတြက
မင္းသမီးကိုေခၚေဆာင္လာတဲ့ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ဘုရင္ထံသတင္းပို႔ရတဲ့ ဘုရင့္လူယုံေတာ္ေတြဆီ
ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး မင္းသမီးရဲ႕အေၾကာင္းကို မေကာင္းသတင္းေတြသာ တင္ေလွ်ာက္ေစခဲ့ပါတယ္။

ဘီလူး၊ သရဲသဖြယ္ ပုံသဏၭာန္အမွန္ရွိၿပီး မေကာင္းတဲ့ အတတ္ေတြနဲ႔ တင့္တယ္ေအာင္သာ
ဖန္ဆင္းထားတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ႐ုပ္သဏၭာန္အမွန္ကေတာ့ တစ္ေန႔သုံးႀကိမ္ ထိန္းမရေအာင္
ေပၚလာေၾကာင္း၊ အင္မတန္ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေၾကာင္း တန္စိုးလက္ေဆာင္စားထားတဲ့
မင္းမႈထမ္းေတြက ဘုရင္ထံကို မမွန္မကန္ ေလွ်ာက္တင္ၾကပါတယ္။

ယုံၾကည္သြားတဲ့ ဘုရင္က မင္းသမီးကို နန္းေတာ္ထဲ ၀င္ခြင့္မျပဳေတာ့ဘဲ တံခါး၀ကေန
ေမာင္းထုတ္ခဲ့တဲ့အတြက္ မင္းသမီးဟာ အရွက္ႀကီးရွက္ခဲ့ရပါတယ္။

အျပန္လမ္းမွာ သူကိုယ္သူတကယ္ပဲ အလွပ်က္ေနသလားဆိုၿပီး မသကၤာစိတ္နဲ႔ ေျမႀကီးကို
လက္နဲ႔ ယက္ကာ ေရထြက္ေအာင္ျပဳလုပ္ၿပီး သူ႔႐ုပ္သြင္ကို ျပန္ၾကည့္ပါတယ္။
မင္းသမီးရဲ႕ လက္သည္းနဲ႔ တူးရာေနရာက ေရကန္ႀကီးျဖစ္ေပၚသြားၿပီး ဒီေန႔တိုင္ လက္သည္းေရကန္လို႔
ေခၚေ၀ၚ ေနဆဲပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တခ်ဳိ႕ေျပာစကားေတြမွာေတာ့ ဒြတၱေဘာင္မင္းက အျဖစ္မွန္ကို သိရွိသြားလို႔ မင္းသမီးအေနာက္ကို
လိုက္ရာမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ အမွတ္အသားေတြကိုေတြ႕ရွိၿပီး မင္းသမီးျပန္ျမင္ေတြ႕ရင္ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္
သူ႔ရဲ႕ေနာက္လိုက္ ေနာက္ပါေတြကို ခ်က္ခ်င္းေရကန္တူး၊ ၾကာေတြ ျဖည့္စိုက္ခိုင္းလို႔
ကန္ျဖစ္ေပၚလာတာလို႔လည္း ဆိုၾကပါတယ္။

သုံးပန္လွမင္းသမီးကေတာ့ ဒြတၱေဘာင္မင္းႀကီးအေပၚ နာက်ည္း စိတ္ေတြ၊ ၀မ္းနည္းစိတ္၊
ရွက္စိတ္ေတြနဲ႔အတူ သူခရီးတစ္ေထာက္နားရာ ေတာတြင္းတစ္ေနရာမွာပဲ ဘုရင္နဲ႔ မေတြ႕ခင္
ေသဆံုးသြားပါတယ္။

ဒြတၱေဘာင္မင္း ေရာက္လာခ်ိန္မွာေတာ့ ေသဆုံးေနတဲ့ မင္းသမီးရဲ႕ ႐ုပ္အေလာင္းကို
ဂူဗိမာန္တည္ေဆာက္ေပးၿပီး မင္းသမီးရဲ႕ အေႁခြအရံေတြကို အဲသည္ဂူဗိမာန္အနီးအနားမွာ
ေက်းရြာတည္လို႔ ေနထိုင္ေစာင့္ေရွာက္ေစပါတယ္။

အဲဒီရာဇ၀င္နဲ႔အတူ မင္းသမီး႐ုပ္အေလာင္း ျမႇဳပ္ႏွံထားတဲ့ရြာက ကိုယ္ႀကီးျမႇဳပ္ရြာဆိုၿပီး
ေမွာ္ဇာေရွးေဟာင္းနယ္ ေျမထဲမွာ ယေန႔တိုင္ ရွိေနပါေသးတယ္။
ေမွာ္ဇာ ဇာတိျဖစ္တဲ့ လက္သည္းေရကန္ေက်ာင္းတိုက္ဆရာေတာ္ ဦးသီလာစာရက "နတ္ေတြ၊ သရဲ၊
တေစၦေတြအေၾကာင္းကေတာ့ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့အရာေပါ့။ဒါေပမဲ့ ဘုရားအေဟာမွာေတာ့
ျမင္အပ္၊ မျမင္အပ္ ေလာကသားေတြကေတာ့ ပါတာပဲ။ လူ႔ကိစၥယုံၾကည္ကိုးကြယ္မႈေတြ
ဘုန္းႀကီးအေနနဲ႔ မစြက္လိုဘူး။ ငယ္ငယ္က အိပ္ရာ၀င္ပုံျပင္အရ ဘုန္းႀကီးတို႔ မ႐ိုးေအာင္
ၾကားခဲ့ရတယ္။ အဲဒီနယ္တေၾကာ၊ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္ႀကီးျမႇဳပ္ရြာက လူေတြဆို သုံးပန္လွ
မင္းသမီးအေၾကာင္း လက္လြတ္စပယ္ မေျပာရဲဘူး။ ဂူေဟာင္းေနရာ အခု အုတ္ပုံႀကီးပါပဲ။
မ႐ိုမေသ မျပဳရဲဘူး၊ အမွားမခံရဲဘူး၊ မင္းသမီးကို အမွားျပဳရင္ ႏူတယ္ဆိုၿပီး အစြဲရွိၾကတယ္။
ဘုန္းႀကီးတို႔ ငယ္ငယ္ေလာက္က အဲသည္တေၾကာ ကိုယ္ေရျပားေရာဂါေတြ ရၾကတာရွိတယ္။
ဒါကို မင္းသမီးအျပစ္ျပဳမိလို႔ ျဖစ္ရတယ္လို႔ ရြာသားေတြက အယူစြဲၾကတယ္"လို႔ မိန္႔ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ရဲ႕ေက်ာင္းတိုက္၀င္းထဲမွာ လက္သည္းေရကန္က တည္ရွိေနတာမို႔ ေက်ာင္းတိုက္ကို
လက္သည္းေရကန္ေက်ာင္းတိုက္လို႔ ေခၚဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။
ေရကန္အနီးမွာ ယုံၾကည္မႈနဲ႔ လူေတြတည္ေဆာက္ထားတဲ့ ေရွးေဟာင္းသိမ္နဲ႔ သုံးပန္လွမင္းသမီး
နတ္ကြန္းလည္း ရွိပါတယ္။

သုံးပန္လွရြာ ျဖစ္ေပၚလာရတာကေတာ့ ေသဆုံးၿပီး နတ္စိမ္းျဖစ္သြားတဲ့ မင္းသမီးက
ဒြတၱေဘာင္မင္းထံကို ေနထိုင္စရာ ေနရာေတာင္းရာက ဘုရင္က ရြာျဖစ္လာမယ့္ေနရာကို
ေနရာအပိုင္စား ေပးလိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
မင္းသမီးက သူ႔ကို ပူေဇာ္သူေတြကို စိုက္ပ်ဳိးသီးႏွံေတြ အထြက္ေကာင္းေအာင္၊ အနာေရာဂါကင္းေအာင္
ေစာင့္ေရွာက္တယ္လို႔ လူေတြက ယုံၾကည္ၾကပါတယ္။

သူနဲ႔ ဒြတၱေဘာင္ မင္းနဲ႔ ကြဲခဲ့ရတာ ကုန္းေခ်ာ စကားေတြေၾကာင့္လို႔ ယုံၾကည္တဲ့အတြက္
အဲဒီလိုေျပာဆိုတာေတြကို မင္းသမီးဟာ အင္မတန္ မုန္းတီးတယ္လို႔လည္း ဆိုၾကပါတယ္။

ရြာအတြင္းက ေၾကးရတတ္အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး သူ႔ေယာက်္ား သူေဌးႀကီးက ေနာက္ထပ္ထူေထာင္မယ့္
အမ်ဳိးသမီးကို ကုန္းေခ်ာေခ်ာက္တြန္း သတ္ျဖတ္ရာကေန တစ္ရြာလုံး ေနထိုင္မရေအာင္ ခန္းေျခာက္
ပ်က္စီးလာၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း တစ္ရာေက်ာ္ကမွ ရြာကိုေရႊ႕ေျပာင္းသြားၾကတယ္လို႔ လက္သည္း
ေရကန္ေက်ာင္းတိုက္က ေက်ာင္းထိုင္အဆက္ဆက္ကို မ်ဳိး႐ိုး စဥ္ဆက္ကိုးကြယ္လာတဲ့
အဘိုးဦး၀င္းေရႊက ေျပာျပပါတယ္။

သံုးပန္လွရြာေဟာင္းက လက္ရွိမွာေတာ့ ကုန္းမို႔မို႔ေတာအုပ္ကေလးအျဖစ္ လက္သည္းေရကန္
ေက်ာင္းတိုက္နဲ႔ တစ္မိုင္ေလာက္အကြာမွာ တည္ရွိပါတယ္။
နတ္ကြန္းနဲ႔အတူ ၿပိဳပ်က္ေနတဲ့ ေစတီေတြ၊ တခ်ဳိ႕အိမ္ကုန္းအေဟာင္းေတြကိုလည္း ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္။
ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း ၀ါဆိုလေရာက္တဲ့အခါ သေရေခတၱရာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းအတြင္းက ေမွာ္ဇာေက်းရြာအုပ္စုနဲ႔
မုေဌာေက်းရြာ အုပ္စုက ရြာသူေတြစုၿပီး ရြာစဥ္အလိုက္ သုံးပန္လွမင္းသမီးအတြက္ ပူေဇာ္ပြဲျပဳလုပ္ဖို႔
အလႉေငြ လိုက္လံေကာက္ခံေလ့ ရွိပါတယ္။

ပူေဇာ္မယ့္ေန႔ရက္ကို အတိအက် သတ္မွတ္ထားတာမ်ဳိးမရွိေပမဲ့ လျပည့္ေန႔မတိုင္ခင္ေတာ့
ပူေဇာ္ပြဲလုပ္ေလ့ရွိေၾကာင္း မုေဌာရြာသူ ေဒၚလွႀကိဳင္က ရွင္းျပပါတယ္။
မင္းသမီးအတြက္ ပု၀ါသုံးမ်ဳိး၊ အုန္းသီး၊ ငွက္ေပ်ာသီး၊ မုန္႔မ်ဳိးစုံတို႔နဲ႔ ပူေဇာ္ၾကပါတယ္။
နတ္ကိုးကြယ္ယုံၾကည္မႈဓေလ့ ထြန္းကားေနဆဲ ေရွးေဟာင္းေဒသမွာ ႐ိုးရာနတ္အယူအစြဲေတြလည္း
ရွိၿပီး ႐ိုးရာနတ္တင္တိုင္းလည္း သုံးပန္လွမင္းသမီးအတြက္ သခင္မပြဲဆိုၿပီး ထည့္တင္ေလ့ရွိပါတယ္။

"ပြဲမတင္မိတာေတာ့ ကြ်န္မတစ္သက္ မရွိေသးဘူး။ အေမတို႔ေခတ္တုန္းကလည္း တင္ခဲ့တာပဲ။
အဲဒီတုန္းကဆို ပိုလို႔ေတာင္ ပူေဇာ္တဲ့အမည္ေတြစုံၿပီး စည္ကားေသးတယ္။ အခုကေတာ့
အုန္းပြဲေတြ ရြက္ၿပီး ရြာသူေတြစုၿပီး သြားဆုေတာင္းလိုက္တာပဲ ရွိေတာ႔တယ္။ မပူေဇာ္ရင္ မိုးမမွန္တာ၊
ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္တာေတြ ျဖစ္တယ္ေတာ့ ၾကားဖူးတယ္။ လယ္ယာခြင္တိုင္းမွာ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့
ယုံၾကည္မႈေတြေတာ့ ေဒသအလိုက္ အစြဲရွိၾကတာပဲ"လို႔ အသက္ ၆၀ ေက်ာ္ၿပီျဖစ္တဲ့
အဘြားေဒၚလွႀကိဳင္က ေျပာျပပါတယ္။

လက္သည္းေရကန္ေက်ာင္းတိုက္ထဲက သုံးပန္လွမင္းသမီး႐ုပ္တုကို ထုလုပ္သူက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ
ေနထိုင္တဲ့ ပန္းတဥ္းပညာသည္တစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီး လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၀ ႏွစ္က သူ႔ရဲ႕ အိပ္မက္အရ
လာေရာက္ထုလုပ္ပူေဇာ္ဖို႔ ဆရာေတာ္ထံ အပူကပ္ေတာင္းပန္လြန္းတာေၾကာင့္ ယုံၾကည္မႈေတြကို
မစြက္ဖက္လိုဘဲ ခြင့္ျပဳေပးလိုက္တာလို႔ ဆရာေတာ္ ဦးသီလာစာရက မိန္႔ပါတယ္။

photography by Wint Wah

by- KhinWinePhyuPhyu
-MyanmarTimes

No comments: