Sunday, February 28, 2016

ၿပည္ပေလယာဥ္ ၃-စီးၿဖတ္ပ်ံသန္းတာနဲ႔ဆက္စပ္လို႔

ၿပည္ပေလယာဥ္ ၃-စီးၿဖတ္ပ်ံသန္းတာနဲ႔ဆက္စပ္လို႔
***************************************************
အၾကမ္းဖ်ဥ္း အတိုခ်ံဳးေၿပာရမယ္ဆိုရင္..ၿမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ေ၀ဟင္ပိုင္နက္ကို တရား၀င္ၿဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းတဲ့ေလယာဥ္/ရဟတ္ယာဥ္မွန္သမွ်..ၿဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းခြင့္(Over-fly Permission)ေတာင္းခံၾကရပါတယ္..

အဲသလိုေတာင္းတဲ့အခါ..ၿဖတ္ေက်ာ္မည့္ရက္စြဲ/အခ်ိန္/ထြက္ခြာဆင္းသက္
ေလဆိပ္/ပ်ံသန္းမည့္ အၿမင့္ေပ/ဦးတည္လမ္းေၾကာင္း/၀င္ထြက္-သတင္းပို႔ လမ္းေၾကာင္း(Air Route & Reporting Point)-အစရွိတဲ့အခ်က္အလက္
ေတြအနည္းဆံုးေဖာ္ၿပပါရွိတဲ့ Flight Plan နဲ႔တင္ၿပေတာင္းခံရပါတယ္.. (တကယ္ပ်ံသန္းတဲ့အခါ..အဲသည္ Air Route အတိုင္းပ်ံသန္းရပါတယ္)

Pilot အေနနဲ႔လည္း..အဲသည္အတိုင္းပ်ံသန္းေၾကာင္း..ေအာက္မွာရွိတဲ့
ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရး/လံုၿခံဳေရးဆိုင္ရာေရဒါစခန္း(Radar Stations)ေတြ..ရွာေဖြေတြ႕ရွိေစဘို႔အတြက္..ေလယာဥ္မွာတပ္ဆင္ထားတဲ့ Transponder အသံလႊင့္စက္ကို..ေတာက္ေလွ်ာက္ဖြင့္ေပးထားရပါတယ္.(ဒီလိုTransponder ဖြင့္ထားေပးၿခင္းၿဖင့္ မိမိေလယာဥ္အမ်ိဳးအစား/ ပ်ံသန္း အၿမင့္ေပ/ဦးတည္လမ္းေၾကာင္း/ ၿဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းခြင့္ၿပဳခ်က္အမွတ္-စတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို..ေအာက္ကေရဒါစခန္းကစီစစ္ေတြ႕ရွိေစမွာၿဖစ္သလို.မိမိေလယာဥ္ဟာ.ရန္သူမဟုတ္မွန္းသိရွိေစတဲ့အၿပင္..ေကာင္းကင္မွာေလယာဥ္အခ်င္းခ်င္းမတိုက္မိေစေအာင္လည္း..ထိန္းသိမ္းေပးေစႏိုင္ပါတယ္)

သို႕ေသာ္လည္း..မိမိေ၀ဟင္ပိုင္နက္အၿပင္ဖက္ကေန..ၿဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းတဲ့ေလယာဥ္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့..ခြင့္ၿပဳခ်က္ေတာင္းခ်င္မွေတာင္းၾကမွာပါ(အထူးသၿဖင့္..စစ္ဖက္ဆိုင္ရာေလယာဥ္ေတြေပါ့).

အဲသည္ေလယာဥ္မ်ိဳးေတြ.သူ႔လမ္းေၾကာင္းနဲ႔သူ..ပ်ံသန္းေနတာၿပႆနာမရွိပါဘူး.သို႔ေသာ္သူတပါးေ၀ဟင္ပိုင္နက္ထဲ၀င္ေရာက္ခဲ့မိရင္ေတာ့..“Unknown”ပစ္မွတ္အေနနဲ႔သတ္မွတ္ခံရၿပီး.အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံေလတပ္ရဲ႕ၾကားၿဖတ္တိုက္ေလ ယာဥ္(Intercepter)ရဲ႕သတိေပးတားၿမစ္ၿခင္းႏွင့္အတူ..ပိုင္နက္အၿပင္ကို ၿပန္လည္ေမာင္းထုတ္ခံရႏိုင္ပါတယ္..

ခြ်င္းခ်က္အေနနဲ႔.ကိုယ့္ရဲ႕ေ၀ဟင္ပိုင္နက္ကိုလံုၿခံဳေရးအရသိပ္အေလးထား
(SecuritySensitive)ေနရတဲ့ႏိုင္ငံမ်ိဳး(သို႕မဟုတ္)စစ္မက္ရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ႏိုင္ငံမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့..သိပ္ၿပီးေရွေရွေ၀းေ၀းေမးၿမန္းစိစစ္မေနဘဲ..ပစ္ေတာင္ပစ္ ခ်ႏိုင္ပါတယ္(သာဓကေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္)

ဒါေပမဲ့..သာမန္စစ္ေအးကာလအခ်ိန္ေတြမွာေတာ့..ရန္လိုတဲ့သေဘာနဲ႕မိမိကိုအႏ ၱရာယ္တစံုတရာမၿပဳခဲ့ရင္..အဲသလို.အရမ္းကာေရာ..Sensitive ၿဖစ္ၿပီး..ပစ္တာခတ္တာမ်ိဳးေတြ..ဘယ္တိုင္းၿပည္မွမလုပ္ၾကပါဘူး..လုပ္ခဲ့ ရင္ၿဖစ္လာမဲ့ၿပႆနာနဲ႔.ေၿဖရွင္းေပးေလ်ာ္ရမဲ့ကိစၥေတြမ်ားေၿမာင္လို႕ပါဘဲ..

လတ္တေလာၿမန္မာ့တပ္မေတာ္(ေရ)ကၿပဳလုပ္ခဲ့တဲ့..Sea Shield 2016 အထူးစစ္ေရးေလ့က်င့္မွဳေတြၿပဳ လုပ္မည့္ကိစၥအတြက္..ေရေၾကာင္း/ေလ
ေၾကာင္းဆိုင္ရာ..သတိေပးခ်က္ေတြထုတ္ၿပန္ခဲ့ေပမဲ့..လူတိုင္းသိခ်င္မွသိၾကမွာပါ.အားလံုးမသိႏိုင္ပါဘူး..

ဒါေၾကာင့္တခါတရံ..အၿခားေလယာဥ္/သေဘာၤေတြ..သတိမမူဘဲၿဖတ္သန္းမိတာေတြရွိႏိုင္ပါတယ္(ေလယာဥ္အတြက္..အၿမင့္ေပ၁၅,၀၀၀ ေအာက္မပ်ံသန္းရလို႔ကန္႔သတ္ခဲ့တဲ့အတြက္.အၿခားၿပည္ပေလယာဥ္ ၃-စီးကအၿမင့္ေပ ၂၀,၀၀၀ ေက်ာ္ကေန..သူ႔Air Corridor အတိုင္း..သာမန္ျဖတ္ေက်ာ္ပ်ံသန္းသြားတာလည္းၿဖစ္ႏိုင္ပါေသးတယ္)(ေပ ၄-ေသာင္းေလာက္လည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္)

ဒီလိုမ်ိဳးၿဖစ္လို႔..က်ူးေက်ာ္ေဖာက္ဖ်က္တယ္လို႔ခံစားမွဳၿဖစ္လာခဲ့ရင္ေတာင္မွ.သက္ဆိုင္ရာႏိုင္ငံ/ကုမၸဏီကိုသတိေပး/တိုင္ၾကားစာပို႔တာက..အေကာင္းဆံုး ၿဖစ္မွာပါဘဲ(သူတို႔ၿငင္းဆိုခဲ့ရင္ေတာင္. ေနာင္ကိုၾကိတ္ၿပီးဆင္ၿခင္သြားႏိုင္သလို ေနာက္တၾကိမ္အခုလိုမ်ိဳးထပ္ၿဖစ္လာခဲ့လို႔..တစံုတရာအေရးယူခဲ့ရင္.. ကိုယ့္အဆိုးမၿဖစ္ႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့)

အဲ-ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ေၿပာခ်င္တာက..ထစ္ကနဲရွိမပစ္ခ်ဘဲ..Target Interception &  Lock သာလုပ္ၿပတဲ့(ပစ္ခ်ခ်င္ရင္ပစ္လို႔ရတဲ့သေဘာ)အေလ့အက်င္မ်ိဳးရွိေစခ်င္တာ ကေတာ့..ၿမန္မာႏိုင္ငံကလတ္တေလာမွာ..စစ္မက္ဖက္ၿပိဳင္ေနတဲ့ႏိုင္ငံမဟုတ္သလို.ႏိုင္ငံတကာခ်စ္ၾကည္ေရး Status မပ်က္ယြင္းေစခ်င္တာပါ..ခ်စ္ၾကည္ေရးဆိုတာပ်က္တာလြယ္ေပမဲ့..ၿပန္လည္တည္ေဆာက္ရခက္ပါတယ္..

ေနာက္တခ်က္..ဟို-အရင္က်ေနာ္ Pilot ငယ္ငယ္ဘ၀တုန္းက..အေရွ႕/ အ
ေနာက္/ေၿမာက္ဖက္တခြင္..ေလယာဥ္နဲ႔စစ္ဆင္တိုင္း..သူမ်ားေ၀ဟင္ပိုင္နက္ေတြထဲကို.တခါမွ်.မ၀င္ေရာက္ခဲ့ဘူးပါဘူးဆိုရင္.လိမ္လည္ရာမ်ား.က်ေနမလားလို႔ပါဗ်ား။

(တကယ္ေတာ့..က်ေနာ့္ကို.တရုပ္ၿပည္က၃-ၾကိမ္၊ ထိုင္းက၂-ၾကိမ္..တိုင္စာ အပို႔ခံခဲ့ရဘူးပါသဗ်ာ)

(ေလးစားစြာၿဖင့္- ေလးလြင္)

No comments: