Sunday, February 7, 2016

ေခတ္သစ္ျမန္မာႏိုင္ငံ ေပၚေပါက္လာဖို႔ အေရးပါခဲ့တဲ႔ ရွမ္းအမ်ဳိးသားေန႔ ( ၀ါ) ရွမ္းျပည္နယ္

ေခတ္သစ္ျမန္မာႏိုင္ငံ ေပၚေပါက္လာဖို႔ အေရးပါခဲ့တဲ႔ ရွမ္းအမ်ဳိးသားေန႔ ( ၀ါ) ရွမ္းျပည္နယ္ II စိုင္းထြန္းေအာင္လြင္II ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်န္တဲ႔ ရွမ္းေတြေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာလိုပဲ ရွမ္းတိုင္းရင္းသား တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္မွာလည္း ရွမ္းေခါင္းေဆာင္ေတြ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာ မွန္မွမွန္ရဲ႕လားဆိုၿပီး သံသယ၀င္ခဲ့တ႔ဲ စိတ္ေတြ ႏွစ္အတန္ၾကာကိန္းေအာင္းခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္္ေတာ့္ရဲ႕ စိတ္ေတြက ႏိုင္ငံေဘာလံုးအသင္းခ်င္းကန္ရင္ေတာင္ ( ဥပမာ ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာ ကန္တယ္ဆိုပါစို႔ ) ျမန္မာအသင္းကိုပဲ အားေပးတတ္တဲ႔ စိတ္က အၿမဲရိွေနခဲ့ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕စစ္ေဘးေရွာင္ၿပီး ထိုင္းဘက္ကို ထြက္ေျပးတဲ႔ ရွမ္းအခ်ဳိ႕ဆိုရင္ ျမန္မာလား ဗမာလား စစ္တပ္လားမသိ မခြဲျခားႏိုင္ေတာ့ဘဲ ထိုင္းနဲ႔ ျမန္မာ ေဘာလံုးကန္ရင္ေတာင္ ျမန္မာကို မအားေပးပါဘူး။ ဒါစာေရးသူ ကိုယ္ေတြ႔ပါ။ အခုေတာ့ ေခတ္စနစ္ေတြ ေျပာင္းဖို႔ ေျခလွမ္းေတြလည္း စခဲ့ပါၿပီ။ အရြယ္ေရာက္လာလို႔ အတန္ငယ္ေလ့လာခဲ့တဲ႔ အခါမွာေတာ့ အဲဒီေခတ္က ရွမ္းေခါင္းေဆာင္ေတြ ၊ ရွမ္းလူထုေတြအေနနဲ႔ မွားယြင္းဆံုးျဖတ္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ အေျခေန မေပးလို႔သာ ဒီလို အေျခေနအထိ ၾကံဳခဲ့ရတာလို႔ နားလည္လာခဲ့ပါတယ္။ ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ေတာင္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔ ရွမ္းအမ်ဳိးသားေန႔ ( သို႔မဟုတ္ ) ရွမ္းျပည္နယ္ေန႔ က ျမန္မာျပည္ေျမပံု ဒီလို အရြယ္အစားျဖစ္လာဖို႔နဲ႔ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုဖို႔ အတြက္ အမ်ားႀကီး အေရးပါတာကို ျမင္ေတြ႔ရတဲ႔အတြက္ ရွမ္းမ်ဳိးႏြယ္စုတစ္ေယာက္အေနနဲ႔လည္း ၀မ္းနည္း၀မ္းသာျဖစ္ရပါတယ္။ ၀မ္းသာတယ္ဆိုတာ ၁၉၄၇ ခုနစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔က ရွမ္းေတြရဲ႕ ညီညြတ္မႈေၾကာင့္ပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ေတာင္တန္းျပည္မ မခြဲျခားဘဲ အဂၤလိပ္ေတြဆီက လြတ္လပ္ေရးရဖို႔ အေျခေနေကာင္းသြားခဲ့သလို ၀မ္းနည္းစရာက အဲဒီ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ႔ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုတဲ႔ ေန႔ျဖစ္တဲ႔ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔မွာ ဗမာေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ အတူ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့တဲ႔ ရွမ္း၊ ကခ်င္ ၊ ခ်င္း တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔ စာခ်ဳပ္ပါ အခြင့္ေရးေတြ တိုင္းရင္းသား တန္းတူအခြင့္ေရးေတြ ခံစားခြင့္မရဘဲ ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။အခုေတာ့ ေခတ္စနစ္ေတြ ေျပာင္းဖို႔ ေျခလွမ္းေတြလည္း စခဲ့ပါၿပီ။ ရွမ္းအမ်ဳိးသားေန႔ ( ၀ါ) ရွမ္းအမ်ဳိးသားမ်ား ျပည္နယ္ေန႔ (၀ါ) ရွမ္းျပည္ေန႔သမိုင္းက ျပည္ေထာင္စုေန႔နဲ႔ အလြန္နီးကပ္တာ ဘယ္ႏွႏွစ္ေျမာက္ ( ဥပမာ ၆၅ ႏွစ္ေျမာက္ ၊ ၆၆ နွစ္ေျမာက္ ) စတဲ႔ နွစ္ေတြက ျပည္ေထာင္စုေန႔နဲ႔ ဂဏန္းအတူတူျဖစ္ေနတာ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ျဖစ္ေပၚေစခဲ့တဲဲ႔ ပင္လံုဆိုတာ ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ရိွေနတာကို ၾကည့္လိုက္ရင္ပဲ ရွမ္းအမ်ဳိးသားေန႔ (သို႔မဟုတ္ ) ရွမ္းျပည္နယ္ေန႔ဟာ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ပင္လံုုစာခ်ဳပ္သမိုင္းတို႔နဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္ဆိုတာ အလြယ္တကူ ဆက္စပ္ၾကည့္လို႔ပါတယ္။ အဂၤလိပ္မတိုင္ခင္ ႏိုင္ငံတည္ရိွမႈကိုၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ပေဒသရာဇ္ေခတ္တစ္ေလ်ွာက္ ၿမိဳ႕ျပႏိုင္ငံေတြ ၊ ဘုရင့္ႏိုင္ငံေတြေပၚထြန္းခဲ့ေပမယ့္ တိုင္းျပည္မွာရိွတဲ႔ မ်ဳိးႏြယ္စုေတြအားလံု စုစည္းညီညြတ္စြာနဲ႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တာဆိုလို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဦးေဆာင္ခဲ့တဲ႔ ပင္လံုစာခ်ဳပ္နဲ႔ေပၚေပါက္လာတဲ႔ ႏိုင္ငံပဲ ရိွခဲ့တယ္ဆိုတာ သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္ အလြယ္တကူေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုမႈနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ႔ ရွမ္းအမ်ဳိးသားေန႔က ဘာေၾကာင့္အေရးပါသလဲဆိုရင္ အဲဒီ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔မွာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့တဲ႔ ရွမ္းညီညြတ္ေရးေၾကာင့္ပဲ ေတာင္တန္းျပည္မ မခြဲျခားႏိုင္ေတာ့ဘဲ အဂၤလိပ္က ျမန္မာႏိုင္ငံကို လြတ္လပ္ေရးေပးလိုက္ရတာျဖစ္ပါတယ္။ အဂၤလိပ္ေခတ္မွာ ျပည္နယ္အဆင့္ သတ္မွတ္ထားတာဆိုလို႔ ရွမ္းျပည္နယ္ တစ္ျပည္နယ္တည္း ရိွပါတယ္။ကခ်င္ ၊ ခ်င္း စတဲ႔ ေဒသေတြက ဗမာျပည္မထဲမရိွေပမယ့္ သီးျခားျပည္နယ္အဆင့္မရိွပါဘူး။ အဂၤလိပ္ေတြ သိမ္းၿပီးေနာက္ ပေဒသရာဇ္ ေစာ္ဘြားေတြရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္ကို ျပန္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္ေကာ္မရွင္နာက အထက္မွာရိွသလို သူ႕ရဲ႕ေအာက္မွာ နယ္ပိုင္၀န္ေထာက္ေတြလည္း ရိွပါတယ္။ အဲဒီေအာက္မွာမွ ေစာ္ဘြားေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ႔ ရွမ္းနယ္ ၃၃ နယ္ရိွတာပါ။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္မတိုင္မီအထိ Federate Shan State ဥပေဒနဲ႔ အဂၤလိပ္က ျပည္မက ဗမာေတြနဲ႔ ရွမ္းျပည္နယ္ကို ခြဲျခားအုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါကလည္း ျပည္မနဲ႔ မ်ဳိးႏြယ္စု ပထ၀ီအရ ကြာျခားတယ္။ သူ႔အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔သူရိွတယ္။ အဂၤလိပ္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးႀကီးမားမား မရိွခဲ့ဘူးဆိုတဲ႔ အယူအဆေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္သလို ေသြးခြဲထားလိုတာေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေစာ္ဘြားေတြအေနနဲ႔ မိမိရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ရတဲ႔ နယ္ပယ္ပိုင္နက္ေပၚမူတည္ၿပီး အခြန္ေတာ္ကို ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းမွ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေကာက္ခံခြင့္လည္းရပါတယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြလည္း ရပါတယ္။ေစာ္ဘြားေတြမွာ သူတို႔ ထိန္းခ်ဳပ္ထားတဲ႔ ရဲလို လက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ေတြလည္း ရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ရွမ္းျပည္သူေတြရဲ႕ ဘ၀က အဲဒီေခတ္ကာလကလည္း တိုးတက္မႈမရိွပါဘူး။ ေစာ္ဘြားအေတာ္မ်ားမ်ားအေနနုဲ႔ ( အားလံုးကို မဆိုလိုပါ ) မိန္းမယူလိုက္ ၊ ေလာင္းကစားလုပ္လိုက္ ၊ အမဲပစ္လိုက္နဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနခဲ့တာမ်ားပါတယ္။ ေခတ္မီတိုးတက္တဲ႔ အျမင္ရိွၿပီး ေဒသခံေတြကို ေကာင္းစားလိုစိတ္ရိွတဲ႔ ေစာ္ဘြားအနည္းငယ္ကလြဲလို႔ က်န္ေစာ္ဘြားေတြ ပေဒသရာဇ္ေတြရဲ႕ အာဏာယစ္မူးတဲ႔ စိတ္နဲ႔ မွားယြင္း စီမံခန္႔ခြဲမႈေတြေၾကာင့္ပဲ အဲဒီအခ်ိန္ကာလကလည္း ရွမ္းျပည္က ေအာက္က်ေနာက္က် ျဖစ္ေနခဲ့ရပါတယ္။ ၿဗိတိသ်ွနယ္ခ်ဲ႕ေတြရဲ႕ အုပ္စိုးမႈက ရွမ္းျပည္နယ္မွာ ႏွစ္ ၆၀ ၾကာခဲ့ၿပီး ရွမ္းလူထုအတြက္ စီးပြားေရး ၊ ပညာေရး ၊ က်န္းမာေရးလိုက႑ေတြမွာ ဘယ္က႑မွ မတိုးတက္ဘူးလို႔ ေတာင္ႀကီး ဦးထြန္းျမင့္ ( ဖက္ဒရယ္ ရွမ္းမူကို ေရးသားသူ ) က သူ႔ရဲ႕ စာအုပ္ေတြမွာ ဆိုထားခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ေစာ္ဘြားေတြအေနနဲ႔ ေဒသခံေတြကို ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္တာေတြလည္း ရိွခဲ့ပါတယ္။ ဘာသာေရး ၊ သာေရးနာေရးအသင္းေတြမွအပ အျခားလူထုလူတန္းစားအသင္းအဖြဲ႔မ်ား ထူေထာင္ခြင့္လည္း မရခဲ့ပါ။ အဂၤလိပ္အစိုးရကလည္း ျပည္မက အမ်ဳိးသားေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈေတြက ရွမ္းျပည္နယ္ဘက္ကို ကူးစက္လာခဲ့မွာ စိုးရိမ္တာေၾကာင့္ ဒုတိယကမၻစစ္မတိုင္ခင္အထိ ျပည္မက ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ သခင္လူငယ္ေတြအေနနဲ႔ ရွမ္းျပည္ဘက္ကို လာလို႔ မရခဲ့ပါဘူး။ ေရာက္လာခဲ့ရင္လည္း နယ္ျခားကို ၂၄ နာရီအတြင္း နယ္ႏွင္ဒဏ္အေပးခံရမွာျဖစ္သလို ႏိုင္ငံေရးႏိုးၾကားတက္ၾကြတဲ႔ ရွမ္းတိုင္းရင္းသားေတြအဖို႔ေတာ့ နယ္ႏွင္ဒဏ္မွ ေသဒဏ္အထိ အျပစ္ေပးႏိုင္တဲ႔ ရွမ္းျပည္ ဥပေဒ ပုဒ္မ (၁၀) က ထိန္းခ်ဳပ္ထားပါတယ္။ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္က မိမိနယ္ခ်ဲ႕စနစ္တည္ၿမဲဖို႔အတြက္ တမင္တကာဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ့သလို ၊ ရွမ္းပေဒသရာဇ္ေစာ္ဘြားေတြကလည္း ပေဒသရာဇ္ကံေကြ်းခ်စနစ္ တည္ၿမဲဖို႔အတြက္ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခဲ့တဲ႔ သေဘာပါ။ ေစာ္ဘြားေတြ အေနနဲ႔ အခြန္ေငြမွ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းကို လစာအျဖစ္ရတဲ႔အျပင္ အျခား ေလာင္းကစားခြန္ ဘိန္းခြန္လို အခြန္ေတြလည္းရပါေသးတယ္။ နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ေတြကေတာ့ ကစား၀ိုင္း၊ဘိန္း ၊ အရက္ တို႔နဲ႔ ရွမ္းေတြကို အညႊန္႔တံုးေစျခင္းအားျဖင့္ နယ္ခ်ဲ႕ဆန္႔က်င္ေရးစိတ္ကို လမ္းလႊဲေစခဲ့ပါတယ္။ ျခံဳငံုေျပာရမယ္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ေထာက္က ရွမ္းျပည္အေနနဲ႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြရေပမယ့္ေစာ္ဘြားေတြက ဒီမိုကေရစီနည္းက် ေရြးခ်ယ္ထားတဲ႔ လူထုေခါင္းေဆာင္ေတြ မျဖစ္ဘဲ သားစဥ္ေျမးဆက္ ပေဒသရာဇ္ေတြသာ ျဖစ္ခဲ့တဲ႔အတြက္ ရွမ္းျပည္အတြင္းက ျပည္သူေတြအေနန႔ဲ ဗမာျပည္မက ျပည္သူေတြနည္းတူ ဖိႏွိပ္ခံနင္းျပားဘ၀မွာပဲ ရိွေနခဲ့တာပါ။ ျပည္မကို ဒိုင္အာခီ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တိုးျမွင့္ေပးေတာ့လည္း ရွမ္းျပည္ကို မတိုးတက္ေသးတဲ႔ နယ္တစ္ခုအျဖစ္ အဂၤလိပ္ေတြက ေစာ္ဘြားေတြနဲ႔ လက္၀ါးခ်င္း႐ိုက္ၿပီးခ်န္ထားခဲ့ပါတယ္။ ေစာ္ဘြားေတြရဲ႕ ဒဏ္ကို မခံႏိုင္လို႔ ပအို၀္း အပါ၀င္မ်ဳိးႏြယ္စုအခ်ဳိ႕က အဂၤလိပ္ေခတ္မွာ ေတာ္လွန္တာေတြရိွေပမယ့္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါဘူး။ ရွမး္ျပည္မွာ ဒုတိယ ကမၻာစစ္မျဖစ္ပြားမီ အခ်ိန္ကာလအထိ လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြမရိွခဲ့ေပမယ့္ ရန္ကုန္ကို ေက်ာင္းသြားတက္တဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြက တစ္ဆင့္ ရွမ္းပညာတတ္လူငယ္ေတြအၾကားမွာ ႏိုင္ငံေရးႏိုးၾကားမႈေတြရိွလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ဦးထြန္းျမင့္ ၊ ဦးတင္ေအး၊ ဦးဘဇံ ၊ ဦးေရႊအုန္းတို႔လို ရွမ္းေက်ာင္းသားေတြ ပင္လံုစာခ်ဳပ္မွာ လူထုကိုယ္စားလွယ္အျဖစ္ လက္မွတ္ထိုးခဲ့သူေတြပါသလို အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာမယ့္ မိုင္းပြန္ေစာ္ဘြား စ၀္စံထြန္းလို ပုဂၢိဳလ္ေတြပါပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႕ နိုင္ငံေရး ႏိုးၾကားမႈေတြက တစ္ဆင့္ ၊ ဦးေဆာင္မႈေတြက လြတ္္လပ္ေရးသမိုင္းမွာ အေရးပါခဲ့ပါတယ္။ ရွမ္းမ်ဳိးခ်စ္လူငယ္ေတြ ႏိုင္ငံေရးႏိုးၾကားတက္ၾကြသူေတြရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈနဲ႔ပဲ ရွမ္းႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈသမိုင္းမွာ အေရးပါတဲ႔ ရွမ္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ရလပ ကို ဖြဲ႔စည္းႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီပုဂၢိဳလ္တြဟာ သခင္ေအာင္ဆန္း အပါ၀င္ ျပည္မက ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔လည္း မၾကာခဏေဆြးေႏြးမႈေတြျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ တက္ၾကြလႈပ္ရွားသူေတြကို ေစာ္ဘြားေတြကလည္းႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ပင္လံုညီလာခံလို႔ ေျပာရင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့တဲ႔ညီလာခံဟာ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံသာျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၄၆ ခုနစ္ မတ္လမွာ အဂၤလိပ္လက္ခ်က္နဲ႔ ရွမ္းေစာ္ဘြားေတြရဲ႕ ပထမအႀကိမ္ညီလာခံကို က်င္းပခဲ့ပါတယ္။ ဗမာျပည္မကို အုပ္ခ်ဳပ္တိုးျမင့္ေပးရမယ့္ အေျခေနေရာက္ေနခ်ိန္မွာ မေတာ္တဆ ဗမာျပည္မကို ဒိုမီနီယံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တိုးျမွင့္ေပးရသည္ရိွေသာ္ ေတာင္တန္းေဒသမ်ားဟာ တာ၀န္ခံအုပ္ခ်ဳပ္ေရး လက္ခံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ႏိုင္ငံေရးတိုးတက္မႈမရိွေသး၍ ဆိုၿပီး ခ်န္လွပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ အဂၤလိပ္နဲ႔ နီးစပ္တဲ႔ ေစာ္ဘြားေတြက က်င္းပခဲ့တာပါ။ ရွမ္းေစာ္ဘြားအျပင္ ၊ ကခ်င္ ဒူ၀ါေတြ၊ ခ်င္း ေထာင္အုပ္ေတြလည္း ညီလာခံ တက္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီညီလာခံမွာ ဗမာျပည္မက အႀကီးအကဲေတြျဖစ္တဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ၊ ဦးဘေဖ ၊ ဦးေစာတို႔ကို ဧည့္သည္အျဖစ္တက္ဖို႔ ဖိတ္ခဲ့ေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းမတက္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ ဖဆပလမွာ အဲဒီတုန္းက ဘာတာ၀န္မွ မရိွေသးတဲ႔ သခင္ႏု နဲ႔ မန္းဘခိုင္ ၊ ဦးဘဂ်မ္း၊ ဦးေဖခင္တို႔သာ တက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ အဂၤလိပ္အစိုးရက ႀကိဳတင္လက္၀ါးခ်င္း႐ိုက္ခဲ့တာေၾကာင့္ သခင္ႏု ၊ မန္းဘခိုင္တို႔ရဲ႕ ဖဆပလ က အလုပ္မျဖစ္ခဲ့ဘဲ ဦးေစာ ရဲ႕ ဒိုမီနီယံသာအသံေတြ ထြက္လာခဲ့သလို ေစာ္ဘြားအသင္းဥကၠ႒ ခြန္ပန္းစိန္ကလည္း ဗမာျပည္မကို ဒိုမီနီယံေပးရင္ မေရွးမေႏွာင္းမွာပဲ ဒိုမီနီယံလိုခ်င္တယ္လို႔ အသံထြက္ခဲ့ပါတယ္။ အဂၤလိပ္သံပတ္ေပးထားတဲ႔အတိုင္း ဗမာျပည္မနဲ႔ မပူးေပါင္းလို ဆိုတဲ႔ အသံေတြပဲ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ ဖဆပလရဲ႕ အဲဒီအေရးမလွမႈဟာ အဂၤလန္ကိုသြားၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လြတ္လပ္ေရးသြားေတာင္းတဲ႔ အခ်ိန္အထိ ဖဆပလ ကို အခက္ေတြ႔ေစခဲ့တာပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း လြတ္လပ္ေရးေတာင္းေတာ့ အဂၤလိပ္က ဗမာျပည္မကို လြတ္လပ္ေရးေပးမယ္။ နယ္စပ္ေတြမွာ ေနထိုင္တဲ႔ တိုင္းရင္းသားေတြက ဗမာေတြနဲ႔ အတူ လြတ္လပ္ေရးအတူတူယူခ်င္ မယူခ်င္ဆိုတာ သူတို႔အေပၚပဲ မူတည္တယ္ ဆိုၿပီးေျပာလာပါတယ္။ ေစာ္ဘြားအခ်ဳိ႕က လန္ဒန္ေရာက္ေနတဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဟာ သူတို႔ တိုင္းရင္းသားေတြကို ကိုယ္စားမျပဳဘူးဆိုၿပီးေတာ့လည္း ေၾကးနန္းစာ ေပးပို႔ထားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေနနဲ႔ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့တာပါ။ မတူညီတဲ႔ ဥပေဒေတြနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ထားတဲ႔ ခ်င္း ၊ ကခ်င္ ၊ ရွမ္း ၊ ဗမာနဲ႔ အဂၤလိပ္ေတြ ေဆြးေႏြးတဲ႔ သေဘာပါ၊ ဒုတိယ ပင္လံုုညီလာခံဆိုတာ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အေနနဲ႔ ပင္လံု မလာခင္ ရွမး္ေျမာက္ နမ့္ဖက္ကာမွာ ဆမားဒူ၀ါး ဆင္၀ါးေနာင္ အပါ၀င္ ကခ်င္ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ရၿပီး ကခ်င္ျပည္နယ္ သတ္မွတ္ေပးဖို႔ ကတိျပဳခဲ့ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒုတိယ ပင္လံုညီလာခံဟာ အဂၤလိပ္ကပဲ စီစဥ္ေပးတာပါပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုေတာင္ ေလ့လာသူအျဖစ္ပဲ ဖိတ္ထားခဲ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေနနဲ႔ ၁၉၄၇ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၆ ရက္နဲ႔ ၇ ရက္ေန႔ေတြက ပင္လံုမွာ က်င္းပေနတဲ႔ ရွမ္းနဲ႔ ကခ်င္ ညီလာခံ နဲ႔ ရွမ္း ၊ ကခ်င္ ၊ ခ်င္း ညီလာခံ ကို မတက္ဘဲ ေတာင္ႀကီးကေန ေရွ႕ေျပးညီလာခံေတြရဲ႕ အေျခအေနကို ေစာင့္ေနခဲ့ရတာျဖစ္ပါတယ္။ အေျခေနကေတာ့ ညီလာခံ အစပိုင္းမွာ အဂၤလိပ္က အသာစီးရေနပါတယ္။ တိုးတက္အျမင္ရိွတဲ႔ စ၀္ေရႊသိုက္ ၊ -စ၀္စံထြန္းတို႔လို ေစာ္ဘြားအခ်ဳိ႕ကလြဲလို႔ က်န္ေစာ္ဘြားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အဂၤလိပ္အလိုက်ဆိုတဲ႔ အေနထားမွာ ရိွေနခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ႔လည္း အဲဒီအခ်ိန္ကာလေတြမွာ လူထုနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ေရခ်ိန္က ရွမ္းႏိုင္ငံေရးနဲ႔ အရပ္ဘက္ အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ အတူ ျမင့္လာခဲ့တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ဗမာျပည္မနဲ႔ အတူ လြတ္လပ္ေရးမယူဘူး၊ ေတာင္တန္းေဒသကို ခ်န္ထားမယ္ဆိုတဲ႔ အေနထားျဖစ္လာခဲ့တဲ႔ အခ်ိန္ လက္ရိွစနစ္လိုပဲ ဆက္သြားမယ္ဆိုတဲ႔ အခါမွာ ရွမး္ျပည္နယ္အတြင္းမွာ ရိွတဲ႔ တိုင္းရင္းသားေတြအေနနဲ႔ ဒီအတိုင္းထိုင္မေနေတာ့ဘဲ လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြကို တစ္ၿပိဳင္နက္ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ညီလာခံ က်င္းပေနတဲ႔ ပင္လံုမွာဆိုရင္လည္း ရွမ္းျပည္လြတ္လပ္ေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က အဖြဲ႔၀င္ေတြ ဦးေဆာင္ၿပီး ေသာင္းနဲ႔ခ်ီတဲ႔ ျပည္သူေတြဟာ ညီလာခံက်င္းပေနတဲ႔ ကြင္းအထိ ခ်ီတက္ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ နဂို အဂၤလိပ္နဲ႔ လက္၀ါးခ်င္း႐ိုက္ခဲ့ၾကတဲ့ ေစာ္ဘြားေတြလည္း ထပ္မံၿပီး အဂၤလိပ္နဲ႔ လက္ခ်င္းဆက္ဖို႔ ခက္လာခဲ့တဲ႔ အေျခေနအထိ ေရာက္လာခဲ့တာပါ။ ျပည္နယ္အနံ႔မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ႔ အဲဒီ လူထုလႈပ္ရွားမွာ ရွမး္ေတြအျပင္ ရွမ္းျပည္နယ္အတြင္းမွာ ေနထိုင္ၾကတဲ႔ ပအို၀္း ၊ ဓႏု ၊ ပေလာင္ ၊ ကခ်င္ စတဲ႔ တိုင္းရင္းသားေပါင္းစံုပါ ပါ၀င္ခဲ့တာပါ။ အဲဒါေၾကာင့္ပဲ ၿဗိတိသ်ွေကာ္မရွင္နာဦးေဆာင္တဲ႔ ရွမ္းျပည္ေထာင္စုေကာင္စီ ဖ်က္သိမ္းဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့ၿပီး ပေလာင္ ၊ ရွမး္ပအို၀္း ၊ ဓႏုစတဲ႔ ေစာ္ဘြားေပါင္းစံုပါ၀င္တဲ႔ ရွမး္စ၀္လံုဖမ်ား ေကာင္စီ ေပၚေပါက္ဖို႔ လမ္းစ ေပၚလာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ ၿဗိတိသ်ွေတြက အစပိုင္းမွာ သူတို႔လႊမ္းမိုးမႈ ရိွတဲ႔ ေကာင္စီကို မဖ်က္ဖို႔ စီစဥ္ပါေသးတယ္။ ခ်က္ခ်င္း အေၾကာင္းမျပန္ဘူးလုပ္ေနတဲ႔အတြက္ အဲဒီ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔ညမွာပဲ အနည္းဆံုး ငါးေထာင္ေလာက္ ရိွတဲ႔ ျပည္သူေတြဟာ မ်ဳိးႏြယ္စုေတာ္ေတ္ာမ်ားမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳႏို္င္တဲ႔ ေစာ္ဘြား ခုနစ္ဦးနဲ႔ လူထုကိုယ္စားလွယ္ ခုနစ္ဦးတို႔ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္ၿပီး ရွမ္းျပည္ေကာင္စီ လို႔ အမည္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီေကာင္စီေပၚေပါက္လာတာနဲ႔ လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြေၾကာင့္ပဲ အဂၤလိပ္နဲ႔ အဂၤလိပ္လိုလားသူ ေစာဘြားေတြဟာ အိုးစားကြဲခဲ့ရတာျဖစ္ၿပီး ေတာင္ႀကီးကေန ရင္တမမနဲ႔ ေစာင့္ေနခဲ့တဲ႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကလည္း ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၈ ရက္ေန႔မွာ ပင္လံုကို အေရာက္လာႏိုင္ခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ဆက္ေဆြးေႏြးၾက ၊ ရက္ပိုင္းအတြင္း ပင္လံု စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ဆိုၾကဆိုတဲ႔ အေျခေနကို ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ရွမ္းေတြဖြဲ႔စည္းထားတဲ႔ ရွမ္းျပည္ေကာင္စီက ကိုယ္စားလွယ္ေတြအားလံုးကလည္း ပင္လံုစာခ်ဳပ္မွာ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ပါတယ္။တစ္နည္းအားျဖင့္ ပင္လံုညီလာခံအေနနဲ႔ ရလဒ္ေကာင္းရလာခဲ့တာေတြက ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔မွာ စတင္ခဲ့တဲ႔ ရွမ္းျပည္နယ္အတြင္းက လူထု လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္လည္း အသြင္မတူတဲ႔ တိုင္းရင္းသားမ်ဳိးႏြယ္စုေတြေနထိုင္တဲ႔ အရပ္ေတြဟာ ျမန္မာျပည္ေျမပံုထဲမွာ ပါလာခဲ့တာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေန႔ကိုလည္း မူလက ရွမ္းအမ်ဳိးသားေန႔လို႔ သတ္မွတ္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း အာဏာရွင္ ဦးေန၀င္းတက္လာတဲ႔ အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္ေန႔လို႔ ေျပာင္းလဲေခၚေ၀ၚေစခဲ့ပါတယ္။ အရင္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအေနနဲ႔ တိုင္းရင္းသားေတြကို ခက္ခက္ခဲခဲ စည္း႐ုံးရမယ္လို႔ ထင္ေၾကးေပးခဲ့ၾကေပမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ဗမာ တစ္က်ပ္ရရင္ ရွမ္းတစ္က်ပ္ရရမယ္ဆိုတဲ႔ မူေၾကာင့္ ေတာင္တန္းေဒသေန တိုင္းရင္းသားေတြကလည္း ဗမာျပည္မနဲ႔ အတူ အဂၤလိပ္ဆီက လြတ္လပ္ေရးကို အရယူႏိုင္ခဲ့ၾကတာပါ။ တကယ္လို႔ ၁၉၄၇ ခုနစ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔က ရွမ္းျပည္နယ္အတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ႔ လူထု လႈပ္ရွားမႈေတြသာ မျဖစ္ခဲ့ရင္ ျမန္မာျပည္ေျမပံုအေနနဲ႔ အခုေလာက္ရိွပါေတာ့မလားဆိုတာ ေတြးဆစရာပါ။ ဒါ့အျပင္ ျပည္နယ္အဆင့္ရၿပီး ဖက္ဒရယ္မူအေျခခံေတြကို က်င့္သံုးဖူးတဲ႔ ရွမ္းေတြ အားကိုးနဲ႔ လာခဲ႔တဲ႔ ကခ်င္ ၊ ခ်င္း စတဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ မ်ဳိးႏြယ္စုေတြနဲ႔ နယ္ေျမေတြကလည္း ဘယ္လို ဆက္ျဖစ္မယ္ဆိုတာ မေတြး၀ံ႔ေအာင္ပါပဲ။ စိုင္းထြန္းေအာင္လြင္ The Ladies News Journal

No comments: