၂၀၁၄-၁၅ က ရသုံး ကို အရင္အေျခခံပါတယ္။
ရွိတဲ့ေငြနဲ႔ မွန္းေခ်ေငြေပၚမူတည္ၿပီး ဝန္ႀကီးဌာနေတြကိုခြဲေဝဖိုျပင္ဆင္ပါတယ္။
အဲဒီအလုပ္ကို အရင္က အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းဝန္ႀကီးဌာန နဲ႔ ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာန ညွိႏႈိင္းၿပီးလုပ္ရပါတယ္။
သူတို႔က ရွိတဲ့ေငြေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ဝန္ႀကီးဌာနအလိုက္ အၾကမ္းျဖင့္လ်ာထားသတ္မွတ္ၿပီး ေဘာင္သတ္မွတ္ေပးပါတယ္။
ဝန္ႀကီးဌာနေတြ က လစာစရိတ္ ပါဝင္တဲ့ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုရယ္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းပစၥည္းဝယ္တဲ့လုပ္ငန္းပါဝင္တဲ့ ေငြလုံးေငြရင္းေခါင္းစဥ္ရယ္နဲ႔ ဘက္ဂ်က္ေရးဆြဲရပါတယ္။
ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းဆိုရင္ တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းေကာ္မတီ က ေငြကိုအတည္ျပဳစိစစ္ၿပီး ပစၥည္းဝယ္တာဆို အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းကအတည္ျပဳစိစစ္ပါတယ္။
ဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးကတင္ျပလာတဲ့ဘက္ဂ်က္ေတြကို အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းနဲ႔ဘ႑ာေရးဝန္ႀကီးဌာနကို ျပန္တင္ျပပါတယ္။
အဲဒီမွာစိစစ္ၿပီး ဘ႑ာေရးေကာ္မတီ အစည္းအေဝးထိုင္ပါတယ္။
ရွိတဲ့ေငြအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ဘယ္ဝန္ႀကီးဌာန က ဘယ္ႏွစ္ရာခိုင္နႈံးသုံးသင့္တယ္ဆိုတာ ျပန္သတ္မွတိေပးပါတယ္။
ဝန္ႀကီးဌာနေတြက ကိုယ္ရမယ့္ေငြေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ဘက္ဂ်က္ကို လိုတိုးပိုေလ်ာ့ ျပန္လုပ္ အဆင့္ဆင့္ျပန္တင္ ၿပီးလို႔ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ႐ုံးက အတည္းျပဳရင္ လႊတ္ေတာ္တင္ရပါတယ္။
လႊတ္ေတာ္မွာလည္း ေကာ္မတီ အသီးသီး က ျပန္စိစစ္ ျပန္သတ္မွတ္ပါတယ္။
အဲဒီအေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ဝန္ႀကီးဌာန အသီးသီး က ဘက္ဂ်က္ကို လိုတိုးပိုေလ်ာ့ ျပန္ဆြဲၿပီးရင္ အဆင့္ဆင့္ျပန္တင္ ေနာက္ဆုံးလႊတ္ေတာ္မွာ ျပန္ၿပီး အတည္ျပဳခ်က္ယူပါတယ္။
အဲဒီလုပ္ငန္းစဥ္ကို ဇူလိုင္လေလာက္ကေနေန ဇႏၷဝါရီလကုန္ေလာက္အထိလုပ္ရပါတယ္။
ေဖေဖာ္ဝါရီေနာက္ဆုံးပတ္ေလာက္မွာ လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳလိုက္ရင္ ဧၿပီလ ဘ႑ာႏွစ္ အစမွာ ေငြစသုံးလို႔ရပါၿပီ။
အဲဒီေငြေတြထဲမွာ ႏိုင္ငံေတာ္ေငြပါသလို ႏိုင္ငံျခားအေထာက္အပံ့ေတြကိုပါ တင္ျပ အတည္ျပဳခ်က္ယူရပါတယ္။
ေငြမရွိပဲနဲ႔ ဘက္ဂ်က္ဆြဲလို႔ မရပါ။
ေနာက္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္ အရံ ရံပုံေငြဆိုတာလည္းရွိပါေသးတယ္။
အဲဒါက သမၼတ႐ုံးက ကိုင္ထားၿပီး သုံးမယ္ဆိုရင္ အဆင့္ဆင့္ စိစစ္ၿပီး အတည္ျပဳခ်က္ယူၿပီးမွသုံးႏိုင္သလို သုံးထားရင္လည္း ဘ႑ာႏွစ္စ မွာျဖစ္ျဖစ္ Revised Estimate စိစစ္တဲ့အခ်ိန္မွာျဖစ္ျဖစ္ ခြင့္ျပဳေပးၿပီး ျန္ထည့္ထားရပါတယ္။
အခုေငြမခ်န္ခဲ့ဘူးေျပာေနတဲ့ကိစၥ က အစိုးရအဖြဲ႕႐ုံးေတြရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္ရံပုံေငြပါ။
အေရးေပၚလုပ္ငန္းေတြ သာသနာေရးလုပ္ငန္းေတြ ကိုယ့္ျပည္နယ္နဲ႔တိုင္းေဒသႀကီးေတြမွာ ႏိုင္ငံေတာ္က ခြင့္ျပဳလို႔မရတဲ့ လုပ္ငန္းေတြမွာ သုံးဖို႔ အစိုးရအဖြဲ႕အသီးသီးက ကိုယ္ပိုင္ရံပုံေငြကို ရွာၾကပါတယ္။
ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ရွိပါတယ္။
အစိုးရအဖြဲ႕ မွာ စီးပြာေးရးလာဘ္ျမင္ရင္ျမင္သလိုရံပုံေငြရွာၾကပါတယ္။
ပဲခူးမွာျပႆနာတက္ခဲ့တဲ့ ရံပုံေငြက အဲဒီရံပုံေငြပါ။
အဲဒီေငြကို သုံးရင္လည္း ဘ႑ာေရးအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းၿပီး Committee voice နဲ႔ သုံးရပါတယ္။
အဲဒီရံပုံေငြက အစိုးရအဖြဲ႕ရဲ႕ကိုယ္ပိုင္ရံပုံေငြျဖစ္လို႔ ေနာက္တက္လာမယ့္ အစိုးရကို လႊဲလည္းရသလို မလႊဲပဲ ကိုယ့္လက္ထက္မွာ ကုန္ေအာင္သုံးသြားလည္းရပါတယ္။
ေနာက္အစိုးရကလည္း အဲဒီလို သုံးခ်င္ရင္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ရွာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
Credit... Oathar Hein
No comments:
Post a Comment