Monday, November 14, 2016

ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) အေပၚ ဘာေတြေျပာၾကသလဲ



ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) ျပင္ဆင္ဖ်က္သိမ္းေရး လႈပ္ရွားမႈကို မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္ တရား႐ံုးေရွ႕တြင္ ေအာက္တိုဘာ ၁၈ ရက္က ျပဳလုပ္စဥ္ (ဓာတ္ပံု - ဥာဏ္၀င္းရွိန္)

၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၈ ရက္မွာ သမၼတ (ေဟာင္း) ဦးသိန္းစိန္က ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခဲ့ပါတယ္။ ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းခ်ိန္ကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏိုင္ငံတကာက လာေရာက္လုပ္ကိုင္ၾကမယ့္ ဆက္သြယ္ေရး ကုမၸဏီႀကီးေတြအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ျပ႒ာန္းခဲ့တာပါ။

ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဥပေဒမွာ ပါ၀င္တဲ့ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ အစိုးရပိုင္းက စတင္ အေရးယူတာေတြ လုပ္ခဲ့တာေၾကာင့္ နာမည္ဆိုးနဲ႔ ေက်ာ္ၾကားတဲ့ ဥပေဒျဖစ္လာပါတယ္။

ဥပေဒတစ္ရပ္မွာ ခြၽတ္ယြင္း အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိသလို အားသာခ်က္ေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ခြၽတ္ယြင္း အားနည္းခ်က္ကို ျပင္ဆင္ရမွာျဖစ္ၿပီး အားသာခ်က္ဟာလည္း ျပည္သူအတြက္ အားသာခ်က္သာ ျဖစ္ရပါမယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဥပေဒဟာ ျပည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ႏိုင္ငံသား ရပိုင္ခြင့္ကို ခ်ဳိးႏွိမ္ၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားေတြ ဖိႏွိပ္ရာမွာ အသံုးျပဳဖို႔ အားသာခ်က္ ျဖစ္ေနၿပီဆိုရင္ ဒီဥပေဒကို မလြဲမေသြ ျပင္ဆင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒမွာ ျပည္သူကို ခ်ဳိးႏွိမ္မႈျဖစ္ေစတဲ့ အဓိက ပုဒ္မက ၆၆ (ဃ) ျဖစ္ၿပီး အဲဒီပုဒ္မကို လိုသလိုအသံုးျပဳႏိုင္ဖို႔ က်ားကန္ေပးထားတဲ့ ပုဒ္မက ပုဒ္မ ၈၀ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) မွာ “ဆက္သြယ္ေရး ကြန္ရက္တစ္ခုခုကို အသံုးျပဳ၍ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးအား ေျခာက္လွန္႔ေတာင္းယူျခင္း၊ အႏိုင္အထက္ျပဳ ျခင္း၊ မတရား တားဆီးကန္႔ကြက္ျခင္း၊ အသေရဖ်က္ျခင္း၊ ေႏွာင့္ယွက္ျခင္း၊ မေလ်ာ္ၾသဇာသံုးျခင္း သို႔မဟုတ္ ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္း” လို႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။ 

ပုဒ္မ ၈၀ မွာ ေဖာ္ျပထားခ်က္အရ ပထမအခ်က္က ဥပေဒပါ ျပစ္မႈေတြကို ရဲအေရးပိုင္တဲ့ ျပစ္မႈေတြအျဖစ္ သတ္မွတ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ဥပေဒအရ တရားစြဲဆိုတဲ့အခါ ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ႀကိဳတင္ခြင့္ျပဳခ်က္ယူရမယ္လို႔ ေဖာ္ျပပါတယ္။

ဒီအခါ ရဲလုပ္ထံုးလုပ္နည္းအရ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ အမႈဖြင့္ခံရသူကို စိတ္ႀကိဳက္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသလို ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ လုပ္ပိုင္ခြင့္အရ သာမန္ျပည္သူေတြအတြက္ဆို တစ္မ်ဳိး၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္ေတြအတြက္ဆို တစ္မ်ဳိး ကိုင္တြယ္ခြင့္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။

အစိုးရေဟာင္းလက္ထက္ ခုနစ္ဦး

ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒဆိုင္ရာ သုေတသနအဖြဲ႕ရဲ႕ မွတ္တမ္းေတြအရ အစိုးရေဟာင္း လက္ထက္မွာ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ တရားစြဲဆိုခံခဲ့ရသူ ခုနစ္ဦးရွိၿပီး ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံခဲ့ရသူ ငါးဦးရွိပါတယ္။

ျပစ္ဒဏ္ခ်မွတ္ခံခဲ့ရသူ ငါးဦးကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ပံုကို ေျခေထာက္နဲ႔နင္းၿပီး လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာ  Facebook ေပၚတင္ခဲ့တယ္ဆိုတဲ့ ကိုေဇာ္မ်ဳိးညြန္႔၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ အက်ႌအေရာင္ကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ထမီအေရာင္နဲ႔ ခိုင္းႏိႈင္းသေရာ္ခဲ့တဲ့ မေခ်ာစႏၵီထြန္း (သူ႔ကိုဆိုရင္ အေစာပိုင္းမွာ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၃၄  နဲ႔ အမႈဖြင့္ခဲ့ရာက ေနာက္ပိုင္းမွာ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) ကို ေျပာင္းလဲခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္)၊ ပံုရိပ္အမည္ကဗ်ာကို ေရးသားၿပီး သမၼတကို ေ၀ဖန္ခဲ့တယ္လို႔ဆိုတဲ့ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေဆာင္းခ၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ပံုကို ေျခေထာက္နဲ႔ နင္းထားတဲ့ Post ကို တင္ခဲ့တယ္လို႔ဆိုတဲ့ ပက္ထရစ္ ဦးခြန္ဂ်ာလီ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို မေလ်ာ္ကန္တဲ့ ပံုေတြနဲ႔ အပုပ္ခ် Facebook ေပၚတင္ခဲ့တဲ့ ဦးသန္းထြန္း တို႔ျဖစ္ပါတယ္။

ျပစ္ဒဏ္အေနနဲ႔ ကိုေဇာ္မ်ဳိးညြန္႔ကို မရမ္းကုန္း တရား႐ံုးကေန ပုဒ္မ ၅၀၅ (ခ) အတြက္ ျပစ္ဒဏ္အပါအ၀င္ ေထာင္ဒဏ္တစ္ႏွစ္၊ မေခ်ာစႏၵီထြန္းကို မအူပင္ တရား႐ံုးကေန ေထာင္ဒဏ္ ေျခာက္လ၊ ကဗ်ာဆရာ ေမာင္ေဆာင္းခကို ေရႊျပည္သာတရား႐ံုးကေန ေထာင္ဒဏ္ ေျခာက္လ၊ ပက္ထရစ္ ဦးခြန္ဂ်ာလီကို လိႈင္တရား႐ံုးကေန ေထာင္ဒဏ္ ေျခာက္လနဲ႔ ဦးသန္းထြန္းကို ကန္ႀကီးေထာင့္တရား႐ံုးကေန ေထာင္ဒဏ္ ေျခာက္လ ခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီလိုအေရးယူခဲ့တဲ့ အမႈေတြကိုၾကည့္ရင္ သမၼတ၊ တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ လက္ရွိႏိုင္ငံေတာ္ရဲ႕ အတိုင္ပင္ခံပုဂၢိဳလ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အမႈေတြပဲ ျဖစ္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။

လက္ရွိမွာ အမႈေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္

အခုခ်ိန္မွာလည္း ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ အမႈဖြင့္ထားတဲ့ အမႈမ်ားစြာ ဆက္ရွိေနပါတယ္။

၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလကေန ဇူလိုင္ ၂၂ ရက္အထိ ရန္ကုန္တိုင္းအတြင္း ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ တရားစြဲဆိုခဲ့တဲ့ အမႈေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္ရွိတယ္လို႔ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး ရဲတပ္ဖြဲ႕ရဲ႕ ထုတ္ျပန္ခ်က္ေတြအရ သိရပါတယ္။

အမႈေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္ဟာ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး အေရွ႕ပိုင္းခ႐ိုင္မွာ ၄၁ မႈ၊ အေနာက္ပိုင္းခ႐ိုင္မွာ ၃၈ မႈ၊ ေျမာက္ပိုင္းခ႐ိုင္မွာ ၁၀ မႈနဲ႔ ေတာင္ပိုင္းခ႐ိုင္မွာ သံုးမႈရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီအမႈေတြထဲ အမႈအေရအတြက္ ဘယ္ေလာက္တရား႐ံုး ေရာက္ေနၿပီလဲဆိုတာနဲ႔ လူဘယ္ႏွဦးကို ဖမ္းဆီးထားသလဲဆိုတာ ရဲတပ္ဖြဲ႕ တရား၀င္ထုတ္ျပန္ထားျခင္း မရွိေသးပါဘူး။ တစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာအရ ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္ဆိုတာလည္း မသိရပါဘူး။

အရင္အစိုးရ လက္ထက္မွာပဲ ပုဒ္မ ၆၆  (ဃ) အပါအ၀င္ ပုဒ္မ ၅၀၅ (ခ)နဲ႔ အမႈဖြင့္ခံခဲ့ရတဲ့ ကိုလွဖုန္း (သူကေတာ့ ၾကက္ဖၾကီး Facebook Account ပိုင္ရွင္လို႔ စြပ္စြဲခံရၿပီး တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္နဲ႔ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္တို႔ကို တိုက္ခိုက္တဲ့ ဓာတ္ပံုေတြ Facebook မွာတင္ခဲ့တဲ့ အမႈေၾကာင့္ ဖမ္းဆီးခံခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္) ကို မရန္းကုန္း တရား႐ံုးက ေထာင္ဒဏ္ ႏွစ္ႏွစ္ ခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီမတိုင္ခင္ ေအာက္တိုဘာလ အတြင္းကလည္း DVB သတင္းဌာနရဲ႕ အလြတ္တန္း သတင္းေထာက္ ကို၀ဏၰထြန္း ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ အမႈဖြင့္ခံရၿပီး လက္ပံတန္းတရား႐ံုးမွာ တရားရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။ သူ႔ကိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္းဖမ္းဆီးတာမ်ဳိးမရွိဘဲ ပံုမွန္အတိုင္း တရားရင္ဆိုင္ခြင့္ ျပဳထားပါတယ္။

ဒါကလည္း ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) ဆိုရင္ အာမခံမေပးဘူးလို႔ ေျပာဆိုေနၾကသူေတြအတြက္ မ်က္စိလည္စရာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကို၀ဏၰထြန္းကို တရားစြဲဆိုခဲ့သူက ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴး ျဖစ္ပါတယ္။

စြဲဆိုခံရသူ ၁၈ ဦး၊ ဖမ္းဆီးခံရသူ ရွစ္ဦး 

ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒဆိုင္ရာ သုေတသနအဖြဲ႕ရဲ႕ စာရင္းေတြအရေတာ့ ႏို၀င္ဘာ ၁၀ ရက္အထိရရွိတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြအရ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ တရားစြဲဆို ခံထားရသူ ၁၈ ဦးရွိၿပီး ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ ခံထားရသူ ရွစ္ဦးရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

ဒီအခ်က္က ခုနစ္လအတြင္း အမႈေပါင္း ၉၀ ေက်ာ္ဆိုတဲ့ ပမာဏနဲ႔ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ကြာဟခ်က္ေတြရွိေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ အေရးယူမယ္ဆိုရင္ မွ်မွ်တတျဖစ္ ဖို႔လိုတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္နဲ႔ အခုခ်ိန္ထိ ဒီဥပေဒဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ က်င့္သံုးေနတဲ့ ေတာ္၀င္ကို ကာကြယ္တဲ့ ဥပေဒပံုစံမ်ိဳး ျဖစ္ေနတာကို ေ၀ဖန္မႈေတြ ထြက္ေပၚခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ဖက္မွာလည္း သာမန္ျပည္သူတစ္ဦးက သူ႔အေပၚ ဆက္သြယ္ေရးကြန္ရက္တစ္ခုခု အသံုးျပဳၿပီး ပုဂၢိဳလ္ေရး အပုပ္ခ်ေစာ္ကားတာကို ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ အမႈဖြင့္ခ်ိန္မွာ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္ေတြ စံုစမ္းစစ္ေဆး၊ ဖမ္းဆီးအေရးယူမႈ ေႏွာင့္ေႏွးခဲ့တာ အာဏာပိုင္ေတြအေပၚ ေ၀ဖန္စရာ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ သာဓကေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္လည္း ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ တရားစြဲဆိုခံရၿပီး ေထာင္ဒဏ္ ခ်မွတ္ခံရသူေတြရဲ႕ ျဖစ္စဥ္၊ ဒီရက္ပိုင္း အတြင္းမွာပဲျဖစ္ခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (NLD) ပါတီ၀င္ ကိုဖိုးေထာင္အမႈ၊ NLD ဗဟိုသုေတသနအဖြဲ႕ အတြင္းေရးမွဴး ဦးမ်ဳိးရန္ေနာင္သိန္း အမႈ၊ Eleven Media Group ရဲ႕ CEO ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္နဲ႔ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ ကိုေ၀ျဖိဳးတို႔ရဲ႕ အမႈေတြကိုၾကည့္ရင္ ရဲတပ္ဖြဲ႕ရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ေတြဟာ ေ၀ဖန္စရာ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။

ဒါကလည္း သာမန္ျပည္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ မဟုတ္ဘဲ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲ ဒါမွမဟုတ္ အစိုးရအဖြဲ႕၀င္ တစ္ဦးဦးက ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ အမႈဖြင့္မယ္ဆိုရင္ ရဲတပ္ဖြဲ႕၀င္ေတြဟာ အခ်ိန္မဆိုင္းဘဲ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ဖမ္းဆီးအေရးယူ ေဆာင္ရြက္ခဲ့လို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကို လက္ပံတန္းက ကို၀ဏၰထြန္း အမႈနဲ႔ ဦးမ်ဳိးရန္ေနာင္သိန္း အမႈ၊ ေဒါက္တာသန္းထြဋ္ေအာင္နဲ႔ ကိုေ၀ၿဖိဳးအမႈေတြနဲ႔  ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လို႔ရပါတယ္။ တျခားႏႈိင္းယွဥ္စရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိေနပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ အမႈဖြင့္ခံရသူေတြထဲမွာ သတင္းမီဒီယာသမားေတြလည္း ပါ၀င္လာၿပီ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ေရွ႕ဆက္ဘယ္လိုသြားၾကမလဲဆိုတာ စဥ္းစားစရာျဖစ္လာပါတယ္။

အကယ္၍ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက အသေရပ်က္ေစမႈ၊ ဂုဏ္သိကၡာ ထိခိုက္ေစမႈေတြျဖစ္လို႔ သတင္းသမားေတြကို တရားစြဲမယ္ဆိုရင္ အမႈဖြင့္ႏိုင္တဲ့ နည္းလမ္း ေလးခုအထိ ျဖစ္လာပါၿပီ။

နည္းလမ္းေလးသြယ္

ပထမတစ္ခု အသေရဖ်က္မႈ ပုဒ္မ ၅၀၀ နဲ႔ အမႈဖြင့္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ (အစိုးရေဟာင္းလက္ထက္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ ပံုႏွိပ္စက္၀ယ္ယူမႈ ကိစၥမွာလည္း Eleven Media Group ရဲ႕ ေဖာ္ျပခ်က္က ၀န္ႀကီးဌာနရဲ႕ အသေရ ပ်က္ေစတယ္ဆိုျပီး ပုဒ္မ ၅၀၀ နဲ႔ တရားစြဲခဲ့ပါတယ္) ပုဒ္မ ၅၀၀ ရဲ႕ အႏွစ္သာရက စြပ္စြဲခံရသူကို အာမခံေပးၿပီး ခုခံေခ်ပခြင့္နဲ႔အတူ တရားရင္ဆိုင္ခြင့္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒုတိယက သတင္းမီဒီယာဥပေဒနဲ႔ စြဲဆိုတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (အစိုးရေဟာင္းလက္ထက္မွာေတာ့ သမၼတဦးသိန္းစိန္ကို အသေရ ပ်က္ေစတယ္ဆိုၿပီး ျမန္မာသံေတာ္ဆင့္ သတင္းဂ်ာနယ္ကို သတင္းမီဒီယာဥပေဒနဲ႔ တရားစြဲဆိုၿပီး ေငြဒဏ္ခ်မွတ္ခဲ့ပါတယ္) သတင္းမီဒီယာဥပေဒက သတင္းသမားေတြနဲ႔ တိုက္႐ိုက္ သက္ဆိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္အရ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒဆိုင္ရာ အျငင္းပြားမႈ တစ္ခုခုျဖစ္ခဲ့ျပီဆိုရင္ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီကို “တိုင္ၾကားရမည္” လို႔ ေဖာ္ျပတာမ်ိဳးမရွိဘဲ “တိုင္ၾကားႏိုင္သည္”

လို႔ ေဖာ္ျပထားတာေၾကာင့္ သတင္းသမားေတြကို တရားစြဲလိုသူေတြက (အထူးသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္ေတြက) သတင္းမီဒီယာ ျပ႒ာန္းခ်က္ေတြကို ေက်ာ္လြန္ျပီး အျခားဥပေဒေတြနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရွိေနပါတယ္။

Eleven Media Group ျဖစ္စဥ္မွာ ရန္ကုန္တိုင္းအစိုးရက စာနယ္ဇင္းေကာင္စီကို တုိင္ၾကားခဲ့ေပမယ့္ တိုင္စာ လက္ခံရရွိတဲ့ေန႔ဟာ ရဲစခန္းမွာလည္း အမႈဖြင့္လိုက္တဲ့ေန႔ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ သတင္းမီဒီယာ နည္းဥပေဒ ၃၇ အရ လက္ရွိဖြင့္ထားတဲ့ အမႈကို ပိတ္သိမ္းေပးမွ စာနယ္ဇင္းေကာင္စီက လုပ္ေဆာင္ေပးလို႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တတိယနည္းလမ္းက ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ အီလက္ထရြန္နစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒ ျဖစ္ပါတယ္။ (အဲဒီဥပေဒကို စစ္အာဏာရွင္ေတြ အစဥ္တစိုက္ သံုးစြဲခဲ့ၿပီး  ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို အီးေမးလ္ တစ္ေစာင္ ေထာင္ငါးႏွစ္ ခ်မွတ္ခဲ့ရာမွာ အသံုးျပဳခဲ့တာပါ) ဒီဥပေဒကို စတင္ျပ႒ာန္းၿပီးခ်ိန္မွာ ျပင္းထန္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ျပင္ဆင္ခဲ့ၿပီး ျပစ္ဒဏ္အပိုင္းမွာ ဒဏ္ေငြေဆာင္ေစတာနဲ႔ ေထာင္ဒဏ္ေတြ ေလွ်ာ့ခ်လိုက္တဲ့အျပင္ အာမခံေပးႏိုင္တဲ့ ဥပေဒျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီလို ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီးေနာက္ပိုင္း အီလက္ထရြန္နစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒဟာ ႏိုင္ငံေရးလက္နက္မျဖစ္ေတာ့ သာမန္ဥပေဒတစ္ခု ျဖစ္လာပါတယ္။

ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဆက္သြယ္ေရး လုပ္ငန္း၊ ျပည္ပကုမၸဏီေတြရဲ႕လုပ္ငန္း လုပ္ေဆာင္မႈအတြက္ ရည္ရြယ္တဲ့ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒမွာ ဖြင့္ဆိုထားတဲ့ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) ကို အသံုးျပဳမႈ မ်ားလာပါတယ္။

ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၈၀ ျပ႒ာန္းခ်က္အရ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) ကို အသံုးျပဳၿပီး အဆင့္ျမင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပိုင္ေတြက တိုင္တန္းတဲ့အခါ ရဲအေရးပိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ဖြင့္ဆိုခ်က္နဲ႔ ရဲကခ်က္ခ်င္း ဖမ္းဆီးပိုင္ခြင့္

ရွိေနပါတယ္။ တရားလိုတိုင္တန္းခ်က္အေပၚ စြပ္စြဲခံရသူက ခုခံေခ်ပေျပာဆိုခြင့္ ဘာမွလုပ္ခြင့္မေပးဘဲ ခ်က္ခ်င္းဖမ္းဆီးတာမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အာမခံေပးျခင္း၊ မေပးျခင္းကို မညီမွ်မႈေတြရွိေနျပီး အဆင့္ျမင့္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဘက္က စြဲဆိုတဲ့ အမႈေတြမွာ အာမခံမေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပေဒမွာေတာ့ ရဲအေရးပိုင္တယ္ဆိုတဲ့ တစ္ခ်က္ကလြဲၿပီး အာမခံမေပးရဘူးဆိုတဲ့ ဖြင့္ဆိုခ်က္မပါပါဘူး။

ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ မွားသည္ျဖစ္ေစ တိုင္တန္းခံရသူဟာ ခ်က္ခ်င္းဖမ္းဆီးခံရၿပီး ေထာင္ထဲ အပို႔ခံရမယ္ဆိုတဲ့ပံုစံ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) ဖြင့္ဆိုခ်က္က တစ္ခ်ိန္က စစ္အာဏာရွင္ေတြ ႏိုင္ငံေရးလက္နက္အျဖစ္ အသံုးခ်ခဲ့တဲ့ အီလက္ထေရာနစ္ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ေရး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၄ (ဃ) ပါ ေဖာ္ျပခ်က္နဲ႔ အမ်ားႀကီး မကြဲလြဲပါဘူး။

အီလက္ထရြန္နစ္ ဆက္သြယ္ ေဆာင္ရြက္ေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၃၄(ဃ) မွာ “အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုခု သို႔မဟုတ္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးကို ထိခိုက္နစ္နာေစရန္ ျဖစ္ေစ၊ ဂုဏ္သိကၡာ က်ဆင္းေစရန္ျဖစ္ေစ၊ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို အီလက္ထရြန္နစ္ နည္းပညာျဖင့္ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္း သို႔မဟုတ္ ေျပာင္းလဲျခင္း ျပဳလုပ္ထားသည့္ အခ်က္အလက္ကို ျဖန္႔ခ်ိျခင္း” လို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ သတင္းမီဒီယာနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ကိစၥရပ္တစ္ခုမွာ အျခားပုဒ္မေတြနဲ႔ အမႈဖြင့္တာထက္ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) ကို အသံုးျပဳခဲ့တာဟာ ပင္မအျငင္းပြားမႈ အေၾကာင္းအရာထက္ အာ႐ံုစိုက္စရာ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။

ဘယ္သူေတြက ဘာေျပာၾကလဲ

ဥပေဒေရးရာ ကြၽမ္းက်င္သူေတြ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရးကြၽမ္းက်င္သူေတြကေတာ့ ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) ဟာ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆိုခြင့္ကို အမွန္တကယ္ ထိခိုက္ေစတဲ့ ပုဒ္မလို႔ ေျပာၾကပါတယ္။

 ဦးသိန္းသန္းဦး (တရားလႊတ္ေတာ္ေရွ႕ေန)

ဒီ ၆၆ (ဃ) ကေတာ့ေလ စစ္အစိုးရေခတ္တုန္းက လူထုကိုဖိႏွိပ္ဖို႔ ေနာက္သူ႕ရဲ႕ အတိုက္အခံေတြကို ႏွိပ္ကြပ္ဖို႔အတြက္ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဥပေဒပဲ။ ဒီဥပေဒကရွိလည္း မရွိသင့္ပါဘူး။ ေနာက္ Freedom of Expression ေပါ့ တစ္ဖက္က လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခြင့္ကိုပါ ထိခိုက္ေစတဲ့ ကိစၥျဖစ္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဒီဥပေဒကို အျမန္ဖ်က္သိမ္းဖို႔အတြက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႀကိဳးစားရမွာပါ။

ဥပေဒအရာမွာ လူတိုင္းတန္း တူခြင့္ရွိရမယ္။ သူတို႔လူက အျမဲတမ္း အေပၚစီးကေနတယ္။ လက္ရွိအစိုးရကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ စစ္အစိုးရဆိုလည္း လုပ္မွာပဲ။ ဥပေဒအရာမွာ လူတိုင္းတန္းတူ ခြင့္ရွိတယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ တိတိက်က် ဦးတည္တဲ့ ဆိုက္ဘာဥပေဒဆိုတာ ေပၚေပါက္ဖို႔လိုေနၿပီ။ အားလံုးေတာ့ ၀ိုင္းႀကိဳးစားေနၾကတယ္။

 ေဒါက္တာ ရန္မ်ိဳးသိမ္း (ႏိုင္ငံေရးေဆာင္ပါးရွင္)

ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) ကို လာမယ့္လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမွာ ျပန္သံုးသပ္ၿပီးေတာ့ ျပင္ဆင္ဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ျမင္တယ္။ တကယ္လို႔ လိုအပ္မယ္ဆိုရင္ ဒီ ၆၆ (ဃ) ကို ပယ္ဖ်က္တာမ်ဳိးအထိ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီ ၆၆ (ဃ) ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲကို အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစႏိုင္တဲ့ဘက္ကို ဦးတည္ေနတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ႏိုင္ငံသား အခြင့္အေရး၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ သတင္းမီဒီယာေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကို ထိုးႏွက္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိးမွာ ရွိေနတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲအတြက္ေရာ၊ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းမီဒီယာေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး အတြက္ေရာ ဒီ ၆၆ (ဃ) ပုဒ္မဟာ အဟန္႔အတားျဖစ္ေနတယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ သံုးသပ္တယ္။

ဘယ္ဥပေဒ ဘယ္ပုဒ္မပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆင့္အတန္း၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာကို အေျခခံၿပီးေတာ့ ခြဲျခားေဆာင္ရြက္တာမ်ဳိး မျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဥပေဒဟာ ေမွ်ာ့ႀကိဳးလို မျဖစ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ျမင္ပါတယ္။

 ဦးေအာင္လွထြန္း (ျမန္မာႏိုင္ငံ သတင္းမီဒီယာေကာင္စီ ဒုတိယဥကၠ႒ - ၁)

၆၆ (ဃ) နဲ႔ တရားစြဲတဲ့ဟာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္စိတ္မေကာင္း ျဖစ္သြားတယ္။ မီဒီယာသမားေတြနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ မီဒီယာသမားေတြအေပၚမွာ မီဒီယာကိစၥရပ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ မေက်နပ္စရာ အမႈအခင္းတစ္ခု ျဖစ္လာရင္ေပါ့။ လက္ရွိ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒအရဆိုရင္ ေကာင္စီကို အေၾကာင္းၾကားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္စီကို အရင္အေၾကာင္းၾကားမယ္။ မေက်နပ္ရင္လည္း မေက်နပ္တဲ့အေၾကာင္း တိုင္တန္းရတယ္ေပါ့။ အေရးယူဖို႔အတြက္။ မီဒီယာေကာင္စီက ေျဖရွင္းလို႔မရမွသာ အျခားနည္းလမ္းေၾကာင္းေတြနဲ႔ လုပ္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒအရ ေပၚထြန္းလာတဲ့ သတင္းမီဒီယာ ေကာင္စီကို အာဏာပိုင္အဖြဲ႕အစည္းေတြက ပိုၿပီးေတာ့ ေလးစားျပဖို႔လိုပါတယ္။

 ဦးသန္းထိုက္သူ (ျမန္မာပို႔စ္ႏွင့္ ျမန္မာပို႔စ္ဂလိုဘယ္ သတင္းဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္)

ယခင္ အရပ္သားတစ္ပိုင္း အစိုးရလက္ထက္မွာလည္း ပုဒ္မ ၅၀၀ အပါအ၀င္ နည္းမ်ဳိးစံုနဲ႔ မီဒီယာကို ဖိအားအမ်ဳိးမ်ဳိးေပးခဲ့ပါတယ္။ အခုလက္ရွိကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြအားလံုးက ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္ထားတဲ့ အစိုးရ။ ၆၆ (ဃ) ဆိုတာႀကီးနဲ႔ ကိုင္တြယ္မႈျပဳလာတယ္။ ဒါဟာ လံုး၀မလုပ္သင့္တဲ့ အရာတစ္ခုျဖစ္သလို တတ္ႏိုင္သမွ် ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးပမ္းၿပီး ဒီဥပေဒပုဒ္မကို ဖ်က္သိမ္းႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ ဒီလိုေျပာတယ္ဆိုတာကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေရးခ်င္ရာေရးမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာကို ေဆာင္တာမဟုတ္ပါဘူး။ ေစာင့္ထိန္း လိုက္နာအပ္တဲ့ က်င့္၀တ္၊ ေဘာင္ေတြကို ေက်ာ္လြန္သြားရင္၊ မီဒီယာသမား မွားယြင္းေဖာ္ျပခဲ့ရင္ သက္ဆိုင္ရာ မီဒီယာသမားေတြ တာ၀န္အျပည့္အ၀ ယူၾကပါလိမ့္မယ္။

ယူလည္း ယူရပါမယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မီဒီယာသမားေတြဟာလည္း ဥပေဒအထက္မွာ ေက်ာ္လြန္ၿပီး ရွိမေနရပါဘူး။ ဘယ္သူကမွလည္း ေက်ာ္လြန္ၿပီး ရွိမေနလိုၾကပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ ဒီ ၆၆ (ဃ) ဆိုတဲ့အရာကေတာ့ မီဒီယာသမားေတြအတြက္ ရယ္မွမဟုတ္ပါဘူး။ အားလံုးေသာ ျပည္သူေတြအတြက္ ရွိကိုမရွိသင့္တဲ့ အရာပါ။ ဖ်က္ကို ဖ်က္သိမ္းပစ္ရပါမယ္။

အျခားေျပာင္းလဲစြဲဆိုႏိုင္တဲ့ ဥပေဒ ပုဒ္မေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနပါတယ္။ အားလံုးပဲစဥ္းစား သံုးသပ္ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ အမႈဖြင့္ခံလိုက္ရတာနဲ႔ လက္ထိတ္၀တ္၊ အထဲတန္း၀င္ရတဲ့ ဒီပုဒ္မဟာ စြပ္စြဲခံရသူအတြက္ ဘယ္ေလာက္အထိ ထိခိုက္ နစ္နာႏိုင္မလဲဆိုတာ။ ဒီေလာက္ပါပဲ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

 ဦးေနမ်ိဳးေက်ာ္ (ခ) ဦးေနဘုန္းလတ္ (ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္)

ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေထာက္ျပတာ ႏွစ္ခ်က္က အာမခံမရတဲ့ ကိစၥေပါ့။ အာမခံမရတဲ့ ကိစၥကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးကို စိုးတယ္။ နည္းပညာအရလည္း အေကာင့္အတုေတြက လုပ္လို႔ရတယ္။ ကိုယ့္ဓာတ္ပံုကို ယူၿပီးေတာ့ ကိုယ့္နာမည္နဲ႔ အေကာင့္အတုလုပ္ၿပီးေတာ့ ေပါက္တတ္ကရ ေလွ်ာက္ေျပာရင္ေတာင္ တကယ္ဖမ္းရင္ ကိုယ့္ပဲလာဖမ္းမွာ။ က်န္တဲ့ဟာက စခန္းေရာက္မွ ရွင္းျဖစ္ေနေတာ့ အာမခံမရတဲ့ ကိစၥကိုလည္း ေထာက္ျပတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ခံရတဲ့သူမဟုတ္ဘဲနဲ႔ တျခားသူတစ္ေယာက္က ၾကားထဲကေန စြဲတာမ်ဳိးဆိုလို႔ရွိရင္လည္း ဒါလည္းမျဖစ္သင့္ဘူး။ အဲဒီႏွစ္ခုကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေထာက္ျပတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ အျမင္ေျပာရရင္ ၆၆ (ဃ) က Telecom Law ထဲမွာမရွိသင့္ဘူး။ Cyber Law ဆိုတာမ်ဳိး ထပ္စြဲသင့္တယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ရင္ နည္းပညာကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ အသေရ ဖ်က္တာမ်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေနာက္ Cyber Bully လုပ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၿခိမ္းေျခာက္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အသံုးျပဳသူ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကားမွာ ျဖစ္တဲ့ကိစၥေတြက်ေတာ့ Cyber Crime ေတြျဖစ္လာၿပီဆိုတာနဲ႔ Cyber Law ကို သီးျခားရွိသင့္တယ္။ အဲဒီလိုရွိတဲ့ေနရာမွာမွ ဒီ ၆၆ (ဃ) လို ကိစၥမ်ဳိးက အဲဒီမွာမွ သြားထည့္သင့္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ Cyber Law ကို ဆြဲေစခ်င္တယ္။ Cyber Law ထဲမွာပဲ ထည့္ေစခ်င္တယ္။ ထည့္တဲ့အခါမွာလည္း တိက်တဲ့ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြနဲ႔ ထည့္ရမယ္။

ႏွစ္မ်ဳိးလုပ္လို႔ရတယ္။ ျပင္မယ္ဆိုရင္လည္း ကြၽန္ေတာ္ ခုနကေျပာတဲ့ အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ အာမခံေပးရမယ္ ဆိုတာရယ္။ တရားစြဲတဲ့အခါမွာ ၾကားလူမဟုတ္ဘဲနဲ႔ နစ္နာသူက စြဲရမယ္ဆိုတဲ့ကိစၥ အဲဒီမွာမွ နစ္နာသူက မစြဲႏိုင္ရင္ေတာ့ ၾကားလူစြဲေပါ့။ ျပင္မယ္ဆို အဲဒီႏွစ္ခုကို ျပင္ေစခ်င္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီေကာင့္ကိုပဲဆက္ၿပီး သံုးမယ္ဆို နည္းဥပေဒေတြ ဆြဲေစခ်င္တယ္။ တိက်တဲ့ နည္းဥပေဒေတြကို ဆြဲေစခ်င္တယ္။ အခုဟာက တိက်တဲ့ နည္းဥပေဒ မရွိတဲ့အခါက်ေတာ့ ၆၆ (ဃ) မွာ ပါတဲ့စကားလံုးေတြျဖစ္တဲ့ ၿခိမ္းေျခာက္တာတို႔၊ အသေရဖ်က္တာတို႔က ဘာေတြလဲ ဘယ္ေလာက္ထိ ေျပာတာလဲဆိုတဲ့အေပၚမွာ တိက်တဲ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခ်က္ေတြ မရွိဘူး။ ဒီဥပေဒကိုပဲ သံုးမယ္။ ျပင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တိက်တဲ့ နည္းဥပေဒေတြ ဆြဲေစခ်င္တယ္။ ဖ်က္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ Cyber Law ကို ဆြဲၿပီးေတာ့ အဲဒီထဲကို ကြၽန္ေတာ္က ေရႊ႕ပစ္လိုက္ေစခ်င္တယ္။

ဒီဥပေဒက ျပည္ေထာင္စုအဆင့္က လုပ္ရမွာဆိုေတာ့ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္နဲ႔ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္က လုပ္ရမွာ။ ဒီေန႔ (ႏို၀င္ဘာ ၁၂ ရက္) မွာ ၾကားတာေတာ့ ဦးေရႊမန္း ဦးေဆာင္တဲ့ ေကာ္မရွင္ကၿပီးေတာ့ ဒီဥပေဒကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ေလ့လာသံုးသပ္ေနတာဆိုတာ ခုနကေတြ႕လိုက္တယ္။ တကယ္တမ္းက ျဖစ္သင့္တယ္။ ဒီေလာက္ လူေျပာသူေျပာ မ်ားလာၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ဒီဥပေဒကို ျပန္ေလ့လာသင့္တယ္။ တကယ့္ပညာရွင္ေတြရဲ က အၾကံျပဳခ်က္ေတြကို ဖိတ္ေခၚသင့္တယ္။ ဖိတ္ေခၚၿပီးေတာ့မွ တကယ္ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးကိုလာမယ့္ လႊတ္ေတာ္မွာ လုပ္သင့္တယ္။

၆၆ (ဃ) ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ကို ၾကည့္တဲ့အခါမွာ အားနည္းမႈေတြ ရွိေနတယ္။ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ တရားစြဲဆိုခံရတာပဲရွိတာ။ ဒီလူဟာ တရားခံ မဟုတ္ေသးဘူး။ သိကၡာရွိရွိနဲ႔ အျပင္ကေန ရင္ဆိုင္ခြင့္ရတာမ်ဳိး အစြပ္စြဲခံရသူေတြဘက္က ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ကာကြယ္ခြင့္ မျပဳထားတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ခြင့္ျပဳတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ေရာက္ေအာင္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ျပင္ေစခ်င္တယ္။ အဲဒီလိုမ်ဳိး ျပင္လိုက္မွ အဆင္ေျပလိမ့္မယ္။ စြပ္စြဲခံရတဲ့သူဘက္မွာ ဘာအခြင့္အေရးမွ မရွိသလို ျဖစ္ေနတယ္။

 ေဒၚေကခိုင္ေက်ာ္ (ဒီဗြီဘီသတင္းဌာနမွ Planning Incharge)

အဓိက,ကေတာ့ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ မီဒီယာေတြထဲက Eleven ကိုစၿပီး တရားစြဲဆိုတာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီအေပၚမွာ လက္မခံတဲ့အတြက္ ဒီကိစၥကို ကန္႔ကြက္တဲ့ သေဘာနဲ႔ လက္မွတ္ထိုးတဲ့ ကန္ပိန္းေလးတစ္ခု လုပ္ေနပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ မီဒီယာသမားေတြေပါ့။ မီဒီယာသမားေတြ ပူးေပါင္းၿပီး လက္မွတ္ေရးထိုးၿပီးေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ကိုတင္ဖို႔ လုပ္ေနတာပါ။

ဘာျဖစ္လို႔ လက္မခံလဲဆိုေတာ့ အဓိက,က ဒီပုဒ္မက အာမခံလည္းမရဘူး။ ၅ (ည) လိုပုဒ္မမ်ဳိး ေပါ့ေနာ္။ ခ်က္ခ်င္းႀကီး ေထာင္ထဲကို ပို႔လိုက္တဲ့ ပုဒ္မနဲ႔ မီဒီယာသမားေတြကို စြဲဆိုလာတာကို လက္မခံလို႔ပါ။ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္ ကိုယ့္အလွည့္ေတာ့ ေရာက္လာမွာပဲေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ အားလံုးအတြက္ပါ။ အမွန္တကယ္ေျပာရရင္ ဒီ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ တရားစြဲခံရသူ အားလံုးအတြက္ကို အဓိကထားၿပီး လုပ္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ ကြၽန္မတို႔က မီဒီယာသမားျဖစ္တဲ့အတြက္ မီဒီယာသမား အစြဲခံရတာကို ေခါင္းစဥ္တပ္ၿပီးေတာ့ လုပ္တာပါ။

၆၆ (ဃ) ဆိုတာက နည္းဥပေဒလည္းမရွိပါဘူး။ အီလက္ထရြန္နစ္ အက္ဥပေဒကို ျမန္မာအမည္ေျပာင္းၿပီးေတာ့ ၆၆ (ဃ) ဆက္သြယ္ေရး ပုဒ္မဆိုၿပီး ေျပာင္းထားတဲ့ဟာေလးပါပဲ။ အရင္အစိုးရ လက္ထက္ေတြတုန္းက အခုလက္ရွိအစိုးရအဖြဲ႕မွာ ပါ၀င္တဲ့သူေတြအမ်ားစုက အီလက္ထရြန္နစ္ အက္ဥပေဒကို ၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီလိုၾကံဳေတြ႕ၿပီး ခံစားခဲ့ရတဲ့သူေတြက ကြၽန္မတို႔ကို ဒီဟာေတြနဲ႔ ျပန္ၿပီး တရားစြဲဆိုဖို႔ လုပ္တာေတြဟာ ကြၽန္မတို႔ဘက္က ဘယ္လိုမွ လက္မခံႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔လည္း ကြၽန္မက ၆၆ (ဃ) နဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဒီအေပၚမွာ လက္မွတ္ထိုးၿပီးေတာ့ ကန္႔ကြက္ေၾကာင္းကို ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ထံတင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ ဒီေန႔ (ႏို၀င္ဘာ ၁၂ ရက္) မွာ စေကာက္ေနၿပီ။ နယ္သတင္းေထာက္ေတြ အတြက္ေတာ့ အြန္လိုင္းကေန ထိုးလို႔ရေအာင္လုပ္ေပးတယ္။ တျခားတက္ၾကြ လႈပ္ရွားသူေတြနဲ႔ ျပည္သူေတြက လက္မွတ္ထိုးမယ္လို႔ ေျပာထားတယ္။ ကြၽန္မတို႔နဲ႔ အတူလုပ္ေနတဲ့သူေတြကလည္း သူတို႔ နီးစပ္ရာေတြကို

ေကာက္ေနၾကတယ္။ ကြၽန္မတို႔ အေနနဲ႔ တစ္ပတ္အတြင္း ေကာက္ၿပီးေတာ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ထံ တင္ႏိုင္ေအာင္လို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။

ကြၽန္မတို႔ မီဒီယာေတြက မွားခဲ့တယ္ဆိုရင္ တရားစြဲပါ။ ဒါေပမဲ့ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ေတာ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ မစြဲသင့္ဘူးလို႔ ျမင္တယ္။ မတရားတဲ့ ပုဒ္မေတြက အမ်ားႀကီးပါ။ အဲဒီပုဒ္မေတြ ကိုျပင္ေစခ်င္လို႔ ကြၽန္မတို႔က ယံုၾကည္စြာနဲ႔ မဲထည့္ခဲ့တာ။ အဲဒီပုဒ္မေတြနဲ႔ ကြၽန္မတို႔ကို ျပန္ၿပီးဖိႏွိပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒါကမျဖစ္သင့္ဘူး။ ကြၽန္မတို႔အခု လက္မွတ္ထိုး ေတာင္းဆိုေနတာကလည္း ဒီ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ အမႈဖြင့္ထားတာကို ႐ုပ္သိမ္းေပးေစခ်င္တယ္။

႐ုပ္သိမ္းေပးဖို႔ကိုလည္း ကြၽန္မတို႔က လက္မွတ္ထိုး ေတာင္းဆိုတဲ့သေဘာပါ။ မီဒီယာအေပၚ ၆၆ (ဃ) နဲ႔ တရားစြဲဆိုမႈအေပၚမွာ အမႈကို ႐ုပ္သိမ္းေပးဖို႔ ကန္႔ကြက္တဲ့ လက္မွတ္ထိုး လႈပ္ရွားမႈေလးပါပဲ။

 ေမာင္ေဆာင္းခ (ဆက္သြယ္ေရးဥပေဒဆိုင္ရာ သုေတသနအဖြဲ႕)

ပုဒ္မ ၆၆(ဃ) ဆိုတာ ျပည္သူေတြရဲ႕ အေျခခံ လူ႔အခြင့္အေရးတစ္ခုျဖစ္တဲ့ လြတ္လပ္စြာေျပာဆိုခြင့္ကို တားဆီးပိတ္ပင္ရာ ေရာက္ေနတဲ႔အတြက္ မျဖစ္မေနျပင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ၿပီးေတာ့တိက်တဲ့ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းေတြ ပါ၀င္တဲ႔ နည္းဥပေဒကို အျမန္ေရးဆြဲျပ႒ာန္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလို မလုပ္ခ်င္ရင္ေတာ့ ဆက္သြယ္ေရး၀န္ႀကီးဌာနက Cyber Law ကို ၿပီးေအာင္ဆြဲေပးဖို႔လိုပါတယ္။ Cyber Law ရွိလာရင္ေတာ့ ၆၆ (ဃ) ဆိုတာ ရွိစရာမလိုေတာ့ဘူးေပါ့။

ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရး ေကာ္မတီအေနနဲ႔ အေရးႀကီး အဆိုတင္ၿပီး လာမယ့္လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ လတ္တေလာမွာ အြန္လိုင္းသံုးတဲ႔ သူေတြကို ေထာင္ထဲအခ်ိန္ မေရြးပို႔ႏိုင္တဲ့ ဒီဥပေဒကို လာမယ့္လႊတ္ေတာ္မွာ ျပင္ဆင္သင့္ပါတယ္။

 ဦးေက်ာ္ေက်ာ္မင္း (အလြတ္တန္း သတင္းေထာက္)

၆၆ (ဃ) ကို ေျပာရရင္ ဒီပုဒ္မကိုက အရင္က အီလက္ထရြန္နစ္ ဥပေဒဆိုတဲ့ စစ္အစိုးရလက္ထက္ကထဲက ဥပေဒကိုမွ အသြင္ေျပာင္းထားတဲ့ ဥပေဒ။ ေနာက္အဲဒီဥပေဒ ရဲကလက္ရွိျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာက နည္းဥပေဒ လံုး၀မရွိဘူး။ နည္းဥပေဒမရွိတဲ့အတြက္ ဒီဥပေဒရဲ႕ အတိမ္အနက္ အဓိပၸာယ္ကန္႔သတ္ခ်က္ဆိုတာ ၿပီးျပည့္စံုတာမရွိဘူး။ Facebook ေပၚမွာ တစ္ေယာက္ေယာက္က ပံုစံတူ ေရးလိုက္ရင္ကို တရားစြဲခံရမယ့္ ပံုစံမ်ဳိးေပါက္ေနတယ္။ ဘယ္လိုမွ မမွ်တတဲ့ ဥပေဒတစ္ခုျဖစ္ေနတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဒီဥပေဒက နဂိုကတည္းက မရွိသင့္တဲ့ ဥပေဒ။ အဲဒီမရွိသင့္တဲ့ ဥပေဒကို အသံုးခ်ခဲ့တယ္။ အသံုးခ်တယ္ဆိုရာမွာ တစ္ခ်ိန္က နာမည္ဆိုးထြက္တဲ့သူေတြက အသံုးခ်ခဲ့တယ္။ အခုက်ေတာ့ ဒီမိုကေရစီအေရး၊ လူ႔အခြင့္အေရးကို ေဇာင္းေပးလာတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုက အသံုးခ်လိုက္တဲ့အေပၚမွာ စိတ္မေကာင္းဘူး။ အသံုးမခ်သင့္တဲ့ အရာတစ္ခုကို အသံုးခ်လိုက္တယ္။ ဒါႀကီးကို ရည္ရြယ္ၿပီး လက္နက္တစ္ခုလို အသံုးခ်လိုက္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္။ ပုဒ္မ ၅၀၀ ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သတင္းမီဒီယာ ဥပေဒနဲ႔လည္း စြဲလို႔ရပါလ်က္နဲ႔ ၆၆ (ဃ) ကို

အသံုးျပဳလိုက္တဲ့ အေပၚမွာ ဘယ္လို နားမလည္ႏိုင္ဘူး။ အဲဒီကိစၥကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနနဲ႔ သေဘာမက်ဘူး။ ကန္႔ကြက္တယ္။

ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သေဘာထားကို လက္ရွိ ၆၆ (ဃ) ကို အသံုးျပဳတဲ့သူေတြကို အသိေပးခ်င္တဲ့ သေဘာပဲ။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ဒီ ၆၆ (ဃ) က အေစာႀကီးထဲကလည္း မသံုးပါနဲ႔၊ မသံုးသင့္ဘူးလို႔ ေျပာတယ္။ ေရွ႕ျဖစ္စဥ္ေတြမွာလည္း မသံုးပါနဲ႔လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ ဥပေဒကရွိေနတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ လိုတဲ့သူကလိုသလို သံုးတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒီဥပေဒနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းကပဲ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြ ထြက္လာသလို ဥပေဒက အာဏာရွိတဲ့သူေတြ လက္ထဲေရာက္မွ အသက္၀င္တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးေတြကိုလည္း ေတြ႕ရတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ သာမန္လူတစ္ေယာက္က ၆၆ (ဃ) နဲ႔ သြားတိုင္တယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ရဲစခန္းက အေရးေတာင္ မလုပ္ခ်င္တဲ့ သေဘာေတြကိုလည္း အရင္ကတည္းက ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေတြ႕ရတယ္။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔ အာဏာရွိတဲ့သူ တစ္ေယာက္ကသံုးရင္ ဥပေဒက ခ်က္ခ်င္းအသက္၀င္သလိုမ်ဳိး ေတြ႕ရေတာ့ အဲဒါကဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္လို႔ပဲ ေျပာရမယ္။ အားနည္းခ်က္ရွိတဲ့ ဥပေဒမ်ဳိးကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ လြဲမွားစြာ အသံုးခ်ေနတာကို ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဆန္႔က်င္တဲ့သေဘာပဲ။

 ဥပေဒျပင္ဖုိ႔ ေလ့လာေန

ဒီရက္ပိုင္း ျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆက္သြယ္ေရး ဥပေဒ ပုဒ္မ ၆၆ (ဃ) အေပၚ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုမႈေတြ ျမင့္တက္လာခ်ိန္မွာ ဒါကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ဖုိ႔ သူရဦးေရႊမန္း ဦးေဆာင္တဲ့ ဥပေဒေရးရာႏွင့္ အထူးကိစၥရပ္မ်ား ေလ့လာဆန္းစစ္ သံုးသပ္ေရးေကာ္မရွင္က ေလ့လာေနၿပီလို႔ ႏို၀င္ဘာ ၁၀ ရက္မွာပဲ ကုမုျဒာ သတင္းဂ်ာနယ္ Facebook စာမ်က္ႏွာမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။

လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွာ အျပစ္ရွိ၊ မရွိ မေသခ်ာဘဲ ဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းခံရတာ၊ အာမခံမရတာေတြက လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ မကိုက္ညီတာေတြ ျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ သံုးသပ္ေျပာဆိုမႈေတြနဲ႔အတူ ဥပေဒကို ျပန္ေလ့လာေနတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ကုမုျဒာသတင္းမွာ ေဖာ္ျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။    

Writer: 

ဆန္းမိုးထြန္း

No comments: