သမိုင္းကို ေလ့လာျခင္း Written by ေမာင္ၾကည္ တစ္ေန႔က လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ေနတုန္း ညီအစ္ကိုလိုခင္သည့္ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ ေရာက္လာသည္။ သူႏႇင့္ စကားထိုင္ေျပာရင္း စာအုပ္အေၾကာင္း ေရာက္သြားသည္။ ကြၽန္ေတာ္က သမိုင္းစာအုပ္ေတြ ျပန္ဖတ္ခ်င္သည္ဟု ေျပာေတာ့ သူကဘာလို႔ ဖတ္aWခ်င္တာလဲဟု ေမးသည္။ ကြၽန္ေတာ္က ဂ်ာနယ္ေတ ဒ'ြ သတင္းစာေတြမႇာ ေဆာင္းပါးေရးေနသူ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိႏိုင္ငံ၏ သမိုင္းကို ေသခ်ာ သိထားသင့္သည္ ထင္ေသာေၾကာင့္ ဖတ္ခ်င္ေၾကာင္း ရႇင္းျပသည္။ ထို႔အျပင္ သမိုင္းကို ေလ့လာရာတြင္ စာအုပ္ထဲမႇာ ပါသည့္ အခ်က္အလက္မ်ားကို စာက်က္ထားသလို အလြတ္ရြတ္ျပ ႏိုင္ျခင္းသည္ အဓိက မဟုတ္ေၾကာင္း၊ စာအုပ္ထဲမႇာ ထည့္မေရးထားသည့္၊ သမိုင္းဆရာ မႇတ္တမ္း မတင္ခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္မ်ားကိုလည္း ဆက္စပ္ေတြးေခၚဖို႔ လိုေၾကာင္း ေျပာျပမိသည္။ ဥပမာ အေနႏႇင့္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ကံရာဇာႀကီးႏႇင့္ ကံရာဇာငယ္ အေပၚ ေတြးေခၚျပခဲ့သည့္ သမိုင္းအေတြးကို သေဘာက်မိေၾကာင္း ဆက္ေျပာျပမိပါသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီသည္ ''သူတို႔ညီေနာင္ႏႇင့္ ကြၽန္ေတာ္'' ေဆာင္းပါးထဲတြင္ ကံရာဇာႀကီးႏႇင့္ ကံရာဇာငယ္တို႔ ေနာက္ကြယ္က သမိုင္းဆရာ မႇတ္တမ္းမတင္ခဲ့သည့္ ျဖစ္ရပ္ကို ဆြဲထုတ္ျပခဲ့ပါသည္။ တေကာင္းေခတ္တြင္ ေပၚထြန္းခဲ့ေသာ ထိုညီေနာင္ ႏႇစ္ပါးသည္ ခမည္းေတာ္ ကံေတာ္ကုန္သည့္အခါ ထီးနန္းလုဖို႔အတြက္ စစ္တိုက္ဖို႔ ျပင္ၾကသည္။ ထိုအခါ မႇဴးမတ္တို႔က ''ရန္စစ္'' မထိုးဘဲ ''ကုသိုလ္စစ္'' ထိုးဖို႔ အၾကံေပးေသာေၾကာင့္ ညတြင္းခ်င္း အလႇဴမ႑ပ္ႏႇစ္ေဆာင္ အၿပိဳင္ေဆာက္ ၾကပါသည္။ ျဖတ္ထိုးၪာဏ္ေကာင္းသည့္ ကံရာဇာငယ္က အလႇဴမ႑ပ္ကို ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ျမန္ျမန္ၿပီးေအာင္ ေဆာက္ေသာေၾကာင့္ မ႑ပ္ကို အခိုင္အခံ့ ေဆာက္ေနသည့္ ကံရာဇာႀကီးအရင္ ၿပီးသြားသည္။ ထိုု႔ေၾကာင့္ တေကာင္းျပည္ ထီးနန္းကို သူရလိုက္သည္။ ဤသမိုင္းေၾကာင္းသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က သင္ခဲ့ဖူးသည့္ သမိုင္းသင္ခန္းစာ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ထိုသမိုင္းကို ငယ္စဥ္က ဖတ္မိေသာအခါ မျဖစ္လွ်င္ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္ေသာ ဥာဏ္ေကာင္းေသာ ကံရာဇာငယ္ ကို ခ်ီးက်ဴးမိပါသည္တဲ့။ သို႔ေသာ္ အသက္ႀကီးလာသည့္ အခ်ိန္၌ ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္ဖတ္ေသာအခါ ကံရာဇာငယ္ကို သံသယ ၀င္လာမိသည္တဲ့။ ကံရာဇာငယ္သည္ အစ္ကိုႀကီး ရႇိပါလ်က္ ''ထီးနန္းကို ငါ့လက္ထဲအပ္'' ဟု ဘာ့ေၾကာင့္ ဓားႀကိမ္း ႀကိမ္း၀ံ့ပါသနည္း။ ထို႔အျပင္ ကံရာဇာငယ္ ဓားႀကိမ္းႀကိမ္းသည္ကို မႇဴးမတ္ေတြက ဘာေၾကာင့္ လက္ခံရပါသနည္း။ တေကာင္း ျပည္သူေတြကေရာ ဘာေၾကာင့္ လူထုအံုႂကြနည္းျဖင့္ မဆန္႔က်င္ဘဲ ၿငိမ္ေနရပါသနည္း။ ထိုအခ်က္ကို သမိုင္းဆရာက မႇတ္တမ္းမတင္ခ့ဲပါ။ ထိုမႇတ္တမ္း မတင္ခဲ့သည့္ အခ်က္ကို ဆရာေဇာ္ဂ်ီက ဆက္ေတြးျပပါသည္။ တေကာင္းျပည္ ထီးနန္းကို လိုခ်င္ေနေသာ ကံရာဇာငယ္ကို မဆန္႔က်င္ဘဲ ၿငိမ္ေနေသာ မႇဴးမတ္တို႔သည္ ရေပါက္ရလမ္းကို ျမင္ေနေသာေၾကာင့္ေလာ။ သို႔ဆိုလွ်င္ ေခါင္ကစ မိုးယိုေနၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တေကာင္း ျပည္အတြက္ ရင္ေလးဖြယ္ပါပဲ။ သို႔ေသာ္ မႇဴးမတ္တို႔မႇာ ထိုစိတ္မ်ဳိး ရႇိမည္ဆိုလွ်င္ ကုသိုလ္စစ္ထိုးဖို႔ အၾကံပင္ ေပးလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ ကံရာဇာငယ္ႏႇင့္ မႇဴးမတ္ေတြ လုပ္သမွ် ၿငိမ္ခံေနေသာ တေကာင္းျပည္သူ ေတြကေရာ။ ''တိုင္းျပည္အေရး ကိုယ့္အေရး'' ဆိုသည့္ အခ်က္ကို သေဘာမေပါက္ ေသာေၾကာင့္ေလာ။ သို႔ေသာ္ တေကာင္း ျပည္သူေတြမႇာ ထိုစိတ္မ်ဳိး ရႇိေနလွ်င္ ဘယ္မင္းသား၏ အလႇဴမ႑ပ္ကိုမႇ သူတို႔၀ိုင္းေဆာက္ ေပးလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ဆိုလွ်င္ အာဏာရႇင္ဆန္ဆန္ ထီးနန္းလိုခ်င္ေနသည့္ ကံရာဇာငယ္ကို ဘာေၾကာင့္ လက္ခံရပါသနည္း။ ဘာေၾကာင့္မႇမဟုတ္။ ကံရာဇာငယ္သည္ တေကာင္းျပည္သူေတြကို တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ၿခိမ္းေျခာက္ထားေသာ ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ရာသည္ဟု ဆရာေဇာ္ဂ်ီက မႇတ္ခ်က္ခ်ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ဆရာေဇာ္ဂ်ီသည္ သူ႔စိတ္ကူးႏႇင့္ ကံရာဇာငယ္၏ ႏုိင္ငံေရး လႇည့္ကြက္ကို ပံုေဖာ္ျပပါသည္။ ခမည္းေတာ္ ကံေတာ္ မကုန္မီမႇာပင္ ကံရာဇာငယ္သည္ ထီးနန္းရလိုမႈ အတြက္ စည္း႐ံုးသင့္သူကို စည္း႐ံုးခဲ့ပံု ရသည္။ ျပံဳးျပသင့္သူကို ျပံဳးျပ။ မုန္႔ေကြၽးသင့္သူကို မုန့္ေကြၽးကာ သူ႔အတြက္ ေထာက္ခံမဲဆြယ္ ခဲ့ပံုရသည္။ ထို႔အျပင္ လူအင္အား လက္နက္အင္အားကိုလည္း က်ိတ္ကာ စုေဆာင္းေနပံုရသည္။ ကံရာဇာႀကီးကေတာ့ ခပ္ေအးေအး ေနတတ္သူပီပီ အခ်ိန္တန္လွ်င္ ထီးနန္းရလိမ့္မည္ဟု ထင္ေနပံုရသည္။ ခမည္းေတာ္ ကံေတာ္ကုန္သည့္ အခ်ိန္မႇာေတာ့ ကံရာဇာငယ္၏ အာဏာရႇင္ဆန္ေသာ ဇာတိအမႇန္က ပံုေပၚလာပါ ေတာ့သည္။ ဇာတ္သိမ္းခန္းမႇာေတာ့ ကံရာဇာႀကီးသည္ တေကာင္းျပည္ကို စြန္႔ခြာခဲ့ရသည္။ ကံရာဇာ ငယ္ကေတာ့ ေခါင္းေမာ့ရင္ေကာ့ကာ ရာဇပလႅင္ေပၚ တက္လာပါသည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၏ နိဂံုးခ်ဳပ္ပံုက လႇပေသသပ္ပါသည္။ ''ကံရာဇာငယ္သည္ ကြၽန္ေတာ္၏ အေတြးေအာက္တြင္ အေတာ္အတန္ ပိေနပါၿပီ။ စင္စစ္မႇာ ကံရာဇာငယ္သည္ ကြၽန္ေတာ္ ေတြးသကဲ့သို႔ ဟုတ္ခ်င္မႇလည္း ဟုတ္မည္။ မဟုတ္ဘူး ေယာင္ေယာင္ႏႇင့္ ဟုတ္ခ်င္လွ်င္လည္း ဟုတ္ေနမည္။ ဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ၊ မဟုတ္သည္ျဖစ္ေစ ၿခိမ္းေျခာက္သူႏႇင့္ အတူတကြ ေနျခင္းသည္ ဆင္းရဲေပတကား။ မၿခိမ္းေျခာက္သူႏႇင့္ ေကြကြင္းရျခင္း သည္လည္း ဆင္းရဲေပတကား ဟုသာ ဆိုလိုက္ခ်င္ပါ ေတာ့သတည္း'' တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ျမန္မာ့သမိုင္းမႇာ ကံရာဇာငယ္ ကဲ့သို႔ေသာ အာဏာရႇင္ ဆန္တဲ့သူေတြ ဘယ္ႏႇေယာက္ေတာင္ ေပၚထြန္းခဲ့ၿပီးၿပီလဲ။ တကယ္ေတာ့ ကံရာဇာငယ္ ကဲ့သို႔ေသာ လူမ်ဳိးသည္ ကမၻာမႇာလည္း ရႇိသည္။ ျမန္မာမႇာလည္း ရႇိသည္။ ေခတ္အဆက္ဆက္မႇာလည္း ေပၚထြန္းခ့ဲပါသည္။ ေခတ္ေတြသာ ေျပာင္းသြားသည္။ ယဥ္ေက်းမႈေတြ၊ ဓေလ့ထံုးစံေတြ၊ အ၀တ္အစားေတြသာ ေျပာင္းသြားမည္။ လူ႔သဘာ၀ကေတာ့ မေျပာင္းလဲပါ။ အာဏာကို တပ္မက္သည့္ စိတ္ဓာတ္ကေတာ့ မေျပာင္းလဲပါ။ ျပည္သူကို အာဏာပါ၀ါျပကာ ႏိုင္ထက္စီးနင္း လုပ္ခ်င္သည့္ စိတ္ဓာတ္ကေတာ့ ဟိုးအရင္ကလည္း ရႇိသည္။ မေန႔တစ္ေန႔ကလည္း ရႇိသည္။ ဒီကေန႔ အထိလည္း ရႇိသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္စဥ္က ထိုသမိုင္းေၾကာင္းကို စာသင္ခန္းထဲမႇာ သင္ခဲ့ရပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကံရာဇာငယ္၏ အလင္းဘက္ အျခမ္းကိုသာ ျမင္ခဲ့သည္။ အေမႇာင္ဘက္ အျခမ္းကို သတိမျပဳမိခဲ့။ တကယ္ေတာ့ သမိုင္းကို ေလ့လာျခင္းသည္ စာအုပ္ထဲမႇ အခ်က္အလက္မ်ားကို ဖတ္မႇတ္ကာ ျပန္ေျပာျပ႐ံု သက္သက္မဟုတ္။ ထိုအခ်က္အလက္ မ်ားအေပၚ အမႇားအမႇန္ ခ်ိန္ထိုးကာ အနီးစပ္ဆံုး အမႇန္တရားဆီ ဆက္သြားဖို႔သာ ျဖစ္ပါသည္။ သမိုင္းအမႇန္သည္ စာအုပ္ထဲမႇာမရႇိ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ ေလ့လာစူးစမ္းမႈၪာဏ္ အေပၚမႇာသာ ရႇိသည္။ ထိုၪာဏ္ပညာ ရႇိမႇသာ သမိုင္းကို ေလ့လာသင္ယူရက်ဳိး နပ္သည္ဟု ထင္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment