ေက်ာင္းဆရာသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္သည္
==============================
ပညာေရးသည္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သည္
*******************************
လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၆၄)ႏွစ္ခန္႔က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ကန္ေတာ္ကေလး ျမဴနီစပယ္ေက်ာင္းမွာ ဗမာႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းဆရာမ်ား ညီလာခံႀကီးတစ္ခုကို ၁၉၄၆ခု၊ ဧၿပီလ ၂၉ရက္ေန႔က က်င္းပခဲ႔ပါတယ္။ ဒီညီလာခံကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုယ္တိုင္ တက္ေရာက္ကာ မိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားခဲ႔ပါတယ္။
“၀န္ႀကီးမ်ားႏွင့္ေတြ႕ၿပီး စကားႏွင့္ ေျပာလိုက္သည့္ ကတိမ်ားကို ဘယ္အခါမွ် မယံုၾကည္ၾက ေစလိုေၾကာင္း၊ ပညာေရးသည္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သျဖင့္ ႏိုင္ငံလြတ္လပ္မွ ပညာေရးလြတ္လပ္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ ႏိုင္ငံေရးလြတ္လပ္ေအာင္ ႀကံေဆာင္ၾကရန္ တိုက္တြန္း လိုက္ပါေၾကာင္း…” လို႔ ၁၉၄၆ခု၊ ဧၿပီလ ၃၀ရက္ေန႔ထုတ္ လြတ္လပ္ေရး သတင္းစာမွာ ေဖာ္ျပခဲ႔ပါတယ္။
ပညာျမင့္မွ တိုင္းျပည္တင့္
************************
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ “ပညာေရးသည္ ႏိုင္ငံေရးျဖစ္သည္” ဆိုတဲ႔ စကားရပ္ဟာ အလြန္ အေျမာ္အျမင္ႀကီးစြာ ေျပာၾကား ခဲ႔ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ နိစၥဓူ၀ စား၊ ၀တ္၊ ေနေရးမွအစ အရာခပ္သိမ္းေသာ အေရးမ်ားကို ႏိုင္ငံသားမ်ားအေရး (သို႔) ႏိုင္ငံေရးဟု ဆိုရပါမယ္။
ထိုႏိုင္ငံသားမ်ား၏ အေရးမ်ားထဲတြင္ ပညာေရးသည္ အဓိကက႑မွ ပါ၀င္ေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ႕ ပညာျမင့္မွ ထိုတိုင္းျပည္ ကမၻာ႔အလယ္ တင့္တယ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ယေန႔ေခတ္ကမၻာၾကီးသည္ တစ္ေခတ္တစ္ခါကလို သယံဇာတေပါၾကြယ္၀မႈ တစ္ခုတည္းျဖင့္ ခ်မ္းသားေသာ(၀ါ) လူေနမႈ အဆင့္ျမင့္မားေသာႏိုင္ငံအျဖစ္ကို မေရာက္ရိွႏိုင္ေတာ႔ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
ေငြေၾကးဥစၥာဓန ေပါၾကြယ္၀ရံုမွ်ျဖင့္လည္း ခ်မ္းသာေသာႏိုင္ငံလို႔ မဆိုႏိုင္ေတာ႔ပါ။
ႏိုင္ငံသူ၊ ႏိုင္ငံသားမ်ားရဲ႕ ႏိုင္ငံသားအခြင့္အေရး (တစ္နည္း) လူ႔အခြင့္အေရးႏွင့္တကြ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္က်န္းမာ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာျဖင့္ လူ႔ဘ၀ကို ျဖစ္သန္းေနထိုင္ႏိုင္ဖို႔ရန္မွာ အလြန္ပင္ အေရးႀကီးလွပါတယ္။
ဒီအေရးမွာ လူတစ္ဦးခ်င္း တစ္ေယာက္ခ်င္း မွသည္ ႏိုင္ငံသားအားလံုးရဲ႕ ပညာရည္ျပည့္၀မႈဟာ အလြန္ပင္ အေရးႀကီးလွပါတယ္။ ႏိုင္ငံရဲ႕ သာယာ၀ေျပာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈဟာ ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ ပညာေရးႏွင့္ တိုက္ရိုက္ အခ်ိဳးက်လွ်က္ ရိွပါတယ္။
ယေန႔ ကမၻာမွာ အရာရာကို ပညာကသာ ဦးေဆာင္သြားေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပညာေရးနိမ္႔က်တဲ႔ နိုင္ငံမ်ားဟာ ကမၻာ႔အလယ္ ရွက္စဖြယ္ျဖင့္ မ်က္ႏွာ အလြန္ငယ္ၾကရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကရမယ္႔ ေက်ာင္းဆရာမ်ားရဲ႕ တာ၀န္ဟာ ႏိုင္ငံတိုင္း ႏိုင္ငံတိုင္းမွာ အလြန္ပင္ အေရးႀကီးတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
သခင္မင္းသားဆီသို႔
*******************
ျမန္မာ႔ပညာေရးသည္ ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ား လက္ထက္က ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ ပညာေရးျဖင့္ တည္ရိွခဲ႔ၿပီး ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီ လက္ထက္တြင္ ေက်ာင္းသင္ ပညာေရးပံုစံ ေျပာင္းလဲလာခဲ႔ပါတယ္။
ထိုအခ်ိန္မွ အစျပဳကာ ေခတ္သစ္ ပညာေရးပံုစံမွာ မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းႏွင့္ တကၠသိုလ္ပညာေရးပံုစံ ျဖစ္ေပၚေျပာင္းလဲလာခဲ႔ပါတယ္။
ကိုလိုနီ ေခတ္ပညာေရးကို ကၽြန္ပညာေရးဟုလည္း သတ္မုတ္ခံခဲ႔ရပါတယ္။ အေၾကာင္းမွာ ကိုလိုနီေခတ္ ပညာေရးသည္ ရံုးလုပ္ငန္မ်ား၌ မင္းေစ၊ ၀န္ထမ္းအျဖစ္ျဖင့္ အသံုးတည့္ရံုသာ သင္ၾကားေပးခဲ႔လို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
၎ကၽြန္ပညာေရးစနစ္ကို ၁၉၂၀ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားမ်ား သပိတ္ဆင္ႏႊဲျခင္းျဖင့္ သခင္ပညာေရးစနစ္ ေပၚေပါက္ႏိုင္ရန္ စတင္ ႀကိဳးပမ္းခဲ႔ၾကပါတယ္။ ဒီ လႈပ္ရွားမႈ ေၾကာင့္ “ကၽြန္နင္းျပားစိတ္မွ သခင္မင္းသားစိတ္သို႔ ျပန္လည္လာမႈ” ဟု အမ်ိဳးသားပညာ၀န္ ဦးဖိုးက်ားက ေျပာခဲ႔ပါတယ္။
သမိုင္းေပးတာ၀န္
*****************
၁၉၂၀ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလတြင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အက္ဥပေဒသစ္ကို ျပည္သူ႔အလိုႏွင့္ ဆန္႔က်င္ကာ ၿဗိတိသွ် ျမန္မာအစိုးရက အတင္းအတည္ျပဳခဲ႔ပါတယ္။
၎အက္ဥပေဒသစ္ပါ အခ်က္ (၁၀)ခ်က္မွာ တကၠသိုလ္ ပညာသင္ၾကားရာတြင္ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား အမ်ားစု ပညာသင္ၾကားခြင့္ မရႏိုင္ေစရန္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ထားတဲ႔ အခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုအခ်က္မ်ားကို ဥပေဒ မျပ႒ာန္းမီကပင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ကန္႔ကြက္ခဲ႔ၾကေပမယ္႔ မေအာင္မျမင္ ျဖစ္ခဲ႔ၾကပါတယ္။
ဒီအခါမွာ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုယ္တိုင္ ေဆာင္ရြက္မွသာ အထေျမာက္ ေအာင္ျမင္မယ္လို႔ နားလည္ ယံုၾကည္ခဲ႔ၾကကာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အက္ဥပေဒကို တိုက္ဖ်က္ရန္ သမိုင္းေပးတာ၀န္မွာ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားမ်ားအေပၚ က်ေရာက္လာခဲ႔ပါတယ္။
ဒီ ၁၉၂၀ ေက်ာင္းသားသပိတ္ေၾကာင့္ပင္ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ဓာတ္ ႏိုးၾကားမႈဟာ ႏွစ္သံုးဆယ္စာေလာက္ ခုန္ေက်ာ္တိုးတက္သြားတယ္လို႔ အမ်ိဳးသားပညာ၀န္ ဦးဖိုးက်ားက ဆိုခဲ႔ဖူးပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားမ်ား ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ အက္ဥပေဒကို သပိတ္ေမွာက္ခဲ႔ၾကတဲ႔ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ (၁၀)ရက္ေန႔ကို “အမ်ိဳးသားေန႔ေအာင္ပြဲေန႔” အျဖစ္ သတ္မွတ္ခဲ႔ၾကပါတယ္။
အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ား
*********************
၁၉၂၀ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ အမ်ိဳးသားေကာလိပ္ ေပၚေပါက္ခဲ႔ပါတယ္။ ဒီ အမ်ိဳးသားေကာလိပ္ႏွင့္ ေက်ာင္းမ်ား ေပၚေပါက္လာျခင္းရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ကေတာ႔ အမ်ိဳးသား ပညာေရးစနစ္သည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ပင္ကိုဥာဏ္ရည္ကို တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေစရန္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍ စာေတာ္လာေစရန္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔အား ကၽြန္တြင္းမွ လြတ္ကင္းေသာ အေျခအေနသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးေရးအတြက္ လည္းေကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ထို အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ားတြင္ အမ်ိဳးသားေရး စိတ္ဓာတ္ရိွသူ ပညာတတ္မ်ားက အမ်ိဳးသားေက်ာင္းဆရာ ဘ၀ကို ခံယူကာ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ားတြင္ စာသင္ၾကား ေပးခဲ႔ၾကပါတယ္။
အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းဆရာမ်ားစြာ၊ အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းသားမ်ားစြာထဲမွ ထူးခၽြန္ ထက္ျမက္သူမ်ားဟာ ေနာင္တြင္ ထင္ရွားတဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္၊ လြတ္လပ္ေရး ေခါင္းေဆာင္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေခါင္းေဆာင္မ်ား ျဖစ္လာၾကပါတယ္။
ျငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ အမ်ိဳးသားပညာ၀န္ ဦးဖိုးက်ား၊ တို႔ဗမာ အစည္းအရံုး စတင္ တည္ေထာင္သူ သခင္ဘေသာင္း၊ ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဦးသန္႔၊ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏု၊ အာဇာနည္ (၉)ဦးထဲမွ ဦးဘ၀င္း၊ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ၊ သခင္ျမနဲ႔ ဦးရာဇတ္မွာ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းဆရာမ်ားပင္ ျဖစ္ပါတယ္။
အျခားအျခားေသာ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ျဖစ္လဲ ႏိုင္ငံေရးသမားႀကီးေပါင္း မ်ားစြာပင္ ရိွခဲ႔ၾကပါတယ္။
ထို ႏိုင္ငံအေရး၊ ကမၻာ႔အေရးမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ေသာ ေက်ာင္းဆရာမ်ားအနက္မွ ကမၻာ႔ကုလသမဂၢ၏ တတိယေျမာက္ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ျဖစ္သူ ဦးသန္႔ႏွင့္ အာဇာနည္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေလးဦးတို႔ရဲ႕ အေၾကာင္းကို အက်ဥ္းမွ် တင္ျပလိုပါတယ္။
အမ်ိဳးသား ေက်ာင္းဆရာေဟာင္းမ်ား
**********************************
ဆရာဦးသန္႔ဟာ ပန္းတေနာ္ၿမိဳ႕ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာလုပ္ခဲ႔ၿပီး အသက္ (၂၅) ႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႔ အဆင့္ဆင့္ေသာ ႏိုင္ငံ႔တာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ၿပီး ၁၉၆၁ခုႏွစ္ မွ ၁၉၇၁ခုႏွစ္အထိ ကုလသမဂၢ၏ တတိယေျမာက္ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ႔သူျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာသခင္ျမကေတာ႔ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ တကၠသုိလ္ သပိတ္ေမွာက္ ေကာင္စီတြင္ ဒုတိယ ဥကၠ႒အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ သပိတ္ေနာက္ ေပၚလာေသာ အမ်ဳိးသား ပညာေရး ေကာင္စီအဖြဲ႕ဝင္တစ္ဦးအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ၾကည့္ျမင္တုိင္ အမ်ဳိးသား အထက္တန္း ေက်ာင္းအုပ္အျဖစ္ လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ႔သူျဖစ္ၿပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ေခါင္းေဆာင္တဲ႔ ဖဆပလ ၾကားျဖတ္ အစိုးရဝန္ႀကီးအဖြဲ႕တြင္ ျပည္ထဲေရး ဝန္ႀကီးတာဝန္ကို ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာ ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳကေတာ႔ ေပါင္းတည္ႏွင့္ ဟသၤာတၿမိဳ႕မ်ားတြင္ အစိုးရ ေက်ာင္းဆရာ အျဖစ္ အမႈထမ္းခဲ့ၿပီး ပညာအုပ္လည္း လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆရာဟာ အမ်ဳိးသား ေက်ာင္းမ်ား ဖြင့္လာတဲ႔အခါမွာ အစိုးရဝန္ထမ္းမွ ထြက္ၿပီး အမ်ဳိးသား ေကာလိပ္တြင္ ျမန္မာစာ ဆရာ ဝင္လုပ္ခဲ႔သူ ျဖစ္ပါတယ္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ေခါင္းေဆာင္တဲ႔ ဖဆပလ ၾကားျဖတ္ အစိုးရ အဖြဲ႔မွာေတာ႔ ဆရာ ဒီးဒုတ္ ဦးဘခ်ိဳက ျပန္ၾကားေရးဝန္ႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ယူခဲ့ၿပီး တုိင္းျပဳျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီ အဖြဲ႕ဝင္အျဖစ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ သခင္ျမတုိ႕ႏွင့္ အတူ အထူး အပင္ပန္း ခံ၍ ေဆာင္႐ြက္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီး ဦးဘ၀င္းကေတာ႔ ေရနံေခ်ာင္း အမ်ဳိးသား အထက္တန္း ေက်ာင္းတြင္ အထက္တန္းျပ ဆရာအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ ျဖဴးၿမိဳ႕ အမ်ဳိးသား အထက္တန္းေက်ာင္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး အျဖစ္လည္းေကာင္း ေဆာင္႐ြက္ခဲ႔သူ ျဖစ္ပါတယ္။
ညီျဖစ္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ေခါင္းေဆာင္တဲ႔ ဖဆပလ ၾကားျဖတ္ အစိုးရ အဖြဲ႔တြင္ ေထာက္ပံ့ေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္းဝယ္ေရး ဝန္ႀကီးအျဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ပါတယ္။
ထို႔အျပင္ တုိင္းျပဳ ျပည္ျပဳ လႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ ေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီ တြင္လည္း ပါဝင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ကေတာ႔ တကၠသုိလ္တြင္ ပညာသင္ေနစဥ္ ၁၉၂၀ ျပည့္ႏွစ္ တကၠသုိလ္ သပိတ္တြင္ ပါဝင္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။
၁၉၂၁ ခုတြင္ မႏၲေလး ဗဟုိ အမ်ဳိးသား အထက္တန္း ေက်ာင္းႀကီးကုိ ဦးစီးဖြင့္လွစ္ခဲ့သူ ျဖစ္ၿပီး ထုိေက်ာင္းမွာပင္ အထက္တန္းျပ ဆရာ လုပ္ခဲ႔ပါတယ္။ ၁၉၂၂ ခုႏွစ္မွ ၁၉၄၁ ခုႏွစ္တုိင္ ဗဟုိအမ်ဳိးသား အထက္တန္းေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီးအျဖစ္ ထမ္း႐ြက္ ခဲ့ပါတယ္။
စစ္အတြင္း ပိတ္ထားခဲ့ရတဲ႔ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းႀကီးကုိ ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္တဲ႔အခါမွာ ေက်ာင္းဆရာျပန္လုပ္ခဲ႔သူ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္ဟာ ၁၉၄၇ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ေရးဆြဲေရး ေကာ္မတီဝင္ တဦးလည္းျဖစ္သလို ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ဦးေဆာင္တဲ႔ ၾကားျဖတ္ အစုိးရ အဖြဲ႕မွာလည္း ပညာေရးႏွင့္ အမ်ဳိးသားစီမံကိန္းဌာန ဝန္ႀကီး ျဖစ္ပါတယ္။
ေခတ္က ေတာင္းဆိုခဲ႔ရင္
***********************
အထက္တြင္ တင္ျပခဲ႔တဲ႔ ႏိုင္ငံ႔ေခါင္းေဆာင္၊ ေက်ာင္းဆရာႀကီးမ်ားဟာ ေခတ္ရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္အရ တိုင္းျပည္ခ်စ္စိတ္၊ ႏိုင္ငံခ်စ္စိတ္ကို အရင္းတည္လွ်က္ ေက်ာင္းဆရာ ဘ၀မွ ႏိုင္ငံ႔တာ၀န္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ၾကသူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားဟာ ေက်ာင္းသား/ ေက်ာင္းသူ လူငယ္မ်ားကို ပညာရည္ ျပည့္၀စြာျဖင့္ သင္ၾကားေပးရံုမွ်သာမက မိမိတိုင္းျပည္ရဲ႕ အေရးမွန္သမွ်ကိုလည္း စိတ္၀င္တစားရိွေနရပါမယ္။
လိုအပ္လွ်င္ ႏိုင္ငံ႔အေရးမ်ားကို ပညာတတ္မ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားပီပီ ရဲရင့္စြာ ေထာက္ျပ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကရပါမယ္။ ေစတနာ၊ ၀ါသနာ၊ အနစ္နာအရင္းခံလွ်က္ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအတြက္ (သို႔) အမွန္တရားအတြက္ တိုက္၀င္၀င္ဖို႔ ႀကံဳလာပါရင္လည္း ေနာက္မတြန္႔သူမ်ား ျဖစ္သင့္ပါတယ္။
ယေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားဟာ သမိုင္းထဲက ႏိုင္ငံ႔ေခါင္းေဆာင္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားကို ေလးစား အားက်လွ်က္ တိုင္းျပည္နဲ႔ လူမ်ိဳးအက်ိဳး၊ ႏိုင္ငံ႔အက်ိဳးမ်ားကို ၀င္ေရာက္ထမ္းေဆာင္မွသာ ႏိုင္င႔ံသားေကာင္း ေက်ာင္းဆရာမ်ား အျဖစ္ ႏိုင္ငံသားတာ၀န္ ေက်ပြန္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အမ်ိဳးသားေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက “ပညာေရးသည္ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္သည္” လို႔ဆိုခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “ေက်ာင္းဆရာသည္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ပတ္သက္သူ ႏိုင္ငံေရးသမားျဖစ္သည္” ဟု ဆိုခ်င္ပါတယ္။
************************************************
ေဇာ္မ်ိဳးလိႈင္
ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဆရာ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္
************************************************
၂၀၁၄ ခုႏွစ္ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္ ၉ရက္ အမ်ိးသားေန႔ အႀကိဳ 7Day Daily သတင္းစာပါ ေဆာင္းပါးေဟာင္း
$$$မိုးညွင္းသတင္း apk မွေျကာ္ျငာရွင္မ်ားဖိတ္ေခၚျခင္း$$$$ မိမိတို႔၏လုပ္ငန္းမ်ားကိုအခ်ိန္တိုအ တြင္းမွာလူသိမ်ားလာေအာင္ မိုးညွင္းသတင္း apk မွေဆာင္ရြက္ေပးပါမည္ $$ေျကာ္ျငာခႏႈံးထားမ်ား$$ တစ္ရက္ ႏွစ္ျကိမ္တင္ ၁၀၀၀ က်ပ္ သတင္းapk ရဲ႕ထိပ္မွာ ၁၂ နာရီျကာတင္ထားမယ္ဆိုရင္ တစ္ရက္ ၂၀၀၀ က်ပ္ ေပးပို႔ရန္ ေျကာ္ျငာမည့္စာသား ဓါတ္ပုံ ၃ ပုံထိလက္ခံပါသည္ ေငြေပးေခ်ရန္ Ooredoo ေငြျဖည့္ကက္ပို႔ေပးရပါမည္
No comments:
Post a Comment